فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۴۳۶۱
انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۰

سازمان بنادر: اسکله فاقد مجوز نداریم

عصر ایران
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اسکله های غیرمجاز برای انجام اقدامات غیر قانونی گمرک ندارند، بیان کرد: اسکله هایی مجاز محسوب می‌شوند که گمرک داشته و مجوزهای لازم را برای مدیریت و مهندسی ساخت از سازمان بنادر دریافت کرده باشند.
 
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اسکله و بنادر تجاری غیر مجاز نداریم، گفت: اسکله‌های مجاز محسوب می‌شوند که گمرک داشته و مجوزهای لازم را برای مدیریت و مهندسی ساخت از سازمان بنادر دریافت کرده باشند.

سید عطاالله صدر در گفتگو با مهر درباره اقدامات این سازمان برای جلوگیری از فعالیت اسکله های غیر مجاز، اظهار داشت: ما اسکله غیر مجاز نداریم و اسکله و بنادر تجاری که تحت کنترل سازمان بنادر و دریانوردی هستند، مجوز بهره برداری را از این سازمان دریافت کرده اند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اسکله های غیرمجاز برای انجام اقدامات غیر قانونی گمرک ندارند، بیان کرد: اسکله هایی مجاز محسوب می‌شوند که گمرک داشته و مجوزهای لازم را برای مدیریت و مهندسی ساخت از سازمان بنادر دریافت کرده باشند.

وی بابیان اینکه فعالیت اسکله های غیرمجاز تحت کنترل دولت نیست، گفت: در حال حاضر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات بسیار جدی را برای مبارزه با این اسکله ها انجام می دهد تا هرچه زودتر وضعیت آنها مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه مسئولیت برخورد با اسکله های غیرمجاز برعهده چه سازمانی است؟ گفت: سازمان بنادر وظیفه صدور مجوز ساخت و بهره برداری از تاسیسات دریایی را برعهده دارد اما برای مسایل گمرکی، واردات و قاچاق کالا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئولیت دارد.

به گزارش مهر، معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه پرونده اسکله های غیرمجاز در سال 86 بسته شده است، گفته است: اسکله غیر مجاز در کشور نداریم و تمام اسکله ها مجاز و کنترل شده است، ولی نمی توان ادعا کرد که تخلفی در این اسکله ها صورت نمی گیرد.

وی از ساماندهی 201 اسکله و 12 خور( رودخانه ای که وارد خشکی شده و از طریق آن کالا خارج می کنند) در پی این ساماندهی ها خبرداده و اظهارداشته است: تمام خورها در کشور کنترل شده و گمرک در آنها مستقر است. خورهایی که گمرک در آنها مستقر نیست، غیرمجاز است و اگر مشاهده شود که از خوری به ویژه در سواحل جنوبی کالایی خالی می شود، به شدت برخورد می شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اسکله ، غیرمجاز
ارسال به دوستان
مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور