فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۳۲۱
انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۰

نماینده شیراز: اگر قانون جایگاه ندارد، مجلس را تعطیل کنید

عصر ایران
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در باره اقدام‌های غیرقانونی استاندار فارس اظهار کرد: استاندار فارس در چند ماه اخیر ۲۰ بخشدار را در این استان عزل کرده است، در حالی که اختیار قانونی و حق اعمال چنین تصمیم‌هایی را ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از بی‌قانونی‌ها و اقدام‌های فراقانونی اخیر در استان فارس تأکید کرد: بی‌قانونی دولت و وزارت کشور در اداره امور استان فارس اعتبار نظام جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی را لگدمال کرده و نیروهای بسیجی و ولایت‌مدار را ناراضی کرده است.

به گزارش خانه ملت، جعفر قادری در صحن علنی امروز (یکشنبه هشتم خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: وزیر کشور در تعیین استاندار استان فارس اقدامات فراقانونی بسیاری انجام داده است، به طوری که امروز برای فردی حکم سرپرستی داده و سه روز بعد وی را عزل کرده و به مردم می‌گوید که استاندار فارس استعفا داده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تأکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه مردم و مجلس ادامه داد: دولت حق ندارد به مردم دروغ بگوید؛ اگر در استان فارس مشکلی وجود دارد دولت و وزارت کشور باید در باره آن با شفافیت توضیح دهند.

قادری نیروهای ولایت‌مدار استان فارس را از روند موجود ناراضی و نگران توصیف کرد و گفت: به دلیل بی‌قانونی‌های اخیر از سوی دولت و وزارت کشور کار اجرایی در استان فارس تعطیل شده است و هیچ کس در مقابل قانون و شرح وظایف دستگاه‌ خود پاسخ‌گو نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در باره اقدام‌های غیرقانونی استاندار فارس اظهار کرد: استاندار فارس در چند ماه اخیر ۲۰ بخشدار را در این استان عزل کرده است، در حالی که اختیار قانونی و حق اعمال چنین تصمیم‌هایی را ندارد.

قادری، شأن قانون‌گذاری مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیادی و مهم توصیف کرد و ادامه داد: هزینه و بودجه بسیاری در کشور صرف می‌شود تا مجلس قانون تصویب کند؛ اگر این قوانین جایگاهی ندارد و کسی در مقابل آنها پاسخ‌گو نیست مجلس را تعطیل کنید تا بودجه و هزینه بیت‌المال به هدر نرود.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر قادری بر شأن قانون‌گذاری مجلس تأکید کرد و گفت: معاون رئیس جمهوری باید پیغام نمایندگان و نگرانی آنها را به دولت و وزارت کابینه انتقال دهد تا روند نادرست و فراقانونی موجود برطرف شود و کار به سئوال و استیضاح نینجامد.

محمدرضا باهنر تذکر، سئوال و استیضاح را حق و اختیار قانونی نمایندگان مردم خواند و تصریح کرد: اگر بحث و بررسی و تعامل با وزیران به نتیجه نرسد مجلس از سایر اختیارهای قانونی خود برای حل مشکلات استفاده می‌کند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