فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۷۶۷۶
انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۰

وعده وزیر نفت به ساکنین مجاور صنایع نفتی

عصر ایران
اين مقام مسوول ادامه داد: حق مردم ايران است كه نه به طور مساوي بلكه سهم بيشتري از اين منابع داشته باشند و برداشت كنند و از اين رو براي تحقق اين امر تلاش مي كنيم تا در برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت ، بتوانيم درآمد كشور را كه بيش از 90 درصد آن از درآمد هاي نفتي تامين مي شود را افزايش دهيم.
وزير نفت گفت: كمبود امكانات را درك مي كنم وازاين رو به ساكنان مناطق محروم همجوار با صنايع زيرمجموعه وزارت نفت ، نويد يك زندگي خوب را مي دهم و مي گويم مناطق محروم همجوار صنايع پالايشگاهي از امكانات بيشتري بهره مند خواهند شد.


به گزارش ايرنا 'رستم قاسمي 'در ديدار با مردم شهرك امام خميني(ره) بخش اسير شهرستان مهر (MOHR) استان فارس بيان داشت:در وزارت نفت رويكرد ويژه اي براي به حداكثر رساندن ظرفيت هاي بهره برداري از ميدان هاي مشترك نفتي و به ويژه پارس جنوبي وجود دارد.

قاسمي اضافه كرد: ما در حوزه خليج فارس منابع بسيار عظيم نفتي مشترك با كشورهاي همسايه از جمله عراق و قطر و كشورهاي حوزه خليج فارس داريم ليكن اين كشورها از اين منابع به طور گسترده در حال برداشت هستند اما برداشت كشور ما از اين منابع بسيار اندك است.

اين مقام مسوول ادامه داد: حق مردم ايران است كه نه به طور مساوي بلكه سهم بيشتري از اين منابع داشته باشند و برداشت كنند و از اين رو براي تحقق اين امر تلاش مي كنيم تا در برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت ، بتوانيم درآمد كشور را كه بيش از 90 درصد آن از درآمد هاي نفتي تامين مي شود را افزايش دهيم.

قاسمي با اشاره به اينكه ، وزارت نفت در منطقه جنوب كشور ، برنامه هاي بسياري در دستور كار خود دارد گفت: ما هنوز برداشت درستي از ميدان هاي پارس جنوبي را آغاز نكرده ايم ولي اميدواريم كه به زودي برداشت سه برابري را از اين ميدان نفتي آغاز كنيم.

وزير نفت بيان كرد: ما در خليج فارس ، ميدان هاي مختلف نفت و گاز داريم كه بزرگترين آنها بعد از پارس جنوبي ، ميدان كيش است كه اميدواريم در سال جاري ، بهره برداري از اين ميدان را آغاز كنيم.

فرماندار مهرهم در اين ديدار گفت: برخورداري از دو درصد آلايندگي صنايع نفت و گاز مي بايست بدون درنظر گرفتن مرزهاي جغرافيايي و سياسي اعمال شود.

يحيي صادقي افزود: بين شهرستان مهر و پالايشگاه گاز پارس جنوبي فقط يك كوه كم ارتفاع به فاصله پنج كيلومترواقع شده است، ليكن فقط مردم شهرستان مهر از دو درصد آلايندگي ها سهمي نمي برند.

او بيان داشت: علاوه بر اين نيروهاي شاغل اين شهرستان در آنجا غير بومي شناخته شده و اخراج مي شوند.

او افزود: تقاضا داريم ساختمان هاي اداري و پرسنلي پالايشگاه هاي پارسيان و پارس جنوبي در اين شهرستان احداث شود تا حضور اين نيروها در رونق هرچه بيشتراين شهرستان موثر باشد.

صادقي گفت: تنها بيمارستان شهرستان مهراز كمبود امكانات و نبود نيروي متخصص رنج مي برد و مردم شهرستان از اين لحاظ با مشكل مواجه اند و به همين سبب از وزارت نفت تقاضا داريم مسووليت بيمارستان مهر را همانند بيمارستان جم دراستان بوشهر بپذيرد و آن را تجهيز كند.

فرماندار مهر ، همچنين خواستار توسعه پالايشگاه گاز پارسيان شهرستان مهر، ايجاد خانه هاي سازماني و واحدهاي مسكوني براي پرسنل اين پالايشگاه ، تحت پوشش قرار گرفتن بيمارستان فاطمه الزهرا (س) به وسيله وزرات نفت ، خدمات رساني به پرسنل پالايشگاه گاز پارسيان و تامين اعتبار مورد نياز براي راه ارتباطي گله دار - دارالميزان و اتصال آن به محور جم - فيروزآباد شد.

شهرستان مهر در 424 كيلومتري جنوب شيراز واقع شده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!