۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۶۱۰۳
تعداد نظرات: ۶۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۶۱۰۳
انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۰

هم پرداخت ارزش واقعی مهریه ؛ هم مصون ماندن از تلاطمات بازار سکه

پیشنهادی برای شرایط جدید
عصرایران - سال ها قبل ، مهریه خانم ها عمدتاً پول نقد بود زیرا موضوعی به نام تورم و کاهش ارزش پول به اندازه ای نبود که ارزش مهریه را با افت چشمگیر مواجه کند و آن را از حیز انتفاع خارج کند.

با این حال در چند دهه اخیر نوسانات تورمی به حدی شدید بوده است که خانواده ها را بر آن داشت تا تمهیدی برای حفظ ارزش مالی مهریه بیندیشند و بدین ترتیب "سکه بهار آزادی" که دارای ارزش ذاتی "طلا"ست ، به عنوان مهریه رایج اکثر زنان ایرانی رایج شد و در یک پروسه نه چندان سالم و مبتنی بر چشم و هم چشمی ها و نیز نگرانی های ناشی از شیوع طلاق ها در جامعه ، "تعداد سکه های مهریه" رو به افزایش گذاشت و از صدها به بالا رفت!

به هر روی تعیین سکه بهار آزادی به عنوان مهریه غالب ، تا حدی توانست توازن میان ارزش واقعی مهریه در زمان عقد و زمان مطالبه و وصول را برقرار کند و از این جهت به عدالت نزدیک تر بود زیرا زنان با کاهش ارزش پول ، نگران کاسته شدن از میزان ارزش مهریه خود نبودند چه آن که می دانستند قیمت سکه کمابیش همپا با تورم پیش می رود.

در سال ها اخیر اما  ، آن رابطه پیشین بین «قیمت سکه طلا» و «تورم موجود در اقتصاد ملی» از بین رفته است. به عنوان مثال نرخ رشد قیمت سکه در یک سال اخیر حدود سه برابر رشد تورم بوده است.

همان گونه که تعیین وجه نقد باعث می شد ارزش مهریه در گذر زمان از ارزش اولیه و مورد نظر عروس بیفتد و کاهش یابد ، وضعیت نابسامان بازار طلا نیز باعث شده است که ارزش واقعی مهریه بیش از ارزش واقعی آن در حین عقد باشد. لذا همان گونه که برای مورد قبلی و برای حفظ حقوق حقه زنان چاره اندیشی شد ، باید برای مورد مبتلابه اخیر نیز تمهیدی اندیشه شود.
بحث طلا اکنون نه در ایران که در بازار جهانی ، روندی جدا از تورم به خود گرفته است و تابعی از وضعیت اقتصادی جهان و مشخصاً کشورهایی مانند چین شده است.
این اصلاً منصفانه نیست که چون در چین فلان روند اقتصادی رخ می دهد و قیمت جهانی طلا بالا می رود ، مرد ایرانی - که در آمدش بر مبنای ارزش طلا افزایش نمی یابد - به دلیل افزایش قیمت طلا و متعاقب آن وضعیت مهریه ها یا از خیر ازدواج به موقع بگذرد یا به دلیل عجز از دادن مهریه راهی زندان شود.

اما چه باید کرد که هم حقوق زنان در حفظ ارزش واقعی مهریه شان تأمین شود و هم مردان جامعه به دلیل نوسانات بازاری که خودشان هیچ دخلی در آن ندارند ، متحمل خسارتی بیش از حد ارزش واقعی مهریه نشوند و ای بسا به دلیل آن که نمی توانند در ماه دو سکه مهریه بدهند زندانی نشوند؟!

به نظر می رسد قانونگذاران کشور باید به جای پرداختن به اموری که اساساً دغدغه مردم نیست به این امور روزمره بپردازند و در این مورد بخصوص پیشنهاد حاضر را مورد توجه قرار دهند تا حقوق مردان و زنان جامعه توأماً مورد توجه قرار گیرد و زندگی ها تحت الشعاع بازار سکه و دلالان آن قرار نگیرد.
پیشنهاد می شود مقرر شود از این پس در تعیین میزان مهریه ای که باید پرداخت شود ، قیمت سکه در زمان عقد تعیین و رقم به دست آمده بر مبنای تورم افزوده شده از آن سال تا زمان پرداخت بروز شود و رقم به دست آمده میزان مهریه ای باشد که بر عهده مرد است . در این صورت ارزش واقعی مهریه بر مبنای تورم همه سال های زندگی مشترک حفظ می شود و حقی از زن ضایع نمی شود و از سوی دیگر مردان نیز قربانی تلاطمات و دلال بازی ها و بورس بازی های بازار سکه نمی شوند و در عین حال موظفند مهریه زنان را به ارزش واقعی آن پرداخت نمایند. این یک پیشنهاد عملی برای مصون ماندن خانواده ها از تلاطمات بازار سکه است.

این وظیفه حاکمیت است که با اتخاذ تذابیری توازن و انصاف را در جامعه حفظ کند و از روند تحولات عقب نماند.
برچسب ها: مهریه ، سکه ، تورم ، ازدواج ، طلاق
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۲۹
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱۰۶
ناشناس
Kazakhstan
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
16
164
هیچ می دانید با قانون فعلی و با توجه به طلاق های گسترده در جامعه بخش مهمی از تقاضای سکه مربوط به مردانی است که ماه به ماه قسط سکه می دهند؟ پیشنهاد شما از آن جهت خوب است که حق هر دو طرف را در بر می گیرد ولی مشکل اصلی ما فرهنگ رو به زوالی است که از یک سو چشم و هم چشمی ها در آن زیاد است و از سوی دیگر طلاق را از ازدواج پیشی داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خیر عزیز ، طلاق هایی که ما دیدیم اونقدرها هم در بازار سکه تقاضا ایجاد نمیکنند! بلکه عموماً ارزش سکه تبدیل به پول نقد میشه و هر ماه واریز میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
ما هم طلاق هایی دیدیم که ماه به ماه میره سکه رو می ده رسید می گیره برمی گرده... هر جورش هست عزیز که خدا از هر دو نوعش خانواده ها رو دور کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
فرهنگ رو به زوال میرفت و الان چیزی از اخلاق و فرهنگ و معرفت و انسانیت بین ایرانی جماعت نیست.....خدا بیامرزه قدیما رو!!!! ایرانی یه چیز داشت اونم اخلاق بود..که اونم رفت...من 27 سالمه با درآمد ماهی 1-1.5 میلیون با این قیمتا جرعت حرف زدن درمورد زن و زندگی رو ندارم...
کاوان امیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
چرا لقمه رو دور سرتون می چرخونین؟مهریه رو بر حسب پول تعیین کنین وسال به سال نرخ تورم رو هم در نظر بگیرین که همون می شه.لابد عصر ایران کلی هم واسه این پیشنهاد واسه خودش کیف کرده
عصر ایران اگر مهریه پول نقد باشد حق با شماست ولی این پیشنهاد ناظر است به مهریه های موجود که بر اساس سکه تعیین شده اند و نیز مهریه هایی که من بعد بر مبنای سکه خواهند بود.
موفق باشید
شنگول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
دوستان راه حل هایی وجود دارد که مرد می تواند هزار سکه را هم فقط با 20 میلیون تومان پرداخت کنه. تازه خود 20 میلیون هم برای مرد باقی می مونه. به این ترتیب که مرد باید چند ماه قبل از طلاق، خودش را کاملا بیکار کنه و اموالش را به دیگران منتقل کنه (البته به صورت معوض وگرنه دادگاه حکم به ابطال قرارداد صوری میده) و بعد که دادگاه حکم به اعسار داد و مثلا مهریه را به صورت ماهیانه مثلا نیم یا یک سکه تقسیط کرد، مرد هم 20 میلیون تومان (البته نه به نام خودش) در بانک بگذارد و به اجرای احکام دادگاه بگوید هر ماه مهریه از سود این حساب برداشت بشه. حالا این زن است که باید 1000 سکه را ماهیانه از این حساب برداشت کنه. البته راه های ساده تری هم هست که بماند! البته من اصلا با کارهای غیر اخلاقی مخالفم ولی وقتی زن ها از مهریه به عنوان ابزار ناجوانمردانه فشار استفاده می کنن باید پاسخ مشابه داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
شنگول محترم این دنیا سر زنتو کلاه گذاشتی برو به فکر اون دنیاتم باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اكثر طلاقها توافقي است و بيشتر نه چيزي مي‌دهند و نه چيزي مي‌گيرند.
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بنده از پیشنهاد دهندگان گرامی خواهش می کنم به جای اینکه فکرشونو درگیر چگونگی محاسبه قیمت تمام شده سکه ها بکنن ، به کمی هم به این جوونای بدبختی که به خاطر همون عواملی که فرمودین ( چشم و هم چشمی و ....) الان دارن گوشه زندون به قول معروف آب خنک می خورن .
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خیلی ممنون مطلب مهمی بود
شنگول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
دوستان مطلبی که امروز صبح درج نمودم حاوی مطالب اشتباه و غیر شرعی و غیر قانونی زیادی است از جمله اینکه دادگاه ها معامله به قصد فرار از دین را به موجب ماده 218 قانون مدنی ابطال می کنن و حتی در این فرض هم زن می تواند از ماترک مرد بدهی خود را ادا کند و..
در حقیقت در برخی موارد نادر که مرد واقعا توانایی پرداخت را ندارد ستاد پرداخت دیه و مهریه از چنین ابتکار نیکویی استفاده می کنه پس به فکر سو استفاده نباشید. من جدا جدا جدا از حرفی که زدم و البته اشتباه بود پشیمان شدم. خدا مرا ببخشد:(
منگول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
یکی از چند ایراد استدلال شنگول این است که مرد باید دوباره سر کار برود و دارایی جمع کند. خب وقتی به کار خود برگشت مهریه از او مطالبه می شود. جالب اینجاست که نه گردانندگان عصرایران به ایرادات استدلال های شنگول توجه کردند نه خوانندگان. ضمنا انتقال اموال به اشخاص ثالث آنقدر خطرات زیادی در پی دارد که انجام آن از دو سر سوختن است ینی هم باید مهریه را پرداخت و هم احتمال دارد دیگر اموال را در نیافت
رضا دنیزلی
| United States of America |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
مطالب خوبی بود
اما به نظرم از اول باید فکر این روز هارو هم کرد
ازدواج یه قراردادیه ، زورت نکردند که
مگه تا نگی ماست میخوام، فروشنده بهت به زور ماست میده >؟
مهریه حق زنهاست و بس
زحمتهایی که زن میکشه ما مرد ها نمیکشیم
همون 9 ماه تو شکمشون بچه رو نگه میدارند، همون که هر ماه هر ماه دوران قاعدگی رو با هزار درد و ... تخمل میکنند
مهریه حق زنه
نمیخوای ازدواج نکن زوری نیست عزیز من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
14
68
این شد یه پیشنهاد منطقی در میان این همه هیاهو برای هیچ... اما آیا گوش شنوایی در میان قانونگذاران خواهد بود؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
13
51
پیشنهاد خوب و منطقی است. ای کاش همه این گونه چاره اندیش باشند ولی مشکل اینه که همه شده ایم اهل شعار و وعده و کلی گویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
69
55
من مجردم ، افراد مجرد بسیار زیادی را می شناسم ، در خانواده ما طلاق در حد انگشتان یک دست هم نبوده . پس به نظر من مشکل مهریه خانم ها نیست . چیز دیگریست ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خب چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مشکل خانومها نابرابری موقع طلاقه وقتی باید یکسال برای طلاق تو دادسرا بدویی وقتی همه قوانین موقع طلاق میخواد زنو خفه کنه و مرد رو خلاص وقتی جگرگوشتو میدن دست یه پدر معتاد ، شیشه ای یا خیانت کار چاره ای جز توسل به اهرم مالی که تازه اونم حقته نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
همه مردها هم اینطوری نیستد
پس همه طلاق ها حتما به خاطر مرد های معتاد هست!
و در خانم ها شیشه ای و معتاد هم حتما اصلا وجود نداره؟!
برابری دیگه داره همه جا به نفع خانم ها تعبیر میشه
به فکر زن هایی هم باشید که از چماق مهریه سو استفاده میکنند
و یا از کلک مهریه مرد های ساده لوح رو تلکه میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
منم با نظر بابلايي موافقم مشکل خانومها نابرابری حق طلاق حق حضانت فرزند ،حق تحصيل حق اشتغال و .....
من تو دورو برم طلاق زياد ديدم ولي نا حالا كسي رو نديدم مهريه بگيره چون اكثرا همه رو ديدم گفتن جونم آزاد مهرم حلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
حقته!!! حق چیته؟ دقیقا حق چه کاریه مهریه؟ یک نفر بیاد بگه مهریه چه حقیه؟
ناشناس
| - |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بخواب بابا ...............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
8
41
چه عجب یالاخره یه پیشنهاد خوب و کاربردی مطرح شد
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
16
172
گفتید ... حقوق زنان در حفظ ارزش واقعی مهریه شان تامین شود.....
چه حقوقی؟؟؟؟؟

من جوانی 25 ساله هستم
مهریه کمتر از 500 سکه در فامیل و محلمان مرسوم نیست...
آیا این حق زن است؟؟
من زندگی آشفته مجردی را به زندان ترجیح می دهم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
دمت گرم
مهدی
| India |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
درود بر شرفت...
من 27 سالمه و برای گوگل ایندیا کار می کنم و در تهران هم یک آپارتمان شیک دارم ولی جرات ازدواج ندارم چون از زندان رفتن به خاطر مهریه می ترسم و 500 تا سکه هم ندارم به کسی بدم و تصمیم دارم با یک دختر سوئدی ازدواج کنم که از همکارانم هست.
رضا
| United States of America |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
((( مهدی ))) جان خوشا به سعادتت ، دست من رو هم بگیر
من تو سوپر مارکت هم کار نمیکنم چه برسه به گوگل ایندیا
در اصل من بیکارم و کار پیدا نمیشه
دنبال کار هستما اما نمیدونم کجا قایم شده لامسب
ببین از اون همشهری سوئدی مبتونی یکی هم واسه من جور کنی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خوش به حالت جوون 25 ساله!!
من بچه جنوب هستم، اینجا برای دختری که هیچ کاری برای بهبود زندگیش نمی کنه و فقط مصرف کننده هست باید حداقل به اندازه ی تاریخ تولد شمسی اش مهریه بدن!
تازه متاسفانه داره مهریه میکشه به 2000 سکه تمام بهار و 2500 سکه!
این چه قانونیه که برای این بی قانونی (انصافی) مجازاتی در نظر نمی گیره؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
من 36 سال دارم و 6 ساله متاهل شدم. یه خورده فکر کنی میبینی زندگی مجردی آشفته نیست، زندگی هست فقط زن نداری
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
21
138
500 تا سکه به پول امروز می شه 308 میلیون تومان. اخه یه خانم چیکار می کنه که باید 308 میلیون بگیره...این انصافه؟‌عدالته؟‌خداییه؟ عقل هم خوبه به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
احسنت آفرین
کاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خب نرو سراغ زنی که اینقدر مهریه میخواد مگه دختر قحطیه شما مردا میخوایید دختر خوب خوشگل پولدار تحصیل کرده بگیرید ماشاالله اشتها تونم که خیلی خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
نه انصاف اونه که شما بری بعد طلاقت با یه دختر تر گل ورگل ازدواج کنی , زنه سابقت چون مطلقه است بشینه تو خونه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
ای بی انصاف..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آقا گرونه عقد نکن برو سوئدی شو بگیر ارزونتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خوب همین که سن ازدواج داره بالا می‌ره و پسرا جرات ازدواج رو ازد دست دادن و بعضا رو به روابط غیر رسمی اوردن. هردو طرف دختر و پسر دارن متضرر می‌شن. دختر و پسر هم تا حدی می‌تونن مقاومت کنن و به تدریج راضی به شرایط جدید می‌شن. شرایطی که تو غرب هست حالا خوبه یا نه باید کارشناسا بررسیش کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خانم های خواهان حقوق برابر
پا به پای مردها برابر کار کنید
تو خونه هم نشینید
مفید باشید برای پیشرفت جامعه و مدرن فکر کنید
چرا مدام مینالید
دنبال چماق مهریه نباشد
به فکر استقلال باشد
من هم یک زنم
آبروی خانم ها نبرید
با آه و ناله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
تو حق طلاق داري حق حصانت فرزند ، حق تحصيل اشتغال ،..... همه اين حق ها رو داري زن فقط يك حق مهريه داره اونم اگه بدن بهش از اونم استفاده ميكنه حق هاي بالايي رو بگيره بدبخت
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
کار درستو تو میکنی بابا
sia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
روزي كه ما براي خواستگاري رفتيم و قرارو مدار هامونو گذاشتيم پدر خانمم گفت يه دقيقه بيا بيرون با هم دو كلمه مردونه صحبت كنيم \ رفتم و گفت پسر جان تو هر چقدر كه راضي هستي مهر دختر من كن فقط واسه اينكه الان وجهه ما جلوي فك و فاميل حفظ بشه بگو 1000 تا سكه ولي بعدا خودت هر چي خواستي اونو ثبت كن . منه بدبختم اومدم و گفتم 1000 تا سكه مهر خانومم مي كنم . كاتب نوشت و همه بزرگاي فاميل هم امضا كردن البته هر چي پدر و مادر بيچارم اعتراض كردن كه اين چه حرفيه من فقط مي گفتم اينا همه سوري ٍ . بذاريد بريم بيرون ميگم قضيه چيه . خلاصه موقع ثبت توي دفتر خونه هم گفتن شما نمي تونيد چيزي رو كه توافق كرديم رو عوض كنيد . خانومم گفت من همين فردا ميرم و همشو مي بخشم . نگران نباش و اينگونه بود كه كلاهي به بزرگي حماقتم به سرم رفت و الان چند ساله كه دارم قسط مي دم و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
والا! من اینقدری که به خانمم محبت می کنم تازه باید مهریه هم بگیرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خطاب به اون فردی که در مورد نظر کارشناس ها صحبت کرد: من از وقتی تو کودکی دکتر بازی میکردم هیچوقت نظر کارشناس ها رو نپرسیدم. هر کاری میخواید بکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
جان مادرتون برین آمار بگیرین چند درصد زنهای مطلقه مهریه شون رو گرفتن؟! تازه اونهایی هم که دارن میگیرن از ماهی یک سکه که تجاوز نمیکنه که اونم در ماه بخور و نمیره! میدونین چیه؟! درد آقایون ایرانی اینه که دنبال دخترهای خوشگل و پولدار و تحصیلکرده و ... هستند اونم مفت و مجانی!!! خوب برین با کسایی ازدواج کنید که آنها هم خوب و باخانواده ان ولی در بند مهریه و چشم و هم چشمی هم نیستند. شما اگه خودتون منطقی عمل کنید طرف مقابلتون هم مجبور میشه منطقی باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
139
الان مسئولان یا بالای پشت بام ها در حال جمع آوری دیش های ماهواره هستند یا کف اقیانوس در حال قطع کردن کابل های اینترنت یا در فلان مراسم و همایش در حال ایراد سخرانی و دادن گزارش ... فردا قراره بارون بیاد
پسر مجرد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
26
91
هر کسی آگاهانه خودش رو به دام زنان بندازه و ازدواج کنه حقشه بذار 1000 سکه مهریه بده

این دوره زمونه ببخشید گوسفند هم جرات نداره ازدواج کنه چه رسد به ما
پاسخ ها
جم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
دوست من چاره کار این نیست. این استدلال که هر روز فراگیرتر میشه و صد البته حاصل اشتباه جمعی و سابقه دار خانواده های ایرانیه موجب از هم پاشیدن نظام اجتماعی ایرانی است و هزاران اثر ناخوشایند در پی دارد با اقدام صحیح شما قابل تصحیحه: من سه برادر با تحصیلات عالی دارم که با فرد ایده آلشون ازدواج کردند و هر سه مقرر کردند مهریه 200 سکه باشد. من هم همین قصد را دارم. با این که خانواده طرفم مرفه (رک بگویم میلیاردر) هستند اما این پیشنهاد منه و هرگز بیش تر از این قبول نخواهم کرد. از طرفی هر سال در آستانه عید چند سکه مثلا 10 سکه به همسرهاشون تقدیم می کنند تا از حساب کم بشه. یا بخشی از منزلشون را در ازای مهریه می بخشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آقای جم من به عنوان برادر کوچکتر شما و کسی که در مورد زنان تجربه و مطالعه زیادی دارم به نظر من شما بهتره با هم کف خودتون ازدواج کنید نه دختر یک میلیادر چون بدبخت میشین و در این مورد می توانید با یک روانشناس خوب مشورت کنید که چرا بدبخت مبشید .

در ضمن آقای مجرد شما هم اگه قدرت مالی ندارید برید به خاستگاری دختر مورد علاقه تان و رک بگوئید من پول ندارم ولی غیرت , جربزه و اعتماد به نفس دارم و می تونم دختر شما رو خوشبت کنم همچنین من 30 تا سکه (به خاطر 30 جزء قرآن ) می تونم مهریه دخترتون کنم . وبگید به نظر من زندگی که قرار باشه با سکه حفظ بشه تشکیل نشدنش بهتره .

کلا دخترا از پسرایی که با جربزه باشند خوششون میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
کاملا با نظر ناشناس موافقم. شما مرد باش طرفت همه جوره همراهیت میکنه (البته اگه قصد زندگی داشته باشه)
ناشناس
Netherlands
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
19
74
این حرفا کدومه ... مرد باید عقل داشته باشه کلا زیر بار مهریه سنگین نره! ... وصلتی که بخواد با پول بسته شه معلومه نتیجش چی میشه ....
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
87
متاسفانه ما مدعی هستیم به زن به چشم کالا نگاه نمیکنیم اما سکه های طلا چیز دیگری را میگویند...
عزب زاده!
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
22
خب چرا از همان اول پول نقد را جایگزین سکه نکنند؟ این پیشنهاد در اصل یعنی حذف سکه از مهریه..که بسیار هم خوب است...
اگر بخاطر مصلحت فقهی زمان ، مشروعیت سکه و طلا در تعیین مهریه ذایل شود، هم همچشمی ها تا حدود زیادی از میان میرود و هم مبلغ ریالی مهریه ها بدلیل ملموس بودن متعادل تر و منطقی تر میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
8
77
وضعیت مهریه در ایران به یک وضعیت حیوانی و خرید و فروش دختران تنزل پیدا کرده و متاسفانه مادران و دختران بیشترین سهم را در این وضعیت پست دارند. حتی با این پیشنهاد نسبتا خوب هم باز چندان تغییری در وضعیت بغرنج فعلی پیش نمی آید. چون حتی اگر قیمت سکه هیچ تغییری هم نکند باز 400 یا 500 سکه در وسع 99% مردان ایرانی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مجبور نیستن..جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟
جم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
از این پاسخ های بی منطقی که خانم ها میدن احساس شرم می کنم. خانم محترم دود این وضعیت (حداقل در این نسل و یکی دو نسل آیتده) اول در چشم خانم ها میره. یک کم به مسایل فیزیولوژیکی زن و مرد و تبعات آن در جامعه ما فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
پس با این توجیه زنانی که کتک می خورند و فحش می خورند و... مجبور نیستند که ازدواج کنند! مجبورند؟ لطفا نگید نمی خواید ازدواج کنید که خدا از احوال دل همه آگاهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
حتی پاسخ خانم های محترم نشان از درایت ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
جناب جم!نظر ناشناس گرچه به ظاهر بی ادبانه میرسه ولی منطقی و درسته! شما اول آشنایی و خواستگاری چقدر از همسرت و خانواده اش و نوع تربیتش شناخت داری که حاضر میشی 500تا یا هزار تا سکه مهرش کنی؟!!! این یعنی همون جیک جیک مستون که ظاهرا جمال خانم یا وضعیت اقتصادی خانواده اش هوش از سرتون برده! اگه شما و آقایون دیگه با شنیدن مهریه های بی منطق عطای ازدواج مادی رو به لقاش ببخشید خود به خود این فرهنگ مزخرف ور می افته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
47
مهریه در بدو شکل گیری چنین ضمانت اجرایی نداشته
اما الان حکم خون شده
قانون گزاران محترم باید حقوقی منطقی ترسیم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
از اولش هم عندالمطالبه بوده و اگر کسی با فکر ندادن مهریه ازدواج کند عقدش باطل است یعنی کلاهبرداری کرده میگی نه برو از هر مرجعی میخوای بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اگر كسي هم به دروغ بگه مهريه نميگريم و كي داده و كي گرفته بعدا بزنه زير حرفش عقدش باطله و كلاهبرداره...توهم ميخواي برو بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
الان هم اگر نقد از همون اول بگیرن اونوقت مرد بیچاره تو دام مهریه های آنچنانی نمیفته
و در حد توان پرداخت میکنه
یادت باشه اون موقع مهریه ها چطوری بوده
و امروزه خانم ها مهریه ها رو چطوری کردن؟!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
11
80
برادرمن با دختر فامیل با مهریه 114 سکه ازدواج کرد. دختر سه ماه بعد به خانه مادر رفت و بلافاصله مهریه را اجرا گذاشت. دادگاه برادرم را موظف به پرداخت سکه ها کرده اما دختر خانم مکلف به تمکین نیست و برادرم یا باید عدم تمکین بگیرد و دوباره به سراغ ازدواج بعدی برود و یا با بی زنی سر کند و به خانم سکه تحویل دهد تا ایشان ادامه تحصیل دهند و در فرصت مناسب طلاق بگیرد و با مردی مناسب معیارهای خودش ازدواج کند.
وقتی ادعای کامل ترین قوانین را داریم که ریزترین نکات از چشم قانون گذار دورنبوده است ، چرا نقص به این بزرگی برایش راه حل ارائه نمی شود. دختر می تواند مهریه را بگیرد و تمکین نکند و برود. اما پسر مجبور است به قیمت روز سکه تقدیم کند.
باز خدا پدر نویسنده مقاله را بیامرزد که فکر کرد و طرحی معقول ارائه داد. امیدوارم برای این هایی که الان مجبور به پرداخت هستند هم اجرا شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
حتما برادرتون اون خانم رو جون به سر کرده بود اخه چرا یک طرفه قضاوت میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آقا اون روز که ازدواج کردی باید درست فکر میکردی نه حالا مثل اینکه رفتی چلو کباب رو خوردی حالا که باید پول بدی میگی چرا گرونه؟؟!!!
11111111
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
کاملا موافقم. چاره این دختر حقوقی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
امان از دست پاسخ های جهان سومی این خانم ها
arsham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
من خود قربانی همین قانون شدم.طرف به عقد ما ذر اومد بعد از چند وقت که ازش خواستم بریم سر زندگی زد زیر همه چی و بعد کلی بگیر و ببند و دادگاه 30 میلیون ما را تلکه کرد و رفت.خیلی زور زد که زندانم کنه و که خدا رو شکر نتونست.البته بعد از اون با یک خانم بسیار زیباتر و با ایمانتر از اون ازدواج کردم و خوشبخت شدم و ولی اون همینطور مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
امان از دست پاسخ های جهان سومی خانم ها!!!!
بله من یک زن جهان سومی هستم, زنی که اگه بخواد از شوهر معتاد پیزوریش طلاق بگیره باید یه سال توی دادگاه ها بدوئه , چشم همه دنبالش باشه و انواع و اقسام پیشنهادها رو بشنوه , آخرش برای اینکه جونش به لبش رسیده و می خواد طلاق بگیره باید مهریه رو ببخشه , از جگر گوشه اش بگذره ! ... من یه زن جهان سومی هستم , زنی که اجازه کار کردنش با شوهرشه , اجازه تحصیلش با اونه , حتی اجازه دیدن پدر و مادر هم با همسرشه! ... چطور در همه این مواردی که ذکر کردم شما مردا جهان سومی فکر می کنید پای مهریه که تنها اهرم زنه میشید روشنفکر؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خانم جهان سومی، چرا نمیگی مرد باید بره از صبح تا شب و حتی شبها جون بکنه پول در بیاره و اون وقت سرکار خانوم بشینه تو خونه تی وی نگاه کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
حالا خوبه این همه خانوم دارن بیرون خونه هم کار می کنن...تا یه کمکی تو مخارج خونه باشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
جناب آقایی که جواب بنده رو دادی ,؛ من همون زن جهان سومی هستم که اجازه اشتغالم هم با توئه! و البته لابد می دونی دیگه واسه 70% مردای ایرانی عاره که زنشون بیرون از خونه کار کنه و الا فکر کردی خیلی علاقه مندم با تحصیلاتم بشینم توی خونه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
جناب اکثر خانومایی که همچین سایتهایی سر میزنن و تو همچین اخباری کامنت میزارن میرن سرکار اونایی که شما میگی دارن تی وی میبینن بیشتر تو سایتهای مدن تا اینجا برادر من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
آقایی که میفرمایید مرد میره کارمیکنه و زن پای تی وی میشینه! با خواندن پاسخ بسیار منطقی شما بسیار بر خود بالیدم که مردان ایرانی به این درجه از شخصیت و کمال و دانش رسیده اند! اصلا این زنان جهان سومی برازنده شما مردان روشنفکر منطقی نیستند!! شمایی که از صب تا شب و شب تا صب در معدن مشغول تلاش و کوشش وافرید و زنانتان همچون شاهزادگان دربار فرانسه در حال خوشگذرانی و حیف و میل پول!!! انگار که آمار بالای خانمهای کارمند را نمی بینید! انگار که سران کار مفید نیم ساعت در روز را نمی دانیم! انگار که اشک و خون بدل شدن زنان در دادگاهها را نمی بینیم! انگار که شما انتخاب شونده اید و زنان انتخاب کننده!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
87
با سلام-داستانی بود که میگفت چاله ای در خیابان بود و هر از گاهی شخصی در ان میافتاد و زخمی میشد...گفتند چه کنیم گفته شد بیمارستانی کنار چاله بسازیم تا مجروحان زودتر مداوا شوند حالا شده حکایت مملکت ما...
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بسيار عالي گفتيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مرحبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
البته اگه عاقل تر بودن اون چاله رو پر میکردن . کنار یه بیمارستان یه چاله می کندن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
عالیییییییی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خب آقای محترم مگه همه خانوما مهریشونو اجرا میذارن .
علي
Malaysia
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
22
78
در کشور مالزي مهريه خانم ها بصورت استاندارد در هر ايالت تعيين ميشود. مثلا در ايالت پنانگ مقدار مهريه 900 رينگت (با قيمت سرسام آور امروز ارز در بازار معادل 450 هزار تومان ) است.

ميشود بفرمائيد اين چه حقيست که براي زنان مسلمان و نجيب مالزي 450 هزار تومان و براي زنان ايراني چند صد مليون تا چند مليارد است؟

زنان ايراني چکار کرده اند که حقشان جند هزار برابر زنان مسلمان کشورهاي ديگر است؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
زن من
تا ساعت 13 الی 14 می خوابه
غذا درست کردن بلد نیست
کمک خرج زندگی که نیست (اگر هم می خواست باشه من نمی گذاشتم)
زبان دراز و بی ادب
آبرو ببر
به من فقط به عنوان عابر بانک نگاه می کند
احترام به من و خانواده من رو بلد نیست
و .........
اینها هنرهایی هست که مادرشان به ایشان آموخته اند
از هر انگشتش هنر می باره! هنر هنننننننننننننننننر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
میشه قوانین موقع طلاق مالزی رو هم بگی ؟ حضانت بچه چطور تعیین میشه؟ آیا بچه رو به پدر شیشه ای میدن که فردا شیطان ببینتش و بکشدش؟آیا حقوقی که برای مردان تو زندگی مشترک در نظر گرفته شده مثل ایرانه یا نه؟ آیا مرد حق داره دست یه زنه خیابونی رو بگیره و بعنوان صیغه بیاره تو اتاق خواب همسرش تو تخت خواب همسرش؟دقت کنید نگفتم همهی مردای ایرانی اینکارن گفتم میتونه .همونطور که هر زنی شوهرشو واسه مهریه نمیندازه زندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
علی آقا شما میتونید تشریف ببرین مالزی زن بگیرید..زنان ایرانی نیازی به همسران کم عقلی چون شما ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
کجای حرفهای علی آقا از کم عقلی ایشون بود؟ سوال ایشان این بود که زنان ایرانی چه برتری نسبت به زنان مالزی دارند که مهریه آنها صدها میلیون تومان است؟
به نظر من هم پرتوقع ترین زنان جهان را می توان زنان ایرانی شمرد. اگر در اطرافیانتان در مناطق شهرنشین زن یا دختر تحصیل کرده پیدا کردید که با مرد شیشه ای زندگی کند، بعد می توانید ادعا کنید که زنان ایرانی از حق و حقوقشان می گذرند. فقط بروید یک مصاحبه با پسران و دختران بکنید تا آمار نشان بدهد پسرها از ازدواج فراریند یا دخترها!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
نه انگار خانمی اینجا هست که هم آقایون رو شیشه ای میبینه
بابا به خاطر یه مشکل حالا حقیقی هم که همه نباید قربانی بشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
زنان ایرانی از زنان مالزی خوشگلترند.
نه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
دیه یک انسان 90میلیونه اما مهریه یک انسان هرچی بیشتر بهتر. جای احکام ثانویه خالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خوشگلیش واسه چند ماه اوله بعد اون مشکلیش رو می بینی!!!!
ناشناس
Netherlands
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
16
61
با سلام .من هم یک پیشنهاد دارم وآن این است که میزان مهریه همانند دیه که هرساله ازطرف قوه قضائیه اعلام می شود رقم ثابتی داشته باشد تا از آشفتگی وچشم وهم چشمی آن جلوگیری گردد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
99
به جاي بازاري كردن ازدواج به فكر تصحيح قانون باشيد. حقوق زن و مرد رو عادلانه و يكسان كنيد تا كسي به فكر نگاه مادي به زندگي نباشد
فرهنگ مردم مشكل دارد نه جيبشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
کاملا صحیح می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
دقیقا! به خدا ما زنها چیزی جز حق برابر نمی خوایم, مهریه پیشکش!
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
120
ر قرن 21 وجود چنین مسائلی باعث مشکلات بیشتر است. من خود یک دخترم و ترجیح می دهم نه مهریه ای در کار باشد و نه جهیزیه ای. همه چیز 50-50 و بر مبنای اصول انسانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
شعار نده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
ميشه بپرسم شما چند سالتونه و كجا زندگي ميكنيد؟اگر تو ايران هستيد و از سياره ديگري نيستيد.بيشتر با هم آشنا بشيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بزن اون کف قشنگ رو به افتخار سعیده خانم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
کاملا" با نظر این خانوم موافقم. باید مثل غربیها پس از ازدواج داراییهای زن و مرد بصورت مساوی تقسیم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آقای رضا! چرا فکر می کنید که ایشون از یه سیاره دیگه هستن؟! به خدا منم یه دخترم , ترجیح میدم قانون به من حق مساوی بده تا اینکه به مهریه ای دل خوش کنم که معلوم نیست حتی اگه تقاضای اونو بکنم چند تاش با قسط بندی بهم برسه! ... من خیلی تحقیق کردم ببینم ماجرای حق طلاق رو می شه به طور عملی و حقوقی در عقدنامه ذکر کرد یا نه که بنا به نظر خیلی از وکیلان , این از وجاهت قانونی کافی برخوردار نیست و نمیشه روش حساب کرد
خب با این همه حقی که آقایون دارند مهریه چیز زیادیه؟
امیر حیدر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
12
42
به نظر من ارزش مهریه نباید بیشتر از دیه کامل یک آدم باشه.
اینجوری ارزش همه آدمها با هم برابر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مگه جونشون رو گرفتیم که دیه بدیم
ناشناس
Australia
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
18
61
خانم ها سكه بگيرند و بروند حالشو ببرند اين است مملكتی كه داعيه عدالت محوريش را داريم !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
امان از دست پاسخ های جهان سومی مردان ایرانی!!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
42
فقط یک مسئله این وسط یک کم می لنگه اونم اینه که نرخ تورم رو کی حساب کنه نیست که تا حالا خیلی دقیق حساب می شده ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
با این تورمی که ما داریم اوضاع بدتر میشه!!!
نه نمیخاد!!!
ناشناس
-
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
45
مهريه اي كه امروزه تو جامعه ما وجود داره، هيچ شباهتي با مهريه شرعي كه ميبايست توسط مرد پرداخت بشه نداره. شرع ميگه حداكثر در زمان عقد تا پنج برابر دارايي ميشه مهر بست. اما انصافا كي اينكار را ميكنه. مثلا مهريه خانمم 150 سكه است. تو زمان عقد اگه واقعا ميخاستم پنج برابر دارايي را مهر كنم ميشه 5 تا سكه نه 150 تا. نه بابا مهريه هاي خانم هاي ما فقط واسه جلوگيري از طلاقه و چشم و هم چشميه و بس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مگه مجبور بودی زن نمیگرفتی حالا که گرفتی غر نزن..مرد بودی همون سر عقد میگفتی نمیخوام ..همتون همینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
پس شما که توانایی 5 سکه را داشتی رفتی 150 سکه مهر کردی از اول در عقد غش کرده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خانمی هم که سر عقد بله گفت و عهد ازدواج دائم بسته بر چه اساسی میتونه خونه همسرش رو ترک کنه و حتی هیچ حکم و دادگاهی هم نمی تونه اونو مجبور به تمکین کنه؟
چرا خانم ها تا صحبت پول میشه عقد نامه یادشون میاد ولی تعهدات خودشون رو فراموش میکنن؟مگر قبول نکردید و امضا نکردید که رییس و سرپرست خانواده مرد هست؟پس چرا حالا زیر حرفاتون میزنید اما پول رو نمیتونید ازش بگذرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خانم از روی دلخوشی که ول نمیکنه بره آخه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ببخشید مگه آقایون سرعقد بله نمیگن پس چطور میتونن خیانت کنن و زنشونو طلاق بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
55
باسلام
آخه مگر درآمد مامردان چقدر است كه زنان اينهمه توقع دارند ؟!،آيا نبايد درجامعه تناسب برقرارباشد وقتي كه يارانه هرفرد45000تومان است چطور مهريه ها به اين منوال است ،يعني كه چي مردان يابايد از فكر ازدواج منصرف شوند ويا راهي زندان شوند اين هم شد قانون وعرف پس سنت پيامبر چه ميشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
شما هم دلت خوشه ها! چه سنتي؟ چه شرعي؟ ما ايراني ها از شرع اونايي را انجام ميديم كه به نفع مونه دقيقا شديم مصداق يومن ببعض و يكفر ببعض
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
27
من ازدواج کردهام 14 سکه تمام بهار ازادی و 2 میلیون تومان پول نقد مهریه برای همسرم هم زدم تا کور شود هر انکس نتوند دید ( البته خواهشن کسی به دولت خبر نده )
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
20
به نظر بنده مهریه هم باید مانند چک حقوقی شود.مگر چک عندالمطالبه نیست؟
البته منطورم زنان با ایمان و شوهر دوست نیست ولی واقعا" زندان فرستادن مردی سخت کوش بخاطر زنی پرتوقع,کم کار و تن پرور چه عدالتی را اجرا میکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
20
از ماست که بر ماست. خانه از پایبست ويران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
22
چه کسی گفته حقوق یک زن ایرانی به واسطه زن بودنش 400 میلیون تومان است که باید حفظ شود؟ البته با عرض پوزش، مردهایی که مهریه می دهند و زنشان از آنها تمکین هم نمی کند چیزی به اسم عرضه را ندارند. روشهای بسیاری برای جبران چنین رفتار پستی وجود دارد که خب نیاز به اندکی هوش دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
توروخدا اگه راهی بلدی بگو تا ما 150سکه مهریه بی زبون بدون تمکین ندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خیلی سخت نیست دوست من. کافیه شما هم از قوانین به نفع خودتون استفاده کنید. اجازه خروج از منزل ندهید و به مدت 2 ماه و 29 روز ترک منزل کنید و مجدد یک روز بیاید و این پروسه رو فقط یک سال تکرار کنید تا متوجه بشوید که همون 12 سکه ای که یک سال گرفته رو هم میاره دو دستی بهت می ده و خداحافظ!
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
38
اگر زنان هم حق طلاق داشتند ... مهریه به این صورت در نمی آمد ... در جامعه از همه سو حق زنان ضایع می شود ... بیکاری زنان فقط یه جوکه ... سو رفتار با زنان در محیط کار ... و هزاران مشکل برای زنان مطلقه ... البته من واقعاً برای مردانی که برای پرداخت مهریه به زندان می افتند متاسف ام و باید برای آن هم چاره جویی شود ... اما تا وقتی مشکلات ریشه ای حل نشود نگاه حقوقی و اجتماعی به زن در جامعه درست نشود ... فکر نمی کنم ... چندان پیشرفتی حاصل یشه
saber
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
29
سلام
خدایش قانون اشکال بزرگی داره
سراغ دختر روستایی هم بری کمتر از 300 تا قبول نمیکنه
من داداشم زن گرفت عقدش کرد تو دوران عقد دید دختر اونطور که نشون میداده نبوده جدا شدن الان مجبوره نصف سکه ها رو بهش بده کارمنده 29 سالش بود که همچین خبطی کرد
تمام پسنداز این چند سال زحمتش رو داد به یه انگل بالا کشید تا رفت
افسردگی گرفته حاضر نیست دیگه اسم هیچ زن دیگه ای رو بیاره
دختره هم در حال ازدواج با 1 بد بخت دیگست با پول زحمت برادر من
آی قانون گذار خوابی یا بیدار
من که عمرا ازدواج کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
برادر من هم 5سال پیش با 400سکه مهریه ازدواج کرد خانم برادر من با همه نداری های برادرم ساخت حالا که داره کارش میگیره و پولدار میشه به خانمش میگه بیا مهرتو ببخش ولی من خواهرشوهر نمیذارم خانم برادرم اینکار رو بکنه چون میدونم اگر برادرم از مهریه نترسه خیلی اتفاقها امکان داره بیفته...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
ایول خواهر شوهر!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
10
39
آقايون ديه 90 ميليون خيلي به صرفه تر از پرداخت مهريه است؟!!!!!!!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
9
30
با سلام من از تمام شما یک سئوال دارم آن هم این است چرا خانم ها ها نباید به اقا یون مهریه بدهندوخیلی چراهای دیگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
صبح به خير!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
ایول ایول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خنگ خدا خانوما خيلي چيزاي ديگه دادن مي خواي واست بشمرم
حق طلاق حق حصانت فرزند ، حق تحصيل اشتغال ،..... همه اين حق ها رو داريدن زن فقط يك حق مهريه داره اونم اگه بدن بهش از اونم استفاده ميكنه حق هاي بالايي رو بگيره بدبخت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
واقعا واسه ادب نفر دومی که جواب داده و احتمالا یه خانمه، متاسفم که اینجوری جواب میده.
اما در پاسخ به ایشون میگم اگه یه کم دقت کنن تمام این چیزهایی که ایشون گفتن خانمها دادن، الان به عنوان پیش شرط ازدواج از سوی خانمها مطالبه میشه. پس دیگه هی نگن خانمها خیلی چیزای دیگه دادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
خانوم بی ادب ناشناس، ما حاضریم همه این حقمون رو با حق شما عوض کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
36
با سلام
آقایان وقتی نوبت مهریه میشود که تنها برگ برنده خانهما در قانون ایران است کلی گلایه میکنند ولی وقتی در هر شرایطی در قانون حق با آقایان داده میشود و خانمی که حتی حاضر به گذشت از مهریه اش میباشد باید کلی التماس کند و از تمام حقوق خود بگذرد تا شاید بعد از سالها بتواند از همسر معتادش که با راه حلهای آن چنانی حاضر امکان اثبات آن را ندارد جدا شود و حتی امکان حضانت فرزندش را هم نداشته باشد . اگر قرار است اصلاحی انجام شود و پیشنهادی داده میشود لطفا" عادلانه و با در نظر گرفتن همه جوانب باشد اکثر آقایان خود خواهر و یا دختری دارند که این قوانین ممکن است گریبانگیر آنها نیز شود .
بله مهریه معقول بایستی باشد و در مقابل حقوق زنان و مادران نیز بایستی در نظر گرفته شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
بسیار به حق گفتید. در واقع تعیین کننده مهریه، پدر یک دختر است که خودش مرد است ولی چون همجنسهای خودش را می شناسد و از قوانین مملکت خبر دارد برای دخنرش مهریه بالا می خواهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
17
30
خدا وکیلی خانمی که هیچ کاری در زندگی نمی کنه تا ساعت 13 الی 14 در همه روزهای هفته خوابه حتی روزهای تعطیل که من خونه هستم.
یه غذا درست کردن را بلد نیست احترام به شوهر و خانواده شوهر رو بلد نیست و همه چیزش شده پول
اگه پول باشه تو خوبی (فقط هم تو خوبی) اگه که نه ابرو برات نمی گذارد بماند
چرا و به چه دلیل باید 500 سکه از بابت مهریه طلب کند؟!
این چه قانونی هستش؟
آقایان من به همه شما توصیه می کنم اصلا ازدواج نکنید تا این از خود راضی ها آنقدر بمانند در خانه پدرشان تا بفهمند چگونه باید مثل آدم زندگی بکنند.
پاسخ ها
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
به روانشناس مراجعه كن برادر من!
من كارمند رسمي دولت هستم. همه حقوقم رو با شوهرم تقسيم ميكنم. هر چي هم از دستم بر بياد براي راحتيش ميكنم. البته ايشون هم با احترام كامل با من رفتار ميكنه و تا حالا نشده كه حتي يكبار منو به چشم كلفت ببينه (مثل اكثر مردان ايراني) . خب حال مهريه من چقدر ميتونه باشه از نظر شما؟
نميخواد به خودتون فشار بياريد
من مهريه ام 1 سكه است اما عين يك مرد ايراني حق طلاق حق اشتغال حق تحصيل و... دارم
شما مردان خودتون اين زنهاي به اصطلاح به درد نخور رو تربيت كرده ايد. من چندين دوست خوب كه مبدونم همگي زن زندگي هستند دارم كه مجردند.و ميدونيد چرا؟؟ چون عروسك نيستند. چون كله صبح ميان سر كار و عصر هم تو خونه هستند نه تو خيابونها پي عشوه گري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مطمئن هستم شما هم چیزی از خانومتان کمتر ندارید و در کل به هم میاد. آخه مرد حسابی این همه ازش بدی گفتی چطور باهاش ازدواج کردی؟؟؟
صدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
باران خانم تشکر از نظر بجا و نکته سنجی شما. این آقایان خودشون این زندگی روانتخاب می کنند بعد می مونند دستش. چقدر هم دلشون واسه هم میسوزه! خود کرده را تدبیر نیست!
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
من با باران کاملا موافقم.... من هم دوستان بسیار خوبی دارم که اینطورن و تا حالا مجرد موندن...و صد حیف ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خیلی جالبه که این آقا در مورد همسرش اینطور حرف می زنه ! برادر من خلایق هر چه لایق! لابد لیاقتت همین بوده دیگه والا من از صبح میام سر کار عصر برمیگردم
مشکل مردان ما اینه که نمی خوان زنان با حقوق خودشون آشنا بشن , نمی زارن اونا سر کار برن و توی اجتماع باشن , خب از اون طرف زنت می مونه خونه , به نظرت چیکار کنه ؟ خب می گیره می خوابه دیگه ! خوبه پاشه تلفن بگیره دستش به کبری و صغری و پری و ... زنگ بزنه هزینه تلفنت زیاد شه؟! هم خدا رو می خواید هم خرما رو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
اشتباه خانم باران هم این بوده که می خواسته مرد باشه نه زن! حالا این دفعه به مشکل نخورده ولی طبیعت اینو نمی گه! 90 درصد دیگه دچار مشکل میشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
هر وقت تو یاد گرفتی مثل آدم انتخاب کنی و مثل آدم تصمیم بگیری زنها هم یاد میگیرن مثل آدم زندگی کنند! خداییش همه چیمون به همه چیمون میاد! چنین مردانی لایق چنین زنانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
22
وضعيت مهريه به اين سبك كه در ايران رايج است، يك معضل بزرگ است.
اين سبك مهريه براي ازدواجي است كه تمكين صددرصد زن را خواستار است و البته چنين چيزي توهين به زن است. در اين نوع ازدواج، انگار مهريه بهاي خريد كالايي است كه قرار است كاملا در اختيار مرد باشد. نمونه عيني آن در افغانستان مشاهده مي گردد. پس بايد راهكارهاي منطقي تري براي كل اين معضل پيدا گردد.
پاسخ ها
W
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
موافقم . واقعا مبنای ازدواج و طلاق در کشور ما چیه ؟ شاید احتیاج به بازنگری داشته باشه مثل سایر قوانین ما .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
5
ضمن تشکر از عصر ايران :
به نظرم اگه بجاي سکه از پول هم استفاده بشه ولي مشروط به حفظ ارزش ذاتي پول(قدرت خريد پول) با در نظر گرفتن تورم هم بد نيست...
احسان
Netherlands
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
22
یک کارمندساده ام.حقوقم بااضافه کار ماهانه هفتصد و پنجاه هزارتومان میباشد . ماهانه یک سکه بابت مهریه پرداخت میکنم.افزایش حقوق سالانه بنده چیزی حدود 10 تا20 هزارتومان میباشد.افزایش قیمت سکه روزی 10 تا 20 هزارتومن. شریعت میگه یا انصاف که من بابت حقوقم 150 هزارتومن خرج کنم همسرم 600 هزارتومن.از عصرایران سپاس گذارم که بفکر بیچاره هایی مثل ماست، نمایندگان مجلس که دنبال ... خدا بداد ما برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
13
22
آقاي ناشناسي كه فرموديد خانم‌ها سكه‌ها رو بگيرند حالشو ببرن، آيا وقتي آقايون 3 تا 3تا زن مي‌گيرن و هر كاري دلشون بخواد به صرف مرد بودنشون انجام ميدن فكر اجراي عدالت رو داريد. چرا پاي حق و حقوق زنان كه وسط مياد بي‌عدالتيه و هر قانوني كه به نفع آقايان هست عين عدالت. مردان و زناني كه در زندگي راه درست رو پيش گرفتن هيچگاه مهريه‌هاي سنگين طلب نكردن و هيچگاه كار رو به جايي نرسوندن كه زن مهريه‌اش را به اجرا گذارد مگر در موارد معدودي كه زن قصد تجارت داشته باشد نه زندگي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
کی سه تا سه تا زن گرفته تو یه دونه موندیم اونا سه تا سه تا زن نیستن چیز دیگه ای هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
واقعا درست گفتی , منم جوابشو همونجا دادم
اگه عصر ایران تایید کنه
نيلي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
21
اين كه چشم و همچشمي هست و بعضي مهريه ها فضايي درست ولي اين آقايوني كه اينقدر از مهريه مي نالند آيا حاضرند با زني ازدواج كنند كه مهريه نداشته باشد اما همه حق و حقوقش با همسرش (در ازدواج و يا پس از طلاق) يكسان باشد...واقعيت اينه نمي پذيرند مي خواهند همه چيز به نفع آنها باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آره موافقم. من یه جوان 27 ساله ام و معلمم. چند وقت پیش رفتم خواستگاری دختری و گفتم تمام زندگیم رو با ثبت و سند باهات شریکم در هر شرایط به شرط مهریه معقول. خانوادش گفتن نه فقط فقط 800 سکه.
*
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
28
20
عصر ایران خیلی برام جالبه که انقدر سنگ مردان رو به سینه میزنی و آقایون هم با نظراتشون تشویقت میکنن متاسفم برات که همو با جامعه و درکنار مردها به حقوق واقعی زنان کشور تعرض میکنی ..چرا نمیگی تو کشور ما زنها چه اسیبهایی میبینن چه بلاهای سرشون میاد ؟از خشونت جنسی گرفته تا خشونتهای جسمس و روحی..اونوقت توکجایی که ببینی چه ظلمهایی در حق زنان میشه؟حالا داعیه دفاع از حقوق مردان رو داری؟یه زن تا وقتی که جون به لبش نرسه زندگیش رو تبدیل به جدایی نمیکنه درضمن نگران قسط سنگین مهریه هستی در حالی که مهریه عندالمطالبه است و باید همش رو یکجا داد که به دلیل نقص قوانین حمایت از خانمها یه زن باید 120 سال صبر کنه تا همه مهریه اش رو بگیره.با تمام وجود براتون متاسفم..
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
عصر ایران به موقع از قوانین ضد بشری در مورد زنان هم صحبت کرده! بارها از خشونت در برابر زنان گفته و خب قدرتی بیش از بیان نداره. در ضمن دهها جا هم حقوق مردان غیر از همین مسئله مهریه نقض می شه. می شه بزرگواری کنید بفرمایید، مگر خانومهای عزیز حاضرند دو سال در بیغوله های مرزی و کویری به خدمت سربازی بپردازند؟ مگر خانومهای عزیز، حاضرند هزینه شروع زندگی را بدهند؟ چطور اینها نشونه مردونگیه مرده و مرد باید اینها رو تامین کنه ولی به جاش که می رسه از حقوق برابر صحبت می کنید. چطور باید یک مرد از همه نظر شروع زندگی رو با این مخارج سهمگین تامین کنه، مهریه بده، سربازی بره برای دفاع از کشوری که یک زن هم در اون حضور داره ولی حقوق باید برابر باشه. خانم خیلی هم حقوق مردان بیشتر نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
که چی !؟ هم ظلم در حق زنان اشتباهه هم ستم به مردان . دلیل نمیشه که چون یه عده نامرد خیانت میکنند زنها بیان پوست همه مردهارو بکنن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
من هم همین طور
عصر ایران با اینکه سایت مورد علاقه منه و خیلی از تحلیل هاشو می پسندم ولی هر چند وقت یک بار باید نشون بده که چه دیدگاه مردسالارانه ای داره ! متاسفانه کسی توی این ممکلت به حقوقی که از ما زنان ضایع میشه توجهی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
مگه همه زنها مهریشونو اجرا میذارن یا بقول شما پوست مردها رو میکنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
22
به جاي اين حرفها بياين به زنان حقوق برابر مردها بدين اونوقت اين مشكل هم حل ميشه.زن نه حق طلاق داره نه حق تعيين جاي زندگي رو داره.نه حق نگهداري از فرزندش در صورت طلاق و....خيلي از زنها به خاطر اينكه بتونن يه پشتوانه اي براي گرفتن يكي از اين حقوق رو داشته باشن اينكارو مي كنن.چرا مثل باقي كشورها تمامي دارايي رو بعد از طلاق نصف نميكنن كه مشكل حل شه.قانون ما به نفع مردهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
به عنوان یک مرد با پیشنهادت کاملا موافقم اما متاسفانه خیلی از خانمها دنبال این هستن که طلاق بگیرن و یه سر و سامانی به زندگیشون بدن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
همه باور کردیم که نویسنده این کامنت یه مرده!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
آقای ناشناس چرا به راحتی مینویسی خیلی!!! از زنها دنبال این هستند که طلاق بگیرن و سر و سامانی به زندگیشون بدن! با این درجه از انصاف و عدالت میخواهید قانون رو هم عوض کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
من مرد هستم، حالا میخوای باور کن میخوای باور نکن . مشکل امثال شما اینه که فکر میکنید زنها باید کلفتی مارو بکنند در حالی که زندگی بر پایه احترام متقابله . زنها هم امثال شمارو میبینند نرخ مهریه مامعقول میبندند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
27
رقصيدن ، كف زدن ، يك شب شاد بودن و...... اينها حرام است و لي مهريه بالا و فرستادن يك جوان به زندان كه كل سرمايش شايد يك اتومبيل پرايد و 20000000 تومان پول پيش براي اجاره يك طبقه آپارتمان 45 متري تازه كلي هم بايد اجاره نقدي بپردازد و...... حرام نيست كه حكم شرعي بايد اجرا شود ... آيا اين را اسلام گفته يا خودمان جاهلانه درست كرده ايم .
يكي از اقوام ما پزشك است دخترش هم تحصيلات عالي دارد فكر مي كنيد مهريه اين دختر چقدر بوده .... فقط يك سكه ... ولي انسانيت دارند زندگيشون از من كه 150 سكه مهر كردم آرام تر و صميمانه تر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خب میرفتی اون یک سکه ای رو میگرفتی به کسی چه؟؟؟
علی - مازندران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
25
با سلام
باید بگم راه حل شما در حد یه مسکن شاید خوب باشه ولی اصلا چاره درد نیست.
مشکل تعداد و نوع مهریه نیست! مشکل اصل مهریه است. این قانون به ظاهر خوب در یه عصری و در یه سرزمینی مناسبه. اما حالا ....؟
برای مردعرب هوسران و ناپایبند به اصول خانواده و حق انسانیت برای زن ، این قانون خوبی بود . اما مردان ایرانی شامل این ماجرا نمی شن. البته هنوز هم هستند مردانی که نامردی را به حدی پست تر از مرد عرب زمان پیامبر می رسانند اما این راهش نیست.
من 29 سالمه و بر خلاف خیلیها که حقوق های به راتب بالاتر از من رو ذکر کردند من ماهیی 400 هزار توامان بیشتر نمی گیرم. اما باز هم مشکل من تعداد و .... نیست.
به نظر من زندگی یعنی دوست داشتن دو طرف و تلاش برای رسیدن به کمال و .....
آیا در این رابطه مرد نفع بیشتری می بره که باید چیزی بپردازه ؟ لذت ، موقعیت و ... چه چیز بیشتری نصیبش می شه که باید این پول رو بپردازه ؟ آیا این قواعد یک معامله نیست ؟ آیا این پول بهانه ای رو ناخودآگاه برای مرد ایجاد نمی کنه که با پرداخت این مبلغ هر بلایی که خواست سر زن بیاره ؟
آیا این رواست که در این شرایط سخت زندگی مرد زیر بار یه هزینه نامنصفانه بره؟ مگه چی چیزه بیشتری توسط زن به این زندگی میاد که ....
در جوابم برخی خانمها میگن زن عمرش و جوونیش و ... به این زندگی میاره و .... مگه مرد نمیاره ؟ میگن زن اگه شکست بخوره دیگه شرایط اولیه رو نداره و ..... مگه این شرایط برای مرد نیست و آیا در صورت طلاق مطمئنا مرد مقصر این ماجراست که باید .....
تو جامعه ای که زناش دم از آزادی و برابری می زنن این خواسته ها جسارتا هم از آخور خوردن و هم از خورجین خوردن . ایا بهتر نیست به فکر درست زندگی کردن، سالم زندگی کردن و پایبند بودن به قواعد درست زندگی باشیم تا اینکه با حق طلاق و مهریه و .... این جور اهرم ها در فکر فشار دادن هم باشیم ؟!!!!
گفتار نیک ، کردار نیک ، پندار نیک
ایرانی ایرانی بیندیش.. سپاس از توجه شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
دوستان، همگی از تجربیات تلخ و شیرین خود سخن گفتند. اما در حقیقت به قول علی آقا، مشکل را باید از جای دیگر حل کرد. همه نوع مرد و زن وجود دارد. اما خودمان شریکمان را آگاهانه و یا غیر آگاهانه انتخاب می کنیم. با بررسی مشکلات به صورت ریشه ای، فرهنگ جامعه به سمت کاهش میزان مهریه حرکت می کند. قانون را ما انسان ها می توانیم با فرهنگمان، اصلاح کنیم. هیچ مرد و زن عاقلی، همسر معتاد یا بی مسئولیت را در حالت عادی انتخاب نمی کند.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
10
اين نظر يك كارمند كم سواد است لطفا در حد بضاعت من قضاوت كنيد!
دلايل طلاق را بايد جاي ديگري جستجو كرد اما متاسفانه به مهريه به عنوان ابزاري جهت حفظ ظاهري خانواده نگاه مي شود و به زندگي هاي اجباري يا بقولي طلاقهاي عاطفي مي انجامد. بنظرم نرخ مهريه بايد با نرخ ديه برابري كند چرا كه در هر دو موضوع تامين آتيه طرف مقابل مطرح است. فرض كنيد خانواده اي سرپرست خود را بنا به دليلي از دست داده و استحقاق دريافت ديه را دارد مادر خانواده و فرزندان هريك سهم خود را دارند و شرع مقدس اين ميزان را جهت تامين آتيه ايشان تعيين كرده است در حاليكه مهريه، فقط حق زن است و نفقه فرزندان جدا محاسبه و قابل پرداخت است. چطور آتيه يك خانواده چند نفره مي تواند با مبلغ ديه تامين شود ولي آتيه يك زن كه با طلاق جدا شده نمي تواند تامين شود لذا بنظرم اگر سقف مهريه برابر ديه سالانه كه قوه محترم قضاييه آن را مصوب مي كند باشد راهي به خطا نرفته و خانواده ها از تلاطمات بازار طلا در امان قرار مي گيرند و از ابزاري بودن مهريه هم جلوگيري مي شود و اين عزم قوه قضاييه را مي طلبد، هر چند كه آرزوي قبلي ما تداوم همه زندگي ها توام با خوشي، خرمي و سلامت است. از اطاله كلام معذرت مي خواهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آقا جون کی گفته زن باید با نرخی که تو میگی زنت بشه ؟؟ همونطور که تو مجبور نیستی باهر مهریه ای زن بگیری
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
21
براي كاسته شدن از ارزش مهريه ، خوبه كه حقوقي مثل حق طلاق، حق حضانت فرزند و ارثيه و ... مانع از برابري حق زن و مرد ميشه، از تصرف مرد دربياد... در وضعيت فعلي حقوق اجتماعي زنان به نسبت مردان بسيار كمتر است و به نادرست مهريه تنها وسيله ي مقابله ي زنان با اين ناحقي است ... اگر درست نگاه كنيم مي بينيم كه نگاه جامعه نيز بين اين دو تبعيض قائل مي شود ... آيا نگاهي كه به زن مطلقه داريم با مرد طلاق گرفته يكسان است؟ ...

در خيلي از موارد زنان به صورت محضري يك سري از حقوق رو با همسرشون برابر مي كنن كه باز هم به دليل مغايرت اين حقوق با اصل قانون، در دادگاه هيچ گونه ارزشي نداره مثل: حق حضانت فرزند و حق محل زندگي وو و و و و ...
من به عنوان يك خانوم با مهريه زياد به هيچ عنوان موافق نيستم ولي با حقوق فعلي، اين تنها دستاويز خانومهاست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
یکی دیگر از مشکلات زمانی بروز می کند که مرد فوت می کند و دارائی ها به نام مرد است. حالا فرض کنید زن و مردی که 20 سال با هم کار کردند و یک خونه خریدن اگر بچه کوچک داشته باشند خانه به تصرف قیم بچه که همان عمو یا جد پدری است در می آید اگر بچه بزرگ باشد خانه به بچه می رسد و حق زن تنها از اموال هوائی می باشد. این مورد برای یکی از همکارانم رخ داده بود و چون بچه کوچک داشت، پدربزرگ بچه اینها را از خانه خودشان بیرون کرده بود و گفته بود باید با خودش زندگی کنند. قاضی پرونده به همکارم گفته بود اگر مهریه قابل توجهی داشتی می توانستی مقداری از خانه یا کلش را ارث ببری ولی الان هیچ چاره ای نداری. بنده خدا مجبور شده بود برود جائی را اجاره کند تا زمانی که دخترش 18 ساله شود و بتواند خانه را تصرف کند. من به عنوان یک مرد مهریه دختر خودم را کمتر از 500 سکه نمی کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
واقعا درست گفتی
مهریه تنها دستاويز خانومهاست
واقعا دستاویز می باشد و بس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آقای ناشناس! من به عنوان یک زن به داشتن هموطنی مثل شما افتخار می کنم که می تونه همه جوانب رو ببینه , متاسفانه نظرات مردهای جامعه ما خیلی دور از جوانمردیه!خوشحالم که شما از این قاعده مستثنا هستین
ناشناس
United States of America
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
35
به نظر من چند مشکل فرهنگی وجود دارد:
۱- ما برای زن شخصیت اجتماعی برابر با مرد در نظر نمیگیریم. به همین جهت دیدمون نسبت به زن مطلقه درست نیست.
۲- چون طلاق یک کابوس برای اغلب زنان است خانواده زن به زور مهریه میخواد زن و مرد رو کنار هم نگه دارند.
۳- چشم هم چشمیهای رایج هم به این رابطه دامن میزنند که باعث شده حتی در مواردی که هر دو طرف با مهریه کم راضی هستند بازهم مهریه را بالا بگیرند.

به نظر من باید دیدگاهمان را نسبت به زن تغییر دهیم. یادمان باشد:
۱- زن را نمیگیرند!
۲- ارزش یک دختر به مهریه نیست.
۳- یک زن مطلقه هنوز یک انسان کامله.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
18
مهريه بايد در حد كفاف باشدو مرد با دلخوشي بپردازد و زن با دلخوشي بگيرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
12
من نمی دانم چرا برخی اینقدر خود را به نادانی میزنند آقا مهریه یک چک بدون تاریخه که به کسی میدهی و بابت و ضمانت هم نیست و او هر وقت بخواهد تاریخ میزند و شما این حق را تحت عنوان عند المطالبه (یعنی هر وقت خواستی) به او داده ای خب آقا جون چشمت رو وا کن خیال کن داری یک جنس را میخری یعنی ازدواج کمتر از خریدن یک تلویزیونه که صد جا سوال میکنی بالا پایین میکنی آخر هم ممکنه نخری ...
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
پس خوتون قبول دارید که باید شما را به چشم کالا دید، در این صورت جای شکایت در مورد حقوق و برابری زن و مرد شامل امثال شما ها نمیشه
احسان
Japan
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
15
مشکل اصلی این است که ما از فلسفه و روش صحیح اسلامی مهریه بسیار دور شده ایم. حضرت علی (ع) مهریه حضرت زهرا (س) را قبل از عقد (با فروش اسبشان) پرداخت کردند و ولیمه عروسی و اسباب و اثاث زندگی با آن مهریه (با مدیریت پیامبر اکرم) تهیه شد.
اگر این فرهنگ در جامعه رواج داشته باشد، مشکل افزایش قیمت سکه و تورم و فشار به خانواده ها هم پیش نمی یاد. در ضمن هزینه سرسام آوری که داماد باید خرج عروسی کند را به دختر به عنوان مهریه می دهد تا با مدیریت صحیح، بخشی از آن صرف خرید جهزیه و بخشی صرف هزینه های یک مراسم معمولی شود.
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
احسنت
به نظر بنده این بهترین راه کاره
هرپسری میخواد زن بگیره همون اول بیاد بگه من انقدر دارم می تونم مهره بدم
یا نصفشو قبل از عقد بده به خدا همه مشکلات حله
نداشته باشه که نمیده
آقا تصویب شد الانم مجلس میگم دو فوریتی بذاره تمومش کنه دل پرخون ما مردای بیچاره رو تسکین بده
خدا لعنت کنه خانمای کاسب رو که پدر جوونای مردم رو در آوردن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
22
مهریه خانم های محترم هم شده مثل قرار داد فوتبالیستا که روی اصول نیست وهیچ سقفی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
20
پیشنهاد می شود که مثل بنده ازدواج نکنید! مگر اینکه مهریه به مقدار معقول راضی کننده تعیین گردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
4
سلام
بحث اینه که زن میتونه مدعی بشه همون سال اول اگه مهریه اش رو دریافت میکرد میرفت یکجا سکه می خرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
15
با اينكه يك خانم هستم. كاملا با نظر شما موافقم. بايد معياري براي سنجش قيمت سكه درخصوص مهريه وجود داشته باشه
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
11
پيشنهاد مي شود هنگام ازدواج نيمي از مهريه در صندوقي توسط مرد واريز شود تا هنگام مطالبه حق زن پايمال نشود همچنين از مهريه هاي نامعقول جلوگيري شود واز اين صندوق به زوج وزوجه جهت جهيزيه ومسكن وام بدون كارمزد داده شود
حسین - قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
21
با سلام
همه میدونن...
زندگی اگر موفق و سالم باشه ....
500000 تا سکه هم کمه.... چون هیچ وقت اجرا نمیشه
اگر هم نا موفقه 1 سکه هم زیادیه
چون بیشتر از اینکه مهریه و اجراش بد باشه...
خراب شدن زندگی دو نفر بده....
مهریه هم در اسلام فقط به عنوان یک ضمانت برای زندگی زنان پس از طلاق هست
یعنی وقتی مردی زنی را طلاق داد...
فردای آن روز زن برای امرار معاش مجبور به تن فروشی و فساد نشود و فساد در جامعه اسلامی افزایش نیابد...
گرچه بارها گفته شده...
مهریه حق زن است و حتی اگر طلاق هم نخواهد بگیرد مانند یک طلب بر گردن مرد است...هرچند به زن ها هم توصیه شده اگر زندگی خوبی دارند آن را ببخشند...

مردها هم خیلی خود را به موش مردگی نزنند...80% مرد ها آخر کار از زیرش در میروند...
یا اینقدر گربه میرقصونند در پرداخت و تهدید می کنند تا آخر کار خوانواده دختر می بخشند یا توی 20 سال قسطی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
ببخشيد ولي كي گفته مهريه فقط بايد موقع جدايي پرداخت شه و ضامن زندگي بعد از طلاق زنه اگر سيره ائمه رو بخواي بدوني كه رسم بوده مهريه زنو همون اول مي دادن حالا چه كم چه زياد اين رسمو هنوز مي توني تو شيوه ازدواج كشورهاي عربي ببيني
جم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
آقای حسین از قم جسارتا این حرف های مفت را از کجای اسلام درآرودی؟ در همه متون فقهی مهریه جزیی از دارایی زن محسوب شده و مانند همه طلب های دیگر قابل مطالبه است و از نظر فقهی عوض بضع (یعنی قیمت استمتاع -البته ترجمه دقیقی نیست-) می باشد. ر.ک. شرح لمعه، کتاب النکاح: «الصداق يملك بأجمعه للزوجة بالعقد» صداق همان کابین یا مهر است.
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
تا اونجایی که میدونم زنها با گرفتن مهریه بیشتر به فساد کشیده میشن ، تازه طعم پول و ماشین و دور دور بازی با همون پول مهریه به دهنشون مزه میکنه چون اشتهای سیری ناپذیری نسبت به پول دارن
ناشناس
Netherlands
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
10
20
من يك زن 30 ساله هستم و تا جايي كه مي دونم تعريف مهريه در اسلام اينه كه مهريه از مهر مياد يعني پرداخت از روي رضايت اگر ما مسلمان باشيم بايد بدونيم كه اين پول مهريه هاي بالا و به زور حرام حرامه و به آنهايي كه اين سكه ها رو مي گيرن خير نمي كنه حالا خانم ها با اين پول برن ادامه تحصيل بدن ، به تجملاتشان برسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
عزیز مگه هفت تیر گذاشتن زیر گلوی مرده که این مهریه رو قبول کنه خب قبول نکنه دختر قحطی که نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
شما یا زن نیستین یا در ایران نیستین! مثل اینکه نمی دونید در برابر همین یک حقی که ما زنها داریم هزاران حق با همون خطبه عقد به مرد داده میشه!!!
ناشناس
Germany
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
8
طرح خوبی هستش فقط نرخ تورم رو از کجا میخاین پیدا کنین؟همین 9%خوبه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
9
23
اين وسط چرا جرات نميكنيد نظرات خانمها را درج كنيد؟
مرداني هستند كه با زنشان مثل حيوان رفتار ميكنند آيا اين شما هستيد كه به محض اعتراض به مسايل مهم زندگي كتك ميخوريد تا بدنتان سياه ميشود؟ آيا اين شما هستيد كه مدام تهديد ميشويد كه اگر چنين و چنان بچه ها را از تو ميگيرم؟ آيا با شما با خشونت تمام رفتار ميشود؟ ...
تو هم عصرايران نترس نظر خانمها را هم درج كن.
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اون مرد حیوون صفتی که این کار رو میکنه که دیگه ارزش زندگی کردن باهاش رونداره
بچه رو هم به راحتی میتونی ازش بگیری
پدرشم در بیاری
اما خانمای که به هوای مهریه پدر شوهر رو در میارن رو چه کار میشه کرد
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اقای اصلا باهات موافق نیستم.هنوز تو مخمصه دادگاها نیوفتادی برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
میشه آقای صابر بفرمایی چطور میشه بچه رو ازش گرفت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
10
18
من مهریه بالا رو قبول ندارم ولی زندگی با مردان ایرانی همچین آش دهن سوزی نیست که به 450 هزار تومان بیارزد در ثانی زنی که در جهنم زندگی می کنه و تحمل می کنه کسی بهش مهریه نمیده زنی که طلاق می گیره با این وضعیت جامعه ما باید پولی دستش رو بگیره که بتونه زندگی کنه ...
يك مادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
29
با سلام من يك مادرم و هم پسر دارم وهم دختر مجرد ولي ميخوام بگم ازدواجي كه قراره به زور سكه حفظ بشه و يا ارزش دختر را به تعداد سكه مهريه محك بزنن اين ازدواج فاتحه اش از اول خوندس . دخترهاي ما اگر تحصيلات و استقلال مالي داشته باشند نيازي به تعدادسكه بالا براي مهريه ندارند. تعداد سكه بايد معقول و متناسب باشد.به نظر ميرسه دولت بجاي سرك كشيدن تو خونه هاي مردم و ديش ماهواره پايين كشيدن و سرعت اينترنت را پايين آوردن يه فكري براي اين معضل بكنه كه واقعا باعث دردسر براي پسران ما وخانواده هايشان گرديده. ولي كو گوش شنوا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مادر من فقط استقلال مالي و اشتغال كافي نيست .قانون بايد اصلاح بشه قانوني كه بر اساس آن شوهر مي‌تواند مانع از اشتغال و تحصيل زن شود مي‌تواند مانند يك كودك به زن خود تحكم كند و مانند يك كنيز در چارديداري خانه حبس كند اينها بايد اصلاح شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
12
همه چي مانع ازدواجه تا ترويج اون
يه سر به تالارهاي برگزاري مراسم عروسي بزنيد بد نيست ورويه روزهاي 5 شنيه 300 5 شنبه 500 اعيا خاص 600 تا 1 ميليون ( چون اعياد و تعطيلات خاص متقاضي بيشتري داره لذا بايد چند برابر هزينه ورودي بدي!!!!!
جالبه
يكي نيست بگه آخه خير نديده ها ( مديران تالار) اعياد عيد اسلامي هستند اين پول ها خوردن نداره داره ؟

همه شرطي با سنجيدن عقل درسته
خانم متاهل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
22
جالبه كه آقايون خيلي با اين موضوع موافقند
من با اصل مقاله مشكلي ندارم، خودم زمان ازدواج خيلي برام مهم بود كه ارزش من به پول نيست و مهريه ام14 سكه است ولي الان خيلي پشيمونم، چون خانواده شوهرم حسابي زبونشون درازه و فكر مي كنن واقعا من ارزشي نداشتم كه مهريه زباد نخواستم!
شايد بعضي آقايون واقعا ارزش زن رو توي مهريه اش مي دونن و همين دليل مهريه هاي چند 100سكه اي ميشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خانواده همسر شما، دید نامناسب و اشتباهی دارند. اما ذات کار شما که اشتباه نیست. با صحبت مناسب با همسرتون و مشاوره خانواده، می تونید جایگاه واقعی خودتون را در فامیل تثبیت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
23
18
مهریه من 1000 تا سکه است ..تا حالی تو زندگی با همسرم به اندازه 5000 تا سکه از اعصاب و روانم مایه گذاشتم ..حالا شما هی بگید مگه یه زن چکار میکنه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
نمیدونم بهت مثبت بدم یا منفی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
شما قیمت اعصاب رو چقدر حساب کردی که تا الان شده 5000 تا سکه. اگه وقت و اعصاب بهترین روانشناس رو هم حساب می کردی، تو 50 سال 5000 تا سکه نمی شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
46
یکبار دیگه بگی کاربر محترم نظر شما دریافت شد ولی چاپ نکنی میام خفت میکنم!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
چرا اینقدر خشونت عزیزم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
دلبندم در رسانه ها منتشر می کنند و نه چاپ!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
خیلی با حال گفتی!
آكا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
20
البته نا گفته نماند كه خيلي از خانوم ها هستند كه به مهريه به عنوان تشريفات نگاه مي كنن و در بد ترين شرايط شخصيتشون بهشون اجازه نميده دست به باج خواهي بزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
8
موضوع جالبی رو مطرح کردید. اما تو رو خدا برای حل معضل مهریه باید اقدام کارشناسی توسط قوه قضاییه صورت بگیره. تعیین مهریه در اول ازدواج باید با توانایی مرد همخوانی داشته باشه و مردی که پای سند ازدواج رو داره امضاء‌ می‌کنه عملاً داره چک بی محل میکشه. چطور بانک‌ها و قوه قضاییه پیگیر چک‌های بی محل هستند اما این موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیره. پیشنهاد می‌کنم قواعدی متناسب با دارایی داماد برای تهیه مهریه تعیین بشه و تایید مهریه و ثبت سند ازدواج منوط به تایید توانایی فرد در چند سال آینده برای پرداخت مهریه توسط مراجع رسمی بشه تا هم دامادها در ابتدا جوگیر نشن و هم خانواده عروس هنگام اعلام تعداد سکه به مانع قانونی اون هم توجه کنن و ارقام فضایی تقاضا نکنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
2
من با پیشنهاد مطرح شده توسط نویسنده این مقاله کاملا موافقم.
ناشناس
Germany
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
5
گوش شنوا نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
28
من یه دخترم و کارم وکالته انقدر دم در زندان اوین مادرهای گریون دیدم که 3 ساعت منتظرن تا پسرهاشون رو که برای مهریه زندانین رو ببینن که با خودم عهد بستم تحت هیچ شرایطی وکالت پرونده طلاق رو به عهده نگیرم .اما بی اصاف نباشیم هستن مردهایی که زنهای مثل فرشته دارن اما خیانت می کنن و هزار کار دیگه و چون احتمال تقاضای طلاق زن رو می دن همه اموالشون رو به نام غیر می زنن آیا حق این مرد نیست که به هر قیمتی مهریه رو ازش گرفت و حتی به زندان انداختش؟
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
22
من یه پسر 24 ساله ام، 9 ماهه که درگیر جدایی ام، 500 تا سکه مهر همسرم کردم، از یه طرف اون بود که منو جا گذاشت از طرف دیگم پدرش می خواد تا می تونه منو اذیت کنه. آخه این چه رسم مزخرفی که یه پسر 24 ساله رو 300 میلیون به یه دختره لوس ننر بدهکار کنه، دختری که فقط 3 سال باهاش نامزد بودم حالا رفته حکم جلب منو گرفته، نفقه معوقه اشو اجرا گذاشته، قاضی می گه باید از زنت رسید بیاری تا بتونی ثابت کنی بهش خرجی می دادی، ولی کدوم مردیه که از زنش رسید بگیره، 9 ماهه که هر روز با استرس می خوابم و با کابوس از خواب می پرم، شما بگید من برای چی باید تو این دنیا زندگی کنم، به کجا قراره بریم، اصلا تا حالا توجه کردین دخترهای حالا چی راضیشون می کنه، باید براشون چی کار کنی تا فقط غر نزنن
نویسنده: یه جوون 23 ساله تازه فارغ التحصیل 3 شیفت شاغل با 300 میلیون بدهی و 10 میلیون نفقه معوقه بخت برگشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
باید اونموقع که میگفتن مهریه را کی داده و کی گرفته حواستو جمع میکردی . متاسفانه دختر و پسر فرصت طلب زیاد شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
عزیزم , مشکل شما واقعا باعث تاسفه ولی مجبور نبودی قبول کنی
هرچند شما هم قربانی این قوانین غلطی! اگر برابری وجود داشت هرگز به مهریه فکر هم نمی کردم
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
شما ناشناس عزیز فکر می کنی یه جوان 20 ساله موقع ازدواج به چه چیزی فکر می کنه، من و امثال من قربانی چی شدیم؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
واقعا برات متاسفم. برادر من هم همين مشكل رو داره. خانم بدون تحصيلات بدون جهيزيه با برادرم دوست شد و اجبار ما باعتث نشد كه ازدواج نكنند. و الان كه تازه سنش شده 22 سال يادش افتاده كه حوصله غدا درست كردن نداره. مي خواد بره درس دبيرستانش رو بخونه. مي ترسيد شوهر فرار كنه كه 16 سالگي دنبالش مي دويد. و الان ديگه حقوق برادر بيچاره من كفاف اين خانم رو نميده و برادر من هم مشكل شما رو پيدا كرده. بايد بره تو زندان بمونه به دليل اينكه خانم خواسته هاشون تغيير كرده.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
17
من خودم با زور فامیل به 72 سکه راضی شدم و گرنه حرف من 14 سکه بود.ولی عوضش خانوم خانومی نصیبم شد که با هیچکس عوضش نمیکنم.پیشنهاد میکنم بالای صد سکه مهر نکنید که حماقته.سکه خوشبختی خانومارو تضمین نمیکنه و بیشتر حکم گرو کشی رو داره بنظر من
maryam
Germany
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
2
بهتره همون اول ماجرا طرفین با منطق وصداقت شرایطشون رو بگن .همون موقع هم مهریه رامتناسب با شرایط خانوادگی واقتصادی طرفین تعیین کنند وبپردازند بگویند فقط 10 تا 50 تا 1000 تا میتوانم بدهم..درقبال مهریه درحال حاضر نیز دختران ناچارند جهیزیه های سنگین راتهیه کنند که درحد توان خانواده نیست که اگر مهریه مشخص باشد .مشکلات کمتر میشود..درضمن پیامها را ناقص نگذارید.ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
7
اونايي بايد به فکر اين مشکلات باشن که با سياست های غلط اقتصادی مملکت رو به ورشکستگی کشوندن.
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
13
ببینید این مملکت ما پر از تناقضه
خوب عمده پسر و دختر ها تا قبل از ازدواج هیج ارتباطی با هم ندارن و از خصوصیات جنس مخالف چیزی نمیدونن و کاملا چشم بسته ازدواج میکنن در نتیجه مجبورن به حرف پدر و مادرهاشون گوش کنند چون تجربشون بیشتره و این میشه
تکرار داستان ازدواج و طلاق چون کسی بر اساس عشق ازدواج نمیکنه
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
6
حالا که اینجور شد من فرخ هستم 28 سالمه فوق لیسانس هستم و متوسط 800 هزار ماهی دارم. ببینید من از نظر وضعیت خانوادگی در سطح خوبیم و خدارو شکر خونه و بقیه مسایلم ردیفه اما جرات ازدواج ندارم. واقعیت اینه که اگه من سراغ یه دختری با شرایط برابر با خودم برم زیر 500 سکه راضی نخواهد شد رفتم که میگم.
در ازدواج چه فرایندی صورت می گیره؟ خانوما به من جواب بدن.
زن و مرد با هم زندگی می کنن. هر دو کار می کنن. از نظر نیازهای عاطفی و جنسی و زساختن زندگی و تمام موارد مشترک هر دو منتفع می شن. آخه چرا باید این پول پرداخت بشه؟ رو چه دلیلی؟ آیا زنان کالا هستند و باید خریداری بشوند؟ آیا زنان چیزی بیش از مردان برای زندگی مشترک دارن؟آیا زنان برای مردان سرمایه ای، پولی، خانه ای ، ماشینی چیزی می خرند؟ آیا زنان در بلاد دیگر اعم از مسلمان و غیره پست تر از ایرانیان هستند؟ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
نه عزیزم , زنان در بلاد دیگه حق برابر دارند , توی همین آمریکایی که مظهر کفره وقتی زن و شوهر دعواشون میشه اونی که باید از خونه بره شوهره نه زن , هرچند خونه به نام شوهر باشه ولی این آقاست که باید بره توی هتل بخوابه تا دادگاه وضعیت رو روشن کنه , بعد هم وقتی می خوان طلاق بگیرن , همه اموال نصف میشه ( دقت کن این ربطی به این نداره که زن شاغله یا نه , شامل حال خونه دار هم میشه) بچه به مادر می رسه ولی خرجش رو باید باباش بده , تازه همه اینا در شرایطیه که مرد نه می تونه جلوی تحصیل زن رو بگیره نه اشتغالش رو , و نه اینکه منعش کنه از حضور در اجتماع , حالا بگو کی پسته ؟ من یا یه زن آمریکایی ؟ منی که فوق لیسانس دارم , شاغل هستم , واسه خودم تفکر دارم , ایده دارم ولی فقط به این دلیل که می دونم اگه ازدواج کنم مثل یه برده باید مطیع شوهر باشم این کار رو نمی کنم . برادر من خیلی از ماها دیگه مهریه نمی خوایم , مهریه فقط یه وسیله است واسه همه اون حقوقی که داره ازمون زائل میشه( البته منکر این نمی شم که زن بد هم وجود داره ولی اگه کلاهتونو قاضی کنید می بینید که درصدشون خیلی کمه)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
10
من یک پسرم و مشکلات ازذواج رو از شما بدتر دارم
اما کدومتون حاضرید خواهرتون با یک مردی ازدواج کنه و مهریه اش کم باشه؟اخه بی انصافا برید صفحه حوادث رو بخونید ببینید چه خبره مردی زنش رو میزنه و طلاق نمیده و فقط دیه زنش رو میده یا مردانی پول از زنشون میگیرن تا طلاقش بدن به نظرم اگه حق طلاق و حق سرپرست فرزند رو بعد از طلاق به زنم بدن و چند همسری رو بردارن باید حق مهریه رو به شدت کاهش بدن
يك زن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
24
آقاي هموطن ايراني يك لحظه جاي من باش:
جاي مادري كه 9 ماه فرزندش رو توي بطن خودش پرورش داده اون رو به دنيا آورده ولي حتي اجازه تحويل گرفتن شناسنامه بچه ش از اداره ثبت احوال بهش داده نميشه! اول پدر و در صورت غيبت پدر جد پدري! جاي مادري باش كه هيچ نشاني از نسب خونوادگيش توي شناسنامه فرزندش نيست( فقط اسم كوچك) و همه شب بيداريها و سختيهاي بچه داري رو به عشق فرزندش تحمل مي كنه .فرزندي كه يه پدر نا لايق به راحتي مي تونه از مادر جداش كنه.اين مهريه بيشتر از ارزش اون ريالهايي كه هر روز داره بهش اضافه ميشه،ارزش به دست آوردن اون جگر گوشه رو داره.مي توني درك كني؟! مي توني درك كني چقدر سخته كه براي عزيزترين موجود زندگيت كه همه وجودت رو به پاش مي ريزي افراد ديگه تصميم بگيرن چه فشاري داره؟؟بخدا نمي دوني.
جاي زني باش كه همه سالهاي جونيش رو در كنار شوهرش با داشته ها و نداشته هاش ساخته و خداي نكرده در صورت فوت مرد بايد بشينه و شاهد تقسيم همه اون داشته هايي كه با صرفه جوييها يا حتي درآمد خودش بوجود اومده بين مادرشوهر و برادر شوهر و... باشه.تنها چيزي كه اين وسط كمك مي كنه يه زن در صورت فوت شوهرش آس و پاس و بدبخت نشه همون مهريه هست.
جاي زني باش (همون موجودي كه خيلي از شماها بهش ميگيد ضعيفه!!) كه به خاطر كمتر بودن قواي فيزيكيش بارها زير ضربه هاي همسرش آرزوي مرگ كرده.كدومتون تا حالا از زنتون كتك خوردين؟؟يا كدومتون همه عمرتون نگران اين قضيه بودين؟؟ولي من ديدم زني كه از ترس اون ضربه ها همه عمر به حق و نا حق دست به سينه جلوي شوهرش بوده.شوهر معتاد بد دهن
جاي زني باش كه بدون در نظر گرفتن عواطف و احساساتش بايد به راحتي وجود يه هوو رو بپذيره.كدومتون حاضريد حتي به شوخي خانمتون راجع به رابطه ش با يه مرد ديگه باهاتون حرف بزنه؟؟ حتي به شوخي!! مي دونيد چند نفر زن در هر روز!! به صورت خيلي جدي بااين قضيه برخورد مي كنن!!...
پاسخ ها
زن=مرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
اين خانم گرامي نظر بسيار متين و قشتگي رو دادند، البته يك كم به نظر من فرشته انگاري تمام خانمهاست ، كه جاي تأمل داره، مشكل در حقوق قضايي است. اين حق و حقوق بايد از مرجع قانون تإمين بشه، ولي بازهم مهريه سنگين باعث حل هيچكدوم از اين مشكلات نميشه متأسفانه. راهكار گرايش به واقع گرايي است.
انتظارات خانم ها در قالب شروط ضمن عقد ، و توان مالي واقعي مرد در تعيين مهريه. حالا كه قانونگذار با سكوت از كنار همه چي ميگذره ، بهتره خودمون دست به كار بشيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
شما فکر کنم در یک قرن پیش سیر می کنید! ممنون می شوم بفرمایید کدوم دختر الان تا سر حد مرگ کتک می خوره و طلاق نمی گیره. الان طوری شده دختره به خاطر اینکه همسرش روز تولدش یادش رفته خانم از رنگ زرد خوشش نمیاد و لباس زرد خریده می ره خونه باباش!
این سریال ستایش رو خیلی می دیدید فکر کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
عالی بود هرچند میدونم آقایون با این حقیقتها مخالفن و منکر وجودش میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
واقعا بعضی از مردا از روی شکم سیری حرف می زنن , نمی دونم چرا هر کسی باید خودش تجربه کنه و به سر خودش یا عزیزانش بیاد تا باور کنه که هنوز هم مرد سالاری در جامعه ما غوغا می کنه. این آقای ناشناس هم که اومده جواب داده کدوم دختری اینقدر کتک می خوره اولا مثل اینکه خیلی بی خبر هستن و اصلا از دادگاه ها خبر ندارن , ثانیا این خانم که اینقدر متین نوشتن یکی از حقوقی که ضایع میشه رو کتک خوردن گفته , بقیه متن رو نخوندی؟ یا به نظرت به قدر کافی جانسوز نبودن ؟ از دست دادن حضانت فرزند , دیدن زنی توی خونه و رختخواب خودت به نظرت محلی از اعراب نداره؟ حتما باید یکی تا حد مرگ کتک بخوره که فکر کنی بهش ظلم شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
والا آقای ناشناس فکر کنم شما از یه سیاره دیگه اومدید یا طبقه اجتماعیت خیلی بالاست
مهدی
India
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
18
متاسفانه قانونی وجود ندارد که از حقوق مردان و زنان در این زمینه دفاع کند.
نه همه ی مردان کلاش هستند و نه همه ی زنان به دنبال پول و مهریه و ...
اکثرا قصد زندگی سالم و آرام دارند ولی قانونی که جلوی جفتک اندازی زنان و مردانی که اهل زندگی نیستند را بگیرد وجود ندارد.
من با تصویب قانون محدود کردن مهریه موافقم و همزمان باید قانونی برای حفظ حقوق زنان شریفه و مردان شریف در مقابل ظلم مردان مشکل دار و زنان مشکل دار تصویب شود تا کمی تعادل در این بین ایجاد شود.
وضعیت فعلی نه برای پسرها مطلوب است و نه برای دختر خانمها
چون اگر اتفاقی بیفتد و به طلاق بینجامد مرد باید ضمن تحمل تنهایی و مهریه سنگین بپردازد که کمر شکن است و خانم هم باید حسرت روزهای زیبای جوانی و شادابی را بخورد که با هیچ سکه ای اتیام نمی یابد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
11
از نظر من کسانی که به دلیل مهریه زندان رفته‌اند حقشان است
خداوند عقل را داده برای استفاده
من به هیچ وجه زیر بار مهریه‌ای که توان پرداختش را نداشته باشم نمی‌روم
پذیرفتن مهریه‌ی بالا توهین به شخصیت مرد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
9
10
به شما آقایون بد نگذره مثلا خانمی که 20 سال پیش ازدواج کرده 70تا سکه هم مهرش بوده حالا بخواد براساس قیمت اون روز مهرش رو بگیره میشه 910000 هزار تومان با این پول چه کاری میتونه بکنه شما بفرما ............مردا همینطوری که طوق مهر گردنشونه زنها رو اسیر گرفتند چه برسه به اون روز که خوش خوشانشون بشه .....بعد هم همه مشکلات مملکت رو ول کردی چسبیدی به مهریه زنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
IQگفته بر اساس نرخ تورم..910 تومن اون سال با الان یکیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا شما خانم ها اون بالارو برای چی بی استفاده نگه میدارید آخه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
12
يه سوال از عصر ايران: چرا آن موقع كه رشد قيمت طلا كمتر تورم و مسكن و بسياري مايحتاج زندگي بود شما به فكر حفظ حقوق خانمها نبوديد و حالا كه قيمت طلا بالا رفته با ادعاي حفظ حقوق دو طرف وارد صحنه شده‌ايد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
12
خانم ها روي عشق خود قيمت ميگذارند درواقع ميگويند عشق و زنگي كردن بامن قيمتش فلان سكه است اگر ازدواج كردي بايد قيمتش را بپردازي مهريه بنظر من زندان كردن مرد در حصار خانواده و تحمل ازداواج باكسياست كه جامعه حق ارتباط قبل از آن را به او نداده حا لا هم بايد تاوان تورم اقتصادي را از اين اشتباه او بدهد كجاي دنيا بخاطر عدم نحمل يك مرد در ادامه زندگي نكبتبار با كسي كه حالا او را دوست ندارد زندان است كجاي دنيا؟كجا؟
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
9
از پیشنهاد ارزنده اتان ممنونم،ضمن اینکه مهریه هم در کشورمان مانند سایر موارد به گونه ای با افراط مواجه شده است که به عنوان مثال در حالی که دیه یک زن 45 میلیون تومان است متوسط مهریه فعلی برابر 500 سکه معادل 300 میلیون تومان است.
در واقع یک مرد به جرم عدم تفاهم با همسر خود باید تاوانی حداقل 6 برابر یک دیه را بپردازد.این مساله نه مورد تایید عقل است نه شریعت اما به علت بی تفاوتی قانون گذاران یک جوان می بایست دهها برابر سرمایه خود در زمان ازدواج تعهد و تاوان جدایی بدهد،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
6
عصری جون مثکه خبر نداری اگه پول هم به عنوان مهریه تعیین بشه موقع پرداخت برحسب روز تورم و این چیزاش رو میکشن روش و مهریه ی 300 تومن مثلا پنجاه سال پیش رو برات مثلا 50 میلیون حساب میکنن. شما چتو خبر ناری
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
30
نظر من اینه که همه چیز زندگی چه قبل از طلاق و چه خدای نکرده بعد از طلاق نصف نصف باشه. تورو خدا هرکی با این نظر موافقه جدای از دختر یا پسر بودنش حرفمو تایید کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
11
1 سوال دیگه باقی میمونه کسی بخواد مهریه بده باید به نرخ دولتی بده یا آزاد؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
5
باید قانون گزاران ومسئولین به فکر این مردم دردد مند باشن که اصلا براشون مهم نیست . ما که از دستمون جز اعتراض کاری بر نمیاد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
3
11
خدا کنه یه فکری به حال این مهریه ها بکنن! من 5 سال پیش عقد کرده بودم.الان که جدا شدم و دارم مهریه میدم 4 برابر سکه گرونتر شده.آخه این انصافه؟سکه 150 هزار تومنی سال 85 الان شده 620 تومن!!!یکی به داد ما هم برسه.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
16
61
خواهشا یکی بیاد نظرهای خانمها رو جمع کنه...انگار از چاله میدون میان همشون...ببخشید..همتون اینطور جواب ندادید ها..اما کم کم 85% شما خانمها یه جواب مسخره و مضخرف و سطحی دادید........!!!! متاسفم برای این همه تحصیلاتی که شماها میگیرید و پسرهای بدبخت میمونن پشت کنکور...واقعا متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
متاسف باش برای نگاه مردسالارانه ای که داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
از موضع گرفتن آقایون در بخش نظرها کاملا میشه فهمید که تا چه حد ظالمانه میخوان نظر خودشون رو تحمیل کنن اینجا اینطوره پس ببینید توی زندگی چه بر سر زنها میارن..اینجا یکی میگن زنها عقل ندارن و از مغزشون استفاده نمیکنن یکی میگه چاله میدونی هستن واقعا که متاسفم برای مرد ایرانی
پروفسور بالتازار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
9
10
ببینید در ارتباط با خانمها عرف معنا داره ولی منطق خیر، مثلا عرف میگه مهریه یک دختر باید حداقل 500 سکه باشه ولی منطق میگوید که حتی تهیه یک سکه تمام بهار آزادی برای یک پسری که نون حلال در میاره و با بازوی خودش نون در میاره سخت، این مساله را هم دختر خانم و هم مادر دختر خانم میدانند، ولی شما قرنی هم بشین دلیل بیار که 500 سکه یعنی چی؟ و ... امکان نداره به جایی برسی ولی اگر در عرف چیزی باب بشه خانمها کارایی برای شما میکنند که تو خوابم ندیده باشید! نمونش رابطه هایی نامشروعی که در کشورهای خارجی هست، یا نمونه وطنیش آرایشهایی که بسیاری از دختر خانمهای ایرانی در خیابانها میکنند، ارایشهایی که هیچ زنی در تاریخ بشریت برای هیچ مردی نکرده! چون باب شده و مده درحالیکه منی که پسرم میدونم این مواد آرایشی بی کیفیت اونم زیر نور خورشید باعث پیری زودرس پوست میشه، بنابراین الان زمان مناسبی برای ازدواج نیست چون مهریه بالا در زمانی مد شده که ارزش هر ریال در برابر طلا کمتر کمتر میشه؛ ولی برای اینکه فشار خونتون پایین بیاد و در جوونی ناکام نمونید راه چاه را بهتون میگم، در شرایط موجود دو راه موفق در مقوله ازدواج وجود داره:
1) دلت را به دریا بزنی و مهریه 500 سکه را بپذیری و ریسک کنی ، این راه زمانی خوبه که از خودت و همسر آیندت و خانوده هاتون 101% مطمئن باشید و صد البته عروش خانم باید جوان و کم سن سال و ترگل مرگل باشند و در اطلاح معروف دارند جوانیشون را پای شما میزارن ولی اونایی که در میانسالی هستند و دنبال ایده آل ... هستند اصلا به رقم مضرب صد فکر نکنند بهتر است بالام جان.
2) دختر عاقل یا عاشقی را پیدا کنی که با مهریه منطقی کنار بیاد (این مورد دومی را من بیشتر دوست دارم و اعتقاد دارم برای هر پسری دختری هست که باهاش به خوبی باهاش کنار بیاد و تفاهم خیلی بالا و بادوامی با هم داشته باشند)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
17
قوانين بايد اصلاح بشن. موضوع عدالت در زمان جدايي در زمينه حق طلاق حق حضانت و تقسيم اموال بايد عادلانه صورت بگيره. اگه اين امر صورت بگيره ديگه نيازي به معزلي به نام مهريه نيست. و اگه ايراد شرعي مي گيريد ميشه يك شاخه گل باشه. ولي قوانين در هنگام طلاق به نفع هر دو زوج باشه.
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
5
دستتون درد نکنه.عجب راهکاری گذاشتید.همین که جوانی مثل من 30سال داره اما هنوز ازدواج نکرده.اینم شدراهکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
67
من مهندس کامپیوترم، با مهریه 100 سکه، پا به پای شوهرم کار کردم برای زندگیم. مهم نیست مهریه چقدر باشه، مهم اینه که آدم درست رو انتخاب کنیم واسه زندگی. با مهریه کم یا زیاد یه مرد میتونه زندگی رو به زنش جهنم کنه، یه زن هم میتونه اونقدر بد باشه که هر کاری از دستش بر میاد انجام بده تا طرف رو اذیت کنه. این دیگه زندگی نیست. زندگی که از ترس مهریه زیاد صدای مرد درنیاد و زن هر کاری خواست بکنه، یا بخاطر مهریه کم مرد هر جور خواست زن رو اذیت کنه هیچ ارزشی نداره. باید درست انتخاب کرد. پدر مادر خواهر و برادر رو خودمون انتخاب نمیکنیم بد یا خوب هستن. ولی همسر رو خودمون انتخاب می کنیم باید درست انتخاب کنیم همین اون موقع دیگه مهریه مسئله نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
100 سکه! کم هم نیست ها. می شه 60 میلیون تومان
زن=مرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
12
مهريه بايد سرعقد داده بشه . ميتوني 5،000 سكه بدي ؟ خوب نقداً بده
پرداخت فوري و نقدي مهريه بايد قانون بشه
خانمها هم اگر دوست داشتند كم يا زياد كنن ، همونجا تصميم بگيرند. به اين ميگن يك تعهد قانوني و خالي از دروغ.
زن=مرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
9
مهريه بايد سرعقد داده بشه . ميتوني 5،000 سكه بدي ؟ خوب نقداً بده
پرداخت فوري و نقدي مهريه بايد قانون بشه
خانمها هم اگر دوست داشتند كم يا زياد كنن ، همونجا تصميم بگيرند. به اين ميگن يك تعهد قانوني و خالي از دروغ.
خانمها هم هرچي ميخوان همونجا بگن و در شرايط ضمن عقد (حكم قانون داره و لازم الاجراست) در دفترچه قيد كنن. مثل: حضانت ، حق مكان زندگي ، حق تحصيل ، حق طلاق و هرمورد ديگري كه ميپسندند. نگراني آينده هم برطرف ميشه.
یک پیر مرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
8
ای کاش بجای مهریه ، مهر و محبت نثار هم میکردیم تا زمانی که میتونیم در کنار هم زندگی مشترک داشته باشیم و در صورتی که هم تحملش نیست برای زندگی مشترک بدون کینه و دعوا از هم جدا بشیم ترا بخیر و مارا بسلامت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
54
13
آیا موقعی که سکه قیمتش پایین بود و مهریه زن ازنظ تعداد سکه پایین بودو و موقع طلاق از همه نظر زن ضرر میکرد آیا این همه ،حداقل، درمورد مهریه اش صحبت میشد؟
نه خبری نبود. چون الان مردها فقط در نظر مالی دارن فکر میکنن ضرر میکنن این بحث گذاشته شده ولی پای ضرر همه جوره خانمها باشه خبری نیست چون اینجا .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
9
الان دختران را احتکار کرده اند یا باید قید ازدواج وسالم بودن را بزنی یا زیر بدهی سنگین مهریه بروی کسی هم این ظلم را نمی خواهد ببیند وچاره اندیشی کند من شخصا از زنم راضی ام اما از جامعه ایی که این مشکل را برای جوانان درست کرد نه و از ساکتین
محسن
United States of America
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
4
11
من تعجب می‌کنم چرا کسی که هیچ اطلاعی از مسائل حقوقی یا فقهی ندارد در این زمینه مطلب می‌نویسد. پیشنهادی که شما مطرح کرده‌اید با مبانی اولیه حقوقی و شرعی تعهدات را نقض می‌کند. حرف شما مثل این است که کسی خانه‌ای پیش خرید کرده باشد و بعد موعد تحویل چون قیمت خانه بالا رفته پولش را به او پس بدهند یا به جایش مصالح ساختمانی بدهند بگویند برو با آن خانه بساز.

ما در ازدواج با دو تا آدم عاقل و بالغ طرفیم. قراردادی بسته‌اند نوشته‌اند سکه بهار آزادی اگر طلا می‌خواستند می‌نوشتند طلا. اتفاقا انتخاب سکه هم عقلانی است. خرید و فروش طلا برای افراد عادی ریسک بالایی دارد اما سکه هم قیمتش مشخص است هم خریدار هم فروشنده. برای همین همیشه به جای طلا از سکه استفاده می‌شود چه برای مهریه چه برای هدیه چه برای پس انداز و ... کسی هم که توان پرداخت مهریه را ندارد مشکلی است که خودش برای خودش درست کرده.

مشکل اصلی در بحث مهریه تصور غلطی است که از آن در جامعه وجود دارد. مهریه در قانون که این قانون هم خودش بر اساس شرع اسلام است کاملاً متفاوت است با آن چه در جامعه شهرت پیدا کرده. کمکی که رسانه‌ها برای حل مشکلات اجتماعی می‌توانند بکنند از طریق افزایش آگاهی مردم است ولی شما متاسفانه با این مطلب به این تعریف غلط جامعه دامن زده‌اید.

لحن تند مرا ببخشید چون این سایت از سایت‌های خوب خبری است که معمولا به آن سر می‌زنم. چنین مطالبی برای سایت شما واقعا تاسف برانگیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
دمت گرم ..حال کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
36
آقا من یه شغل ثابت دارم یه خونه یه ماشین هر جا میرم خواستگاری وقتی میگن 500 تا همونجا پا میشم میام پس فرداش التماسمم میکنن دو سه جا اینو امتحان کردم خیلی حال میده . ولی هیچ وقت هم ازدواج نمی کنم الان هم باباباو مامانم میرم مسافرت کیف میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
تو مردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
22
به نظر من میشه دادگاه سکههایی مجازی با ارزش واقعی منصفانه درست کنه که با تورم سالیانه بانک گرون بشه که ربطی به بازار هم نداشته باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
2
8
یه سوال : مادر من سال 1342 ازدواج کرده مهریه اش هم 1000تومنه تکلیفش چیه ؟
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
17
به نظرم مهریه بایستی مانند دیه طبق تعداد نفر شتر محاسبه شود تا هم این چشم وهم چشمی کم شود و نیز تورم وبازار بین المللی تأثیر کمی داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
7
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چقدر کامنت!!!!!!!!!!!!!!!!
باران!
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
6
9
حالا که شرع مقدس بنا بر هدایت نکوینی و تشریعی خلقت، تعیین مهریه معقول برای زن را واجب دانسته است و ما انسانهای خودخواه و تمامیت خواه(چه زن و چه مرد) مثل همیشه آن را قلب و از این تشریع سوء استفاده کرده ایم! و نظر به قاعده(کل حکم بالشرع ،حکم بالعقل) باید بفهمیم که عقلا و شرعا سقف مهریه نباید از سقف دیه کامل بیشتر باشد...ولی چه کنیم که در ایران و در این دوران غالبا شیپور اسلام از دهانه گشادش نواخته می شود و ... !؟ پیشنهاد میکنم در این مورد با حفظ جنبه شرع، نظرسنجی بفرمایید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
6
وای ... چقدر مردم نظر دادن ؟؟؟ تاحالا اینقدر نظر ندیده بودم .
ای عصر ایران عزیز . . . الان اخه وقت این صحبت هاست . الان وقت صحبت صندلی های سبزه که اقایان حواسشون اونجاست . باید از در صندلی سبز وارد هربحثی بشی تا شاید اقایان گوشه چشمی نظرکنند
سارا
Turkey
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
33
من سال 84 از همسرم جدا شدم. ایشون توی دادگاه هزار جور تهمت ناجور به من زد که مهریه نده. البته خدا رو شکر من شاغل بودم و نیاز مالی نداشتم. آخرش قاضی گفت دخترم آبروتو وردار و برو زندگیتو بساز!!! منم همین کار رو کردم چون اگه توافق نمیکردم ایشون با وجود اینکه همسر دوم گرفته بود میتونست منو طلاق نده و تا دو سال قضیه رو طول بده. میخوام بگم همش فکر نکنین زنا نشستن که مهریه بگیرن چون انقدر راه ها هست که مهریه ندن. به نظر من درستش اینه که هر چی تو زندگی به دست آوردن با هم تقسیم به دو بشه اینطوری مرد هم نمیاد از راه غیراخلاقی بخواد زنش رو زیر سوال ببره که مهریه نده.
یه بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
1
16
من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی ام الانم یه چند ماهی بیکار خونه نشستم. میخوام بگم بابا من زن میخوام ولی هیچکی بهم محل نمیذاره؛ میدونید چرا چون اصلا پول گرفتن یه شاخ گل و شیرینی هم ندارم چه برسه به پول مثلا 100 تا سکه. یکی به من بگه تورو خدا آخه من چکار کنم؟؟؟؟ بابا من زن میخوام.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
شاید باور نکنی اما فقط توکل به خدا شما رو آروم میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
7
14
بنظرمن باید مهریه رامرد موظف شود همزمان باعقد وازدواج بپردازدزیرا هم حق شرعی زوجه است وهم باین ترتیب هرکس براساس توانایی واقعی خود مهریه راقبول میکند اصولا چرا مهریه باصطلاح نسیه شده!!!!!!!!!!!!!!
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
5
17
من 21 سالمه و دانشجو هستم. هفته قبل ازدواج کردم. مهریه را گذاشتم 150تا سکه .50 تا عند المطالبه و 100تا هم عند الاستطاعه. البته حق طلاق مشروط را برای ازدواج بدون رضایت همسر - اعتیاد - زندانی شدن به دلایل سرقت و خیانت هم به همسرم دادم. همینطور توافق کردیم هرچه بعد از ازدواج بدست میاید نصف نصف. منصفانه است. خیلی راحته. باید اعتماد همسرتو جلب کنی. اینطوری اون می دونه که از همین الان صاحب همه آنچیز هایی هست که منهم هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
چیش منصفانه است؟ شما اگر از خانومتون جدا بشی که علاوه بر اینکه همه چیزی که داری رو نصف کنی باید 50 سکه حداقل بدی به ایشون. کجاش منصفانه است. بعید می دونم شما یک آقا باشی! چون انصافت عجب سمت خانومها می چربه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
آفرین آقا بهنام , بهتون تبریک می گم به خاطر سطح فکر بالاتون
امیدوارم خوشبخت بشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
هنوز داغی خیلی چیزها حالیت نیست بعد 6 ماه حال و احوالت می پرسم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
چه عجب یه مرد منطقی پیدا شد آفرین آفرین
دومین بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
0
4
آقای یه بدبخت منم مثل شمام عزیز درکت میکنم..خاستم بدونی تنها نیستی...
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
0
10
مهريه مثل يك چك است كه امضا مي كني و ميدهي ! پس حواست باشد كه بيشتر از حد توانايي مالي خودت تعهد نكن برادر من. كسي كه استطاعت مالي پرداخت سكه بهار آزادي به عدد تاريخ تولد سال شمسي و چه ميدانم ميلادي دختر خانمي را ندارد ، چرا زير بار همچنين مسئوليتي ميرود؟ افرادي را مي شناسم كه بيشتر از 1300 عدد سكه مهر كرده اند و خودش و پدرش و فاميل نزديكشان جمع شوند نمي توانند اين مبلغ را پرداخت كنند...
یک ساعت گفت و گو درباره «پیامک پرانی» های ستاد امر به معروف/ در 60 دقیقه پیش رو، نظرتان را بنویسید و با بقیه گفت و گو کنید سعید جلیلی بابت چه چیزی تاسف خورد؟ اوکراین بالاخره به آمریکا امکان دسترسی به مواد معدنی کمیاب را داد طرز تهیه خرما ویفری ، میان وعده مقوی ۱۰، ۳۰ یا ۱۰۰ میلیارد دلار؟ پول‌ بلوکه‌شدۀ ایران چقدر است و نزد کدام کشورها؟ سازمان حج از تغییر قیمت واکسن مننژیت خبر داد بیانیه رسمی روابط عمومی سامانه شاد؛ وجود حفره امنیتی تکذیب می شود اگر با مشتری و مخاطب سر و کار دارید، به این 3 «چرا» پاسخ دهید خبری که دروغ نبود ؛ ساخت دنباله فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی دیوید فینچر چشم دولت روشن! پیامک تذکر حجاب به گیلان هم رسید کارت سوخت خودروها و موتورهایی که بیمه شخص ثالث ندارند، می سوزد ساخت فصل دوم سریال «شوگان» رسمی ‌شد اعدام 2 دزد در دزفول / اتهام: محاربه گروسی : باید به هر قیمتی از درگیری نظامی جلوگیری کرد/ ایران با جدیت بی سابقه ای وارد مذاکرات با امریکا شده افت ۳۰۰ میلیارد دلاری ثروت میلیاردرها در ۱۰۰ روز نخست دولت دوم ترامپ
نظرسنجی
به نظر شما هدف ستاد امر به معروف از ارسال پیامک های حجاب به موبایل های مردم چیست؟