۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۷۴۲۹
تعداد نظرات: ۵۰۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۶-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۷۴۲۹
انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۶-۰۵-۱۳۹۰

نمک مجلس بر زخم دریاچه ارومیه

عملیات نجات منتفی شد!
عصرایران - در حالی که سال هاست ناقوس مرگ "نگین فیروزه ای ایران" نواخته شده ، سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز صدای آن را شنیدند و طرح دوفوریتی انتقال آب به دریاچه ارومیه برای نجات آن را در جلسه علنی روز سه شنبه خود بررسی کردند و البته ای کاش اصلاً به این موضوع وارد نمی شدند و نمک به زخم دریاچه ارومیه نمی پاشیدند تا این دریاچه ملی به درد خود بمیرد !
واقعاً چه کسی فکر می کرد که نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی نجات دریاچه را رد کنند و با بی تفاوتی شاهد مرگ آن باشند؟!

جلسه بررسی طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه ، نشان دهنده واقعیت های فاجعه باری در مجلس هشتم بود.
غلبه نگاه های منطقه ای بر رویکردهای ملی در این جلسه به طرز مشمئز کننده ای خود را نشان داد ؛ آنجا که یکی از نمایندگان در مخالفت با این طرح ،خطاب به نماینده های ارومیه گفت: اگر مردم منطقه شما مدتی است مشکل زیست محیطی دارند ، جنوبی ها مدت هاست که چنین مشکلاتی دارند!

... و کسی نگفت که چرا نگاه "منطقه من و منطقه تو" را در مجلس حاکم می کنید؟ مگر شما نمایندگان کل ملت ایران نیستید؟ اگر جنوبی ها مشکلات زیست محیطی دارند - که دارند - موظفید مشکل آنها را هم حل کنید نه این که چون از عهده حل مشکل جنوب بر نمی آیید ، بقیه کشور را نیز بی خیال شوید.

اگر امروز نماینده شرق کشور ، برای حل مشکل غرب کشور مساعدت نکند و بگوید به من چه؟ ، فردا هم نماینده فلان استان غربی ، در برابر مشکل شرق نشینان بی خیال می شود! آیا با چنین گسستی می توان نگاه کلان به مشکلات کشور داشت؟
انگار بعضی نماینده ها در سال پایانی مجلس ، هنوز فرق مجلس شورای اسلامی را با شورای شهر و شورای مجله نفهمیده اند!

امروزه در جهان ، مسائل زیست محیطی جتی با نگرش کشوری هم بررسی نمی شوند و یک نگاه کلان جهانی به آن وجود دارد که حتی دولت ها را از برخی تصرفات زیانبار در محیط زیست درونی خودشان نیز بازمی دارد یا به آنها در حل مشکلات کلان زیست محیطی شان کمک می کند زیرا علم ثابت کرده است که اگر مثلاً در جنگل های آمازون ، اتفاقی بیفتد ، آثار آن در اقلیم های دوردست جهان نیز قابل اندازه گیری خواهد بود.

اما در مجلس ما ، طوری با این مساله برخورد کردند که انگار چون اسم دریاچه ارومیه است ، خشک شدن دریاچه هم مشکل خاص مردم شهر ارومیه است و نه یک بحران واقعی در ابعاد ملی که کمترین اثر آن ، ریزگردهای نمکی خواهد بود که چندین استان را در خواهد نوردید!

نکته تأسف بار دیگر ، اظهارات یکی از نمایندگان بود که در مخالفت با این طرح ، پیشنهاد کرد که به جای تخصیص بودجه ، به کشاورزان زیاندیده از خشک شدن دریاچه ارومیه پول بدهید بروند کار دیگری کنند!

این سخن ، نشان از اندیشه معیوبی دارد که می پندارد همه چیز با توزیع پول نقد حل می شود! واقعاً تاسف آور است که یک قانونگذار کشور فکر کند اگر مقداری پول به کشاورزان بدهند ، آنها به راحتی می روند و یک کار دیگر می کنند؟ اما واقعاً چه کاری؟ مگر کار هست؟ انگار آقایان مشکل بیکاران کنونی را حل کرده اند که برای نابودی کشاورزی شمال غرب کشور نسخه می پیچند و بر روی صندلی های نرم مجلس لم م یدهند و زیر باد خنک کولرهای ، افاضه می کنند که کشاورزان بروند کار دیگری کنند!
آیا واقعاً نمی فهمند که اگر کشاورزی این منطقه - که از قطب های مهم کشاورزی ایران است - از بین برود ، بسیاری از صنایع وابسته نیز از بین می روند و علاوه بر بخش کشاورزی ، صنعت و متعاقب آن تجارت و حمل و نقل و صادرات و ... نیز منهدم می شود و میلیون ها بیکار خواهیم داشت؟

نمایندگان مجلس ، به دو فوریت این طرح رأی ندادند تا طرح نجات دریاچه ارومیه ، به انتهای نوبت بررسی طرح ها و لوایح برود و ای بسا موقعی نوبتش برسد که دیگر نشانی از بزرگترین دریاچه داخلی نمانده است.
این ماجرا یادآور آن حکایت تاریخی و معروفی است که می گویند در یک روز سرد زمستانی ، همسایه ای برف های پشت بام خانه خود را در حیاط خانه مجاور ریخت و کار به شکایت کشید و دادگاه ، یکی از روزهای تابستان سال بعد را برای بررسی شکایت تعیین کرد ، زمانی که اصلاً برفی در کار نبود!

 دریاچه ارومیه در میان غفلت تاریخی و شگفت انگیز نمایندگان مجلس هشتم ، رو به خشک شدن است و تک تک نمایندگانی که با طرح اخیر مخالفت کردند ، مسوول آسیب هایی هستند که از این به بعد بر محیط زیست کشور و شهروندان ایرانی وارد می شود.

تصمیم دیروز مجلسی ها ، حتماً به کلکسیون افتخارات مشعشع مجلس هشتم افزوده خواهد شد تا آیندگان قضاوت درست تری نسبت به آنچه در این دوره رخ داد ، داشته باشند!























دریاچه ارومیه قبل از خشک شدن
یادش بخیر!

دریاچه ارومیه قبل از خشک شدن
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۰۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱۳۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
61
995
... این ها که دغدغه من و شما و دریاچه ارومیه را ندارند . خیلی هم جوش نزن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
متاسفم که دریاچه ارومیه در کشوری مثل ایران واقع شده است
ایرانیا همیشه مرده پرستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
آقایی که منفی میدی اصلا فهمیدی چی گفته.
سعيد
| United States of America |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
درياچه اروميه مهتره يا نقض حقوق بشر انگليس و كمك به جزايز گوا گوا و سومالي و ...
من كه به يك ريال پولي كه از بيت المال به اين مفت خور ها ميدن راضي نيستم الهي خرج دوا و درمون شون بشه آخرم از درد بميرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
12
1223
احمدي نژاد داشت ي كارايي ميكرد كه مجلس بسته بشه ها، حيف شد. كاشكي حداقل اين كارو انجام ميداد. خيال همه راحت ميشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
اساس مجلس داشتن امری درست است و دور شدن از مدیریت مشارکتی در کشور باعث بازگشت به عهد قاجار خواهد شد
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
4
674
خوب وقتی مسائل مهمتری مثل تعطیلات عید فطر هست دیگه جایی برای بررسی مسائل کم اهمیتی مثل خشک شدن دریاچه ارومیه نمی مونه

"بر اساس این موافقت نمایندگان مجلس با یک فوریت لایحه افزایش تعطیلات عید فطر به دو روز، طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان مجلس یک ماه فرصت دارد که این لایحه را در دستور کار قرار داده و آن را ظرف مدت یک ماه بررسی کند و به صحن علنی ارائه دهد"
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
426
تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
655
خسته نباشید! چه مجلس و چه نمایندگانی!
زاینده رود که خشک شد . حالا هم ارومیه خشک بشود. برگی زرین در افتخارات مجلس و دولت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
دریاچه هامون یادت رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
وکیل الدوله یعنی همین
ابراهیم رحیمیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
298
ای بابا ! از دست شما عصر ایرانی ها !
عده ای از محققین کشور با همکاری مسئولین عالی رتبه در حال اجرای پروژه بزرگی بنام ، روش خشک کردن رودخانه ها ،دریاچه ها ، دریاها و اقیانوسها هستند که تابحال بخاطر پیشرفت چشمگیری که داشته اند موفق به یافتن روش خشکاندن رودها و دریاچه ها شده اند ! حالا شما هی سرو صدا میکنید و این پروژه محرمانه لو میرود . نکنید این سرو صداها را ! نکنید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
42
489
نمایندگانی که به این لایحه جواب منفی دادند باید جوابگوی مردم استانهای آذربایجان باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
نه هموطن گرامی! انها باید جوابگوی ملت ایران و تاریخ باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
جوابگوی مردم ایران باید باشند چرا به این موضوع مهم نگاه نژادی و قومی دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
واقعا فکر میکنید من که توی تهران نشستم دلم برای دریاچه ی ارومیه نمی سوزد!!! نمایندگان و البته هیات ریئسه و نیز مرکز محترم
پژوهش ها همه مسئولند؛ در برابر همهی ملت ایران و البته در برابر نسل های بعد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
«ه دوست من باید جواب گوی ایران و آذربایجان و ارمنستان ترکیه باشند.
زیرگردهای نمکی این دریاچه تهدید جدی برای حیات منطقه است علی الخصوص ریه های مردم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
دوست من همه جای ایران سرای من است،برای من ایرانی حالا در هر نقطه ای که باشم ذره ذره این خاک اهمیت داره مگر می شه هرکدام از ما دلمان برای این دریاچه نتپد ونسوزد؟(البته به غیر از نمایندگان مجلس)!!
حمید رضا سوداگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
3
530
بیایم از طریق اینترنت و سایتهای خبری این فاجعه زیست محیطی را به تمام مردم ایران اعلام کنیم و مثل حمایت از اسم خلیج فارس ، اینبار نیز این دریاچه را نجات دهیم
1
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
363
237
مطلب بسيار مهمي است ذكر نكاتي ضروري است:
1-اولا تعداد نمايندگان غرب كشور در مجلس شوراي اسلامي نسبت به شرق و جنوب خيلي بيشتر است و لذا در سالهاي گذشته مسير توسعه كشور را به سمت غرب هدايت كرده اند شاهد اين ادعا تعداد و مبالغ هنگفت اعتبارات طرحهايي است كه در غرب كشور هم اكنون در حال اجرا است و مقايسه آن با ساير نقاط كشور . ونيز اغلب استانهاي غربي به لحاظ توسعه خيلي جلوتر از استاهاي جنوبي و شرقي هستند ولذا طبيعتا نمايندگا جنوب و شرق كشور نيز در مقابل چنين طرحهايي موضع خواهند گرفت.
2-تا زماني كه در مجلس محترم شوراي اسلامي كه خانه ملت است نمايندگاني با 20-25 هزار راي انتخاب شوند طبيعتا آن نماينده به مانند يك عضو شوراي اسلامي شهر عمل خواهد كرد!! وانتظاري بيش از آن از وي نخواهد بود .شكي نيست لازمه اصلاح ان ،اصلاح قانون انتخابات و انتخاب نمايندگان به صورت حداقل حوزه استاني خواهد بود كه ديدگاه آنان به سمت دغدغه هاي ملي سوق نمايد نه مثل اكنون كه ديدگاه شهرستاني يا روستايي دارند
پاسخ ها
توحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
با اولی 100٪ مخالفم با دومی موافق...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
hamvatane gerami vagena shoma dar iran zendegi mikonin??? ya shayad aslan be shirazu eesfaha va bad be garbe iran anraftin ta bebinin pole naft kojaha kharj mishe??!!!!!!hameye emkanat dar markaze iran jam shode.. shoma vagean haletun bade
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
غرب ایران پیشرفت کرده؟ کی؟ کدوم طرح ها در حال اجراست؟ اینا همش مال بخش خصوصیه که هی افتتاحش می کنن
آیناز از تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
دوست عزیز بیشترین تبعات فاجعه دریاچه ارومیه برای تبریز و ارومیه خواهد بود . و اینکه نو تا حالا نفهمیدی که تبریز رو نباید با جنوب و جنوب شرقی مقایسه کرد؟ تبریز رو اگر مقایسه می خوای بکنی با اصفهان و شیراز و مشهد مقایسه کن. اون وقت بیا اینجا حرف بزن بگو ببینم اعتبارات و مبالغ هنگفت تبریز رفته یا شیراز و اصفهان و مشهد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
اولا که استانهای غربی اصلا هم در رفاه نیستن شما با استان های مرکزی اشتباه گرفتین. دوما حتی اگه اینطور هم باشه دلیل نمیشه دریاچه ای ارومیه خشک بشه.
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
عزیزم شما یا نمیدونی غرب کجاست یا نمیدونی توسعه چیه .استان ایلام غربی ترین استان کشور است اما تنها کارخانه مهم آن یک کارخانه سیمان متعلق به دولت هاشمی است. در سراسر این استان هیچ اتوبان یا آزاد راهی وجود ندارد .مردم این استان سالهاست به وجود ریزگرد های کشور دوست وهمسایه عراق عادت کرده اند .آمار بیکاری در استان ایلام از تمام کشور بیشتر .دارای بیشترین نرخ تورم در کشور .کمترین درصد قبولی در دانشگاههای دولتی و....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
کذب محض
دلیل بیشتر بودن نماینده های غرب بیشتر بودن جمعیت است
اما پروژه ها اکثرا از دولت می آید و ربطی به مجلس ندارد
ثانیا توسعه یافتگی شیراز و کرمان در هیچ کجای ایران جز اصفهان یافت نمی شود
خواهشمند است یک بار به غرب کشور سر بزنید!!!
ناشناس
Germany
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
3
507
اين راه يافتگان به مجلس كشور و مسايل كشور و مردم برايش مهم نيست . جرا اين نمايندگان بابت بذل و بخشش به كشورهاي ديگر صدايشان در نميايد . چرا ما بايد در افغانستان مدرسه و جاده بسازيم . چرا ما بايد در ونزوئلا كمونيست خانه براي مردم آنجا درست كنيم .چرا ما بايد براي لبنان ؛ كومورو..... كمك هاي بي شمار بديم در صورتي كه در كشور خودمان به يك درياچه كه سرمايه نسلهاي بعدي و مال كشور خودمان است توجهي نميشود . و ميگويند بودجه نداريم .اگر اين مسولان ميتوانستن اين درياچه را نيز به ديگر كشورها بخشش ميكردن . افسوس كوروش كجايي ببيني چه بر سر ايران آورده اند . محرمي
hussein
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
146
با سلام واقعا به اين نظريه نمايندگان متاسف هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
3
172
چه نمایندگان اصلحی و چه مجلس باتدبیر و دلسوزی ! باعث افتخار ایران است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
164
وقتي اولويتهاي مملكت ... (عصر ايران زحمت نكش خودم نقطه چين گذاشتم ) باشه ، ديگه چيزي به درياچه اروميه نميرسه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
291
اين نماينده بيسواد كه نظريه غير كارشناسي داده بهتره يك پولي بهش بدهند خودش از شهر وديارش بره جاي ديگه زندگي كنه آيا ميره؟
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
154
نمايندگان مخالف اينجاي كاروحتما نخونده اندكه اگه ازروندكم شدن آب درياچه جلوگيري نشه همه مزارع اطراف باپراكنده شدن نمك به شوره زارتبديل خواهدشدوديگركارازكارخواهدگذشت.عقلاي مجلس كاري بكنندواقعاعقلاي مجلس كاري بكنند دوباره تكرارميكنم عقلاي مجلس كاري بكنندوبخاطرلجاجت ونفهمي عده اي مزارع اطراف درياچه راتخريب نكنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
چی چی های مجلس کاری بکنند ؟
مگه توی این مجلس هم از اینا پیدا میشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
كدام عقلا؟!!!!!!!!!!!!!!!!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
3
197
اين آقايان بدانند تاريخ در مورد اين كوتاهي ها قضاوت خواهد كرد.ومطلب ديگر شوراي محترم نگهبان افرادي را كه افكار غلط دارند نبايد به مجلس راه بدهد چرا كه يك نماينده مجلس در واقع نماينده كل مردم ايران است وربطي به منطقه خاص نداردواقعا متاسفيم كه همچو افرادي براي ملت ايران تصميم ميگيرند.مگر در جنگ دلاور مردان آذري نبودند پسر دايي من در جزير مجنون شهيد شد وبسياري از شهداي ديگر.به هر حال بايد درياچه اروميه را بهر قيمتي شده نجات داد.از عصر ايران هم تشكر ميكنيم كه پيگير مشكلات درياچه از اول بودند وهشدارها را به موقع دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
ta afkare ghalat az nazare shoraye negahban che bashad !!! shoma ham delet khoshe ha
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
شورای نگهبان تمام تلاشش را کرده نتیجه آن هم مشخص است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
142
345
هر ملتی به چیزی که شایستش هست میرسه .
تا حالا یکبار شده این تماشاچیان تیم فوتبال تراکتور سازی ، برای دریاچه ارومیه جمع بشوند؟ یعنی این دریاچه ارزشش از 20 تا بازیکن که 90 دقیقه می دوند دنبال توپ کمتره؟
خلاصه این که از ماست که بر ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
دوست عزیز جمع شدن.... خبرای سال قبل و بخون.... عاقبتش هم که معلومه چی شد! با تشکر از نیروی انتظامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
وقتی از چیزی خبر نداری واسه چی یه چیز می گی !! می دونی چندین بار جمع شدن .. تو این خراب شده انقدر سانسور هست که صدا به هیچ جایی نمی رسه !!!
آیناز از تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
دوست عزیز مطمئنا دور از دیار آذربایجانی که چنین فکر می کنی؟ آیا اینکه تو خبر نداری دلیل این هست که اعتراضی صورت نگرفته؟ معلومه که اطلاعات کمی دارین. چندین و چند بار این اعتراضات حتی با تجمعی بیشتر از همون تماشاچیان فوتبال شده. شما که انتظار نداری تلویزیون بیاد نشون بده و شما هم بشینین ببینین؟ روز 13 فروردین ، روز طبیعت 80 نفر رو دستگیر کردن. حتی 2 روز بعدش هم خانواده ی اون کسایی که برای اطلاع از زندانیاشون جلو زندان تجمع کرده بودند رو هم دستگیر کردند. از هر مارکی که دلت بخواد بهشون زدند... چی بگم دوست عزیز که ....البته عصر ایران عزیز شک دارم این متن رو چاپ کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
باید به خدمت شما عرض کنم که پارسال 13 فروردین همین تماشاگران تراکتور برای دریاچه جمع شدن که با دستگیری عده ای توسط نیروهای امنیتی به جرم اقدام علیه امنیت ملی مراسم خاتمه یافت
taymaz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
آقای ناشناس وقتی درباره ی چیزی اطلاع نداری لطفا ساکت باش ... در آذربایجان تجمع برای محیط زیست هم جرم هست کجای کاری ...
چند ساله که مردم روز 13 فروردین میرن کنار دریاچه به طور نمادین آب به دریاچه میریزن اما جواب چیزی نیست جز برخورد انتطامی و دستگیری و ...
توی استادیوم سهند هم شعار رایج ما اینه
گلین گداخ آغلاخ اورمی گولون دولدوراخ
( بیایید گریه کنیم تا شاید دریاچه اورمیه پر شود )
لطفا چاپ کن عصر ایران خواهشن این که مردمی نمیدونند و ما رو شماتت می کنند منو عذاب میده پس چاپ کن
آتیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
دوست عزیز! در تمامی بازیهای تراکتور شعار در مورد دریاچه اورمیه جزو اصلی ترین شعارهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
بار ها و بارها جمع شده اند!!! اما بسیاری از آن ها را دستگیر کرده اند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
826
108
کاملا مشخصه که شما با دولت چپید چرا تو این مقاله یک کلمه از نقش دولت در ارائه طرح دو فوریتی برای نجات دریاچه ارومیه نگفتید !
انگار که این طرح رو عمه من ارائه داده
عصر ایران با سلام
آنچه در مجلس بررسی شد ، «طرح» بود و نه «لایحه» .
فرق طرح و لایحه هم این است که طرح را نماینده ها می دهند ، لایحه را دولت.
طرح دو فوریتی انتقال آب به دریاچه ارومیه را 66 نماینده ، تقدیم مجلس کرده بودن و نه دولت محترم.
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
بنده خدا "ناشناس" فیتیله شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
اول مطلب را بخون بعد نظر بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
الو..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
41
431
مهم اینه که با هلیکوپتر و عملیات راپل و چتر باز روی پشت بامهای مردم فرود بیان تا جلوی نفوذ استکبار جهانی رو حتا درون خانه مردم بگیرند مگر وقتی میماند که به این کارهای پیش پا افتاده مثل دریاچه ارومیه یا وضع آب و هوای بد غرب و جنوب و یا مسائل اقتصاد و معیشت مردم , بیکاری و فقر و فساد و فحشا و دربدری و بدبختی مردم برسند اصلاً مگه اینا هم جزو مشکلات مملکته !! فعلاً هم که موضوع مجله خاتون دیگه حتا فرصت سر خاروندن هم ندارن !!!! آآآآآآآآآخخخیی آدم دلش برای این بندگان خدا کباب میشه !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
126
90
بزارن خشک بشه جون میده واسه پیست اتومبیل رانی!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
متاسفم برات با این طرز فکر!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
بنده خدا به طنز نوشته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
4
285
نماینده بی خاصیت استعفا استعفا!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مطهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
بی خاصیت خودتی!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
fekr mikoone ina be in sadeghi estefa midan?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
21
این لینک رو ببنید . چقدر پول ؟!!!!
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1349850
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
139
اون نماینده ای که رفته و لم داده و مفتضحانه داره اظهار نظر میکنه باید بدونه با این افاضات نسنجیده اش در مورد پرداخت پول به کشاورزان، داره آبروی هرچی نماینده ( به اصطلاح تحصیلکرده ) هست رو می بره. البته با الزامی شدن حداقل مدرک فوق لیسانس برای نمایندگان محترم، مطمئناً این مشکل هم حل خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
چرا فکر می کنی با الزامی شدن مدرک فوق لیسانس مشکلمون حل میشه؟ چیزی که فراونه مدرکه افتخاریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
یادت رفته نمایندگان شرط حداقل مدرک رو برای افرادی که به تازگی می خوان نماینده بشن گداشته نه اونایی که الان نماینده هستند و قبلا بودن
امیر صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
179
در خصوص مرگ جنگل های شمال و آلوده شدن دریای خزر هم زخم هایی به همین عمق موجود است.بیا سوته دلان باهم بنالیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
222
25
لطفا فراموش نکنید که اینها را ما مردم انتخاب کردهایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
می خوام یه جوابی بدم ولی صد در صد مطمینم که عصر ایران انتشار نمی ده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
آره ما انتخاب کردیم اما از بین آنهایی که قبلا انتخاب شدند. ما انتخاب کردیم که مهر انتخابات توی شناسنا ممون درج بشه برای .....
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
مطمئني ؟!؟!؟!؟! من كه اين طور فكر نمي كنم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
توجه کنید از یک نظر درست می گوید فرهنگ محافظه کار و منفعت طلب و خود بین ما در انتخاب شدن بعضی نمایندگان به شکل غیر مستقیم موثر است
t.d
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
4
72
پيشنهاد ميدهم نمايندگان محترم اروميه يک سفر چند روزه براي نمايندگان براي بازديد از درياچه اروميه و وضعيت آن ترتيب دهند مطمئنا ديدار نزديک بسيار موثر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
متاسفم بعيد مي دانم ايراني باشد كه تابحال اين درياچه را نديده باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
149
مسائل مهمتري مثل مديريت جهان داريم . اين موضوع مهمتر از اون كه نمي تونه باشه .
پاسخ ها
پگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
با این پیشنهاد موافقم ولی بعید می دونم آقایون حاضر باشن وقت گرانبهاشونو بزارن واسه این کار..
من اهل ارومیه هستم ولی تهران زندگی می کنم. وقتی از تهران میرم ارومیه، نزدیکای دریاچه فقط چشمامو می بندم که نبینم چه بلایی سر دریاچه و همه خاطرات کودکیم میاد...
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
123
باسلام
شما طوری از مسئولیت این اقایان در قبال خشک شدن دریاچه ارومیه سخن میگوئید که انگار این افراد از عدم احساس مسئولیت میترسند و ارگانی در مملکت هست که بابت عدم احساس مسئولیت ایشان را بازخواست نماید . اصلا مسئولیت کیلو چنده اینهائی که در مقابل معضل غرب معضل جنوب را مطرح میکنند کارنامه شان را بررسی کنید ببینید برای جنوب چه کرده اند ( و افراد نظیر اینها ) و مهمتر اینکه بابت سهل انگاری آنها چه کسی آنها را بازخواست کرده است .
این یک اصل شده که ما متاسفانه عادت داریم بیکفایتی و ناآگاهی خود را با فرافکنی توجیه نمائیم در واقع مسئولیت اصلی متوجه کسانی است که اینها را تائید کرده و مردمی که به اینها رای میدهند...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
299
بابا عربها با ساختن جزایر مصنوعی جاذبه گردشگری ایجاد میکنند عوضش ما یکی از نادر ترین جاذبه های کشورمان را به چوب حراج گذاشتیم.واقعا که !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
158
با خشک شدن دریاچه ارومیه بهترین زمینهای کشاورزی ایران تبدیل به شوره زار می شود یعنی مساحتی در خدودیک سوم خاک ایران و حدود 14میلیون نفر اسیب می بینند به خدا قسم به داد ایران برسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
168
"پول بدهید بروند کار دیگری کنند"!!!!!
خیلی با حال گفته...حتی آقای شوت زاده هم از این حرفها نمیزنه !! دست گل همه افراد حاضر* (!) در خانه ملت درد نکنه !

*نمایندگان ملت
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
6
118
احمدي ميدونست كه اين مجلس در راس امور نمي تونه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
دم احمدي نژادگرم اين مجلس لياقت قعر امور را هم ندارد چه برسه به راس امور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
67
84
عصر ایران حرفت درست اما مگه شروع خشک شدن یک دریاچه به این عظمت از سال پیش شروع شده که الان یادمون اومده همه میدانیم برای اینکه همچین فاجعه ای رخ بده سالها زمان میبره!پس باید بگیم که رسانه ها هم مقصرند چرا ان زمان که کارهای ما باعث تخریب محیط زیست میشه صدای شما رسانه ها در نمیاد اما وقتی که نابود شد میشه برای شما تیتر جنجالی و تا سالها مقاله میدید!پیشگیری بهتر از درمانه عصر ایران جان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
عزیز من همه مامیدونیم که الان 10 ساله که ایران دچار خشکسالی شده و همه باز هم میدونیم که دولت 7 ساله داره به ملت خدمت می کنه!!! ضمناً خدا پدر اون کسی که طرح دو نیم کردن دریاچه را با کشیدن جاده در وسطش داد ....... که باعث شد یک سری از جریانات زیرآبی قطع بشه و همچنین سدهای که روی ورودیهای این دریاچه بسته شد و نخبه هایی که بدو بدو این طرح سد سازی رو اجرا کردند باید همشون جوابگو باشند + صنایعی که در حریم این دریاچه مشغول دفع زهرآبهای صنعتی به دریاچه هستند ...
خوش به حال ما ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
خب كه چي به هر حال چون اطلاع رساني نشده حالا عمل نمايندگان مجلس موجهه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
196
خوبه نگفتن آسفالتش کنیم که آمار جاده سازی وزارت راه بره بالا یا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
گفتي آسفالت . يادم اومد . وزارت راه واي ميستاد كلا اين درياچه خشك ميشد بعد جاده ميانبرو ميزد بهتر بود كه . كلي هزينه هاش كمتر ميشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
87
وقتي عقل و IQ در حد معمول داشتن جزء شرايط كانديداتوري مجلس نيست توقعي غير از اين نيست
مهرون
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
55
چند ماه ديگه نمكاي باقيمونده تو استانهاي آذربايجان پخش ميشه و همه جا لم يزرع ميشه. چه مصيبتي بالاتر از اين !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
106
ای بابا بعدا ابش می کنیم نمی بینید نزدیک انتخاباته کار داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
نمیدونم این نمایندهای تو مجلس بعدی چطوری میخوان رای بیارن...!!! مجلس نماینده دلسوز و با سواد میخواد... راستی منتظر جواب اقای پپه هم هستیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
57
از عصر ايران واقعا ممنونم.من اهل اروميه هستم.شمانيدونيد ما با اين درياچه خاطرات داشتيم.باورم نميشه دست رو دست بذاريم تا درياچه خشك شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
آن هم چه خاطرات خوب و شیرینی یادش بخیر
هر وقت اسم دریاچه رو می شنوم گریه ام میگیرد.
ناصر
Armenia
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
53
پول توش نيست وگر نه تصويبش مي كردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
57
25
فرضا این طرح تصویب می شد و آب از خزر می بردن برای ارومیه (!!!!!!) ، آیا دوباره می تونستن همون شرایط ( ماهی ها ، پرندگان ، گیاهان و ... ) قبلی رو هم ایجاد کنن ؟
پاسخ ها
اورمو گولو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
آخه بی سواد دریاچه اورمیه مگه ماهی داره؟ حرف نزنی می گن لالی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
پـَ نـه پـَ فقط حوض خونه شما ماهی داره
آذربايجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
4
109
به خدا وقتي از كنار درياچه مي‌گذري گريه‌ات مي‌گيره. اين درياچه مال ايرانه فرقي نمي‌كنه كجا باشه مال ايرانه! هم جنوب هم غرب !به دادش برسيم كه از دستمون نره
؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
38
بر فرض يه پولي هم به كشاورزا دادين اونا هم كاري پيدا كردن نماينده مثلاٍ مردمي تو از كجا و چي ميخوري؟؟؟؟؟؟؟؟؟
FM
United States of America
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
469
امروز دقيقا در روزنامه همشهري دو خبر در حاشيه چپ صفحه اول چاپ شده بود و دقيقا زير هم اولي بالاي صفحه منتفي شدن لايحه نجات درياچه اروميه و دومي كه زير آن بود طرح دو فوريتي مجلس در خصوص طرح عفاف و حجاب بود كه با راي 190 نماينده نا لايق به تصويب رسيده بود.
قابل توجه است كه من يك درخواست از تمامي بانوان بدحجاب !!!! دارم و آن اينست كه عزيزان من به خاطر خدا و به خاطر ايران عزيزمان چند صباحي حجاب خود را رعايت كنيد تا نمايندگان عزيز ما ديگه دقدقه حجاب شما را نداشته باشند و بتوانند به كار هاي اصلي خودشون كه رسيدگي به وضع مملكت هست باشند. !!!!!!!
پاسخ ها
غ س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
درخواستت خیلی باحال بود مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
شما فکر کردید واقعا اینها دقدقه حجاب زنان دارند نه عزیزم اگر مشکل حجاب بانووان حل بشه یه طرح 3 فوریتی در مورد حجاب مردان می دهند!
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
دوستان گرامی این چندمین باره که میبینم دغدغه رو دقدقه می نویسین!میترسم این املای جدید جا بیوفته تو فارسی!(پیام بازرگانی)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
11
46
تدبیر دولت فراتر از این حرفاست ! دولت به فکر اداره جهان است! ... و اینکه طوری میگید نماینده نماینده ! کدوم نماینده؟! و در ضمن آمار ساخت جاده و پخش آسفالت نسبت به دولت های گذشته حتی 10% نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
قشنگ جان مثل اینکه متن را نخواندی! چه ربطی به دولت داره؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
120
خدا را شكر كه سرانه زمين براي ساخت ويلا در اروميه با خشك شدن اين درياچه افزايش يافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
می خوای وسط کویر نمک، ویلا بسازی؟!
شهرام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
36
انصافاً آدم به مدارک تحصیلی دیپلم اینا هم مشکوک میشه . امیدوارم دغدغه محیط زیست که تبدیل به دغدغه اصلی جوامع بشری شده برای دوستان ما هم کمی مهم جلوه کنه.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
185
107
دوستان عزیز با این موضوع احساسی برخورد نکنید مهمترین دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه کاهش بارندگی در چند سال اخیر و کاهش دبی رودخانه های ورودی به آن است که عملا" کار مهمی در کوتاه کمدت نمیتوان برای آن انجام داد تنها راه اجرایی این است که با توسعه کاشت مکانیزه و قطره ای از آب کشاورزی صرفه جویی کنیم این طرح های انتقال آب اصولا" غیر کارشناسی میباشد و صرفا" پوششی بر حیف و میل اعتبارات تخصیصی است تا حالا فکر کرده اید از کجا میخوان آب بیارن و هزینه و زمان اجرا چقدر است لطفآ به موضوعات بیشتر دقت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
حسن جان انگار یادت نیست موقعی که آب داشت به اصرار خشکش کردن و جاده ساختن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
جناب حسن خان وقتی تعداد زیادی سد بر روی رودخانه های فصلی (درواقع جریانهای سیلابی) زده می شود. عاقبت آن همین است.راه حل هم باز کردن اب از پشت همین سدهای پر هزینه ومضر است. ولی سلسله حماقت ادامه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
کدام کار کارشناسی تا حالا تو این مملکت انجام شده؟ مافیای سد سازی که روی تمام رودخانه های یک حوزه آبریز بسته سد درست کرده و سد براشان کافی نبود اومدن روی دریاچه پلی ایجاد کردن که فقط یک چهارم آن پل هستش و بقیه بیشتر شبیه به سد که جلوی حرکتهای درون آبی دریاچه رو گرفته و باعث گرم شدن آب اون شده که از سالهای خیلی قبل شروع شده و اون موقع کار کارشناسی شده بود شاید الان این اتفاق نمی افتاد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
سدهای قارچی که در هر طرف میروید چه طور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
9
32
یکی از بزرگترین مشکلات فرهنگی دیگری که دچار شده ایم این است :

یک مسئله مهم تیتر روزنامه ها و سایتها می شود و همگی با چند جوک و تیکه از کنارش رد میشویم و به همین راحتی همه چیز فراموش می شود

وای به روزی که دشمنان به خاک این کشور طمع کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
82
191
آرزوی دریاچه ارومبه:"کاش تو اصفهان یا تهران بودم".
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
زاینده رود تو اصفهانه هاااااااااااااااااااااااا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
البته اصفهان و تهران هم نه!(زاینده رود را ببینید) باید بگید ای کاش در ونزوئلا بودم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
اگه اونجا هم بود فرقي نمي كرد. مگه زاينده رود نيست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
زاینده رود هم خشک شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
كاش در آذربايجان نبودم
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
pحالا که زاینده رود تو اصفهان تونست از خشک شدن فرار کنه؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
دوست عزیز
من اصفهانی هستم
بیا ببین دوستان چه گلی به سر زاینده رود زدن که به سر دریاچه ارومیه بزنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
اگه بیای تهران با این هوای آلوده تبدیل میشی به دریاچه سمی به رنگ قهوه ای تیره !!!
محمد باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
108
از عصر ایران بخاطر این همه تلاش برای نجات دریاچه ارومیه ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
37
یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد؟
خدایا در این ماه مبارک خودت برای ایران وایرانی فرجی برسان تا کی زنده بمانیم و پس رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
41
123
خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها برای استان ما بلکه برای کل کشور و حتی تهران هم خطرناک خواهد بود یعنی واقعا نمایندگان مردم!!!!! نمی تونند این موضوع رو درک کنند که با خشک شدن دریاچه ارومیه و ایجاد طوفان های نمکی بیش از 75 درصد زمینهای قابل کشت کشور ایران نابود خواهد شد؟ و از بین خواهد رفت؟ واقعا برای خودم متاسفم

((نمیدونم چرا احساس میکنم یک عده میخوان نسل ایرانی ها رو به کل و از بیخ و بن منقرض کنند))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
منم همین حس را دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
4
292
كاش مي شد در اين مجلس رو گل بگيريم، خيال همه رو راحت مي كرديم.
پاسخ ها
ایوبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
حرمت مجلس را حفظ کنیم . مجلس برای این کشور به راحتی به دست نیامده که به خاطر بیکفایتی یک عده نماینده نما درش گل گرفته شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
210
ای بابا این آقایان هنوز این را درک نکرده اند که مسائل زیست محیطی چی چون شنیدند کلمه آب در این دو فوریتی وجود دارد خیال کرده اند عده ای از جوانان می خواهندآب بازی کنند لذا از تصویب آن خودداری نموده اند دست گلتان درد نکند ؟!!!!!!!!!!!!!
امير اكبري از تبريز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
107
718
با اشك چشمانمان پرش ميكنيم
ننگتان باد نمايندگان مخالف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
کاش میشد ولی اشک چشم در مصیبت های زیاد ایران خشکیده . باید دوباره ایستاد.
بابک از ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
قربون اشک چشمات بشم امیر جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
واسه چی مخالفت زدی احمق؟ نکنه اختیار اشک چشمانمون رو هم نداریم نه؟؟ نکنه اونم باید تو مجلس تصویب بشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
20
خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها برای استان ما بلکه برای کل کشور و حتی تهران هم خطرناک خواهد بود یعنی واقعا نمایندگان مردم!!!!! نمی تونند این موضوع رو درک کنند که با خشک شدن دریاچه ارومیه و ایجاد طوفان های نمکی بیش از 75 درصد زمینهای قابل کشت کشور ایران نابود خواهد شد؟ و از بین خواهد رفت؟ واقعا برای خودم متاسفم

((نمیدونم چرا احساس میکنم یک عده میخوان نسل ایرانی ها رو به کل و از بیخ و بن منقرض کنند))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
16
اگر نماينده واقعي مردم بودند از حقوق مردم دفاع ميكردند نه حوزه انتخابيه چون وقتي كشور آبادي داشته باشيم همه منتفع ميشوند و بالعكس...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
19
اینها درک و فهمی از محیط زیست و طبیعت ندارن, فقط مصرف کننده هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
26
5
عصر ايران اگر به بينندگان خود احترام ميگذاريد لطفا در نحوه امتياز دهي به پيام ها تجديد نظر كنيد

مثلا من با ترفندهايي ميتوانم بالاي 200 راي به يك پيام اختصاص دهم كه اين يك نوع غير واقعي نشان دادن آرا است
solmaz
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
10
motasefam ba in karkonan mamlakt hame ja ra be atesh keshedan
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
67
(( با اين درايت و توانمنديهايي كه من در وجود مسئولين محترم! مي بينم، بريم چند تا عكس يادگاري از درياي خزر و مرداب انزلي و جاهاي ديگه بگيريم. چون بعيد مي دونم تا چند سال ديگه اونا رو هم داشته باشيم!!))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
12
اگر دردم يكي بودي چه بودي اگر كار ميكردند كه مملكت اينجوري نبود من پيشنهاد ميكنم اقايون برن مالزي رو ببينن هي نگن آمريكا نمگذاره روسيه مخالفه انگليس....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
26
از نماینده ای که دورتر از نوک بینی خود را نمیتواند ببیند بیش از این نمیتوان انتظار داشت.
وای بحال مردم حوزه ای که ایشان نماینده انان است
آراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
36
به اون نماینده با شعور بگین این مردم ایران و بخصوص آذربایجان بودند که با جان خود خاک جنوب را حفظ کردند تا شما اینچنین با کوته بینی های منطقه ای خود با نادیده گرفتن آن رشادت ها حکم به نابودی سرمایه ملی بدهید
k-1
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
127
3
تف بروتون عصر ایرانی ها مزدور اجانب و استکبار
ایلقار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
31
مشروطه نی آللاهین گوجو ایله سالخلادیق ثمره چاتدیردیق دوشمنلرین بویونلارین اوودوق. اورمو گولونوده اینشاللاه ساخلاییق.
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
عزيزم ترجمه اش رو هم مي نوشتي!!!
رضا از سلماس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
23
اگر مسلمان نیستین لااقل آزاده باشید.
ما همین بغلیم جلوی جشمتان.چرا ما را نادیده میگیرید.مگر اولین و آخرین بارشان هست؟ مگر یادتان میرود که میوه ایرانی روی زمین خراب میشود و میوه خارجی وارد میشود.اینان همانانند که دستی در کاسه دارند و میخواهند براحتی به مقاصدشان برسند.
فکر میکنم نهادهای جهانی از اینان بهتر میتوانند به کمک دریاچه ارومیه بیایند و نجاتش بدهند.حاشا به غیرتتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
21
نهايتا" طرح قيرپاشي روي نمكهاي درياچه تصويب خواهد شد!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
13
نهايتا" طرح قيرپاشي روي نمكهاي درياچه تصويب خواهد شد!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
17
بهتره بریم همون دوبی تو سف ویزا! اونجا دریاچه مصنوعی می سازند ما دریاچه طبیعی رو خشک میکنیم. البته خوب ما اولویتهامون چیزای دیگه است.... راستی مجلس طرح جمع آوری ماهواره با عملیات راپل و هلیکوپتر را بررسی کرد؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
6
8
اگر آبی که از زرینه و سیمینه رود میاندوآب به تبریز منتقل می شود جلوش گرفته شود وضع بهتر از این می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
نه عزیزم- اگر جلوی سدهای بی حساب و کتابی که در هر ده و برزنی با پا درمیانی همین نمایندگان (انهم برای کسب وجهه در بین مردم حوزه های انتخابی) نبود مشکل اینقدر فاجعه بار نمی شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
3
12
نمك خورديم و نمكدان را شكستيم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
9
0
عصر ايران نمك نمايي ميكني
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
17
واقعا با دیدن این خبر خشکم زد من فکر میکردم اگر خبر به مجلسی ها برسد کاری میکنند حیف که هنوز نفهمیده اند حیف. من خودم از کودکی هر سال به دریاچه ارومیه می رفنم واقعا بی نظیر بود و این سالهای اخیر مرک تدریجی دریاچه را شاهد بودم طوری که ۲ -۳ سال است که دیگر تحمل دیدن خشکی این دریاچه بی نظیر را ندارم. و هنوز هم باور نمی کنم به روزی خشک شود. حیف حیف حیف آن همه زیبایی حیف
امیر
Netherlands
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
13
یکی به من بگه چراااااااااااااااااااا؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
15
الفاتحه مع الصلوات
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
28
حالا دیگه انتظار نداشته باشن مردم ایران به هم به چشم برادر و هموطن نگاه کنن
اونروزایی که جوانهای اذربایجان تو غرب و جنوب کشور مقابل رژیم بعث جانشون رو فدای خاک خوزستان و .. کردند نمیدونستن روزی نماینده یه روستایی بهشون میگه پول میدیم بهشون هر کجا خواستن برن
بشکنه این دست که نمک نداره
ساحل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
22
به هر گوشه این مملکت که نگاه بکنی به هر حیطه که وارد شوی میبینی کار از یک جا که نه از چند جای اساسی می لنگه. ... منظور فقط دریاچه ارومیه نیست از محیط زیست گرفته آلودگی‌های مختلف هوایی
،پارازیت، سموم موجود در محصولات غذایی، ورشکسته شدن تولید داخلی بیکاری، تورم، استرس های زیادی که به مردم وارد می‌کنند، کم گذاشتن ها، بی‌توجهی‌ها و...
یک زمانی نام ایران به آبادانی می‌درخشید اما کم کم دارد به ویرانی می‌درخشد. از ماست که بر ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
25
خدا به داد آذربايجان و ايران برسد.
sda
United States of America
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
31
یه طوماری چیزی اماده کنید تا امضا جمع کنیم ما خودمون دریامونو نجات میدیم به این نماینده ها احتیاجی نیست
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
24
از مجلس فرمايشي بيش از اين انتظار نمي ره...نقش اصلي اينها در دادن بيانيه عليه رژيم انگليس و شعار دادن عليه سران فتنه بوده فقط....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
17
اگه اسم این نماینده رو هم می گفتین خیلی خوب می شد میخواستم بهش پول بدم بره یه کار دیگه واسه خودش ردیف کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
16
حتما اين نابغه ها فكر كردند اينهمه اب شور بدرد چي ميخوره بزار خشگ شه بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
29
درد تمام وجودم درد گرفته ایران رو با تمتم وجودم دوست دارم حتی کویرش برام زیباست و به همه نقاط سفر میکنم اما هر جا که میرم یک معضل حاد میبینم و آقایون منطقه من و منطقه تو میکنند حداقل سازمانهای غیر دولتی رو هم آزاد نمیذارن که بتونیم مشکلات رو مطرح کنیم اونوقت رئیس جمهورمون میگه همه چی بهتر از اروپاست اونوقت با این نماینده ها چطور از من نوعی انتظار دارین بیایم پای صندوق نماینده ای که توانائی بررسی ابعاد فاجعه رو نداره و میخواد پول بده به کشاورزا که لابد بیان توی شهر سیگار فروشی
عصر ایران این دردنامه رو منعکس کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
38
این نماینده دهنش یه آجر می خواد بزنی خوردش کنی آخه احمق این شد راه حل
فرهنگ
United States of America
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
20
با خشک شدن دریاچه با انبوهی از مشکلات اجتماعی بهداشتی و حتی امنیتی مواجه خواهیم شد ننگ بر مخالفین طرح باد
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
21
اين آقاي به اصطلاح نماينده آيا اين درك راندارد كه بفهمد حل مشكل ريز گردهاي جنوب كشور يك طرفش كشور خارجي است كه اگر همكاري نكند هيچ كاري نمي شود كرد ولي اگر واقعاً شما مرد عمل هستيد آن كاري را كه درتوان داريد وآن هم درياچه اروميه انجام دهيد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
1
28
اين نمايندگان مجلس يادشان رفته که مجلسی که الان توش نشسته اند و مصوبات بیخود تصویب می کنند مديون ملت آذربايجان هستند.
تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
32
الله اکبر
فاجعه است. سخنان بی شرمانه آن نماینده دردناک تر از خشک شدن دریاچه اورمیه برای ماست.
به قرآن قسم ، به ولای علی قسم، دلم شکست...
فاجعه است. به کجا می رویم؟
ناشناس
Germany
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
24
كمپين حمايت از درياچه اروميه راه بندازين
از طريق اينترنتي راي بگيريد
رستاخیز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
19
آبی از این مجلس برای ملت به جوش نخواهد آمد شاید به جرات بتوان گفت در تاریخ ایران این ضعیف ترین و حقیر ترین مجلس ما بوده که نمایندگان مثلا دلسوز به جای احقاق حقوق مردم به فکر تثبیت و تقویت حقوق دولت از جیب و سرمایه ملی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
21
لعنت خدا در این ماه مبارک بر جاهلان دانانمای احمق باد. ای خدا به دادمان برس از دست اینها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
16
درست گفته اند جناب نماينده ! چون تا وقتي برادر بزرگتر يعني چين زنده است نيازي به تحمل مشقات توليد كشاورزي يا صنعتي نيست پول ميدهيم ميخريم تازه راي اين برادر بزرگتر را در شوراي امنيت همواره حفظ خواهيم كرد شما هم منفي بافي نكنيد رسانه مزدور اجنبي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
11
از گزارش شما تشكر ميكنم....خدا قوت...آنها در هر موردي كه دست بگذاريم اينطور برخورد كردن...واي بر ما ..واي بر وكلاي ما......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
18
از عصر ايران تشكر ميكنم وخواهشمندم اسامي نماينده هاي مخالف را اعلام كند تا مردم دلسوزان و وطن پرستان را بشناسد.
تشكر
حسن زاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
18
ما رو باش خوشیم که نماینده داریم،دلسوز داریم
مجلس داریم ،دولت داریم زندگی داریم وطن داریم
به قول یه بنده خدایی بزن بر طبل بی عاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
12
اسم مجلس ششم بد در رفته!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
16
عصر ایران خواهش میکنم نشان بدید ما ایرانیها نباید بحال دریاچه اورومیه گریه کنیم چون خود دریاچه دارد خون گریه میکند ما باید به حال خودمان گریه کنیم که امورات مملکتمان را به دست کسانی دادیم که فرق کویر با باغات را نمیداند افسوس بر من ایرانی
ایوبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
13
محیط زیست بسیار مهم است و دولت انگیزه و معرفت لازم برای حفظ آن را ندارد آلودگی هوای شهرها به بنزن و آزبست و گوگرد - آلودگی آب شهر ها به نیترات و فلزات سنگین - خشک شدن رودها و دریاچه ها - کاهش سطح جنگلها - نابودی مراتع به علت چرای زیاد دام - آلودگی آبهای ساحلی خزر به پسابها صنعتی و فاضلابهای خانگی - پدیده ریز گردها - ناتوانی و انفعال سازمان حفظ محیط زیست همه نشان از فقدان برنامه و اراده دولت در پیشگیری از آلودگی محیط زیست و حفظ سلامت و جان ملت دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
2
9
حرف حق رو زده دیگه، خودشون می دونن که از بس مدیریت بی کفایتی دارن هم پول حروم میشه و هم دریاچه خشک می شه. پس بهتره پول رو به بدن مردم، اونام مهاجرت کنن به تهران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
12
همه اینها یک طرف، اینو داشته باشین:
آقا یاسر نظر داده که "تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد" بعد یه نفر اومده رای منفی داده!!! یعنی منظورش اینه که تاریخ قضاوت نخواهد کرد؟! یا مثلا تاریخ هم یک چیز امپریالیستی هست و باید باهاش مخالفت بشه که ایشون رای منفی داده به نظر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
14
فقط اگر آمار طرحهای اجرا شده در این دولت را ببینید متوجه عمق فاجعه ای که بر سر منابع طبیعی و محیط زیست آمده را درک میکنید. سازمان محیط زیست هم که فرمالیته است. آقایان بجای ایینکه به منایع طبیعی و محیط زیست و از آن مهمتر منابع آب کشور و آبخیز داری بپردازند سرگرم دعوای سیاسی هستند .سودجویان هم که از این فرصتها نهایت استفاده را میبرند. خدای نکرده وقتی این دریاچه مثل دریاچه هامون یا زاینده رودخشک شد انوقت چه جوابی خواهند داشت؟ مردم آذربایجان باید به هرنحو در حفظ دریاچه و تداوم حیات آن بکوشند و به امید کمک مسولان نباشند
mostafa
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
19
به نظر میاد دوستان منتظر هستند دریاچه کلاً خشک بشه نمکش رو به کشور دوست سوریه صادر کنن!!!
ناشناس
Sweden
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
17
ما که خیلی وقته از این مجلس انتظاری نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
11
نتیجه کارغیرکارشناسی یعنی بروز این معضلات
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
2
17
مشکل کم آبی دریاچه ارومیه و کاهش 9 متری عمق آب دریاچه بیشتر وقتی ایجاد شد که پل تبریز به ارومیه افتتاح شد و دلیلش هم اینه که اومدن به جای شمع کوبی در دریاچه،از دو طرف به خاطر کاهش هزینه عمرانی و البته بدون در نظر گرفتن اکوسیستم و مسائل محیط زیست دریاچه ارومیه ،اقدام به خاکریزی کرده اند که این عمل ضربات جبران ناپذیری به دریاچه وارد کرد،البته مسائل دیگری مثل کاهش نسبی بارندگی و کاهش دبی رودهای ورودی به دریاچه در این مشکل،بی تاثیر نبوده اند.

ولی دیگه الان باید به فکر چاره بود و نمایندگان نباید به سادگی ازش عبور کنند چون واقعا یه فاجعه زیست محیطی که سونامی نمک یکی از این موارد است در آینده نزدیک رخ می دهد.
ناشناس
United States of America
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
1
15
به نظر شما خیانت به یک کشور چطور ممکن باشه؟ این اسمش چیزی جز خیانت به ایران و مردمش بود؟ یعنی حالا باید به این نماینده ها اعتماد داشته باشیم که خیر و صلاحمون رو می خوان؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
13
آفرین به این نمایندگان اصلح مردم!!!!!!!!!!!!!!! حتماً بعد از دریاچه ارومیه نوبت به دریاچه خزر خواهد رسید که خشک شود؟؟!!
.....
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
2
14
دریاچه زیبای من ،ما بی تو مرده ایم !!!!!!!!!!!!!!!
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
12
متاسفم برا نمایندگان مجلس
این ها برا چی اونجا نشستن
برا تخمه شکستن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
1
16
به نظر من پول فطریه را مردم جمع کنند و به حساب دریاچه ارومیه بریزند
و.ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
3
15
اگر قرار بود نگاه منطقه ای به کشور داشته باشیم ، در زمان جنگ بچه های آذربایجان در جنوب چی کار می کردند و بچه ها سایر مناطق کشور در کردستان . غرور ملی در کشور و عرق ملی در میهن ، موجب می شود که ما از تمامیت کشور خود دفاع و حماتیت کنیم ، لطفاً کمی هوشیار و منطقی باشیم . یا حق
بردیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
12
لابد فردا نوبت دریاچه خزر و سپس خلیج فارس است.
همه مسئولیم واقا
علي از تبريز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
3
20
خداوند به داد مردم آذربايجان برسه اگر اين دريا خشك بشه
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
2
19
مجالس هفتم و هشتم از ضعيفترين مجالس بعد از انقلاب بوده اند.
گروسی : مهمترین اولویت، توافق ایران و امریکاست / ایران با جدیت بی سابقه ای وارد مذاکرات شده / توافق جدید پیچیدگی کمتری نسبت به برجام دارد / باید به هر قیمتی از درگیری نظامی جلوگیری کرد افت ۳۰۰ میلیارد دلاری ثروت میلیاردرها در ۱۰۰ روز نخست دولت دوم ترامپ آتش‌سوزی در اسرائیل و عوارض احتمالی آن دغدغه جدید سعید جلیلی: ساختن فیلم سینمایی درباره واقعه 7 اکتبر ویتنام و آمریکا نیم قرن پس از جنگ خونین گاراژ رویایی یک میلیاردر هندی(عکس) خواستگار کینه‌جو دختر جوان را با شلیک گلوله کشت فرزند شما هم از این نقاشی ها دارد؟!(ویدئو) دانش آموزان دل‌زده، معلمان افسرده؛  چرا مدرسه واقعاً خانۀ دوم نیست؟ مالکیت ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان در اختیار چه کسانی است؟ (عکس) نحوه اطلاع رسانی خاموشی های خانگی چگونه انجام می شود؟ افشای جزئیات جدید از جنگنده مرموز SR-72 آمریکا رئیس اتحادیه غذای سنتی: چلوکباب زیر ۱۰۰ هزار تومان، سم فروشی است فرونشست در کمین زیرساخت‌های حیاتی پایتخت / حفر ۵۰ تا ۷۰ حلقه چاه تیرخلاصی بر پایداری تهران با "ماورایی شدن" نیروهای درون‌مان را کشف کنیم و شفا بگیریم