فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۲۳۰۳
انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۰

«كارت شهروندي» جايگزين كيف پول مي‌شود

عصر ایران
شهروندان با در دست داشتن اين كارت در واقع امكانات شهر را در جيب خود دارند و به راحتي مي‌توانند از خدمات مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني گرفته تا مجموعه فروشگاه‌هاي شهروند و مجموعه‌هاي سينمايي را مورد استفاده قرار دهند.
فارس: مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران با اعلام خبر آماده‌سازي نسل دوم كارت بليت‌هاي الكترونيك گفت : در آينده نزديك كارت‌هاي الكترونيكي جديد تحت عنوان «كارت شهروندي» جايگزين كيف پول مي‌شود.

حجت ا... بهروز افزود: كارت‌هاي شهروندي كه براي استفاده شهروندان از امكانات مختلف خدماتي، تفريحي، رفاهي و ورزشي و نيز خريد و استفاده از وسايل نقليه عمومي كاربرد دارند، از جمله ساز و كارهاي نيل به ايده شهر الكترونيك هستند كه بارها مورد تأكيد شهردار تهران قرار گرفته است.

وي از جمله مزاياي استفاده از كارت شهروندي را عدم نياز به همراه داشتن پول نقد دانست و اظهار كرد: براي تحقق كارت شهروندي به عنوان كيف پول نياز به استانداردسازي است كه اين اقدام با هماهنگي بانك مركزي در آينده نزديك انجام خواهد شد.

بهروز در خصوص موارد ستفاده از كارت شهروندي توضيح داد: شهروندان با در دست داشتن اين كارت در واقع امكانات شهر را در جيب خود دارند و به راحتي مي‌توانند از خدمات مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني گرفته تا مجموعه فروشگاه‌هاي شهروند و مجموعه‌هاي سينمايي را مورد استفاده قرار دهند.

وي از انجام مراحل پاياني فاز نخست تبديل كارت بليت‌هاي الكترونيك به كارت شهروندي خبر داد و اضافه كرد: محققان در حال تهيه قطعه‌اي الكترونيكي در اين كارت‌ها هستند تا به وسيله اين قطعه موسوم به «چيپ»، كيف پول الكترونيكي براي اين كارت‌ها ايجاد شده و امكان استفاده از آن‌ها در تمام كارت‌خوان‌هاي شهر تهران نيز محقق شود.

بهروز فاز دوم اجراي اين پروژه را امكان توليد انبوه اين كارت‌ها دانست و اعلام كرد: هم‌زمان با توليد انبوه كارت‌هاي شهروندي بايد فرهنگ استفاده از اين امكان الكترونيكي در بين شهروندان ايجاد شود و پيش‌بيني مي‌كنيم تا پايان سال 90 به دست‌آوردهاي جديدي در خصوص توليد اين كارت‌ها رسيده و در سال 91 استفاده از كارت‌هاي مذكور امكان‌پذير شود.

وي با اعلام اين كه استفاده از اين كارت‌ها مقدمه ايجاد شهر الكترونيك و مديريت سفرهاي درون شهري و كاهش ترافيك است، تأكيد كرد: در حال حاضر كارت بليت‌هاي الكترونيك در مترو و اتوبوسراني استفاده مي‌شود و در تاكسيراني نيز طرح آزمايشي آن در حال اجرا است كه ارتقاي نرم افزاري و سخت‌افزاري كارت‌خوان‌ها و ايجاد دستگاه شارژ اين كارت‌ها در دستور كار قرار دارد.

مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران در پايان يكي از كاربردهاي مهم كارت‌‌هاي شهروند را امكان شخصي شدن اين كارت‌ها بر شمرد و خاطرنشان كرد: اين كارت‌ها اين قابليت را دارند تا به نام افراد طراحي شده و يا صرفاً با ID خاصي كه مخصوص صاحب كارت در نظر گرفته مي‌شود، امكان استفاده داشته و حتي به عكس صاحب كارت نيز مجهز شوند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده