۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد ۱۸۲۹۰۹

مجيدي "پلاتيني وار" كنار رفت

عصر ايران ورزشي، پرناز صديق - چرا خداحافظي فرهاد مجيدي از تيم ملي، آن هم در شرايطي كه همه خواستار ادامه حضور او در تيم ملي بودند، آدم را بي اختيار به ياد علي دايي مي اندازد؟

پاسخ اين سئوال روشن است: علي دايي بازيكني بود كه تا او را از تيم ملي بيرون نكردند، حاضر نشد جايش را به جوانان بسپارد. علي دايي از بعد از ناكامي ايران در راهيابي به جام جهاني 2002، ديگر در تيم ملي ايران خوب بازي نكرد.

سال 1380 آخرين سالي بود كه علي دايي به نحوي محسوس در تيم ملي ايران كارايي داشت. از سال 80 تا تابستان 85، يعني بعد از جام جهاني و زماني كه امير قلعه نويي مربي تيم ملي شد، دايي گاهي براي تيم ملي ايران خوب بازي مي كرد ولي در اكثر بازي ها ديگر آن علي دايي سابق نبود.

در واقع دايي اگر مي خواست مثل يك جنتلمن عمل كند، در 32 سالگي از تيم ملي خداحافظي مي كرد و اجازه نمي داد كه او را در 37 سالگي از تيم ملي بيرون كنند.

شايد مقايسه علي دايي و ميشل پلاتيني از اين حيث جالب توجه باشد. ميشل پلاتيني در سن 31 سالگي در جام جهاني 1986 حضور داشت. همه مي دانستند كه پلاتيني هدفي جز قهرماني در جام جهاني ندارد.

 او دو سال قبل از آن تاريخ، جام ملتهاي اروپا را با درخششي خيره كننده فتح كرده بود. در پنج بازي 9 گل زده بود و سلطان فوتبال اروپا شده بود.

 اندكي پيشتر، پلاتيني جام جهاني 1982 را از دست داده بود و در سال 86 مي خواست آن ناكامي را جبران كند. اما چرخ روزگار موافق ميل و مراد او نچرخيد و پلاتيني در سال 86 باز هم در فتح جام جهاني ناكام ماند.

پلاتيني پيش از آنكه فرانسه درگير بازي هاي راهيابي به يورو 88 شود، از فوتبال خداحافظي كرد و براي هميشه رفت.

در آن زمان پلاتيني تازه 32 ساله شده بود و اگر مي خواست، مي توانست به راحتي در يورو 88 هم بازي كند. او حتي مي توانست در جام جهاني 1990 هم بازي كند؛ زيرا در سال 90، سي و پنج ساله مي شد. يعني دو سال از دايي سال 2006 جوانتر بود.

 اما ميشل پلاتيني بزرگ، بلندنظر بود و به زدن گل هاي بيشتر و يا افزودن بر تعداد بازي هاي ملي اش فكر نمي كرد. او مي دانست كه در سال 90 كيفيت سال 86 را نخواهد داشت و ماندنش در تيم ملي، نه تنها مهلت بازي كردن در تيم ملي را از بازيكنان جوان فرانسه مي گيرد، بلكه به اعتبار و شخصيت خود او نيز لطمه مي زند.

 علي دايي اما چندان در بند اين محاسبات نبود. او در جام ملتهاي سال 2004 هم براي تيم ملي بازي كرد و همه مردم شاهد هاي بسيار ضعيف او بودند. بعد از آن هم تا جام جهاني 2006 در تيم ملي ماند؛ زيرا او جام جهاني 2002 را از دست داده بود و در جام 98 نيز گلي نزده بود. پس بايد مي ماند تا بلكه در جام 2006 به جمع گلزنان تاريخ ايران در جام هاي جهاني بپيوندد.

 تلاش دايي براي رسيدن به اين ركورد شخصي نه چندان مهم، منجر به از كاهش وحشتناك اعتبار او به عنوان بهترين فوروارد فوتبال ايران در دوران پس از انقلاب شد.

 نارضايتي مردم از حضور دايي در تيم ملي، كار را به جايي رساند كه كريمي و مهدوي كيا و هاشميان، به قول خود دايي، در بازي با مكزيك حتي به او پاس هم نمي دادند.

بين دو نيمه بازي ايران و مكزيك نيز، علي كريمي و يكي دو بازيكن ديگر به دايي و برانكو بابت حضور دايي در زمين اعتراض كردند و جو تيم متشنج شد. بعد از شكست ايران در برابر مكزيك نيز مسئولان ورزش كشور از تهران برانكو را مجبور كردند كه دايي را در برابر پرتغال به ميدان نفرستد.

در بازي سوم كه حذف ايران از جام جهاني قطعي شده بود، دايي همراه ساير بازيكنان تيم ملي به مصاف آنگولا رفت ولي بسياري از مردم ايران، اميدوار بودند كه او نتواند دروازه آنگولا را باز كند. چرا؟ زيرا – به قول فردوسي پور – بازي كردن دايي در تيم ملي اعصاب مردم را به هم مي ريخت.

بعد از جام جهاني هم كه دايي مربي سايپا شد، مردم در اكثر ورزشگاههاي ايران، بي اخلاقي كردند و بدترين توهين ها را نثار او كردند تا خشمشان را از حضور بيش از اندازه دايي در تيم ملي، به او نشان دهند.

 زماني كه دايي ركورد گلزني پوشكاش را شكست، هيچ يك از پيشكسوتان فوتبال ايران نيز از اين ركوردشكني او خوشحال نشدند. چرا؟ زيرا دايي ديگر محبوب نبود. دايي ركورد بازي در تيم ملي، ركورد گلزني در تيم ملي و چندين ركورد ديگر را بدست آورد، اما بهاي تحصيل اين ركوردها، از دست رفتن محبوبيتش بود.

 كسي به ياد ندارد كه در دهه 70 در ورزشگاههاي اين كشور به دايي توهين شده باشد اما در دهه 80 ورق برگشت و كار از كار گذشت. آيا بازي كردن در جام جهاني، به شنيدن اين همه دشنام و از دست رفتن آن همه اعتبار مي ارزيد؟

فرهاد مجيدي اكنون 34 ساله است. او هنوز خوب گل مي زند و در بازي هاي حساس هم گل مي زند. كسي خواستار كنار كشيدن او از تيم ملي نبود. نه مردم عادي، نه كارشناسان و نه بازيكنان تيم ملي، دوست نداشتند مجيدي از تيم ملي كناره گيري كند.

 اما فرهاد مجيدي، برخلاف دايي، تسليم اميال كوتاه مدت خودش نشد و پلاتيني وار و در اوج با تيم ملي خداحافظي كرد. بازي در تيم ملي، در قياس با محترم بودن در جامعه ورزش، ميلي كوتاه مدت است. علي دايي اما در سال هاي 80 تا 85 فقط ميل كوتاه مدت خودش را در نظر گرفت و از سال 85 به بعد، در ورزشگاههاي گوناگون كشور، تاوان آن انتخابش را پرداخت.

 فرهاد مجيدي اما لقمان وار ادب از بي ادبان آموخت و لباس تيم ملي را جوانمردانه و بزرگ منشانه از تن به در آورد.

 او با اين كار خودش، نه تنها تداوم محبوبيتش را نزد استقلالي ها ( وحتي پرسپوليسي ها ) و عموم ايرانيان تضمين كرد، بلكه درسي از ادب و جوانمردي به آيندگان آموخت و آنها را متوجه اين نكته مهم ساخت كه " وقت رفتن " را به هنگام دريابند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۴۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
163
44
استیلی و مایلی کهن چند بهت داده که این مطالب را بنویسی - مطلبی که نوشتی چه ربطی به الان دارد
پاسخ ها
كوروش
| United States of America |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
اگر قدرت درك داشتي متوجه ميشدي كه خيلي ربط دارد، اصلاً جنابعالي بفرما كه چقدر از دايي پول ميگيري تا اين مطالب را بنويسي
hosein
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
106
55
فرهاد مجيدي اما لقمان وار ادب از بي ادبان آموخت و لباس تيم ملي را جوانمردانه و بزرگ منشانه از تن به در آورد.



کلی خندیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
20
121
دوست عزیز چه ربطی به مایلی کهن و استیلی داشت . حرف دایی و مجیدی و خداحافظی از تیم ملی بود .
مگر غیر از این اتفاق افتاده ؟؟؟؟؟؟
مگر خود شماها در استادیوم به دایی فحاشی نمی کردید ؟؟؟
واقعا مجیدی کار بزرگی کرده
پاسخ ها
hosein
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
واقعا کار بزرگی کرده که به ملیتش پشت کرده
مگه همه ما حاظر نیستیم جونمونو برا وطنمون بدیم در شرایطی که تیم ملی بهش نیاز داره این کار اسمش خیانته تا شجاعت
شجاعت اینه که زمانی گفتند برو بگه چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
حاضر نه حاظر بیسواد.
hosein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
آفرین خانم معلم
پرسپولیسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
14
82
مقاله درستی نوشتید ، برای اولین بار احساس میکنم فرهاد مجیدی را دوست دارم .خداحافظی معنا داری کرد و خودش را ماندگار...درود
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
64
28
مگه اون مهاجمایی که بعد از دایی اومدن تونستن اندازه دایی گل بزنن. اون سالها مشکل گل زنی دایی نبود مشکل کل فوتبال بود که هنوز هم ادامه داره و کی روش هنوز یه مهاجم خوب و گل زن پیدا نکرده.
پاسخ ها
meysam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
اگه دایی زودتر میرفت تیم ملی الان مشکل مهاجم نداشت.چون با رفتن دایی به جوونا بیشتر میدون داده میشد.
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
احسنت آقا میثم کاملا درست فرمودند.
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
احسنت بر میثم و احسان عزیز که منطقشون معلوم نیست از کجاشون در میاد...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
82
40
لطفا مجیدی را با دایی مقایسه نکنید. مجیدی هیچوقت بازیکن ملی موفقی نبود و "افتخارات ملی" او با دایی قابل مقایسه نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
متاسفم برات که تعصب رنگیت چشمات رو به روی حقایق بسته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
75
37
دايي و مجيدي قابل قياس نيستند. علي دايي بهترين فوروارد تاريخ ايران كجا و مجيدي كجا! مجيدي 1-2 سال داره خوب بازي مي كنه
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
اولا اینکه آقای مجیدی با بی سلیقگی مربیان تیم ملی به این تیم دعوت نمی شد. از آقای مایلی کهن پرسپولیسی گرفته تا برانکویی که عاشق علی دایی بود و ... در صورتی که ایشان یکی از بهترین بازکنان جام باشگاه های آسیا بود. دوم اینکه اینجا بحث از محبوبیت است که مجیدی در حال حاضر یکی از محبوبترین بازیکنان ایران است. اما اگر اشتباه آقای دایی را مرتکب می شد ممکن بود این محبوبیت را از دست بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
اقای مجیدی همیشه از بهترین ها در استقلال واز بهترین فورواردهای ایران بود وهست.اما همانطور که خودش گفته حقش خورده شد.افرادی در تیم ملی به علت ازدست دادن موقعیتشان مانع حضورش شدند
هر كي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
پس شما يكي دوساله داري فوتبال ميبيني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
اتفاقا مجیدی همیشه بازیکن خوب و موفقی بوده منتهی از شانس بدش با آدم خودخواه و تمامیت خواهی مثل دایی همدوره شد!
شما هم کمی ظرفیت و تحملت رو بالا ببری بد نیستا! اینقدر تعصب رنگی برات خوب نیست احتمالا بیناییت رو از دست دادی!
ايلقار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
8
39
تحليل خوبي بود ولي بيشتر به علي دايي و نرفتنش از تيم ملي بود. اين درست كه دايي به موقع از تيم ملي نرفت و اواخر هم رفتنش اجباري شد ولي اي كاش بيشتر از مجيدي مي نوشتي.. جمله "لقمان وار ..." به نظرم اشاره به دايي دارد كه دادن اين نسبت به آقاي دايي خوب نيست چون اينجا اصلاً بحث ادب نيست مقوله ادب جدا از اين عمل است. موفق باشيد.
عصر ایران ادب را به همان معنای مد نظر عارفان به کار برده ایم. عرفا گویند هر مقامی ادبی دارد. حالا این مقام می تواند پادشاهی و یا کاپیتانی تیم ملی باشد. پاسداشت "وقت رفتن" و "شیوه رفتن" نیز بخشی از ادب مقام برای هر صاحب مقامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
شما ادب در نوشتن رو یاد بگیر نمی خواد عرفان یاد ما بدی
عصر ایران ظاهراً ما و شما واژه ادب را در دو سیاق معنایی متفاوت به کار می بریم. به قول مولانا: اختلاف خلق از نام اوفتاد / چون به معنی رفت آرام اوفتاد
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
خانم پرناز صدیق مگر مجبوری به نام مجیدی علیه دائی مطلب بنویسی ؟
شهامت و شجاعت آنرا نداری که مستقیما برای علیه دائی بنویسی؟
دائی غیرت و تعصبی که در باز کردنش داشت تا به امروز من در هیچ بازیکینی حتی در مجیدی من ندیده ام گل ایران به کویت را به خاطر بیاور با شیرجه دائی ...
در هر صورت مجیدی در حد و اندازه دائی نیست اگر نقدی بر دائی دارید افرادی را نام ببرید که در حد دائی باشند
در ثانی کجای دنیا با یک اسطوره خود اینچنین برخورد میکنند که قلعه نوعی ... با او برخورد کرد؟!
اگر نقدی بر فوتبال دارید به بی اخلاقی هایی چون همین برخورد با علی دائی در تیم ملی داشته باشید شاید الگوئی خوب برای جشن خداحافظی اسطوره ها بیاموزیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
کاملاً از شیوه پاسخ دادنتون مشخصه که واژه ادب رو در دو سیاق مختلف بکار می بریم
نویسنده محترم ادب به این نمی گند که با استفاده از شعر بزرگان و کلمات قلمبه سلمبه به هرکی که ازش خوشتون نمیاد به هر بهانه و در یک رسانه عمومی توهین کنید اگه این کار رو خیلی دوست دارید بهتره در وبسایت شخصیتون انجام بدید ، در چند مقاله اخیرتون انواع و اقسام توهین ها به علی دایی و طرفداران به قول شما بوقلمون صفت انجام دادید که به نظر میرسه کلاً مفهوم اخلاق در بخش ورزشی جای خودش رو عقده گشایی و توهین داده شما یادت باشه به واسطه اینکه ذسانه ای در اختیار داری که نظرات شما رو منعکس می کنه بیشتر از بقیه نمی فهمید و حق توهین به هیچ کس رو ندارید
عصر ایران شما نقد رادیکال را با توهین یکی گرفته اید. تفسیر موسع از " توهین "، نتیجه ای جز محدودتر شدن آزادی بیان ندارد. ضمناً شما که نقد رادیکال علی دایی را مصداق توهین می دانید، چطور از رکیک ترین فحش های تماشاگران به دایی ناراحت نشدید؟ همان تماشاگرانی که آنها را بوقلمون صفت خوانده ایم. واقعاً اینکه امسابدترین فحش ها را نثار کسی کنیم و سال بعد برای او یقه جر بدهیم، اگر مصداق رنگ عوض کردن ما نیست، پس مصداق چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
پاسخ توهین با توهین نیست
اگه به زعم شما تماشاگران به خاطر فحاشی بوقلمون صفتند رسانه ای که مودبانه فحاشی می کنه اسمش چیه
نقد اگه رادیکال هم باشه باید انصاف در اون درنظر گرفته بشه . در مورد تماشاگران هم فرهنگ جامعه این رو بار آورده بلاخره اینها هم مشتی از خروار جامعه هستند البته از یه نوع طرز تفکر متفاوت از من و شما . پس اگه اون تماشاگر بوقلمون صفته n نفر دیگه هم این توهین بهشون بر می گرده و همونطور که قبلاً هم گفتم شما هم جواب بی فرهنگی رو با بی فرهنگی فقط یکم شیک تر دادید
اگه شما رسانه هستید پس وظیفه دارید راهکار مناسب ارائه بدید نه اینکه شما هم خودتون رو در جبهه مخالف و با موضعی رادیکال قرار بدید
ايلقار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
خانم صديق ببخشيد كه من دكتري ادبيات فارسي ندارم و عرفان هم بلد نيستم واقعاً با اينكه توضيح هم داديد متوجه دو معناي متفاوت ادب نشدم. در هر صورت شما بخاطر مخاطبينتان كه اكثريت سواد عادي دارند و تخصصي در تفسير شعر ندارند بهتر است مطالبتان را ساده و روان بنويسيد تا خداي نكرده كسي دچار سوء تفاهم نشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
32
34
یادمون نره که دایی هنوز هم افتخارِ جهانی فوتبال ایرانه و این یک واقعیته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
مثلا افتخاری که با نابود کردن استعداد بسیاری بدست اومد!
ناشناس
Germany
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
58
27
از کی تا حالا زن مفسر و تحلیلگر فوتبال شده؟
عصر ایران این نگاه مردسالارانه و غیردموکراتیک را کنار بگذارید دوست عزیز!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
غیر دموکراتیک!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
حيف اون آلمان كه افرادي با نوع فكر شما در خود راه داده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
آلمان کجا بود یک وی پی ان خریده هر روز از یک جا کشورش میوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
va asafa az in ezhare naza
پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
اگه خانم ها شایستگی نقد فوتبال رو داشتن قطعاً اجازه حضور در استادیوم رو هم پیدا می کردند!
سارا خانم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
ازوقتی که ایرانسل اومد
مجید - اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
10
44
متاسفانه اقای دایی با قبول سرمربیگری تیم ایران نشان داد که قدرت تشخیصش در مقابل جاه طلبیش ضعیف است.گاهی اوقات باید از خیلی چیزها گذشت تا محبوب مردم شوی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
26
25
چرا به بهانه تمجید از مجیدی به دایی توهین میکنید؟بر خلاف نظر شما رکوردی که دایی زد خیلی هم قابل اهمیت هست و موجب افتخار دایی همه اون تلخیها رو به جون خرید تا این افتخار رو برای کشورمون بدست بیاره ضمناً فردوسی پور جمله خوبی داره مردم با فیکس بازی کردن دایی مشکل داشتن نه با رکوردزنیش کمی انصاف داشته باشید
عصر ایران نقد دایی مصداق توهین به او نیست. کسانی که به دایی توهین می کردند، مردمی بودند که در ورزشگاهها حضور می یافتند. ظاهراً شمار گسترده توهین کنندگان به دایی، برخلاف نظر شما، به رکوردشکنی های دایی چندان مفتخر نبودند.
ناشناس
United States of America
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
33
30
ﺑﻪ ﺑﻪ...ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺩﺭ ﻓﺮﺍﺯﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺣﺲ ﮐﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭﻡ ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﻣﯿﺨﻮﻧﻢ...ﭼﻪ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺍﯼ ﺳﺎﺧﺘﯿﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍﻓﻈﯽ!!!! ﺑﺎﺑﺎ ﺁﺧﻪ ﭼﯿﻪ ﻣﺠﯿﺪﯼ ﻭﺍﺳﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺒﯿﻪ پﻻﺗﯿﻨﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻓﻈﯿﺶ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﺎﺷﻪ؟؟؟؟؟ ﯾﻪ ﺑﺎﺯﯾﮑﻦ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﻣﻠﯽ ﮐﻪ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﻬﺎ ﺗﻮ 35 ﺳﺎﻟﮕﯽ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ 43 ﺑﺎﺯﯼ ﻣﻠﯽ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﺭﺧﺸﺶ ﺗﻮ ﻟﯿﮓ ﺑﻪ ﺗﯿﻢ ﻣﻠﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﺳﻪ ﻧﯿﻤﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﮐﺮﺩ. ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺚ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﺫﺧﯿﺮﻩ ﯾﻪ ﺑﺎﺯﯾﮑﻦ 20 ﺳﺎﻟﻪ ﻧﺒﺎﺷﻪ، ﻭﺍﺳﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﺧﺪﺍﻓﻈﯽ ﮐﻨﻪ...ﯾﮑﯽ ﻣﺚ ﮐﺮﻭﺵ ﮐﻪ ﻣﯿﺎﺩ ﻋﻠﯽ ﺩﺍﯾﯽ ﺭﻭ ﻣﯿﺰﺍﺭﻩ ﮐﻨﺎﺭ ﻓﯿﮕﻮ( ﮐﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﻧﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻓﻬﻤﯿﺪﯾﻢ ﻫﯿﭽﯽ ﺍﺯ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﻧﻮﻓﻬﻤﻪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻓﻮ ﺯﺩﻩ) ﯾﮑﯽ ﻣﺚ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻣﯿﺎﺩ ﻭ..... ﮐﻼ ﺑﮕﺬﺭﯾﻢ...ﻭﻟﯽ ﺗﻮ ﻟﻔﺎﻓﻪ ﺑﮕﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺟﻬﺖ ﻫﺮ ﮐﯽ ﻧﺪﻭﻧﻪ ﻓﮏ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﯿﺪﻭﻧﯿﻦ ﮐﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮔﻠﻬﺎﯼ ﮔﻠﻬﺎﯼ ﮔﻠﻬﺎﯼ ( ﺧﻮﺏ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﯾﻦ؟) ﮔﻠﻬﺎﯼ ﻣﻠﯽ ﻋﻠﯽ ﺩﺍﯾﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﺎﯼ ﻣﻠﯽ ﻣﺠﯿﺪﯾﻪ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
ميدونم کجات ميسوزه 3 تا دربي پشت سرهم باختن با گلزني مجيدي سوزش هم داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
8
36
مجیدی کار بزرگی انجام داد اما دائی هم باعث افتخار ایران در جامعه بین المللی می باشد
پاسخ ها
كوروش
| United States of America |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
كسي نگفته كه داي باعث افتخار ما نيست بلكه در اين مقاله نوع خداحافظي آقاي دايي مورد نقد قرار گرفته كه به نظر بنده كاملاً صحيح است. لطفاً مقاله را كامل و با دقت بخوانيد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
33
23
امثال مجیدی و کریمی درسته که بازیکن بزرگی هستند ولی حتی دائی زمانی هم که نا آماده بود بیشتر از این مهاجمان گل میزد.
پاسخ ها
كوروش
| United States of America |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
دوست عزيز اولاً كريمي مهاجم نبود دوماً اگر به مجيدي هم مانند دايي اين تعداد بازي داده مي شد اطمينان داشته باشيد كه او نيز مي توانست افتخار آفرين باشد.ضمناً دايي در كدام بازي گل مهم و حساسي زد اكثر گلهايش در برابر تيمهاي ضعيفي مثل مالديو بود حساس ترين كاري كه براي تيم ايران كرد پاس گلي بود كه در بازي با استراليا به عزيزي داد. دايي شانس اورد كه بازيكني مثل مهدوي كيا در تيم بود كه پاسهاي طلايي ميفرستاد و دايي با سر ميزد توي دروازه همين اگر به پدر بزرگ بنده هم ميدان داده مي شد اين كار را ميكرد.
کسری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
آقا کوروش،خیلی ببخشید،ولی باید بگم که خیلی وقیحی.بازی با کره،بازی با ژاپن،با عربستان،کویت،بحرین،ازبکستان و ... مثل اینکه یادت رفته.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
14
28
واقعا عالی بود با ماندن دائی در تیم ملی حداقل وحید هاشمیان فرهاد مجیدی عی موسوی محمد مومنی رضا عنایتی عبدالجلیل گل چشمه رضا صاحبی وخیلی های دیگه سوختنند
کاپیتان دوستت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
آخه اینایی که گفتی خداییش کدومشون در حد علی دایی بودند؟ تو تیم ملی بازی نکردند ولی تو باشگاههاشون بودند که! اگه بازیکن خوبی بودند مطمئن باش اونا هم تو بایرن و هرتا بازی می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
ببخشید که علی دایی کولاک می کرد و هر سال آقای گل لیگ بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
ازتعداد گلهای باشگاهی این اقایون میشه فهمید چه بازیکنای بزرگی میشدند ااگه میگذاشتتند ضمننا یکنفر تعد گلهای علی دائی به تیمهای ملی اروپائی وسطح اولی که با ایران بازی کرد رو اگه بشماره حتی به تعداد انگشتهای یک دست هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
اتفاقا تمام اینهایی که نام برد اگر به اندازه علی دایی بهشون میدان داده میشد خیلی بزرگتر از علی دایی بودند حداقل که کارنامه باشگاهیشون اینو میگه! شما هم لطفا اینقدر سنگ تعصب به سینه نزن! سکته میکنی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
35
21
یعنی این آخرین باری بود که عصر ایران ورزشی رو خوندم حالم رو بهم زدید با این دشمنی تابلوتون با علی دایی
زنده باد علی دایی
عصر ایران وقتی که مایلی کهن را به خاطر حملات هیستریکش به دایی نقد کردیم، متهم به پول گرفتن از دایی شدیم و حالا متهم به دشمنی آشکار با دایی. بهتر است شیفتگی نسبت به شخصیت ها را رها و نقد آنها را تحمل کنیم.
پاسخ ها
كوروش
| United States of America |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
زنده باد حقيقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
بحث شیفتگی نیست بحث سر اینه که ما این در فرهنگمون جا افتاده که چشم دیدن آدم های بزرگ رو نداریم اگه از دایی حمایت می کنم به خاطر اینه که لیاقتش رو داره والا پسر خاله من نیست ، بهترین گلزن ملی تمام ادوار اون هم از فوتبالی که هیچ افتخار قابل ذکری در دنیا نداره ، بازی در لیگ قهرمانان اروپا در دو تیم بایرن و هرتا که هیچ کدوم از ایرانی ها افتخارش رو ندارند، گل به میلان و چلسی در چمپیونز لیگ و .... پس اگه از نقد ها ناراحت می شیم به خاطر اینه که الان وقتشه والا واسه مرده ختم بگیریم و بزرگ بدونیمشون هیچ فایده ای نداره افرادی همچون دایی که شخصیت بین المللی هستند و دارای سمت در فیفا هستند باید مورد حمایت عمومی قرار بگیرند تا شاید بتونند فوتبال رو از این منجلابی که توش گرفتار شده نجات بده
عصر ایران دایی تمامی این نقاط قوت را داشت. ولی نقاط ضعفی هم داشت که ما در این یادداشت به مناسبت به آن اشاره کرده ایم. اینکه دائماً از کسی به خاطر محسناتش تجلیل کنیم و معایبش را نادیده بگیریم، نه به رشد فرهنگ دموکراتیک در این کشور کمک می کند و نه حتی به نفع آن شخص است. مگر امام معصوم نگفته است: بهترین دوست من کسی است که عیبم را برایم هدیه بیاورد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
man nemidooonam chera too in keshvar hameh mordeh bad zendeh bad migan
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
من فقط یه چیزی بگم و دیگه ادامه نمی دم
اولاً دلیل اینکه امثال من خیلی حساس شدند و کامنت اعتراضی گذاشتند اینه که شما دو تا مقوله رو با هم قاطی کردید . تیتر مقاله شما در تمجید از مجیدیه ولی من بیشتر احساس کردم در مذمت دایی بوده
ضمن اینکه به قول یکی از دوستان کسی رو شقیقه مربیان اسلحه نگذاشته بود که دایی رو دعوت کنه من از دایی تا قبل از یه بازی که اگه اشتباه نکنم بازی ایران و ژاپن بود مثل شما انتقاد می کردم و از اینکه هر مربی که میومد تو پیشونی خط حمله از دایی استفاده می کرد عصبی بودم و با خودم عهد کردم که یه بازی رو برم استادیوم و فقط بازی دایی رو ببینم، باور کنید تازه اون روز فهمیدم که دایی چه نابغه اییه و چرا بکن بائر دایی رو به بایرن برد (که الان هاشمیان و عنایتی هم تقریباً تو همون سبک بازی می کنه) حرکات بدون توپش خط دفاع حریف رو نابود کرد هر جا که می رفت سه تا بازیکن همراهش بودند که تو یکی از این حرکات بدون توپش خط دفاع حریف بهم ریخت و ایران به گل رسید مطمئن باش اگه من اشتباه بکنم بزرگان باشگاه های آلمان اجازه اشتباه کردن رو ندارند شما بازیکنایی که از لحاظ تکنیکی بالاتر از دایی بودند رو که به آلمان رفتند رو به یاد بیارید همین علی موسوی که دوستان بهش اشاره کردند، منصوریان، یزدانی دین محمدی حتی کریم باقری که به لیگ انگلستان هم رفت از لحاظ تکنیک فردی خیلی بالاتر از دایی بودند ولی در اروپا محو شدند
ضمناً فرهنگ دموکراتیک و آزادی بیان و به قول امام معصوم (ع) گوشزد کردن عیب با تخریب شخصیت متفاوته
موفق باشید
عصر ایران ممنون از نظرتان. نقد ذاتاً ویرانگر است؛ زیرا در پی تخریب کژی ها و کاستی هاست. ایده "نقد آری، تخریب نه"، در واقع راهکاری برای چسباندن برچسب "تخریب" بر پیشانی هر تقدی است. درستش این است که بگوییم: "نقد آری، توهین نه."
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
اشتباهي مثبت دادم. ببخشيد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
28
22
چه قدر بی ادب به قهرمان ملی توهین نکنید
پاسخ ها
كوروش
| United States of America |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
واقعيت تلخ است . اين احساسات پرسپوليسي و آذري خود را كنار بگذاريد مي بينيد كه عين واقعيت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
کوروش جان خوب گفتیو و منم موافقم..درضمن اگه به مجیدی هم به اندازه ی دایی بازی میدادن از دایی هم بیشترگل میزد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
بابا این جماعت چرا اینقدر متعصبه؟! یه روز میرن ورزشگاه به دایی که تیم عزیزشون رو باختونده فحش ناموسی میدن! فرداش که دایی از تیمشون میره براش سنگ تعصب به سینه می زنن! که دایی قهرمان ملی ماست! دایی افتخار بین المللیه!
ظرفیت هم خوب چیزیه بخدا.
مشتي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
45
14
خاك تو سرت با اين تحليلت.آخه يكي نيست به اين خانم بگه ... تورو چه به فوتبال برو كهنه بچه رو بشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
واقعا آبروی هر چی مرد که هیچی آبروی هر چی آدم را هم بردی
جای توهین به جنسیت افراد سعی کن منطقی جوابشون را بدی که فکر نکنم از منطق بویی برده باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
mashti hamoon male 2000 sal pishi
ناشناس
| Japan |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
الان به نظرت از کامنت شما بقیه خیلی لذت بردند، خجالت بکش با این حرف زدنت...!
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
اسم خودشم گذاشته مشتی!!! تو از مشتی گری هم چیزی نمی فهمی.برات متاسفم!!!!!!!!!!!
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
اتفاقا این فوتبال برازنده امثال شماست! چون شماها اون رو به لجن کشوندین!
كوروش
United States of America
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
7
10
واقعاً لذت بردم حرف دل من و ميليونها آدم را نوشتيد ناراحت انتقاد نباشيد، حرف راست هميشه تلخه، ما ايراني ها بايد ياد بگيريم كه انتقاد پذير باشيم و فكر نكنيم كه هر كس از ما انتقاد كرد دشمن مان است، بخاطر اين نوع فكر است كه وضعيت كشورمان به اين شكل در آمده است. هيچ كس حق انتقاد ندارد حتي به يك بازيكن فوتبال!!
پاسخ ها
تارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
شورشو دراوردی چقدر کانت میذاری.بالای10 تا کامنت گذاشتی
اميد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
11
10
فرهاد مجيدي- مهدي هاشمي نصب- بهروز رهبري فر - محمد نوازي - محسن عاشوري - رضا عنايتي و ... بازيكناني بودند كه در تيمهاي باشگاهيشان فوق العاده و در حد يك ستاره ميدرخشيدند ولي در تيم ملي هيچ چيز خاصي ازشان ديده نشد با وجودي كه فرصتهاي زيادي در اختيارشان قرار گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
ببخشید اشتباهی مثبت دادم!
لطف کنید بفرمایید این بازیکنایی که نام بردی کدومشون مهاجمه و چند بازی ملی دارند که فکر میکنی فرصتهای زیادی در اختیارشون قرار گرفت؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
21
11
آخه مورچه چیه که کله پاچش چی باشه ؟
مجیدی کیه که رفتنش چی باشه !؟
از آمدنم نبود گردون را سود
وز رفتن من جاه و جلالش نفزود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
با عرض معذرت از پرسپوليسيهاي عزيز:
دل مي رود ز دستم صاحبدلان خدا را
دايي بيا كه «فرهاد» بيچاره كرده ما را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
دل می رود ز دستم صاحب دلان خدارا
فرهاد خواب شیرین دیده شده چو دارا
ای صاحب کرامت شکرانه سلامت
روزی تفقدی کن شش تایی های ما را
سعیده سادات
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
9
14
سلام بر نویسنده تحلیلی عصر ایران
عالی نوشتید واقعا میگم
حرفای کسانی که از فرهنگ ادب سر در نمیاورند را جدی نگیرید
عالی مینویسید

آقایان مطمئن باشن قلم بانوان چیز دیگریست
پاسخ ها
اميدوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
خانم بيات يكم جا واسه پيشرفتتان بزاريد.عالي يعني آخرش اينطوريام نيست بابا.. راستي شما چقدر از فرهنگ ادب سر در مياريد؟ اصلاً فرهنگ ادب يعني چي؟؟؟!!!
اميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
3
14
آقاي عصر ايران! خدايش كاري نداريم كه مطلب نوشته شده چقدر مغرضانه هست يا نه!! ولي تيتري كه زدي با متن همخواني داره!؟؟ اومدي درباره خداحافظي مجيدي حرف بزني ولي همش از خداحافظي دايي گفتي! يعني چي؟؟
babereh
Germany
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
2
8
از تمامی دوستان عزیز یک خواهش دارم اونم اینه که در مورد نقد نگاهتون رو یه مقداری عوض کنین.انتقاد یعنی گوشزد کردن ایرادات یک شخص به اون برای تجربه اندوزی همون شخص و افرادی که اون رو به عنوان یک الگو در زندگیشون قرار دادن تا در آینده بتونن بهتر زندگی بکنن(زندگی یعنی معنی عام در مورد هر چیزی)،تحلیل خانم صدیق یک تحلیل کاملا منطقیه.به عنوان مثال من خودم در تمام دوران نوجوانی و جوانی عاشق سبک بازی آقای دایی بودم پیراهن شماره 10 می پوشیدم و حتی دوستان می گفتن مثل اون راه میرم و این از علاقه شدید ایجاد شده بود ولی خود من هم با وجود تمام علاقه ای که هنوز هم به ایشون دارم و حتی با استقلالی بودنم در زمان مربی گری ایشون نمیخواستم پرسپولیس دایی به استقلال ببازه(یعنی تا این حد)ولی رفتارهای دهه 80 ایشون رو در شان دایی نمیدیدم و اعتقاد دارم دایی با وجود تمامی هوش و ذکاوت بالاش یک سری اشتباهاتی رو مرتکب شد که باعث پایین اومدن محبوبیتش شد.و گاها به تذکرهای دوستان خودش هم گوش نکرد.ولی باز هم ایشون افتخاره ایرانه و هنوز هم که هنوزه فوتبال ما رو با ایشون میشناسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
اتفاقا نویسنده هم کاری به افتخار ملی بودن دایی نداره ولی حرفش اینه که در زمانی که می بایست خداحافظی نکرد که اگر اینکار رو میکرد محبوبیتش صد چندان میشد!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
14
9
آخه مگه علي دايي اسلحه گذاشته بود رو سر مربيان تيم ملي كه دعوتش كنن؟...تمام مربيا خودشون يك بازيكن با تجربه و رهبر مثل علي دايي مي‌خواستند....بوي تند رنگي بودن از مقالتون مي‌باره....علي دايي با اين مقاله هاي سخيف كوچيك نميشه آبجييييييي....!!!!!!!
Farhad
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
4
10
من خیلی ناراحت شدم چرا فرهاد مجیدی از تیم ملی رفت ؟؟ حیف بود نباید از تیم ملی خداحافظی میکرد چون تمام گل ها را فرهادمجیدی زده اگه از تیم ملی بیرون نمی آمد قهرمانی ایران حتمی بود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
12
13
توجه داشته باشید که علی دایی حدود 10 سال برای تیم ملی عالی بازی کرد اما مجیدی فقط دوساله که خوب بازی میکنه اون هم برای استقلال و هر وقت هم که به تیم ملی دعوت شده ضعیف بازی کرده. پس لطفاً به بهانه یک مساله ( خداحافظی ) اینطوری دو بازیکن را مقایسه نکرده و یک قهرمان را تخریب نکنید. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
مجیدی همیشه چه وقتی که در بهمن بود چه مواقعی که در استقلال بوده و چه اون موقع که در الوصل بود عالی بوده و یک ستاره واقعی! عیار دایی هم زمانی مشخص می شد که اجازه میداد مهاجم دیگری هم در تیم ملی پا بگیره و خودش رو نشون بده بعد در رقابت با اون معلوم میشد که کی بهتره! وقتی اجازه ندی هیچ نهال دیگه ای رشد کنه معلومه که میشی تک درخت و چشم امید همه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
6
11
خانم نویسنده متاسفانه فراموش کردی که چند نفر از مردم این مملکت و برای چندین بار با گل های حساس و زیبای دایی برای چند لحظه هم که شده تمام غم های دنیا رو فراموش کردن و هورا کشان هوا پریدند و حتما فراموش کردید که عرضه ی برگزاری مراسم خداحافظی درست رو برای اسطوره ی فوتبال ایران نداشتیم...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
8
10
علی دائی: سخت کوش، با اراده، با غیرت،فیزیکی، خود خواه، بی منطق، نقد ناپذیر در یک جمله بیشتر معروف و کمتر محبوب

فرهاد مجیدی:حرفه ای، با ادب و متین، منطقی، با هوش، فانتزی، فیزیک ضعیف،کم حوصله

در ضمن فرهاد مجیدی هر وقت اراده کرد به پرسپولیس گل زد اما علی دایی هیچوقت نتونست به استقلال گل بزنه آخریشم همین دو هفته پیش بود. به خاطر همینه که پرسپلیسی ها اینقدر با کینه در موردش نظر میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
گل علی دایی به مالدیو مهمتر از استقلاله!!!
واقعا استقلالیا نمک نشناسن ، یادتون رفته وقتی علی دایی ،کریم باقری و مهدوی کیا برای ایران گل می زدن خودتونو قائم می کردین از شرمندگی که تیمتون برای تیم ملی هیچ حرفی نداشت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
12
11
شما حتما سنت قد نمی ده یا یادت نیست که میشل پلاتینی چه گل های حساسی واسه فرانسه می زد. اگر یک دونه ، فقط یک دونه گل حساس از فرهاد مجیدی نام ببری که برای ایران زده باشه این به قول شما"نقد"تون درسته ، نویسنده ی استقلالی نیمه محترم!! چرا یکی از این گلهای رنگارنگ مجیدی تو تیم ملی شکوفه نکرد هیچ وقت!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
اراجیف چیه میگی؟ موضوع بحث خدافظی به موقع و کنه نشدن به تیم ملی تا بردن آبروی خود به بهانه رکورد زدنه ، حالا هی بگید مجیدی فلان و ... دایی فلان، تنها مقایسه که صورت گرفته خداحافظی سر موقع مجیدی و کنه شدن دایی به تیم ملی
ناشناس
| Spain |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
lآقای اراجیف(!) یاب، موضوع بحث اینه که مجیدی به اصطلاح امثال شما از تیم ملی چطور خداحافظی کرد، اصلا بودن و نبودن مجیدی چه فرقی واسه تیم ملی کرده بود که با دایی مقایسه بشه! پس این نظر کاملا مربوطه به بحث !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
راست میگه دیگه! اراجیف میگید خودتون هم حالیتون نیست! مجیدی اگه فرصت و میدون پیدا میکرد خیلی هم از دایی سرتر میشد و این رو دایی فهمید و نذاشت بهش میدون برسه ولی شما هنوز نفهمیدید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
4
6
آقاي شاكاني از بزرگان اين فوتبال هستند!
ناشناس
Singapore
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
8
7
اولا که تیم ملی معمولا با 2 مهاجم بازی می کرد. ایا دایی هر دو جا رو اشغال کرده بود؟
ثانیا، همون طور که از پلاتینی یاد کردی، از پائولو مالدینی هم یاد میکردی و بقیه ماجرا.
ثالثا چطور قلعه نویی تونست دایی رو دعوت نکنه، اما بقیه نتونستند؟
رابعا، مجیدی با کدوم گل حساس ملی خودش رو در دوران اوج جوانیش اثبات کرد؟
پاسخ ها
ايلقار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
گل گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
واااای! یادمون رفته بود تیم ملی معمولا با دو مهاجم بازی میکرد! همه چی خراب شد!!!
شما معنی سانتر فورواردو میفهمید یعنی چی؟ یعنی تمام کننده یعنی اینکه در اکثر قریب به اتفاق بازیهای تیم ملی در زمان آقای دایی ما یک سانتر فوروارد داشتیم که بقیه موظف بودند موقعیت رو برای او فراهم کنند!
علاوه بر ان تمامیت خواهی و خودخواهی دایی که بر کسی پوشیده نیست!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
12
12
اصلا قابل قیاس نیستند با هم
تورو خدا تو تفسیراتون دقت کنید
علی دایی با فرهاد مجیدی مقایسه میکنید؟؟؟؟!!!
خنده داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
6
4
تمامی بدبختی فوتبال این مملکت به خاطروجود دوتیم استقلال وپرسپولیس می باشد زیرا ازیک طرف بودجه ورزش رامی بلعند وازطرف دیگر موجب بی فرهنگی بین هواداران میگردند ودلیل این مدعا حرفها ورفتارناشایست کلیه دست اندرکاران وهواداران این دوتیم می باشد چنانکه در مقاله بالا نویسنده میخواهد ازفرهاد مجیدی تمجید کند لیکن سراغ کوبیدن علی دائی میرود. به امید آنروز که ورزش دراولویت باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
7
10
مكتب فوتبال استقلال بازي شناور ،زيبا و روي زمين است(تيكي تاكاي ايراني)...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
1
8
ما مكتب فوتبال پرسپوليس تي تي تاتي!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
11
9
فرهاد مجیدی هیچوقت بازیکن ملی نبوده تو تیم ملی هیچوقت خوب بازی نکرده حتی یک بازی ملی مهم هم نیست که تو خاطر ما باشه که مجیدی خوب بازی کرده باشه ولی دایی جدای از اینکه اواخر خوب نبود اما به قول همین عادل فردوسی پور خیلی وقتها به داد تیم ملی رسید .ایران مگه چند بار با مالدیو و گوام بازی کرد که میگید دایی تو اونا گل زده تو 17-0 که 4 تا زد تو گوام تو تبریز که اصلا نبود..در ثانی 4 تا تو 6-2 به کره زده به عربستان و ژاپن بارها به مکزیک به میلان به چلسی دو پاس گل مهم تاریخ فوتبالو دایی داده به مهدوی کیا و عزیزی
مجیدی حتی تو امارات هم ستاره نبود خوب بود اما ستاره نبود..مقایسه این دو غلطه فوتبال ایرانو با دایی میشناسن نه با مجیدی.دایی رفت بعد اون کی مهاجم مطمئن تیم ملی بود غیر این که بیشتر گلارو هافبکا زدن..
شما تیترت راجه به مجیدیه یا تخریب دایی؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
اونقدر که ما موقعیت به دایی دادیم در تیم ملی به استاد اسدی هم می دادیم الان آقای گل ملی بود!!!
ناشناس
United States of America
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
9
0
مجیدی بی غیرت
مهدي کرمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
3
0
فرق بين اين و آن در نهان دار اي بشر
گر چه دانم فرقهاست بين خير و شر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
4
1
علی دایی دیر از فوتبال ایران رفت ولی تا آخر رفتنشم موثر بود برای تیم،اون حتی چند سال بعد از خداحافظیش از تیم ملی تو بازی منتخب دنیا فوق العاده بود.بخایم یا نخایم باید قبول کنیم هنوز هم مهاجمی با شمه گلزنی دایی در ایران نیومده.اگه الان مهاجمی بود که این شرایط رو داشت من به شخصه میپذیرفتم که دایی اشتباه کرده،ولی همگی باید قبول کنیم که دایی برای ایران جنگید و بازی کرد و موثر هم بود همیشه.پس احساسی نظر ندیم.ما ایرانی ها همگی به جای بزرگ کردن اسطوره هامون اونا رو میکوبونیم؛علی پروین،ناصر حجازی،علی پروین،علی دایی و غیره و غیره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
2
3
البته در مورد اضافه بازی کردن آقای دایی موافقم ولی به هر حال ایشان انسان محترمی هستند که به نوعی شناسنامه فوتبال ایران هستند کاش به نحوی مطلب نوشته می شد که توهینی به وی نشود مجیدی هم بازیکن بزرگی است که به حق خود در فوتبال ملی نرسید برای هر دو عزیز آرزوی موفقیت در سایر عرصه های زندگی را دارم
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
2
8
دورود بر فرهاد مجیدی دوست داشتنی
امیدوارم موفق باشی
حسين
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
3
3
اگر مجيدي همين بازيهايي كه براي باشگاهش مي كند براي تيم ملي بكند بايد در تيم ملي بكار گرفته شود.فكر مي كنم مجيدي از سر عمد در تيم ملي حضور پيدا نكرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
4
6
گلهایی که دایی با ضربه پنالتی زده یا به تیمهایی مثل مالدیو و ماکائو یا همین هند و پاکستان زده را بگذارید کنار ببینید چند تا میمونه!
یاد جمله چند سال قبل کریمی افتادم که در پاسخ به سوال در مورد رکوردزنی در گلهای زده در تیم ملی گفت""زمانی که بعضیها 6تا 6تا به مالدیو گل میزدن ما نبودیم که بخوایم رکورد بذاریم""
حتی در جام ملتهای آسیا در لبنان در بازی رده بندی با بحرین اگر دایی میذاشت کریمی پنالتی بزنه آقای گل میشد ولی اجازه نداد واین عنوان به طور مشترک به کریمی و علا حبیل از بحرین رسید
راستی در لیگ داخلی که فرصت برای همه مهاجمان یکسان بود دایی چند بار آقای گل شد!
مجتبي
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
3
3
همه كامنتها را خواندم و خيلي متاثر شدم.هي مي خوام نخونم اما باز نمي تونم.اخلاق و منطق خيلي وقته از جامعه ما رخت بر بسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
آقاي محترم اينجا آرمان شهر نيست كه انتظار داشته باشي همه به زعم شما با شعور باشند.هر انساني در حد دانش خود مي تواند نظر خود را بدهد.شما هم نمي خواهد متاسف باشي!
saber
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
1
1
غیر قابل انتشار=0!!!!!!!!!!!!!
شهروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
7
3
دایی دوستت دارییییییییییییییییییییییم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
2
7
سلام
بسیار عالی بود
کاش در مقاله تان می نوشتید که علی موسوی، فرهاد مجیدی، رسول خطیبی و ... همگی پشت خط همین آقای علی دایی ماندند و نتوانستند برای تیم ملی بازی کنند
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
2
7
من عاشق فرهاد مجیدیم از تصمیمش شوکه شدم اما وقتی دلایلش رو تو روزنامه ها خوندم قانع شدم.نسل طلایی فوتبال ایران تو راهه
hedayat
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
1
5
در اینکه دایی بازیکن بزرگی بود هیچ شکی نیست،اما خارج از تعصب قبول کنیم که اگر دایی زودتر از تیم ملی کنار میرفت محبوب تر از الان بود.یادمان باشد اینقدر به دایی بها داده شد تا شد گلزن که اگر به امثال مجیدی و مجیدیها هم بها داده میشد شاید الان به جای یک علی دایی چند علی دایی داشتیم.شما ببینید چه گلزنان جوان و با انگیزه ای به خاطر دایی محو شدند.نمیخوام بگم مجیدی اسطوره است اما با اینکارش مطمئنم حتی بین پرسپولیسیهای اصیل هم محبوب شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
4
1
شما مگه نماینده مردم هستین که میگین همه می خواستند خداحافظی کنند . اگر اون سالها علی دایی در تیم ملی نبود وضعیتمان بدتر از این می شد .واقع گرا باشید.
روح اله كاوياني
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
1
4
به نظر من آقاي مجيدي بهترين كارممكن را كرد ودرس بزرگي به ديگر بازيكنان كشور داد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
1
4
فرهاد میتونست تو جام جهانی باشه وحتی مثل روزه میلا گل هم بزنه اما بزرگوارانه گذشت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
5
2
آخه ایران کی با هند و پاکستان بازی کرده که دایی بهشون گل زده باشه؟؟؟
دو سه بار که با مالدیو بازی کرد سر جمع دایی 5 گل زد...در ثانی وقتی مالیو میگید کره هم بگین مکزیک کرواسی ژاپن...مجیدی بازیکن خوبیه ولی فقط برای استقلال
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
2
2
با سلام به دوستان محترم باید بگم مقاله خوبی بود و بهتر از اون کامنتها درسته این خانم یک مقداری مقرضانه نقد کرد اما خب نظرش رو گفت باید احترام گذاشت به عقاید دیگران مجیدی بازیکن خوبیه خب تصمیم گرفت جاشو به جوونا بده دایی هم بازیکن خوبی بود اما اون هدفش با مجیدی فرق داشت این دو دو تا بازیکن با کلاس متفاوت بودن هر دو افت خیز داشتن دایی از فرصتش استفاده کرد انصافا در حق مجیدی هم اجحاف شد به هر حال دیگه دوران ملیشون تموم شده و نباید اینطوری در بارشون کامنت بذارین البته نویسنده یه مقدار تند رفت ممنونم از همه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
0
0
من با علیرضا موافقم
محمد طاهری
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
1
مجیدی اگه بی غیرت بوب مثل دایی بازور خودشو تو تیم ملی جا میکرد و فحشهای تماشاگران گوش میکرد خصوصا لنگیها و اخ هم نمیگفت باز هم امیر خان که انداختش بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
2
1
با سلام به دوستان محترم بايد بگم هيچ كسي نمي تونه به بهترين فوتباليست تاريخ ايران بعد انقلاب كه علي دايي باشه توهين كنه در جواب دوستمون كه ميگه خيلي از بازيكنان نتونستند پيشرفت كنند ميگم اگه بازيكنان و مهاجمان استعداد و تاكتيك داشتند مي تونستند خودشونو نشون بدند تو اين چند سال كه دايي نيست چرا باز ايران بازيكن خوبي مثل دايي نداره و شايد هم تا چندين سال هم نداشته باشه؟ فرهاد مجيدي بازيكن خوبيه اما بازيكن بزرگي مثل مرحوم ناصرحجازي - علي پروين - علي دايي- نيست
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
1
1
سرکار خانم صدیق
باسلام
اگه شما هم مثل بنده همه کامنتها رو خونده باشید متوجه میشید که برداشت اکثریت دوستان اینه که متن شما علیرغم هدفتون مبنی بر نقد منصفانه اقای دایی متاسفانه به تخریب ایشون منجر شده ، اگر جه که شما به هیچ وجه چنین قصدی رو نداشتید...
مهم این نیست که شما کدوم معنا از واژه ادب را اراده می کنید مهم ادارک مشترکی هستش که همه خوانندگان متن شما از مقالتون دریافت میکنن و متاسفانه برداشت اکثریت در جهت تخریب اقای دایی بوده و نه نقد ایشون...
ضمن اینکه با نظر شما در مورد جناب مجیدی کاملا موافقم اما شما رو به تامل بیشتر در ارتباط با مفاهیمی که در مورد اقای دایی بکار بردید دعوت میکنم.
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
1
2
من 20 ساله که طرفدار پرسپولیس هستم و با باختهاش اشک میریزم
اما این بحث ربطی به استقلال و پرسپولیس نداره ، باید قبول کنیم که دایی 5 سال خط حمله تیم ملی رو با رابطه بازی قبضه کرده بود و تیم ملی رو از امثال مجیدی محروم کرد
با این کارش ضربه بزرگی به تیم ملی زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
گل گفتی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
2
2
دايي هميشه براي طرفدارانش بازيكن بزرگي بوده اين شما ها هستيد كه چشم ديدن موفقيت هاي او را نداشتيد
بازي كردن علي دايي به مدت طولاني تر به علت توانايي بالا بوده