۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۳۵۰
تعداد نظرات: ۴۴۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۳۵۰
انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۲-۰۲-۱۳۹۰
نقدی بر سخنان دیروز رئیس جمهور

آقای احمدی نژاد! شما عین قانون نیستید/ دولت کارگر مجلس است

...گو این که در این کشور قرار نیست هیچ کاری بدون داد و بیداد و بی احترامی به همدیگر و هدر دادن منابع مملکت انجام شود!
هنوز کشور از وضعیت نامتعارفی که رئیس جمهور محترم در ماجرای عزل وزیر اطلاعات ایجاد کرد ، خارج نشده است که آقای احمدی نژاد ، با سخنان و موضع گیری جدید خود ، فضای سیاسی جامعه را ملتهب کرده است.

بحث ادغام وزارتخانه ها که می توانست در قالبی منطقی و بدون حتی یک لحظه جنجال و دعوا به صورت تقدیم لایحه به مجلس انجام شود ، اینک با پا فشاری دولت مبنی بر این که خودش رأساً ادغام ها را به هر شکلی که دلش خواست انجام می دهد و ربطی هم به مجلس ندارد، وارد فاز بحران شده است.گو این که در این کشور قرار نیست هیچ کاری بدون داد و بیداد و بی احترامی به همدیگر و هدر دادن منابع مملکت انجام شود!

سخنان دیروز آقای احمدی نژاد در حمله به مجلس ، آن هم در شرایطی که بعد از اخطارهای مجلسیان ، انتظار می رفت دولت از قانون تمکین کند ، نشان داد که دولت برای نشان دادن تقابل خود با مجلس ، بسیار مصمم است.

حرف های رئیس جمهور را (عیناً به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری) که به رنگ آبی آمده است ، بخوانید:

" ماده 53 قانون برنامه پنجم،دولت را مكلف كرده چند وزارتخانه را به تشخيص خود ادغام كرده و اگر وزارتخانه جديدي تاسيس شد، شرح وظايف آن را به مجلس ارائه دهد.
رييس جمهور با بيان اينكه قانون اساسي تعداد وزارتخانه ها و شرح وظايف آنها را به طور كامل و قانوني مشخص كرده است، اظهار داشت: قانون دولت را مكلف كرده كه تعدادوزارتخانه‌ها را به 17 وزارتخانه كاهش داده و براساس آن شرح وظايف وزارتخانه‌هاي جديدرا به مجلس شوراي اسلامي ارسال كند و دولت در حال حاضر مشغول اين كار است و متهم كردن دولت در اين شرايط كار درستي نيست."

جناب آقای احمدی نژاد ! ماده 53 قانون برنامه پنجم را کدام مرجع تصویب کرده است؟ بله ! درست است: مجلس شورای اسلامی.
حال مگر نه این است که مرجع تفسیر قوانین (به جز قانون اساسی که مفسرش شورای نگهبان است) با مجلس شورای اسلامی است؟

اگر این گونه هست - که هست - نمایندگان همین مجلس می گویند که شما باید ادغام ها را به تصویب مجلس برسانید.
اصلاً چه اشکال دارد که شما از ادغام هایتان در مجلس دفاع کنید و با همفکری قوه مقننه این کار مهم را انجام دهید؟

در ضمن در قانون اساسی هم که شما بدان استناد کرده اید ، نیامده است که دولت هر کاری خواست می تواند با وزارتخانه ها بکند بلکه تنها یک اصل کلی قید شده است: تعداد وزیران و حدود اختیارات هر یک از آنان را قانون تعیین می کند.(بخش اخیر اصل 133) قانون هم که توسط مجلس تصویب می شود نه به وسیله دولت و شخص شما!
به علاوه مفسر قانون اساسی هم شورای نگهبان است که دیشب در رأی خود حق را به مجلس داد.

"در گذشته ادغام وزارتخانه‌ها سابقه داشته و وزارت معادن با فلزات و صنايع سنگين در هم ادغام شد و هيچ مشكلي هم وجود نداشت."

اولاً خدا را شکر که بالاخره بعد از شش سال ، آقای احمدی نژاد یک کار انجام شده در دولت های گذشته را مثبت دید.

ثانیاً ادغام وزارتخانه ها در گذشته نیز با تصویب مجلس و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بوده است و به همین خاطر ، به قول شما مشکلی نداشت و الا اگر روسای جمهور وقت ، سرخود وزارتخانه ها را منحل و ادغام می کردند و بدون رأی اعتماد ، وزیر منصوب می کردند ، آن موقع هم مشکل ایجاد می شد.

 "مگر مي شود 8 ماه وقت وزارتخانه ها را براي ادغام معطل كرد و سپس چند ماه ديگر نيز اين پروسه در مجلس ادامه پيدا كند اين بدان معناست كه يك سال هيچ كاري از سوي وزارتخانه ها در كشور انجام نشود."

آیا معنای این سخن ، اعتراف به این نیست که در 8 ماه گذشته ، همه این وزارتخانه های مشمول ادغام، "معطل" بوده اند؟ واقعاً چه توجیهی برای این 8 ماه معطلی آن هم در وزارتخانه های مهمی چون نفت و نیرو و صنایع و ... وجود دارد؟

این که رئیس جمهور ، نگران معطل شدن وزارتخانه هاست و روی وقت و زمان حساسیت دارد ، خیلی خوب است اما ای کاش ایشان در تمام این سال هایی که بودجه سالانه کشور را با تاخیر به مجلس داده به طوری که حتی امسال کار بررسی بودجه به اردیبشهت کشید ، روی مقوله زمان و معطل شدن امور کشور حساس بود.

اگر ایشان این قدر نگران معطل شدن امور وزارتخانه ها هست ، چرا برغم مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان ، تا این لحظه از انجام این وظیفه قانونی استنکاف کرده است و باعث معطل شدن امور ورزش و جوانان شده است؟یک بام و دو هوا که نمی شود!

"رييس جمهور اختيار دارد وزرا را جابجا كند و خود سرپرست شود."

این که گفته شده رئیس جمهور اختیار دارد وزرا را جابجا و خود سرپرست شود ،دو نکته دارد:

- بحث سرپرستی خود رئیس جمهور بر وزارتخانه ها در اختلاف مجلس و دولت مطرح نیست . این بحثی است که در ماجرای وزیر اطلاعات مطرح و با حکم رهبر معظم انقلاب ، تمام شد . حال دوباره آقای احمدی نژاد چرا آن بحث را احیا می کند ، جای تعجب دارد.

- رئیس جمهور حق جابجایی وزیران را ندارد. مثلاً نمی تواند وزیر تعاون را به جای وزیر رفاه بگذارد ،زیرا هر کدام از وزرا ، برای همان وزارتخانه متبوع ، رأی اعتماد گرفته اند.

"رييس محترم مجلس ظاهرا فكر مي كنند عين قانون هستند كه اين تصور درستي نيست و بايد توجه داشت كه نبايد فضاي كشور را بي جهت آلوده و مشوش كرد.
..قانونگذار قانون را نوشته است و بهتر است امروز يك بار ديگر آن قانون را بخواند."

به نظر می رسد خود آقای رئیس جمهور بیش از هر کس دیگری خود را عین قانون می پندارد. در این ماجرا ، مجلس و رئیس آن رفتاری کاملاً قانونی داشتند: ابتدا به دولت محترمانه تذکر دادند که ادغام ها غیرقانونی است و بعد از آن که با پاسخ های غیر منطقی دولت مواجه شدند  ، به جای آن که دعوا و جار و جنجال راه بیندازد ، از شورای نگهبان خواستند به عنوان مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی تکلیف را مشخص کند.
حال کجای این رفتار ، توهم عین قانون بودن است؟
انصاف دهید که در این ماجرا ، کدام طرف فضای کشور را بی جهت ،آلوده و مشوش کرده است؟
همچنین با توجه به رأی شورای نگهبان ، که منطبق با منطق حقوقی همه کارشناسان است ، به نظر می رسد لازم باشد دولتی ها یه جای توصیه دیگران به مطالعه قانون ، خود بدین مهم مبادرت کنند.
 
 رييس مجلس و قانونگذاران پايبند به قانون باشند و اجازه ندهند كه هر روز اتفاق جديدي بيفتد؛در فضاي ثبات است كه مي توان كشور را در مسير پيشرفت و عدالت قرار داد.

حال که رئیس جمهور ، بقیه را دعوت به قانوگرایی کرده و حال که شورای نگهبان نظر مجلس را تایید نموده است ، انتظار می رود اولین کسی که در برابر قانون سرتعظیم خم کند ، شخص آقای رئیس جمهور باشد و اجازه ندهد هر روز اتفاق جدید بیفتد.

البته در طول سال های اخیر ، بخش عمده ای از همین اتفاقات جدید و بی ثبات کردن فضای کشور از خود دولت نشأت گرفته است که در همین دو سه ماه اخیر می توان ، برخی از این موارد را دید:
- جنجال بر سر عدم حضور بهبهانی در جلسه استیضاح بر خلاف قانون و به دستور شخص رئیس جمهور و سپس غیرقانونی خواندن استیضاح

- تاخیر چند ماهه در ارائه لایجه بودجه و سپس این سخن رئیس جهمور به نمایندگان که همین را قبل از عید زود تصویب کنید با خانواده هایتان بروید سفر!

- ماجرای وزیر اطلاعات و خانه نشینی 10 روزه

- سپری شدن مدت سه ماهه سرپرستی نیکزاد در وزارت راه و عدم معرفی وزیر برغم غیرقانونی بودن حضور نیکزاد در وزارت راه

- مقاومت در برابر مصوبه مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش برغم تایید مصوبه در شورای نگهبان

- ادغام غیرقانونی وزارتخانه ها و حمله به مجلس با تندترین الفاظ

- و ...

 برخي ها تصور مي كنند كه آنها صاحب كار هستند و دولت كارگر آنان است ولي بهتر است مجلس محترم وظايف خود را انجام دهد و اجازه دهند قوه مجريه نيز وظيفه اش را براساس قانون انجام دهد تا بار سنگين ساختن و اداره كشور به مقصد برسد.

یادش بخیر ! وقتی آقای احمدی نژاد می خواست رأی بیاورد ، مدام می گفت که نوکر مردم خواهد بود . بعدها هم بارها گفت که او و دولتمردانش نوکر مردم اند و حالا ایشان ، از این که نمایندگان مردم حتی تصور کنند که دولت کارگر مجلس است ، بر می آشوبد! و این در حالی است که دولت ، در واقع امر ، کارگر مجلس است زیرا این مجلس است که به نمایندگی از ملت ، با تصویب قوانین ، اختصاص بودجه و نظارت بر نحوه عملکرد دولت و حتی اخراج هر کدام از دولتمردان (وزرا و رئیس جمهور) به مثابه یک کارفرما عمل می کند. حال اگر مجلسی ضعیف عمل کند ، معنایش این نیست که دیگر کارفرما و در رأس امور نیست.
البته این جمله احمدی نژاد ، درا دامه همان سخنی است که ایشان سال گذشته اظهار داشت و تصریح نمود که از نظر او مجلس در رأس امور نیست!

به هر حال از رئیس جمهور محترم انتظار می رود ، نه تنها خود در حاشیه سازی پیشقدم نباشد بلکه حتی اگر دید حاشیه ای هم درست می شود ، به عنوان دلسوز کشور ، از دامن زدن بدان اجتناب کند.
به راستی مگر مملکت چقدر تاب و توان دارد که این همه حاشیه ها و دعواهای بی حاصل را تحمل کند؟ واقعاً این درد را به کجا باید برد که در این مملکت هزاران کار بر زمين مانده وجود دارد و بسیاری از مردم ، محتاج سرپناه و نان شب و دارو هستند ، اما آقایان به دعواهایی مشغول اند که واقعاً پایه و اساس ندارد و از تنورش نانی برای منافع ملت ایران پخته نمی شود.
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸۱
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
66
905
يك لحظه تصور كنيد كه احمدي نژاد رييس مجلس بود. اونوقت مي ديديد كه دولت بدون اجازه مجلس حق آب خوردن هم نداشت و همه كاره مملكت مجلس بود و ....
پاسخ ها
ناشناس
| SINGAPORE |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
گٔل گفتی‌ ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
ok
داداش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
اشکال اینجاست که ایشان در یک حرکت حساب شده در دوره اول ریاست جمهوری ، خودش را مساوی جمهوری اسلامی قرار داد و هیچکس هم نفهمید منظورش چیست و چه میکند و حالا این نتیجه همان اقدامات حساب شده ایشان در 4 سال اول ریاست جمهوری است. فقط چون میدیدند حرفهای باب میلشان میزند حمایت کردند و این هم نتیجه .
asal
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
من منتقد احمدی نژاد بودم اما حالا دمش گرم
می دونم داره چه کار می کنه
به دوران طلایی ایران باز خواهیم گشت
تسوکه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
وای خدا نیاره اون روز رو که احمدی نژاد بشه رئیس مجلس. زبونت را گاز بگیر. من حتی حاضر نیستن اون روز را تصور کنم. هز کی هر کاری دلش بخواد میکنه. مجلس را یک ماه تعطیل میکنه و میره خونه.
رضا
| UNITED STATES |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
مرسی عصر ایران
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
تصورشم سخته!
alireza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
ahsant bar shoma
gol gofti
saeed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
من کاری ندارم که در این مقوله حق با کیست
اما اگر رئیس جمهوری بخواهد کار کند باید که استقلال عمل داشته باشد و الا (( میشود -
بنی صدر وخاتمی و.......)) الهم عجل الولیک الفرج . خداوندا صاحب اصلی ما را برسان.
امینیا رب الالمین
يوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
8
348
با اين جمله كاملا موافقم: « گو این که در این کشور قرار نیست هیچ کاری بدون داد و بیداد و بی احترامی به همدیگر و هدر دادن منابع مملکت انجام شود!»
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
ادب مرد به ز دولت اوست!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
3
234
در انتخابات عده ای به اصطلاح دگر اندیش نیز به آقای احمدی نژاد رای داده اند . تا حالا اندیشیده اید چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
چرا؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
تازه یادت افتاده؟!!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
12
664
اگر در زمان اقای خاتمی ماهیانه 9بحران درست میشد الان از طرف بالاترین مقام اجرایی که مجری قانون اساسی میباشد روزانه 9بحران برای مملکت ایجاد میشود واقعا دلم برای مردمی میسوزد که چطور عاشقانه و خالصانه در انتخابات از همه چیزشان برا این دولت خرج کردند ولی چه نتیجه ای حاصل شد الته خود کرده را تدبیر نیست ولی مجلس محترم اینقدر جلوی تخلفات دولت کوتاه امد تا جایی که مستاجر ادعای صاحبخانه بودن دارد .خدا این 2سال اخر را هم بخیر بگذراند . رفتار احمدی نژاد خوب گزکی دست دشمنان داده واقعا دشمن شاد شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
هر 9 روز یک بحران
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
شما که حقتونه هر بلایی سرتون بیاد چون به ایشان رای دادید ، ما هم که رای ندادیم باید به آتش نادانی و منفعت طلبی عده ای مثل شما بسوزیم
باز درود به شما که پی به اشتباهت بردی
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
برادر عزیز که جواب منو دادی من غلط کردم که به احمدی نژاد رای دادم من از اولم مخالف این دولت بوده وهستم دلم برا کسانی میسوزه که خالصانه به این دولت رای دادند
مجنون
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
بله بله صد البتته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
سید جان اون مردمی که توی کامنتت ازشون نام بردی کیانند؟؟؟!!!!مردم واقعی را توی کوچه و خیابان می یابی نه در مدعیات و شعارهای این سخنران و آن!!
غضنفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
مردم لطفا ، خواهش مي كنم با ديد باز به كانديداهاي مجلس و رئيس جمهوري راي بديد تا اين وضعيت گريبانگير مملكت نشود ، مجلس منفعل ، رئيس جمهور قانون شكن
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
من یاد تحلیل چند روز پیشتون افتادم که گفته بودید در این 10 روزی که رئیس جمهور نیست کشور چقدر در آرامش هستش.لطفا دوباره اونو منتشر کنید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
بازم خدا رو شکر که ملت دارن به عدم صلاحیت انتخابشون پی می برن. ولی چه فایده عزیزان!!
saeed
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
بار الهی مهر تائید بر ظهور و فرج اقاومولای ما وصاحب اصلی این مرزو بوم بزن / الهی امین
ببینم دوست عزیز وقتی که صاحب اصلی امد باز هم به همین راحتی راجع به دیگران بی مهابا سخن میگوئید یا؟........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
7
457
وقتی داره میگه قانون مندترین دولت از زمان هخامنشیان! یعنی همتون دارید مزخرف میگید.قانون یعنی من!
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
حالا چرا از هخامنشیان به بعد؟ مگه ما قبلش هم تو ایران آدم نداشتیم. من مطمئنم اگه از هخامنشیان هم قانون مدار تر نباشید از غار نشینان و دوره پارینه سنگی ( ان شاءالله ) بهترید!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
485
23
بسمه تعالی
آقای احمدی نژاد بنده به دلیل ادعای شما مبنی بر ولایتی بودن و مردمی بودن به شما رای دادم و اگر این دعواهای بی ارزش ادامه پیدا کند روز قیامت گردنت را خواهم گرفت. امید است همچنان که مردم عزیز با نیت پاک به شما رای دادند به عصمت حضرت فاطمه از این آزمایشات سربلند بیرون آیید و عاقبت بخیر شوید. ان شا ء الله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
درناحيه گردن ديگر جاي وجود نداردچون خيليها قبل از تودر نوبت مي باشند فكري ديگري بكن برادر تحليلگر!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
چی میگید شما؟!! منطق دارید؟!!
سارا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
حالا چرا اون دنیا؟
غ س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
چرا روز قیامت مگه توهمین دنیا نمیشه ؟
میرسعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
6
579
حیات بعضی ها در بحران و دریای طوفانیست اگر آب آرام باشد همچون نخاله بر روی آب می آیند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
گل گفتی. کاش به برخی ازنظرات میشدچند رای داد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
6
76
احسنت خیلی منطقی بود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
177
108
اگر اینجا ایرادی وارده به کسانیه که قانون رو اشتباه نوشتن، و حالا خودشون اومدن وسط میدون که ای بابا چرا این قانون رو اجرا کردید اول باید به ما میگفتید بعد!! حقیقتا این یک بام و دو هوا نیست؟ قانون میگه ادغام کنید بعد لایحه بدید. بالاخره کی باید ادغام کنه؟ دولت موظف شده به این کار. حالا اگر این کارو انجام نده میگن قانون رو زیر پا گذاشتی اگر انجام بده میگن چرا به ما نگفتی. خب پدر آمرزیده ها خودتون نوشتید و تصریح کردید که ادغام کنید و لایحه بدید. اشتباه از خودتون بوده نه از دولت. مگر نگفتن که اگر قانون اشتباه هم هست باید اجرا بشه!! خوب اجرا کرده دیگه چرا این همه سر و صدا میکنید. اگر راست میگید برید قانون رو درست بنویسید که اینجور ضایع نشید. حرف مجلس اینه که چرا این قانون رو همانطور که نوشته شده اجرا کردید. بلکه باید اونجور اجرا میکردید که ما میگیم. خوب توی قانون میگفتید موقع اجرا باید با مجلس مشورت لازم صورت بگیره تا مشکلات بوجود نیاد. حالا که نگفتید و ننوشتید ایراد به چی میگیرد؟؟
جدا این مجلس عصاره ی ملته؟ کجای ملت این قدر بی فکر و بی گدار به آب میزنه که اینا اینجور وقت دولت و ملت میگیرن بعد میان به کسی که اجرا کرده میگن چرا اجرا کردی؟
بابا تو مجلس مگه چکار میکنید؟ البته نباید بیش از این انتظار داشت وقتی نماینده ها موقع طرح صحبت مشغول کار دیگه ای هستن و اصلا انگار تو مجلس نیستن.
چه میشود کرد با این مجلس و این قانون نویسیش و البته اجرایی که میشه هم میشه مزید بر همه چیز.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
واقعیت اینه که فارغ از دعواها و نیت خوانی های سیاسی من هم همین برداشت را دارم.
قانون را اشتباه نوشته اند حالا اگر مجلس می خواهد برای بعد درستش کند.
سپاس
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
به نوشته ات صد تا راي مثبت ميدم
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
اخه برادر من شما برو سیر مراحل تصویب رو ببین دولت همانطور که در برنامه چهارم دولت رو ملزم به اوردن لایحه کرده بود این دفعه هم تصویب کرد دولت لایحه بیاره اما شورای نگهبان گفته این نافی اصل تفکیک قواست حالا مجلس چیکار میکرد
ادم خودش باید عاقل باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
قانون میگه اول مقدمات ادغام رو بررسی کنید سپس به مجلس لایحه بدید و در صورتی که تایید شد اجرایی کنید نه سر خود وزیر رو بفرستید خونه نشینش کنید!!!!
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
ظاهرا" این کامنت توسط مشاور حقوقی دولت گذاشته شده، چون دم خروسش از نوع ادبیاتش معلومه !!!
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
144
متاسفانه با وجود آنكه مشكلات اقتصادي چون بيكاري جوانان وتحصيل كرده هاي دانشگاهي-تعطيل شدن كارخانجات توليدي به عنوان معضل اصلي كشور است.مسئولين دنبال موضوعات فرعي مي گردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
776
14
جدیدا سایتتون خیلی داره تحیلیل های عوضی در میاورد...همه میدونن که بودجه به دلیل تاخیر مجلس در تصویب برنامه پنجم کارش به اینجاکشیده که هنوز تصویب نشده و دولت هیج مقصر نیست...این گفته خود نمایندگان مجلس بوده...درد احمدی نژاد از امثال شما عصر ایرانی هاست که فقط به خاطر باند و باند بازی حاضرید منافع یک کشور و ملت را به باد بدهید....
عصر ایران با سپاس از شما به خاطر این که مطلب حاضر را نقد کردید
مستحضر باشید که دولت های نهم و دهم ، در هیچ سالی ، لایحه بودجه را سر موقع به مجلس نداده اند. آیا در تمام این سال ها ، پای تصویب برنامه پنجم در میان بود؟

ضمناً باند ما را که بدان اشاره فرمودید مشخص نمایید تا لااقل خودمان هم متوجه شویم در کدام باند هستیم!

