فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۷۳۴۷
انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۰

فعالیت غیرقانونی چند اپراتور خارجی در کشور

عصر ایران
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات دقیقی از تعداد اپراتورهای خارجی فعال موجود در کشور ارائه نداد و گفت: تعدادی اپراتور هستند که در چارچوب حداقلی ضوابطی که رگولاتوری برای آنها درنظرگرفته است فعالیت دارند اما این فعالیت شکل قانونی ندارد.
یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه های این سازمان برای تدوین ضوابط فروش سیم کارت اپراتورهای خارجی در کشور خبر داد و گفت: تعدادی اپراتور خارجی از شبکه های اپراتورهای مجاز کشور استفاده می کنند که فعالیت آنها قانونی نیست.

به گزارش مهر، افزایش تقاضا برای ارائه سیمکارت اپراتورهای بین المللی در مبادی خروجی کشور به حدی افزایش یافته است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای حفظ حقوق مردم، آگاهی و اطمینان استفاده کنندگان از نوع و کیفیت خدمات ارائه شده و ارائه سیم کارت به شکل قانونی مطالعات مربوط به تدوین شرایط و ضوابط فروش این سیمکارت ها را آغاز کرده است.

غلامرضا داداش زاده اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دنبال ایجاد ممانعت در فعالیت اپراتورهای خارجی که به صورت مجازی و از طریق شبکه های داخل کشور فعالیت می کنند نبوده و نیست بلکه به دنبال آن است که بتواند در چارچوب قوانین، فعالیت این بخش را ساماندهی کند.
 
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات دقیقی از تعداد اپراتورهای خارجی فعال موجود در کشور ارائه نداد و گفت: تعدادی اپراتور هستند که در چارچوب حداقلی ضوابطی که رگولاتوری برای آنها درنظرگرفته است فعالیت دارند اما این فعالیت شکل قانونی ندارد.
 
داداش زاده با تاکید بر اینکه این اپراتورها از شبکه های موبایل مجاز داخل کشور استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: وجود این اپراتورها به معنی مجوز داشتن و قانونی بودن آنها نخواهد بود.
 
وی با بیان اینکه رگولاتوری درصدد بررسی شرایط و ضوابط فروش سیم کارت اپراتورهای خارجی در کشور است تا پس از آن مجوز فعالیت در این زمینه صادر شود، اضافه کرد: این امرهم اکنون توسط معاونت صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری است.
 
داداش زاده معتقد است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید بتواند به صورت شفاف، فضای کسب و کار اپراتورها در کشور را آماده کند و براین اساس این سازمان به دنبال ایجاد ممانعت در فعالیت اپراتورهای خارجی که به صورت مجازی و از طریق شبکه های داخل کشور فعالیت می کنند، نیست.
 
به گزارش مهر، بررسی، تجزیه و تحلیل وضعیت موجود کشور برای استفاده از سیمکارت های خارجی، انجام مطالعات تطبیقی در سایر کشورها و فرصت ها و چالش های پیش روی ارائه دهندگان این سرویس ها از جمله موضوعاتی عنوان شده که قرار است در این مطالعات مورد توجه قرارگیرد و پس از تدوین شرایط و ضوابط و با رعایت مسائل فنی و امنیتی مجوز فعالیت در حوزه فروش سیمکارت اپراتورهای خارجی صادر شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا