۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۵۷۱۵
تعداد نظرات: ۲۵۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۶-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۵۷۱۵
انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۶-۰۷-۱۳۹۰

آیا تفکرات رئیس جمهور عوض شده است؟

نقدی بر سخنان اخیر احمدی نژاد
عصرایران ؛‌ سید ضیاءالدین احتشام - از آنجا که بحث حاضر در سطح رسانه مطرح می شود ،‌وارد مباحث آکادمیک فرهنگ و تعریف های 160 گانه آن نمی شوم و می کوشم به زبانی ساده این سخن رئیس جمهور محترم را نقد کنم که در اختتامیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال اظهار داشته است :‌
«بنده اعتقاد ندارم جنگ فرهنگی در دنیاست. فرهنگ که با فرهنگ جنگ ندارد بلکه فرهنگ فصل مشترک انسان‌ها است.جنگ بی‌فرهنگی با فرهنگ است.»


1 - تعبیر "بی فرهنگ" اساساً‌ غلط است ؛ انسان ها و جوامع انسانی همگی فرهنگ دارند و تمایز آنها در گونه گونگی فرهنگ هایی است که بدان وابسته اند. مثلاً یک شهروند ژاپنی در شرق عالم فرهنگ جامعه خود را دارد و عضو فلان قبیله در جنگل های آمازون برزیل نیز متعلق به فرهنگ خود است و هیچ کدام نمی توانند به دیگری بگویند "‌بی فرهنگ"‌.

"بی فرهنگ"‌ ،‌ صرفاً ناسزایی است که برخی افراد یا برخی ملت ها آن را متوجه دیگران می کنند تا "فرهنگ" آنها را منکوب و تحقیر کنند. مثلاً‌ فردی از یک خانواده تحصیل کرده و مؤدب و متشخص ،‌ ممکن است به کسی که اخلاق را رعایت نمی کند ، دستش کج است و چشم چرانی هم می کند بگوید "بی فرهنگ"‌ ؛‌ در حالی که فرد دوم بی فرهنگ نیست بلکه فرهنگ (مجموعه دانسته ها ،افکار،رفتار و...) او چنین است.

لذا کسی که می گوید "جنگ بی‌فرهنگی با فرهنگ است" یا اساساً‌ معنی فرهنگ را به خوبی نمی داند و یا "بی فرهنگی "‌را در معنای عوامانه آن به کار می برد که این معنای عوامانه در دل خود تضاد فرهنگی را در بر دارد.

2 - فرهنگ های مختلف ،‌ می توانند در قبال همدیگر کنش ها و واکنش های مختلفی را داشته باشند. مانند همزیستی ، تلفیق و ادغام ، تعارض و جنگ.
هنگامی که مردمانی متعلق به دو فرهنگ با حفظ احترام همدیگر ، در کنار هم زندگی کنند و آداب ، رسوم ،‌دانش ،‌باورها ، مناسک و رفتارهای مبتنی بر فرهنگ طرف مقابل را تحمل  کنند و در عین حال به فرهنگ خود نیز پایبند باشند ، همزیستی فرهنگ ها متجلی می شود. مانند زندگی دوستانه اقوام و پیروان ادیان مختلف در ایران از دیرباز . مثلاً در شمال غرب ایران ترک شیعه ، کرد سنی و ارمنی مسیحی با فرهنگ ها - و خرده فرهنگ ها -ی مختلف با یکدیگر زندگی می کنند و هیچ کدام در صدد حذف فرهنگ طرف مقابل و استیلای فرهنگی خود بر دیگری نیست.

اما وقتی صاحبان یک فرهنگ به هر دلیلی بخواهند فرهنگ خود را بر جامعه ای با فرهنگ دیگر تحمیل کنند و جامعه دوم نیز با آن مقابله کند ، تعارض و جنگ فرهنگی پیش می آید.
این جنگ فرهنگی ، گاه از حد مباحثات و اقدامات فرهنگی مانند کتاب نویسی و فیلمسازی نیز فراتر می رود و به جایی می رسد که متعلقان دو فرهنگ ، حتی در صدد حذف فیزیکی همدگیر نیز بر می آیند ،‌کما این که در سال های گذشته شاهد درگیری های خونین بین سیک ها و مسلمان ها در هند بوده ایم که طی آن ،‌برغم این که طرفین همگی شهروندان هند و هموطنان همدیگر بودند ،‌به واسطه تعلق خاطرشان به فرهنگ های متفاوت ،‌علیه یکدیگر صف آرایی کردند.

لذا این که گفته شود جنگ فرهنگی وجود ندارد ،‌ در واقع ندیدن یکی از وجوه تعاملی فرهنگ ها با یکدیگر است و مبنای علمی ندارد.

3 - اما مروری بر سخنان آقای احمدی نژاد نشان می دهد که جناب ایشان از ادبیات متناقضی در این باره استفاده می کند.

به عنوان مثال وقتی برای روحانیون سخنرانی می کند می گوید: « در دوره اي كه جنگ اصلي جنگ فرهنگي است و دعواي اصلي دعواي فكر، انديشه و فرهنگ است، شما اگر توان و قدرت دولت را كنار بگذاريد چه جور مي شود در دنيا با آن مواجه شد؟ »

یا در دیدار با ائمه جمعه می گوید:‌ «اگر چه امروز دشمنان با پيچيده ترين و گسترده ترين ابزار به دنبال هجمه فرهنگي هستند اما بدون ترديد به هر ميزان كه قلب يك انسان از عدالت، امام و ولايت بهره برده باشد به همان ميزان در برابر هجمه دشمنان كمتر آسيب خواهد ديد
( 7 مهر 1389 - سخنراني در گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور)

یا وقتی با فرهنگیان سخن می گوید ،‌ تصریح می دارد:«در مقابل جنگ نرم نظام سلطه كه مدل حكومتداري جهان‌شمولي و انديشه را عرضه مي كند، تنها با مدل فرهنگ انتظار و تبيين حكومت مصلح مي توان به مقابله پرداخت، چرا كه آشنايي با امام انگيزاننده اي است كه مي تواند قلوب انسان ها را به خروش درآورد.»
(2 آذر 1389 - كارگروه فرهنگ و هنر استان زنجان)

اما همین شخص وقتی با دست اندرکاران "دیجیتال"‌سخن می گوید ، تصریح می کند که جنگ فرهنگی اصلاً‌ وجود ندارد که با توجه به دهها سخنرانی ایشان در خصوص جنگ فرهنگی و جنگ نرم و تهاجم فرهنگی با یک تناقض بزرگ مواجه می شویم و این سوالات مطرح می شود:

- آیا تفکرات احمدی نژاد عوض شده است؟
- آیا سخن فعلی ایشان ،‌ تفکری است که از قبل بدان باور داشته ولی اکنون آن را علنی می کند؟
- آیا ایشان تفکرات خود را نمی گوید و صرفاً با توجه به خوشایند مخاطب چیزی را مطرح می کند؟
- آیا تصریح به این که "بنده اعتقادی به جنگ فرهنگی ندارم"‌ ، اساساً‌ یک سخن و پیام سیاسی است که معانی فراتری از یک بحث تئوریک را دنبال می کند؟
- و آیا مانند موارد متعدد دیگر ،‌ حرفی است که گفته شده است برای "خالی نبودن عریضه" و اندیشه خاصی در ورای آن نبوده است؟!



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۵۳
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۷۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
7
355
گزینه ی پنجم صحیح می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نخير همه گزينه ها صحيح ميباشند.
بستگي دارد كه چه كسي مخاطب باشد!
ناشناس
| Seychelles |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
عزیز من، ایشون یه چیزی میگه شما هم میری چندساعت ذهنتو مشغول میکنی تحلیل میکنی!!
بیکاری مگه! این حرفها ارزش تحلیل نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
گزینه 4 درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
8
237
بیخیال بابا، چی رو تحلیل می کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
3
217
3و5صحیح است. ایشان با همین شیوه توانست شهردار و رئیس جمهور شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
6
333
کلا حرف های ایشان را نمی توان تحلیل محتوا کرد چون مبتنی بر تئوری مشخصی نیست و باری به هر جهت است.
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
573
73
سخنان ریس جمهور ما مشتی است محکم به دهن یاوه گویان عصر ایران تا بفمند اگر او اشاره کند به ما کفایت است و خانه هایتان را به سرتان ویران میکنیم و همه تان را لته کوب می کنیم و از شما هیچ علامتی باقی نمیگزاریم که به یاوه گویی ادامه بدید
پاسخ ها
مي مي
| - |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
اگه مردي جواب نقدو بده .
اگرم نيستي كه به قول مهران مديري ديگر هيچ !!!
تازشم كي داره به دهن كي مشت محكم ميزنه !!!
هههههههههههههههههههههههههههه !!!
مردم از خنده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
چماق به دست بودن نیز خود یک فرهنگ است. مگه نه؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
با این حرف های شما بی اختیار یاد شعبان جعفری (مرحوم!) افتادم. ای شعبان، تو بخواب که بعضی ها بیدارند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
شعبان بی مخ، تویی؟ تو نمیخوای درست شی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
داداش، جون من یواش!!
سیاوش
| United States of America |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
دقیقا به خاطره همین طرزه تفکره که احمدینژاد و امثاله وی باید کناره گیری کنند. ممنون دوسته عصبی، با این حرفت به ما درستی عقیده مونو ثابت کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
این جماعت همه این گونه اند. دنیا خیلی کوچیکه آقای ناشناس .به هم میرسیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ببين داري جنگ فرهنگي را ميندازيها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
وقتی پاسخ منطقی ندارید قطعا باید دهان به دشنام باز کنید. متأسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
زیاد جوش نزن داغون میشیااا!
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
شما حساس نشو...والله مي افتي سكته ميكني ها.... آروومممم...آره....آ قربونش بشه بابايي...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
این هم نوعی از فرهنگ!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
این یعنی "فرهنگ بافرهنگ جنگ ندارد"!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
چرا اين قدر منفي داديد؟اين كامنت طنزه بابا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ببین منو! من حال ندارم به اون همه کامنت دیگه مثبت بدم ولی واسه این حرفت هم منفی میدم هم سی ثانیه وقت با ارزشمو صرف این کردم که بگم " بیشین بابا "
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
این یه جنگ آدم با فرهنگه با بی فرهنگها ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
آفرين! اين بهترين و مطمئن ترين راهه!!
اگه با اسلحه به جنگ زبان بري حتما پيروز ميشي!!!!!
ح-ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
آخه بدبخت خيلي به خودت فشارنيار ... تو فكر ميكني فقط عصر ايرانه كه با منش و روش شما مخالفه نخير اين طور نيست بلكه اكثريت قريب به اتفاق ملت باتفكرات قرون وسطائي تو وامثال تو مخالفند وعصر ايران تنها حرف دل مردم را ميزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
تو مثله اون اراذل اوباشی می مونی که از ترسش از راه دور داد بیداد می کنه ولی جرات جلو اومدن نداره . کوچولو زیاد به خودت فشار نیار .ترسوها اکثرا ازین اراجیف زیاد میگن کوووووووووووچووووووووولو
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
جوووووون
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
نمی گذاریم درسته باسواد.
تفسیرت از اوضاع مملکت هم، این شکلی که چشم بسته داری حمایت می کنی از رئیس جمهورت؟ یه ذره مخت رو کار بندازی بد نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
برای خالی نبودن عریضه لته کوب می کنید!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
به به چه با فرهنگن ایشون
چه با ادبن ایشون
چه با عقل و باشعورن ایشون
ذکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
منطق خودت را بجاي منطق رئيس جمهور جا ميزني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
جوش نزن تب میکنی میوفتی گوشه کوچه خیابونا بعد باید بیان جمعت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
همیشه همینطوره طرفدارای احمدی نژاد همیشه فحش میدن
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
فکر کنم مصداق همون "بی فرهنگی " هم رسید :D
حالا عصر ایران جان شما بگو بی فرهنگی وجود نداره :D
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
تو اصلا" فهمیدی موضوع سر چی است؟از یک نفر با سواد بخواه موضوع را برایت توضیح دهد بعد اظهار نظر کن.
ناشناس
Germany
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
9
133
بنده هم به جنگ فرهنگی اعتقاد ندارم و اعتقادم این است که فرهنگها از هم تاثیر می پذیرند و ممکن است یک فرهنگ به خاطر ضعف و یا بروز نبودن نفوذپذیر و يک فرهنگ به خاطر برتری های نسبی نافذ باشد.ولی در تناقض سخنان احمدی نژاد با شما موافقم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
منم موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
4
255
ببخشید تخم مرغ الان کیلویی چنده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
یه سر برو نارمک!ارزونی بیداد میکنه!جنگ فرهنگی اینور کوچه هست اونورش نیست!والااااااااا با این تخم مرغاشون
جزیرتی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
10
154
زیاد سخت نگیر دوست من فرهنگ رئیس دولت ما هم اینطوریه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
فرهنگ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
4
146
وقتی آدم در مورد چیزی تخصص نداشته باشه ولی بخواد وانمود کنه که همه چیز را میدونه و باید در مورد همه چیز نظر بده اینجوری دچار تناقض میشه. فرض کنید به عنوان مثال آقای خاتمی بیان توی سخنرانی هاشون در مورد روش های گداخت هسته ای صحبت کنن! نتیجه معلومه.
مي مي
-
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
53
126
پاسخ به سوالات مطرح شده در پايان بحث :

ج سولا اول :‌ تفكرات جناب دكتر هيچوقت عوض نميشود زيرا اصولا حرف مرد يكيست !!!

ج سوال دوم : با توجه به ج سوال اول جواب ابن سوال هم معلومه !!! خير .

ج سوال سوم : با توجه به روحياتي كه از دكتر سراغ داريم بنظر ميرسد جواب اين سوال مثبت باشد . ايشان هرگاه در هر محفلي وارد ميشوند شروع ميكنند به مدح و تسبیح مخاطب كه شما بهترينيد و فلانيدو فلان !!!!

ج سوال چهارم : بعيد بنظر ميرسد بتوان جواب مثبت به اين سوال داد .

ج سوال پنجم : جواب اين سوال به قطع و يقين مثبت است .

عصر ايران توروخدا منتشرش كن . مردم از بس كامنت گذاشتم و با بي مهري شما مواجه شدم !!!
پاسخ ها
مي مي
| - |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
عصري جون از اينكه منتشرش كردي ممنون .
ولي ايكاش اون يه تيكه اي رو كه حذف كردي حذف نميكردي . همه ارزشش به اون بود !!!
ولي عيبي نداره . همينم غنيمته !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
آخه این عصر ایران چطور دلش میاد چنین کامنتهای هوشمندانه ای را منتشر نکنه!بابا بذار استعدادهای مردم شکوفا بشه!
ابو یاسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
207
11
...با این نقد آشکار گردیدکه شما ازمصادیق بی فرهنگی تشریف دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
چرا؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
ببم جان بدون عقل و شعور و فهم کسی با فرهنگ نشده
ناشناس
United States of America
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
223
68
حالا اینهمه مسئول اینهمه حرف میزنن مهم نیست بابا چرا گیر دادین به دکتر ؟؟
ایا شما متظر برکناری دکترین ؟
ایا شما میترسین از دکتر ؟
ایا فکر میکنین که ملت وقت دارن اینها رو بخونن و در موردش فکر کنن ؟
ایا شما صحبتهای دکتر رو نصفه نصفه پخش نمیکنین ؟
نصفه دیگشو از سایتهای دیگه میریم میخونیم
ایا شما ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
و اما پاسخ به سئوالات شما:
چون دکتر از ازل تا ابد همین یه دونه است
بله
بله
بله
نخیر
بخونین
!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
دمت گرم گفتی ها!
اصولا مملکت ما همین است مسائل و کینه های شخصی همه چیزهای مثبت را به باد می دهد
ناشناس
| Seychelles |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
بیشتر خبرگزاری ها فقط دنبال حاشیه اند!!!!
(عصر ایران اگه فکر میکنی عادل هستی اینو پخش کن)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
برای اینکه از روسای سه قوه، فقط همین رئیس قوه مجریه و رئیس دفترش هستند که درباره همه چی از فضا گرفته تا عرفان ، از دانش بشری تا مدیریت انبیا و ...صاحب نظر و متخصص هستند، اونم نوع جنجال آفرینش!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
عزیز جان همون مسولین از طرف رئیس جمهور تعیین شدن. ما از رئیس جمهور عمل می خواهیم وگرنه منم می تونم در صحبت خیلی چیزا بگم و همه رو گول بزنم ولی در عمل پدره مردم و مملکتو در بیارم.
ایمان
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
دکتر سهمیه بندی، دکتر گرانی و تورم، دکتر نفت سر سفره مردم، دکتر جهان، دکتر آمار درست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
3
52
آخرین گزینه صحیح است
4793
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
3
52
نقد بسیار جالبی بود .
احتمالا دکتر داره فرهنگ و تفکراتشو عوض می کنه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
یعنی پوست اندازی فرهنگی می نمایند؟؟!!!
Mehdi from Qazvin
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
3
42
گزینه آخر
نامفهوم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
104
آقای احمدی نژاد تاکنون خط فکری مشخص و شناخته شده ای از خود ارائه نداده است. در هر جمعی و بابت هر موضوعی سخنان و رفتار متناقضی از خود نشان میدهد .
تنها در یک مورد انهم در بحث هولوکاست تغییر رای نداشته است.
پاسخ ها
آزادي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
اگه اين مورد هم تاريخ استفاده تبليغاتيش سر برسه، نظرش عوض ميشه . . . !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
در حرف آره
!!!
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
19
اصولاً استفاده از ادبيات "عوام پسند" در گفتمان رئيس جمهور تازه گي ندارد واژه هايي چون "ممه و لولو" ، "آب و اونجائي كه مي سوزه" و ... استفاده از تناقض گوئي هم از تاكتيكهاي هوشمندانه سخنراني هاي ايشان است .
نتيجه اينكه : اصلاً اتفاق جديدي رخ نداده كه ارزش بحث كردن داشته باشه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
13
تفکرات دکتر جون داره مشائیزیسم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
9
عصر ایران
سوالات آخر این نقد متین رو به عنوان نظر سنجی هم می توان قرار داد .
hoseini
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
2
بی فرهنگ بازی در دنیارید رئیس جمهور خواس شما رو امتحان کنه و واه که چقدر بی بوته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
16
هدف این بوده حضرتعالی را بگذاره سرکار که یادت بره قبض برق و آب و یک شانه تخم مرغ و ... چی شده . و قضیه 3 هزار میلیارد تومان... فرهنگ کیلو چنده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
9
اونوقت تكليف "تهاجم فرهنگي" چي ميشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
43
خط مشي ايشون از ابتدا هم همينطور بوده،منتها يه عده اي فكر كردن ايشون يوسف گمگشتشون هستن و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
45
اگر بخواهيد همه صحبتهاي آقاي احمدي نژاد رو تحليل كنيد سرگيجه ميگيرد. پس بي خيال بشيد بهتره . به نفعتونه!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
37
بستگي داره چه كسي براش انشا بنويسه
هوتن
Australia
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
18
قربون شکلتون اگر دکتر فرصت اونو داشت که خودش متن سخنرانی هاشو بنویسه حتما کاری می کرد تا حرفاش اینطوری متناقض نباشه.باید رفت دم میرزا بنویس رو دید قربان شما کجای کارید!!!!!!!!!!!!
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
4
38
تفکرات رییس جمهور از اول هم همینطور بود ولی مگه میشه حرف زد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
114
7
به نظر من دکتر ناجی ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
اینو جدی جدی گفتی یا شوخی کردی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
اینقد حرفت مسخره بود و بی ارزش که حتی ارزش رای منفی دادن هم نبود
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
تا نجات رو چه جوري تفسير کنين ......آهان !از اون نظر گفتي اي شيطون بلا !
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
3
24
در این یک مورد خاص و دکتر ویژه همه موارد صحیح است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
3
38
گزينه آخر. اصولاً ايشان ابتدا چيزي مي گويند و سپس مشاورين محترم ايشان در صدد توجيه بر ميآيند.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
16
53
من فکر میکنم منظور رئیس جمهور عزیز
از کلمه بی فرهنگ در واقع فرهنگ زشت و یا ضد فرهنگ بوده
خوب همه ما گه گاه از واژه ها نمادین استفاده میکنیم
عصر ایران انتقاد خوبه ولی داری مته به خشخاش میذاریا
اگر چه بارها نظرات من رو انتشار ندادید
وقتی بحث نظر دادن رو باز میکنید
ادامه نظرات رو هم انتشار بدید
فقط دو روزه نکنید
این خود یه نماد بی فرهنگی یا همون فرهنگ زشت بی اعتنایی یا ارزش قائل نشدن به خوانندگانتان یا سانسور محسوب میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