وانگهی آیا سایتی مانند عصرایران با چند نقد ، آن هم با کلی ملاحظه و احتیاط کشور و ملت را بر باد می دهد یا کسانی که نه قانون را محترم می شمارند و نه قانونگذار را و در عین حال ، تمام قدرت اجرایی مملکت هم دست شان است.
برایتان آرزوی توفیق داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
جواب عصرایران خیلی منطقی و مودبانه بود. کاش همه این طور دیالوگ می کردند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
احسنت به عصر ایران با پاسخ کوبنده اش.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
جهت اطلاع عصر ایران، توضیح بهتری در پاسخ میتوان ارائه داد:
1. برنامه پنجم هم با تاخیر به مجلس داده شد.
2. در زمانی که مجلس مشغول بررسی برنامه پنجم بود هنوز بودجه به مجلس ارائه نشده بود که نمایندگان بخوان بودجه رو معطل به برنامه کنن.
3. حتی پس از تصویب برنامه هم دولت بودجه رو به مجلس نداد.
4. کدوم نماینده این حرف رو به ایشون زده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
دوست عزيز اين خبرا مال رسانه هاي بيگانه نيست مال رسانه ملييه خبرهارو دقيق تر دنبال كن مطمئنا تو كامنت بعدي اين حرفتو پس ميگيري مگه اينكه......؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
تکبیر!
سید اکبر موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
تحمل شنیدن حرف حق ندارند میگویند باند بازی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
سایت عصر ایران نمیخواد اینقدر ادای روشنفکر ها رو دربیاری. چرا با این نقدها اینقدر در مقابل دولت جلز ولز میکنین.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
درود بر عصر ایران و تحلیلهای منطقی و کارشناسانه اش. دوست داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
4
92
با تشکر از تحلیل جالب منصفانه شما . بنظر من احمدی نژاد می خواهد هر طور شده ثابت کند که مجلس در راس امور نیست و مجلس هم ظاهرا آن را پذیرفته است اگر نه این همه مصلحت اندیشی برای چه است .چرا مجلس واقیعیت را با مصلحت اندیشی خود فدا می کند .
پاسخ ها
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
فکر کنم همه این حرف ها با استیضاح رئیس جمهور و بر کناری او قابل حل است، فقط می ماند هزینه یک انتخابات زود هنگام. در ضمن قانون اساسی هم باید تکلیف خود را با پست رئیس جمهوری روشن کند بف نظر من باید رئیس جمهور از بین احزابی که بیشترین کرسی را در مجلس به دست می اورند انتخاب شود.
noorsoobh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
5
101
در یک نبردسیاسی باید آهسته ولی پیوسته پیش رفت کنی و یک به یک خاک ریزهای حریف را فتح کنی حالا آقای احمدی نژاد شما چه باورکنید یانکنید خاک ریزها را یک به یک فتح کرده و این کار را چنان استادانه انجام داده که صاحبان آن خاک ریزها درخواب بسر می برند و هنوز باور ندارند که خاک ریزشان فتح شده است حالا از شما می پرسم به نظر شما آیا خاک ریز مجلس فتح نشده است ( مجلس دیگر در راس امور نیست) اصرار به عمل نکردن به قانون حتی با زیر سئوال بردن مجلس و مجلس خبرگان و ...برکناری وزیر اطلاعات و اصرار وپافشاری بر آن بدون توجه به حکم رهبری ! و موارد دیگر از حوصله این مطلب خارج است.
حالا به نظر شما آیا نباید این فتح ها رابه آقای احمدی نژاد تبریک گفت.
مبارک مبارک است این پیروزی بر احمدی نژاد و یارانش
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
ازینکه وضعیت کشور به این حال روز در بیاد که یکی بیاد همه ی مسئولین کشور رو زیر پا بزاره هیچ وقت خوشحال نمیشم و به همچین کسی که بخواد ایرانم رو نابود کنه تبریک نمیگم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
76
154
تا كي بايد رييس جمهور محترم كشور را دچار چالش كند.من يكي از كاركنان شركت مجتمع گاز پارس جنوبي عسلويه هستم.تمامي همكاران مان از ادغام وزارت نفت و نيرو ناراضي هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
شمانگران نباشیدچون درآمدوزارت نیروهم خوبه ومشکلی بابت پرداخت های شماپیش نمی آد.
ناشناس
GERMANY
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
3
90
تا ايشان برسركار است وضع بهتر كه نمي شود بدتر هم مي شود اخر سال هم مطمئن باشيد بدليل انتخابات مجلس وضع ارائه بودجه بازهم بدتر خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
81
مجلس خودش خودش را ذليل كرد و تنها خودش بايد با برخوردي جدي و البته مبتني بر قانون به "احمدي نژاد" بفهماند كه مملكت آنقدرها هم "هر كي به هر كي" نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
یاد اون نماینده بخیر که لیوان نیمه پره دکتر احمدی نژاد به عنوان تبرک نوشید و چقدر مورد تشویق قرار گرفت و به آن افتخار می کرد آنموقع فاتحه فاتحه مجلس در راس امور است خوانده شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
3
75
به خدا دیگه اعصابم نمیکشه از بس هر روز این دولت یه بحرانی توی کشور ایجاد کرده . بابا بزارین مردم زندگیشونو بکنن . به خدا مردم دیگه تحمل این همه استرسو نو جامعه ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
منم دیگه دارم داغون می شم
ای خدا مردمت توی سوئیس و هلند و مالزی و حتی ونزوئلا این طور هر روز جنگ اعصاب دارند؟
خدای ما هم هستی ، رحمی کن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
یاد باد آن روزگاران ، یاد باد!
ائلیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
3
314
امیدوارم عصرایران سانسور نکند
زمان انتخابات یکی از فعالان ... گفت من برای آقای.... کار می کنم تا رئیس جمهور شود چون تنها کسی که این نظام را به چالش می تواند بکشد همین آقاست و کسان دیگر تضمین کننده نظام هستند بعد از این سالها دارم متوجه قضیه می شوم که چه خبراست>!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
75
خدابه مارحم كنه معلوم نيست ميخواد ايندوسال باقي مونده چه به سرملت بياد بااين لج لجبازي تمام دودش توچشم مردم ميره
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
109
از یک صاحبدلی نقل شده که: او را (احمدی نژاد) را آنقدر بالا می برند که طغیان می کند...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
منظورتان اقای جوادی املی است
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
11
تا به حال که برعکس بود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
164
6
ای بابا عصر ایران باز هم کارشناس شد...!!! شما که تا دیروز از مجلس ایراد میگرفتید چطور شد؟! خیلی نون به نرخ روز خورید به خدا...
عصر ایران با تشکر از نقد شما
ما از مجلس یا دولت ، انتقاد نمی کنیم ، از کارهای ناصواب آنها انتقاد می کنیم. اگر در یک یا چند موضوع مجلس را نقد کردیم ، دلیل نمی شود که اگر در یک جایی حق با مجلس بود ، باز هم علیه مجلس بنویسیم و همین طور است درباره دولت.
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
من نون به نرخ روز خور نیستم . می شود لطف کنید آدرس یک نانوایی را بدهید که نان را به نرخ پارسال بفروشد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
داداش و آبجی ناشناس
اونی که همیشه از یه طرف مثلا دولت یا مجلس حمایت کنه یا انتقاد کنه ، معلومه که با یه طرف بسته ولی اگه مثل همین عصرایران ، خوب و بدشون رو بگه ، معلومه که نبسته. فرق اینا رو نمی دونی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
دوست عزيز بقول سهراب سپهري چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد متاسفانه نگاهتان سياه و سفيد است بين اين دو رنگ بينهايت رنگ وجود دارد
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
واقعا برای این ناشناس متاسفم. طوری صحبت می کنید انگاری از پشت کوه اومدید و اصلا از مسایل ایران خبر ندارید.
reza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
جناب محمدی واقعا که؟؟؟ فقط فحش و ناسزا در نقدتان کم داشت که احتمالا در اینده نزدیک همانند اقایان مداح از این مورد کوتاهی نخواهید کرد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
174
حداقل 2 سال پربار خواهیم داشت...
sara
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
180
سید عزیز واقعاً درست گفتی خدا این 2 سال رو به خیر بگذرونه . می ترسم خدای نکرده به سرنوشت لیبی دچار بشیم. خدا به هممون رحم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
خدا نکنه ساراجون...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
93
متاسفانه آقای احمدی نژاد داره انتقام حمایت مجلس از رهبری و به پیش کشیدن طرح سوال از رئیس جمهور رو میگیره. درست بلافاصله بعد از پایان اون ماجرا، این ماجرا رو طرح کردن، متاسفم برای مسئولین کشورم.
هومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
45
14
این نیز بگذرد...
خدا به داد مملکت برسه اینا با خودشونم مشکل دارن...
اینکه رئیس جمهوری دارم که اینقدر با جسارت حرف می زنه و پایه حرفش میمونه خوبه ولی به نظر من اینجا و در این برهه زمانی که 100 در 100 دشمن خوشحال میشه و به فکر توطئه علیه کشور می افته باید مسلحت اندیش باشن..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
جسارت همراه با عقلانیت نه جسارت همراه با توهم و بدون عقلانیت... ضمناً مصلحت با صاد نوشته میشه نه با سین هومن جان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
طیف حامی دولت را باید از سطح سوادشان شناخت . . . !!!!!!!!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
حرف زدن با جسارت شد هنر؟ به منطقش نباید توجه بشه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
البته دولت معایبی دارد و محاسنی هم دارد و بنده منکر معایبش نیستم. ولی گاهی ممکنه احتیاط زیاد یا همان ترس را با عقلانیت اشتباه بگیریم و همینطور گاهی هم بی گدار به آب زدن را با عقلانیت اشتباه بگیریم.
خلاصه نه افراط و نه تفریط نه از اونور دیوار بیفتیم نه از اینور ...
بدرود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
بابا ول کنید. هی دشمن هی دشمن. شماها چرا گیر دادین به دشمن. خودتونو اصلاح کنید. دوای درد این جامعه اصلاحاته. متوجه شدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
7
108
وقتی مجلس از کوچکترین اقدام در برابر دولت عاجز است این انتظار می رود.خداییش آقای دکتر احمدی نژاد باز خیلی جنبه دارند خیلی ها اگه بودن تا الان این مجلسو رسما ناک اوت کرده بودن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
153
پاراگراف آخر را وقعا بايد باگريه خوند بغض تو گلوي آدم جمع ميشه وقتي ميبينه درآمد كشور از بابت نفت اين سالها چندين و چند برابر شده ولي وضعيت اقتصادي معيشتي و رفاهي مردم بدتر هم شده. پس اين همه درآمد كجا ميره. دولتمردان ميدونن اين نفتي كه يه كشورو دارن باهاش اداره ميكنن از زير پاي مردمي در جنوب بيرون كشيده مي شود كه از دسته فقير ترين مردم ايرانند..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
72
من نفهميدم چرا پس از شش سال كه از تخلفات دولت ميگذرد مجلس تازه يادش افتاده وظايف قانوني را انجام دهد... .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
مصلحت جانم . مصلحت ...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
155
خودكرده راتدبيرنيست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
این بهترین جوابه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
9
282
بهترین راه استیضاح رئیس جمهوره به دلیل این همه قانون شکنی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
فقط یک جواب دارم :
تکبیری انقلابی و تاریخی
مجلس با استیضاح انقلابی ترین حرکت خود را می تواند انجام دهد و نام خود را در ردیف شجاعترین شخصیتهای تاریخ این مملکت ثبت کند.
فقط یک یاعلی ...
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
282
210
نوکر مردم هست نه نوکر مجلس! آنهم تعدادي از نمايندگان که با زد و بندهاي سياسي و اقتصادي مجلس را به غل و زنجير درآورده اند!
يادتون چندي پيش يکي از خود نمايندگان مجلس گفته بود که فلاني! چه کارها که نمي کنه!
بله دولت کارگر و خدمتگذار مردم هست و در عمل هم اين را در شش سال اخير ثابت کرده،
در ضمن مجلس 290 نفر عضو دارد نه 4 - 5 تا که خود را همه کاره مجلس مي دونند و با عنوان مجلس عليه دولت جوسازي مي کنند.
مردم ايران هم به خوبي اين را مي دانند که اين تعداد کم مجلس چه کساني هستند و چه انگيزه ها و اهدافي دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| PORTUGAL |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
منظورت از مردم ایران ،خودت بود دیگه؟
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
1.مجلس متشکل از نمایندگان همین مردم است

2.در همین مجلس 150 نفر تا کنون به طرح سوال و استیضاح از آقای دکتر شما چراغ سبز نشان دادند که مشخصا شامل اکثریت مجلس خواهند بود (هرچند هنوز خیلی ها جرات ندارند علیه این دولت تماما امنیتی حرف بزنن)

3.این جمله ی رئیس جمهور که خودش رو "کارگر" مجلس نمیدونه، در حقیقت پایین شمردن شان "کارگر" هست. این به نظرم برای شان دولتی که مدعی داشتن حمایت کامل مستضعفین و پابرهنگان هست، چندان خوب نیست. هرچند با وجود 450 کارخانه که حدود شش ماه است که به کارگران خود حقوقی ندادند، ماهیت این شعارها تا الان مشخص شده باشه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
در کل جوابتونو پسندیدم و مثبت دادم ولی جامعتر از این هم میشد نوشت.
ناشناس
| CANADA |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
برادر عزیز من واقعا شک دارم که شما به این حرفهایی که می زنی اعتقاد داشته باشی اولا قانون اساسی حدود و اختیارات هر کس رو مشخص کرده است بنابراین شخص ریسس جمهور مکلف به تبعیت از قانون هست . ثانیا یک نگاه به وضعیت اقتصادی جامعه بیانگراین هست که حداقل در امارها و وضعیت عینی جامعه در 6 سال ریاست جمهوری ایشان هیچ تحول مثبت وجود نداره ثالثا حق با شماست هیج کس به اندازه مردم نمیداند که خائن چه کسی هست و خادم کیست امیدوارم فقط امیدوارم شما تعربفی که از مردم می کنید فقط شامل اشخصاصی مثل مشایی وجوانفکر نشه و یک ایران 70 میلیونی را صاحب اصلی انقلاب و ایران بدانید
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
194
یاد مصاحبه ایشان قبل از انتخابات نهم در خبر 22 شبکه 2 افتادم که مجری صحبتی راجع به زیبایی یا عدم زیبایی چهره ایشان کردند و ایشان جواب دادند که حداقل این چهره به درد کارگری یا (نوکری- کلمه درست را به یاد ندارم) مردم ایران که می خورد.
اگر ایشان نظرشان عوض شده و دیگر کارگر کسی نیستند ولی نظر من عوض نشده (اگرچه من به ایشان رای نداده ام) ولی رییس جمهور را کارگر ملت ایران می دانم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
ایشان نوکری خودشان به مردم را نفی نکردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
12
70
"برخي ها تصور مي كنند كه آنها صاحب كار هستند و دولت كارگر آنان است"
چه کسی گفته منظور دکتر از این "برخی ها" ملت و نمایندگان و وکلای این ملت هستند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
76
گرچه جمله من رو بازهم نمي زنيد توي سايتتون اما يه سئوال اگه اين روش كاري واين گفتار ها درزمان دولت آقاي خاتمي بود چه رفتاري از سوي مجلس وساير مقامات مسئول صورت ميگرفت ظاهراً امربر آقاي احمدي نژاد مشتبه شده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
محسن آخوندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
126
15
شما ظاهرا سر خود را به دیوار فرو برده اید و با فشار می خواهید بگوئید حرف ما درست آقا جان ما به رئیس جمهور رای دادیم و ایشان هم طبق ماده 53 که در صدر آن همه چیز به دولت تکلیف شده اقدام کرده اند آقایان طرفدار لاریجانی اینقدر خود به جانب حرف نزنید لطفا
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
منظورتون از "خود به جانب" همون "حق به جانب" بود برادر؟
در ضمن رای مردم دلیلی بر درست بودن کلیه ی اعمال این دولت نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
کمی تعقل کمی مطالعه و اندکی تدبیر بد نیست دوست عزیز
ئشتهیساشئس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
77
راستی از آقایان کوچک زاده, رسائی, حسینیان و ......... چه خبر؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
106
"" اولاً خدا را شکر که بالاخره بعد از شش سال ، آقای احمدی نژاد یک کار انجام شده در دولت های گذشته را مثبت دید""
اين جمله باعث ميشه اشک تو چشاي آدم جمع بشه . آخه مگه ميشه آقاي احمدي نژاد همچين کاري بکنه ؟ مگه دولتهاي قبلي کار مثبت هم کردن؟؟؟!!!
بد دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
17
خیلی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
3
84
با این رفتار و كردار دولت محترم ديگر آبرو و اعتباري در دنيا براي ايران نمانده و مضحكه همه شده ايم. افسوس!!!!!
موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
153
5
{آقای احمدی نژاد! شما عین قانون نیستید/ دولت کارگر مجلس است}
عبارت فوق تساوی وبرابری بین دو تیم مجلس و دولت را برقرار کرد .
هرچند که عبارت مستقیم فوق شدید تر بود ولی آیا جبران مافات می کند؟
اینکه برنامه ادغام از سوی دولت به مجلس جهت رای تقدیم شود را هم دولت می پذیرد
مانده ابهام دولت از اینکه وزیر مانده از سابق بر هردو وزارت خانه ادغامی آیا باید مجددا باید رای اعتماد از مجلس بگیرد .
که تفسیر این را شورای نگهبان مبنی بر نیاز به رای مجدد صادر نمود.
ولی همه این کنکاش ها و تلاشها و تظارب آراء حکایت از وجود مردم سالاری دینی و دمکراسی را در کشور می رساند
این بحث معنی ان تایید نظر و خواست ریس دولت و یا مجلس بلکه ناظر بر آزادی و در تحرک مجلس و دولت است
و در واقع نظامی استبدادی و دیکتاتوری در کشور حاکم نیست همانگونه که رسانه های بیگانه از این نظام رواج می دهند.
در تمامی کشورهای اروپای و حتی کشورهای آسیای و خاورمیانه که از دمکراسی برخوردار باشند اینگونه برخوردها و چالشها طبیعی است
دامن زنی به ذهنیت التهاب جامعه از وجود فعالیت و تحرک بین قوه مقننه و مجریه ناشی از بینش سکوت پذیری و بی خاصیتی حاکم بر موسسات قاونونی و مجریه است
مثلا تصور کنید در مجلس نمایندگان هیچ نظر ورای متفاوتی از همدیگر در خصوص قوانین و تصمیم های و لایحه ها را نداشتند .
چقدر این گونه مجلس مایه ایراد و طنز قرار می گرفت.
البته طبیعی است که در این میدان اختلاف رای و نظر یک عده ای نیز در حاشیه لیدر مشوقین هواداران تیم خودشان گردند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
تبادل نظر و اختلاف راي يك چيز است لجبازي و حاشيه سازي چيز ديگر.
هر بگو مگويي كه معني دموكراسي ندارد اين شلم شوربا فقط براي مردم هزينه ساز است و جامعه رو نگران ميكند بجاي اين بايد به فكر ساختن مملكت باشند و نيرو ها رو در جهت درست بكار ببرند.
ناشناس
-
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
3
191
من که فکر می کنم احمدی نژاد به خوبی تشخيص داده است که چه فضای دشواری از نظر اقتصادی در مدت باقيمانده از دوره دوم در انتظار وی است و می خواهد کار را به جائی برساند که به او عدم کفايت بدهند تا در ظاهر قضييه مظلوم و قهرمانانه رفته باشد
پاسخ ها
بابک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
دوست عزیز تحلیل جالبی بود حق با شماست در این دو سال باقیمانده فشار زیادی به آقای احمدی نژاد خواهد آمد و بهترین راه فرار ایجاد حس همدردی از طریق مظلوم نمایی خواهد بود . امیدوارم همیشه موفق باشید .
به تو چه؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
4
9
به به ب ب به به
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
109
167
این از ضعف مجلس و از فساد نمایندگان ناشی می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
شايد هم تو رودربايستي بودن اما حالا ميبينن كه دارند پاك قافيه رو از دست ميدن به دست و پا افتادن.
سید مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
362
4
در تخریب چهره ی رئیس جمهور خیلی متبحر هستید. حرف حق او را دروغ جلوه می دهید بدون اینکه به حرف او توجه کنید. چطوری می خواید اون دنیا جواب پس بدید؟
خدا ازتون نگذره!
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
سید جان ما رو از آتیش جهنم و اون دنیا میترسونی؟ برو از آه یتیم و کودک کار و کارگر حقوق نگرفته ی شرکت های دولتی بترس!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
121
راستی گفتید اقای بهبهانی.یه خبر جالب از ایشون بگم.ایشون با اینکه فقط یکی دو ماه اخر سال 89 رو از کابینه برکنار بودند و می تونستن به فعالیت های دانشگاهی بپردازن,بعنوان استاد نمونه کشوری در سال 89 برگزیده شدند.واقعا جای تعجب نداره؟
موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
4
13
ای کاش ما میتونستیم منصف باشیم.
همیشه سیاه و سفید می بینیم، همیشه...
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
55
91
اينجا چقد جر و بحث ميكنن.جالبه كه فقط جر و بحثا ثبت ميشه و پياماي ديگه دود ميشه ميره هوا.اين اقا يعني اخمدي نژاد حرف حرفه خودشه.خودتونو اذيت نكنين عزيزان.حرصم نخورين.خلايق هرچه لايق
مرادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
132
2
كوچكترين انصاف منطق و حس كارشناسانه اي در مقاله ديده نميشود .
سراسر پر است از حقد و كينه.
پس دل يه كامنتهاي خودت خوش نكن عصر ايران و از 22 خرداد درس بگير.
اگر وقت داشتم جمله به جمله مقاله را نقد ميكردم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
شما كه وقت نداري بي زحمت نظر نده! يا مرد باش و پاي حرفت بايست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
23
آقا الان نون توی خبرنگار شدنه! این جوری که پیش می ره با ازدیاد اخبار می ترسم با بحران کمبود خبرنگار در کشور روبرو بشیم!
به قول عادل چه می کنه دکتــــــــــــــــــــــر!
(آقا شوخی بودها، عصر ایران یهو جواب ندی :))
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
96
62
احمدي نژاد َمردٍ ، چرا؟ ( من خودم به احمدي نژاد راي ندادم) اما چون فقط بله قربان گفتن بلد نيست خوشم مياد هر چند كه كارش اشتباه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
باید به قانون ، بله قربان گفت
nashenas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
4
kash rozy beresad ke hame ma yad begerem ta nazarat khod ra ba estefade az adabeyat dorost bayan konem, motasefane emroze adabeyat pasty ke dar bin hame ma ravaj yafte jame ra be birahe sog dade ast.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
136
113
عصر ایران ..دراین مورد حق به احمدی نژاداست مجلس دولت را مکلف کرده که ادغام صورت بگیرد بعد لایحه به مجلس بفرستد ..اشتباه از مجلس بوده ادم خوبه جرات داشته باشه بگه اشتباه شده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
دمت گرم....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
صحبت آقای لاریجانی رو اگه گوش میکردی میفهمیدی که ابلاغ با ارائه لایحه فرق داره! جناب کارشناس مقصریاب! آدم تا یاد گرفت ضَرَبَ یَضرِبُ رو چجوری صرف میکنن که نباید بگه من آیت اللهم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
4
باید ببینیم چه اتفاقی داره رخ می ده که برای پوشش اون همچین کارهایی می کنند
علي حسينيان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
80 درصد بودجه كشور از طريق فعاليتهاي اكتشافي، استخراجي ، پالايشي و صادراتي وزارت نفت تامين مي شود. وزارت نيرو در حد يكي از شركت هاي زير مجموعه نفت ( نظير: شركت ملي گاز، شركت ملي حفاري، شركت ملي پخش و پالايش فرآورده هاي نفتي و ... ) نيست. آنگاه دولت محترم بر اساس كدام كارشناسي صنعت عظيم نفت را به وزارتخانه اي ه عمده فعاليت آن در زمينه آب و فاضلاب است ضميمه مي كند ؟ نفت و درآمدهاي نفتي مستقيما" با حيات اقتصادي و امنيت ملي در ارتباط است. آيا صحيح است ما براي برگزاري چند جشنواره و كف زدن براي فيلم هايي كه اكثرا" كپي برداريهاي ناشيانه از آثار خارجي و ايراني قديم و جديد هستند و اداره چند كتابخانه، يك وزارتخانه ( ارشاد ) داشته باشيم. براي اداره 25 دانشگاه يك وزارتخانه ( علوم و فناوري ) داشته باشيم و ... آنگاه وزارت نفت منحل و ضميمه وزارتخانه كوچكي شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
4
88
آقاي احمدي نژاد،لطفا ايقدر كشور را دچار چالش نكن،بخدا بس است،ديگه از كارهاي شما خسته شديم.كشور قانون دارد،روال حقوقي دارد.
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
81
...از نظر او مجلس در رأس امور نیست!
الان موقع اقدام عملی و قاطع مجلس در برابر این سخنان ... است.
پاسخ ها
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
چه قاطعیتی؟ چه عملی؟ چه کشکی؟؟ اینا بلدن فقط تو مجلس راهپیمایی کنن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
29
راستی این وزیر بر کنار شده نفت که اتفاقا ریس دوره ای اپک شده بود ، و الان توی نفت ایران سمت نداره چظوری واسه اپک تصمیم میگیره؟؟
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
2
71
این کارهای رییس جمهور یعنی: من تک، شما همه!!!!!!
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
17
منظورتان ازوكيل ملت يعني همين نمايندگان مجلس ؟؟؟!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
43
4
این کامنتها رو عصر ایران گزینشی انتخاب میکنه و میذاره خیلی واضح است. دولت عین قانون عمل کرده این نماینده ها هستند که قانون گذاشتن و دولت داره اجرا میکنه. شانتاژ میکنن و واقعیت رو وارونه نشون میدن.برای عصر ایران متاسفم که در عین حال که قانون رو میدونه اما به اختلاف دامن میزنه.
وحید
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
17
26
خوب اختلاف رو بفرستین به مجمع تشخیص مصلحت نظام آقای رفسنجانی منتظرند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
ما كه اخر نفهميديم مصلحت نظام چرا و براي چي؟
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
66
1
هنوز کشور از وضعیت نامتعارفی که رئیس جمهور محترم در ماجرای عزل وزیر اطلاعات ایجاد کرد ، خارج نشده است که آقای احمدی نژاد ، با سخنان و موضع گیری جدید خود ، فضای سیاسی جامعه را ملتهب کرده است.

اقا من خودم منتقد دولت هستم.ولی دلیلی نمیبینم که این مسئله ی وزیر اطلاعات رو دوباره یاداور بشید.بنا به فرموده ی رهبر ما نباید یک مسئله کوچک رو بزرگ کنیم تا دشمنان سوء استفاده کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
11
198
رضا شاه هم مستبد بود ولی وضع مملکت راباکمترین درامدوتخصص سروسامان بخشید.اقای رییس جمهور لطفا اون عینک خود بزرگ بینی را بردارید وبرای یکبار هم شده بالباس مبدل وناشناس سوار وسایط نقلیه عمومی شوید تا واقعیات مصایب ومشکلاتی که برای مردم دراین دوران ایجاد شده را لمس کنید .
پاسخ ها
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
ما که بر قله های پیشرفتیم. مگه شک دارید؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
ما فعلا باید جهان رو درست کنیم!!!!!!!!!!
ناشناس
SRI LANKA
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
16
19
با سلام
نه با با چی خدا این 2 سال اخر را به خیر کند.ظاهرا اقای رییس جمهور شمشیر از رو کشیده اند.به نظرمن مجلس هر چه زودتر رییس جمهور را استیضاح کرده.تا مردم تکلیف خود را بدانند.ظاهرا از دید اقای رییس جمهور ملت ایران یعنی اقای مشایی .نگذارید کاسه صبر مردم لبریز شود
mostafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
55
192
ما از خیلی وقت پیش منتظر چهره واقعی احمدی نژاد بودیم!!! بد به حال غافلین!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
51
57
احسنت به اين انتقاد.خدا عاقبت ما را به خير كند.
محمدعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
127
42
اين مجلس و شوراي نگهبان هستند كه بايد ياد بگيرند به قوانيني كه تصويب ميكنند احترام بزارند، دولت كه مسخره اونها نيست قانون تصويب شده را يه روز دلشون بخواد اجرا بكنن يا نكنن...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
آقا محمد علی ، شما اهل کدام مملکت هستین ؟ چند وقته از ایران خبری ندارید ؟
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
66
7
با این مجلسی که داریم آخرش همچون گذشته دولت غالب میشه
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
52
163
يك كلام عدم كفايت
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
خدا را شکر که بالاخره بعد از شش سال ، آقای احمدی نژاد یک کار انجام شده در دولت های گذشته را مثبت دید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
4
آقاي احمدي نژاد ادعا ميكند كه چون روند قانوني ادغام كه دولت مصوبه به مجلس بفرستد و بعد وزارتخانه ها هماهنگي هاي لازم را بكند سپس وزارتخانه ها ادغام شوند روند طولاني را طي مي كند كه اين به ضرر دولت بوده و وقت گير بوده بنابراين براي جلوگيري از اين كار بدون اجازه مجلس اين كار را انجام داده.سوال من شهروند از رييس جمهور اين است كه كدام كشور دنيا دولت آن كشور بدون اجازه مجلس قانون تصويب مي كند.؟
خلیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
1
4
آقای رییس جمهور ولایت مدار در سال همت مضاعف ،مهمترین وظیفه دولت که لایحه بودجه سالانه است 80 روز با تاخیر آماده کردی .در عمل باید پیرو باشید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
4
میخوان زمینه را بر رای گرفتن مردم اماده کنند
تابعدها هم بگن ما این کارها را کردیم دل و قلوه ای هم بین هم رد بدل نکردیم.مجلسی که بارها عدم کفایتش را نشون داده حالا امده از دولت بی کفایت همایت میکنه منفی در منفی برابر است با مثبت و این اون نتیجه ای که میخواهند بگیرند
امیدوارم نظرم را بذاری
منصف باشیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
5
0
بهتره صحبت ها رو منصفانه نگاه کنیم ، نه مثل یک سری از دوستان کینه ای خودمان هر طرف که احمدی نژاد ایستاده رو بزنیم و طرف مقابل رو بگیریم ، نظر من اینه که با هر تفسیری و رایی وقتی شورای نگهبان نظر می دهد ، حرفی بر روی آن غلط است همان طور که حضرت آقا فرمود رای شورای نگهبان حجت است . والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
بابا حالا مگر با کم کردن یکی دو وزارتخانه اوضاع مملکت فرقی هم می کنه؟ همه این هیاهو برای این است که افزایش سطح عمومی قیمت ها را مردم چندان حس نکنند.
نسیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
331
0
با سلام
من از طرفدارهای احمدی نژادم در ضمن از رای دادن هم پشیمون نشدم . من به این تیتری که زدید نقد دارم .شما به نسبت سایت های دیگه منطقی تر بودید برای هین از این تیتر ناراحت شدم چون از شما بیشتر از اینها توقع داشتم.اولا آقای احمدی نژاد وهمه قوا خدمتگزار وکارگر ملت باید باشند چیزی که فقط احمدی نژاد در عمل نشون داد. چیزی که از حداقل نماینده های شهرمون اصفهان ندیدیم. یکم منصف باشیم می فهمیم کی دلسوزانه کار می کنه کی می خواد رای بگیره بره دیگه با مردم هم کاریش نباشه- آقای رییس جمهور درست گفته که دولت کار گر مجلس نیست.مجلس هم کارگر دولت نیست همه باید باهم همکاری کنند برای مردم .ولی مجلس نیتش پاک نیست فقط می خوادچوب لا چرخ دولت بذاره کاملا هم مشخصه.وقتی نماینده ای مثل مطهری قانون نظارت برنمایندگان می گه سند بردگی را امضا نکنید!!!! دیگه ببنید تو این مجلس چه خبره.
دمپايي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
بابا يكي به دادش برسد بريده كم اورده نميداند چكار كند
اكبري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
119
5
هم از آفاي احمدي نژاد وهم از مجلس متاسفم كه با انتخاب كلمه (كارگر) مستقيم وغيرمستقيم به قشرعزيز وعطيم كارگر توهين نموده اند. دولت ومجلسي كه با راي ميليونها كارگر منصوب شده اند حالا عارشان مي آيد كه كارگر كارگران باشد انشاا... به احترام آن قسمي كه خورده اند عندا... وعندالناس پاسخگو باشند البته همه ميدانيم كه حق الناس را نميتوان بهمين سادگي پاسخ داد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
موافقم
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
من که فکر میکنم اگه قضیه وزیر اطلاعات پیش نیومده بود این عمل غیرقانونی دولت هم مثل بقیه کارای غیرقانونیش پیش میرفت و تنها کسی که صداش درمیومد همین سایت همیشه حقگو بود.
مگه این مجلس کم به دولت سواری داده؟!
نظرشما چیه سایت محترم عصرایران؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
0
عقل هم چیز خوبیه به خدا...اینکه تابلو اول مجلس باید تصویب کنه بعد ادغام انجام شه..وگرنه اگه وزیر جدید بیاد و بعدش مجلس ادغام یا وزیر قبول نکنه،تکلیف چیه!!؟؟یکی بگه!!یعنی یک عدد وزیر بدون رای اعتماد و واسه یک وزارتخونه خیالی کار کرده!!!!
مهدی
UNITED STATES
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
2
دستتان درد نکند. ولی کو گوش شنوا. از این مجلس بی بخار هم آبی گرم نمیشود که جلوی این خود رایی ها را بگیرد.

