فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۵۲۲۱
انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۱

دادگاه انرژی در عسلویه تاسیس می شود

عصر ایران
موافقت‌نامه مربوط به ساخت این مجتمع میان شرکت‌ ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به نمایندگی از وزارت نفت به عنوان تامین‌کننده اعتبار، دادگستری کل خوزستان به عنوان مجری و بهره‌بردار و استانداری به نمایندگی از دولت امضا شده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت از تاسیس دادگاه انرژی در عسلویه برای رسیدگی به مسائل حقوقی شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

محسن خجسته‌مهر در گفت و گو با شانا تاکید کرد: به دلیل وسعت و پیچیدگی‌های بسیار مسائل حقوقی مربوط به فعالیت‌های شرکت ملی نفت و برای این که این فعالیت‌ها با شتاب بیشتر انجام شود، قرار شد در عسلویه نیز مانند خوزستان دادگاه انرژی تشکیل شود.

وی با بیان این که این دادگاه در هماهنگی کامل با قوه قضاییه تاسیس می‌شود، یادآور شد: وجود این دادگاه در دو استان خوزستان و بوشهر (عسلویه) به دلیل تجمیع بخش زیادی از فعالیت‌های صنعت نفت در این دو استان سبب می‌شود رسیدگی به دعاوی ویژه نفت آسان سازی شود.

چندی پیش مسعود نصوری، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نیز به تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اداره کل دادگستری استان بوشهر برای راه‌اندازی دادگاه انرژی در عسلویه اشاره کرده و گفته بود: این دادگاه با استفاده از ظرفیت‌های سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه راه اندازی می‌شود.

وی همچنین خبر از امضای تفاهم‌نامه مربوطه میان رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان بوشهر داده و تاکید کرده بود که پس از عقد این تفاهم‌نامه هماهنگی‌های لازم برای گرفتن مجوز ساخت ساختمان دادگاه در مرکز استان بوشهر با وزارت نفت انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، مجتمع قضایی انرژی در شهر اهواز که از جمله مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان خوزستان بوده، با اعتبار نزدیک به 30 میلیارد ریال از سوی وزارت نفت در این شهر در حال ساخت است.

ساختمان این دادگاه در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع ساخته می‌شود. رسیدگی به مشکلات، موانع و چالش‌های حقوقی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه توسعه و بهره‌برداری از مخازن، جلوگیری از توقف پروژه‌های مرتبط با تولید و حفظ حریم ایمنی تاسیسات و خطوط لوله، از مهم ترین اهداف راه‌اندازی مجتمع قضایی انرژی در اهواز است.

موافقت‌نامه مربوط به ساخت این مجتمع میان شرکت‌ ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به نمایندگی از وزارت نفت به عنوان تامین‌کننده اعتبار، دادگستری کل خوزستان به عنوان مجری و بهره‌بردار و استانداری به نمایندگی از دولت امضا شده است.


پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود داروخانه خانگی قلب؛ 6 ادویه شگفت انگیز که رگ های شما را پاکسازی می کنند بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور