فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۴۰۰۰
انتشار: ۱۵:۰۲ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۱

تفکیک اینترنت از اینترانت در 31 استان

عصر ایران
تقی پور با بیان اینکه بزودی با ابلاغ بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی استفاده از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات را اعلام خواهیم کرد، گفت: بالغ بر500 گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باندی است که می تواند در شبکه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فاز نخست شبکه ملی اطلاعات شهریورماه امسال عملیاتی خواهد شد، گفت: در این فاز جداسازی و تفکیک اینترنت از اینترانت 31 استان به صورت همزمان و برای دستگاههای دولتی اجرایی می‌شود.

رضا تقی پور در گفتگو با مهر از اتمام مراحل فنی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار داشت: این پروژه به صورت همزمان در 31 استان کشور برای کاربران دولتی و دستگاهها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه منتظر هماهنگی امور برای پیاده سازی این پروژه هستیم، ادامه داد: از نظر فنی مشکلی برای تفکیک اینترنت از اینترانت ملی نداشته و پیش بینی می کنیم که این مهم در شهریورماه اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در این فاز کاربران خانگی و شرکتهای خصوصی به هیچ وجه درگیر شبکه ملی اطلاعات نخواهند شد و از این بابت تفاوتی در دسترسی احساس نخواهند کرد؛ اما کاربران دولتی و دستگاههای حاکمیتی که میزبانی خود را به داخل کشور منتقل کرده و از مراکز داده داخلی استفاده می‌کنند از این تاریخ به بعد از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات استفاده خواهند کرد و به طور قطع سطح امنیت دسترسی شان ارتقا می یابد.

تقی پور با بیان اینکه بزودی با ابلاغ بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی استفاده از پهنای باند شبکه ملی اطلاعات را اعلام خواهیم کرد، گفت: بالغ بر500 گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باندی است که می تواند در شبکه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: دستگاههای دولتی به دلیل آنکه میزبانی آنها در داخل کشور است فعلا از این شبکه استفاده خواهند کرد و پس از آن نیز تمامی سازمانها و سایتهایی که میزبانی خود را به داخل کشور منتقل کرده اند می توانند از این شبکه استفاده کنند که امنیتی به مراتب بالاتر از شبکه ملی دارد.

به گزارش مهر، به استناد بند الف ماده (46) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام کرده و با استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های عمومی غیردولتی،‌ خصوصی و تعاونی،‌ امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافق نامه سطح خدمات را به صورتی فراهم کند که تا پایان سال دوم برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه آن و تا پایان برنامه، 60 درصد خانوارها و کلیه مشاغل بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.

چندی پیش وزیر ارتباطات ایران را نخستین کشوری برشمرد که اعلام کرد فضای اینترنت کنونی برای ارائه اطلاعات با ارزش مناسب نیست و گفت: پس از آن ایده راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را با ویژگی‌های شبکه‌ای امن، پایدار و با ظرفیت بالا، مطرح کردیم حتی پس از این اعلام ایران بود که امریکا نیز اعلام کرد اینترنت فعلی فضای مناسبی برای ارائه اطلاعات نیست و به اینترنت جدیدی نیاز است.
ارسال به دوستان
قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا تیراندازی در نزدیکی مسجد جامع سراوان مدافع اسپانیا: رویای من بازی مقابل مسی در فینال جام جهانی است نگاهی به طراحی موزه سرالوس اثر آلوارو سیزا (+عکس) ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم