فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۷-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۹۵۷۳
انتشار: ۰۰:۲۹ - ۲۷-۰۱-۱۳۹۱

جلیلی و اشتون بعد از مذاکره چه گفتند؟

جلیلی و اشتون بعد از مذاکره چه گفتند؟
توافق شد که هرگونه توافق هسته‌ای باید بر مبنای ان‌پی‌تی باشد.
 
 مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان گفت: باقری و اشمیت مأموریت یافتند که برای اجلاس سوم خرداد در بغداد پیش‌نویسی را برای چارچوب‌ همکاری‌ها تدوین کنند و پس از تدوین این پیش نویس، همکاری‌های متقابل شروع خواهد شد.

به گزارش فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنفرانس مطبوعاتی که پس از گفت‌وگوهای استانبول برگزار شد گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در گفت‌وگوهای ما قرار گرفت، بحث گفت‌وگو برای همکاری در موضوع هسته‌ای بود.

وی گفت: مواضع جمهوری اسلامی در مذاکره با ۱+۵، جلوگیری از اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است و ما این موضع را دنبال می‌کنیم و امیدواریم همکاری برای خلع سلاح جهانی و عدم اشاعه شکل بگیرد.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های مهمی که جمهوری اسلامی در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای یافته است، گفت: توانمندی ما با توجه به اینکه مبتنی بر ظرفیت‌های بومی ماست می‌تواند به الگوی موفقی از شعار «سلاح هسته‌ای برای هیچکس و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه» باشد.

وی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: خون آنها پشتوانه بزرگی برای کسب حقوق هسته‌ای ملت ماست.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته طی امروز در استانبول اظهار داشت: ما اعلام کردیم با توجه به برخی رفتارهای بی‌نتیجه غرب علیه کشورمان، رفتار آینده آنها باید مبتنی بر جلب اعتماد ملت ایران باشد. توافق کردیم گفت‌وگوها با رویکرد مثبت و سازنده ادامه یابد و در طیفی از موضوعات از جمله موضوع هسته‌ای قرار شد برای ورود به یک فرایند سازنده و مثبت در همکاری‌های جامع و پایدار مورد علاقه طرفین این گفت وگوها ادامه یابد که این موضوع با رویکرد گام به گام و عمل متقابل صورت می‌گیرد.

جلیلی ادامه داد: توافق شد که هرگونه توافق هسته‌ای باید بر مبنای ان‌پی‌تی باشد.

وی با بیان اینکه به آقای باقری و خانم اشمیت مأموریت داده شده که برای اجلاس سوم خرداد در بغداد پیش‌نویسی را برای چارچوب‌ همکاری‌ها تدوین کنند، یادآور شد: پس از تدوین این پیش نویس، همکاری‌های متقابل شروع خواهد شد و امیدواریم شاهد گام‌های مثبتی در این زمینه باشیم.

اشتون: ایران باید حق برخورداری از برنامه هسته ای صلح آمیز را داشته باشد/فرآیند گام به گام اتخاذ می شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری پس از نشست ایران با 1+5 به مفید و سازنده بودن گفت وگوها اشاره کرد و گفت که تهران باید حق برخوداری از برنامه هسته ای را باید داشته باشد.
اشتون گفت: ما 23 می (3 خرداد) در بغداد با هم دیدار خواهیم کرد.

وی افزود: ما اطمینان یافتیم که ایران جدی است. ما همچنین به دنبال این هستیم که ایران به الزامات بین المللی پایبند باشد. ایران باید حق برخورداری از برنامه هسته ای صلح آمیز را داشته باشد.

اشتون ادامه داد: ما برای انجام اقدامات ملموس و عملی جدی هستیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: جلیلی ، اشتون
ارسال به دوستان
تمام توپ های جام جهانی از 1930 تا 2026 (تصویری) پرده‌برداری از چگونگی ارتباط پرندگان، ماهی‌ها، حشرات و پستانداران با یکدیگر افشای راز سرقت نافرجام ۷ کیلو طلا در شمال تهران اعترافات مردی که همسرش را با چکش کشت/ به زنم شک کرده بودم مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند برابوس؛ وقتی موتور سیکلت سفارشی معرفی می کند (+تصاویر) چگونگی یادگیری ریاضی در عصر هوش مصنوعی حقیقتی جالب درباره عطسه که سال ها اشتباه می دانستیم اسحاق دار: در نهایت پس از ۴۷ سال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شکل گرفت ۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت