فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۶۰۶۷
انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۰

از هر 3 ايراني يك نفر سرطان مي‌گيرد!

عصر ایران
دبير انجمن راديوتراپي و انكولوژي ايران گفت: تخمين زده شده كه تا سال 2020 جمعيت جهان به 7/5 ميليارد نفر مي‌رسد كه از اين جمعيت 20 ميليون نفر به سرطان مبتلا مي شوند.

فارس: دبير انجمن راديوتراپي و انكولوژي ايران گفت: از هر سه نفر ايراني يك نفر سرطان مي‌گيرد و از هر چهار نفر هم يك نفر بر اثر سرطان جان خود را از دست مي‌دهد.

فرهاد سميعي ظهرامروز در نخستين همايش ملي سرطان از منظر پيشگيري، درمان و حمايت در سنندج اظهارداشت: مرگ و مير ناشي از سرطان در هر كشوري نمودي از وخامت اوضاع از نظر پزشكي در آن كشور را دارد و اين در كشورهاي در حال توسعه به وضوح نمايان است.

وي با بيان اينكه بيش از 60 درصد بروز سرطان در كشورهاي در حال توسعه است، تصريح كرد: سرطان در كشورهاي در حال توسعه روبه افزايش بوده و در ايران نيز پس از بيماري‌هاي قلبي و عروقي، سوانح و حوادث سرطان سومين عامل مرگ و مير است.

وي خاطرنشان كرد: از هر سه نفر ايراني يك نفر سرطان مي‌گيرد و از هر چهار نفر هم يك نفر بر اثر سرطان جان خود را ازدست مي‌دهد.

دبير انجمن راديوتراپي و انكولوژي ايران گفت: تخمين زده شده كه تا سال 2020 جمعيت جهان به 7/5 ميليارد نفر مي‌رسد كه از اين جمعيت 20 ميليون نفر به سرطان مبتلا مي شوند.

سميعي در ادامه با بيان اينكه40 درصد مرگ و مير ناشي از سرطان قابل پيشگيري است، افزود: شيمي درماني تنها راه درمان سرطان نيست بلكه با جراحي و راديوتراپي نيز مي‌توان سرطان را درمان كرد.

وي با اشاره به نبود برنامه جامع ملي سرطان به صورت علمي در ايران اظهارداشت: كشور سوئد نخستين كشوري است كه كد ملي را به پرونده پزشكي افراد وصل كرده و بدين صورت دست‌رسي به آمار مبتلايان به اين بيماري را همواره در اختيار دارد.

سميعي با بيان اينكه كشور ما جزو جوان ترين جوامع بشري در جهان است‏، تصريح كرد: در كشوري مانند ژاپن هرم جمعيتي به صورت مثلث‌هاي بلند كه نشان ازمتوسط عمر بالا و مرگ و مير كم در سن پايين است ولي در كشور ما مثلث متوسطي است كه بعد از انقلاب قوصي در دو ضلع مثلث ايجاد شده كه بيان كننده افزايش جمعيت و سپس كنترل آن را دارد.

وي ادامه داد: به دليل افزايش سرطان در جهان و وضعيت هرم سني كشور ما در دهه‌هاي آينده در معرض بروز سرطان قرار ميگيرد به طوريكه ممكن است اپيدمي سرطان در ايران اتفاق افتد.
دبير انجمن راديوتراپي و انكولوژي ايران افزود: در حال حاضر در ايران معده شايع‌ترين تومور در مردان و در زنان هم سرطان پستان است.

سميعي خاطرنشان كرد: بايد مفهوم و تفهيم درستي از اين واقعه خطرناك خاموش به جامعه خود اشاعه دهيم و بايد وزارت بهداشت اهتمام بيشتري در اين راستا داشته باشد و با مسئولان مرتبط كشورهاي ديگر در اين رابطه رايزني ها و نشست هايي را برگزار كنند.
ارسال به دوستان
تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم