فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۸۱۲۹
انتشار: ۱۶:۲۱ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۰

کاهش 330 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

عصر ایران
در حال حاضر اکثر میادین بزرگ نفتی ایران به ویژه در مناطق نفت خیز جنوب در نیمه دوم عمر خود به سر می برند، گفت: بر این اساس، به طور طبیعی تولید نفت ایران سالانه با کاهش روبرو می شود.
مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به کاهش 330 هزار بشکه تولید نفت ایران، یکی از دلایل این کاهش تولید نفت را پیر بودن میادین بزرگ نفتی عنوان کرد و گفت: امسال با اجرای یک طرح ضربتی کاهش تولید نفت ایران جبران می‌شود.

هرمز قلاوند در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر اکثر میادین بزرگ نفتی ایران به ویژه در مناطق نفت خیز جنوب در نیمه دوم عمر خود به سر می برند، گفت: بر این اساس، به طور طبیعی تولید نفت ایران سالانه با کاهش روبرو می شود.

مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب با اعلام اینکه در شرایط فعلی برآوردهای انجام شده نشان می دهد متوسط تولید نفت ایران سالانه حدود 300 تا 330 هزار بشکه کاهش می یابد، تصریح کرد: اما شرکت ملی نفت ایران برای جبران این کاهش تولید روشهای تولید ثانویه با افزایش تعداد حفاری ها، نصب و راه اندازی پمپ های درون چاهی و تزریق گاز را در دستور کار قرار داده است.
 
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 99.99 درصد برنامه های تولید در مناطق نفت خیز جنوب اجرایی شده است، بیان کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه سه میلیون بشکه نفت خام در مناطق نفت خیز جنوب تولید می شود.
 
این مقام مسئول یکی از راهکارهای جدید شرکت ملی نفت برای حفظ و نگهداشت سقف تولید نفت ایران را نصب و راه اندازی پمپهای درون چاهی عنوان کرد و افزود: اخیرا قراردادی به منظور خرید 90 دستگاه تجهیزات درون چاهی با سازندگان امضا شده است.
 
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود اولین محموله تجهیزات درون چاهی تا آذر ماه امسال تحویل شرکت مناطق نفت خیز جنوب شود، ادامه داد: پیش بینی می شود با نصب و راه اندازی هر دستگاه تجهیزات درون چاهی روزانه یکهزار و 500 تا دوهزار بشکه به تولید نفت ایران افزوده شود.
 
قلاوند با تاکید بر اینکه با نصب 30 دستگاه درون چاهی در مجموع ظرفیت تولید روزانه نفت ایران حدود 20 تا 25 هزار بشکه افزایش می یابد، تاکید کرد: با اجرای این روشها علاوه بر جبران کاهش 330 هزار بشکه ای تولید امکان افزایش تولید نفت هم فراهم می شود.
 
به گزارش مهر، شرکت ملی نفت ایران امسال برای طرحهای نگهداشت توان تولید نفت خام و گاز طبیعی به حدود پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
 
بر این اساس، امسال به منظور توسعه میادین مستقل نفت هم به حدود 3.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است، از سوی دیگر به منظور توسعه میادین مستقل گازی باید 6.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید انجام شود.
 
در مجموع برای اجرای سایر طرحها و پروژه های جانبی بخش بالادستی صنعت نفت به 4.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است، ضمن انکه در سالجاری در مجموع باید حدود 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید انجام شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاریخ به روایت تصویر / شوروی در زمین و هوای افغانستان اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه