فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۷۶۳۹
انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۰

اختصاص فرصت شغلی به معتادان پاک شده

عصر ایران
نجار اظهار كرد: حل معضل اعتياد نياز به علم و آگاهي دارد اعتياد به رفتارهاي خشن و فيزيكي نياز ندارد بلكه بايد با ظرافت به درمان اين بيماري پرداخت.
                
وزير كشور از اختصاص ۲۵ هزار فرصت شغلي به معتادان پاك شده در استان‌هاي مختلف كشور خبر داد.

به گزارش فارس، مصطفي محمد نجار پيش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستين مركز اقامت درمان اجباري معتادان كشور در اراك اظهار داشت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در سال جاري ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلي ر كشور ايجاد خواهد شد. كه از اين ميزان ۲۵ هزار فرصت شغلي به منظور بازگشت معتادان به جامعه به معتادان پاك‌شده اختصاص يافته است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار معتاد پاك شده در كشور وجود دارد كه دولت توجه ويژه‌اي به اشتغال و مسكن اين افراد دارد.

وزير كشور با اشاره به احداث مركز اقامت درمان اجباري معتادان در پنج استان كشور خاطر نشان كرد: اين مراكز به صورت پايلوت در استان‌هاي خراسان شمالي، فارس، خراسان رضوي، تهران و مركزي راه‌اندازي خواهند شد كه استان مركزي به عنوان نخستين استان كشور موفق شد اين مركز را در كمتر از چهار ماه آماده و به بهره‌برداري برساند.

محمد نجار با بيان اينكه براساس ماده ۱۵ قانون وزارت بهداشت موظف است نسبت به ايجاد مراكز درمان معتادان با همكاري وزارت كشور اقدام كند، ادامه داد: امروز نگاه مسئولان به معتاد نگاه به يك فرد بيمار است كه بايد تحت درمان و مداواي روحي و جسمي قرار گيرد.

وزير كشور تأكيد كرد: ايران يك كشور اسلامي است و هم‌اكنون به عنوان يك الگو براي ديگر كشورها مطرح است بنابر اين شايسته و زيبنده اين جامعه نيست كه جوانان آلوده به مواد مخدر داشته باشد.

وي اضافه كرد: در حال حاضر مسئولان براي عمران و سازندگي و پيشرفت كشور در حال تلاش و كوشش هستند اما نبايد اجازه داد پرداختن به امور عمراني مانع مراقبت از آسيب‌هاي اجتماعي شود.

وزير كشور با تأكيد بر اينكه تلاش در راستاي عمران و آباداني كشور براي تعالي انسان‌ها است گفت: تعالي انسان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و بايد نيازهاي روحي و رواني و جسمي انسان در امر تعالي مدنظر قرار گيرد.

نجار اظهار كرد: حل معضل اعتياد نياز به علم و آگاهي دارد اعتياد به رفتارهاي خشن و فيزيكي نياز ندارد بلكه بايد با ظرافت به درمان اين بيماري پرداخت.

وي تصريح كرد: با ايجاد مراكز اقامت درمان اجباري معتادان افراد معتاد در اين مراكز سم‌زدايي و درمان شده سپس با انجام خدمات مشاوره‌اي، روان‌درماني، آماده حرفه‌آموزي و بازگشت به جامعه مي‌شوند كه بايد دستگاه‌هايي چون نيروي انتظامي، تربيت بدني، وزارت كار و امور اجتماعي در اين زمينه وارد عرصه و ميدان شوند.

وي در ادامه بر لزوم حمايت مسئولان بهداشت و درمان از استمرار خدمات تيم پزشكي در اين مراكز تأكيد كرد و گفت: افزايش كيفيت ارائه خدمات در اين مراكز امري ضروري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وزير كشور اضافه كرد: با توجه به اينكه اين مركز در اراك در ماه شريف رمضان راه‌اندازي شده نام آن را مركز درمان و كاهش آسيب رمضان مي‌گذاريم.

به گفته وي در حال حاضر مطالعات لازم در زمينه ايجاد مراكز اقامت درمان اجباري در ۱۷ استان كشور در دست انجام است.
ارسال به دوستان
جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