10
3
تعریفی که از فرهنگ کردید یک تعریف عام است.. به تعریف ادبی و عرفانی آن که مراجعه کنید متوجه می شوید که اتفاقا "بی فرهنگی" وجود دارد
sandbad2000
Kazakhstan
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
40
3
عصر ایران لطف کن به خاطر خودت و مخاطبان خودت هم که شده تو مسائلی که چیزی ازش سر رشته نداری و نمفهمی اظهار نظر نکن.
هر جا هرکی حرف زد و شماهم فهمیده و نفهمیده در موردش اظهار فضل میکنید در صورتی که در حد این حور صحبتها نیستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
22
0
دنبال چه نکته های بیهوده و مغلطه گرانه ای میگردید انگار اخبار کم آوردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
10
0
خیلی جدی میگیری داداش!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
8
گزینه 6
وجدان بیدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
15
کاش همه چیز ها به همین صحبت ها و تناقض گویی ها ختم می شد...این قصه سر دراز دارد...
مجید - اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
20
با تشکر از روشنگری عصر ایران،باید بگویم متاسفانه دیگه نباید حرفهای ريیس جمهور را جدی گرفت.جریان باغ ویلا یا اشتغالزایی وصدها مورد دیگر،حرفهایی بودن که به قول شما برای خالی نبودن عریضه عنوان شد.
افسوس ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
28
با دكتر كاري نداشته باشيد ، اجازه بديد به مديريت جهان بپردازه.
ناشناس
Kazakhstan
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
36
1
دکتر امید مایی!
هيربد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
24
هيچ علتي تداره اين سخنان جز اين نكته كه :
انتخابت نزديك است !!! فقط همين !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
18
گزینه ششم از آخر درست است. هیچکدام ما همه سر کاریم
سیامک
United States of America
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
20
کشوری مثل ایران که تمام ذخایر مهم انرژی دنیا را داراست و نظام با: رادیو، تلویزیون، نشریات، پلیس، بسیج، سپاه، گشتهای مختلف مجهز است دیگر تقصیر را گردن این و آن انداختن تاسف بار است. جنگ فرهنگی نیست، کمبود برنامه ریزی برای شکوفایی فرهنگی ایرانیان نسبت به غربیان است. موسیقی؟ نیست، شادی؟ نیست. رنگ؟ نیست. دلاوری؟ نیست. آینده نگری؟ نیست... و هزاران مثال دیگر. پس دکتر احمدی نژاد تا حدی درست می گوید. لطفا چاپ کنید و اجازه بدهید این را هم اضافه کنم که مردم احتیاج دارند بدانند که وضع، چه سیاسی و یا اجتماعی بهتر خواهد شد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
4
5
اين سخنرانيها و اين تفكرات متعلق به يك نفر نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
14
اگر جنگ فرهنگی را قبول نداریم پس تهاجم فرهنگی را قبول نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
17
مطمئنا گزینه سه و پنج درسته شک نکنین
علی سبزوار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
10
53
فرهنگ اساسا متعلق به انسان است و اگر فردی انسانیت خود را از دست بدهد واژه ی با فرهنگ برایش بی معنی خواهد بود، به قول خدا در قرآن: بعضی ها مانند حیوان هستند بلکه پست تر از حیوان.
البته تفاوت فرهنگیو قبول دارم و می دونم مثلا مردم در ژاپن بسیار فرهنگ والا تری پیش خدا نسبت به من دارن...
و فکر کنم منظور احمدی نژاد این باشه
و اما در مورد تفاوت گفته هاش، یا تکامل فکریشه یا ضریب هوشی بالاش...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
31
44
یه زمانی همین آقویونی که دارند نقدمی کنند ته مانده لیوان رئیس جمهور را می خورند و می گفتند تبرک هست چی شده حالا همه نقد می کنند