فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۹-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۳۲۹۲
انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۹-۰۷-۱۳۹۰

تهران هر سال ۱۷ سانتیمتر نشست می کند



یک کارشناس آبهای زیرزمینی با بیان اینکه خسارت ناشی از فرونشست زمین در اثر افت سطح آبهای زیرزمینی معادل خسارت زلزله است گفت: در اثر برداشت بی رویه آبهای زیر زمینی، دشت تهران سالانه 17 سانتیمتر فرونشست دارد که این مسئله برای تهران فاجعه است.

به گزارش مهر، جمشید چراغچی کارشناس آبهای زیر زمینی افزود: سال 1363 برای رسیدن به آب در منطقه یافت آباد تهران باید 32 متر زمین را حفر می کردیم اما در حال حاضر برای رسیدن به آب در همان منطقه باید 90 متر زمین را بکنیم. یعنی سطح سفره آب زیر زمینی در این منطقه در طول 25 سال حدود 60 متر افت کرده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند» ۹ واقعیت شگفت‌انگیز درباره مغز که هنوز دانشمندان را شگفت‌زده می‌کند راز طول عمر از زبان جراح گوارش: ۹ میوه برتر برای سلامتی نصیحت روسیه به کشورهای عربی: اتحاد علیه ایران اشتباه است ۴۰ قطعه شعر تاسوعایی از شاعران معاصر چربی شکمی و دیابت نوع ۲ قطر: مخالف عوارض ایران بر تنگه هرمز هستیم / خط تماس مستقیم ایران - آمریکا برای تنگه هرمز / احتمالا کشورهای عربی خلیج فارس صندوق 300 میلیارد دلاری ایران را تامین می کنند این شهر خنک ایران مقصد محبوب گردشگران تابستانی شد(+عکس) ترامپ: ایران آماده امتیاز دادن بود، سنا کار را سخت کرد برج تلویزیونی ژیژکف؛ یکی از جالب ترین ها در جهان / سکوی پرتاب موشک نیست! (+تصاویر) آپارتمان مسکونی والا؛ معماری جالب هندسی در قم (+عکس) تصویری از پسر ناصرالدین شاه با لباس سنتی قاجاری اگر این داروها را می‌خورید، مراقب آفتاب باشید افعی معبد؛ شاهکار زیبایی و خطر در طبیعت (+عکس) رفع اختلال در خدمات بانکی