موفق باشید و به همین روند نقد درست (اما کمی تندتر) ادامه دهید.
مجتبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
1
احسنت.رحمت به شير پاكي كه خوردي با اين تحليل خوبت.
به راستی مگر مملکت چقدر تاب و توان دارد که این همه حاشیه ها و دعواهای بی حاصل را تحمل کند؟ واقعاً این درد را به کجا باید برد که در این مملکت هزاران کار بر زمين مانده وجود دارد و بسیاری از مردم ، محتاج سرپناه و نان شب و دارو هستند ، اما آقایان به دعواهایی مشغول اند که واقعاً پایه و اساس ندارد و از تنورش نانی برای منافع ملت ایران پخته نمی شود.
رستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
2
2
اقاي احمدي ن‍‍‍‍‍‍‍‍زادبد نگفته.
اين مجلس كه خودش براي خودش ناظر ميزاره خوب معلومه كه در حد يك گارگر هم نيست.
احمد
UNITED STATES
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
2
0
با سلام؛باور داشته باشیم که کار اجرائی فوق الغاده مشکل و با چالش های گوناگون روبروست اما انجام بیشترین و مهمترین جراحی اقتصادی و بقیه کارها دلیل نمیشود که از مشورت و رای مجلس حتی اگر نیم بند باشد غافل شویم ادامه این چالش ها برای آگاهی مردم سودمند است اما هزینه زیادی را در پی دارد.
ابول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
20
1
آفرين بررئيسجمهور شجاع ودراينحال مظلوم بين دولبه قيچي فتنه گران سبز واصوالگرايان اصلاح طلب شده افتاده .شمامجلسان چرا اينقدردولت محبوب ملت رااذيت ميكنيد ونميگذاريد خدمت كند. ملت تمام حركات وكارشكني مجلس رازير نظردارد.حالا كه اين بنده خدا دارد خدمت ميكند شما داريد دست وبال اوراميبنديد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
1
3
مجلس باید از هیچکس جز خدا نترسد و با استیضاح دولت جلو تصمیمات مخرب بیشتر را بگیرد و با اینکار عملکرد غیرقابل قبولش را جبران کند. حتی یک روز تاخیر در اینکار هم جایز نیست و تحمل این دولت و خسارت هایش برای مملکت و مردم تا دو سال دیگر غیر ممکن است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
10
13
با سلام متاسفم برای این سایت کهمرتب رئیس جمهورو می کوبه،متاسفم بری کسایی که این تحلیل بالا رو نوشتن شما دلتون از کینه پر به خاطر همین حقو نمی فهمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
2
برخیز که شور محشر امد
ناشناس
CANADA
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
1
2
من فکر میکنم که دولت داره این بازیها را راه می اندازه که شکستهای اقتصادی اجتماعی و سیاسی رو یک جورایی لاپوشانی کنه و افکار مردم رو به سمت موضوعات دیگر منحرف کند وگرنه دلیلی نداره هنوز یک ماه از ماجراهای وزارن اطلا عات و قهرو.. یک معضل جدید درست کنه . من فکر کنم نمایندگان مجلس یک بار برای همیشه باید تکلیف عدم تمکین به قانون رو مشخص کنن با تفسیر شورای نگهبان دیگه هیچ بهانه ای از سوی دولت برای ادامه این روند وجود نداره.
محمد
UNITED STATES
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
2
0
بنام خدای حی و حاضر
با احترام به تمام عقاید خالصانه باید عرض کنم متأسفانه بعضی جاها به نظر میرسه ما بیرون گو دیها سریعیر از داخل گمودیها حرکت و به نتیجه می رسیم و تا آخرش هم میریم و هیچ درصدی برای اشتباه نمیگذاریم.در صورتیکه بی اشتباه فقط خداست.با صبر و احترام رمحمد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
2518
با سلام خدمت عصر ایران عزیز و همه آقایانی که کامنت گذاشتند.
بنده با توجه به نوع کارم با خیلی از چینی های عزیز در ارتباط هستم و چندین مرتبه هم در سال به این کشور سفر میکنم. روزی یکی از دوستان چینی من تعریفات عجیبی از ایرانی ها کرد که بنده را به شدت ناراحت کرد. ولی متاسفانه واقعیت داشت. حرفهای این بنده خدا این بود. ایرانی ها چشم همدیگر رو ندارند. از شرمساری همدیگر خوشحال میشوند. از گرفتاری همدیگر مسرور میشوند. همیشه به دنبال آتو از همدیگر هستند. اگر یک ایرانی دیگر را دیدند که کار اشتباهی میکند هرگز به او تذکر نمیدهند و یاد آوری نمیکنند بلکه منتظر میمانند تا زمین بخورد و شروع به ملامت کنند و یک دل سیر به وی بخندند. یک تجربه من رو داشته باشید بد نیست. یکی از مهندسین خیلی زحمت کش کارخانه ما روزی مرتکب یک استباه فنی شد.همکارای ایشون بلائی به سرش آوردند که مجبور شد از شرکت انتقالی بگیره. در همین اثناء یکی از مهندسین هندی توی اتاق ما نشسته بود و داشت گزارش کار این مهندس رو میداد که چرا این اتفاق افتاد یکی از دوستان ما در همان اتقا با حالتی وصف ناپذیر به این هندی زاده گفت دیدی که چه کرد """ خدا رو شکر که زمین خورد""" هندی زاده داستان ما که خود هندوس بود سری تکان داد و گفت برایتان متاسفم نه به خاطر اینکه نسبت به دوستان خود اینگونه هستید برای شما که مملکت خود را به باد مسخره گرفته اید. به نظر شما به عنوان یک خانواده ایا آبروئی برایمان مانده است؟
عزت مزید میدانم زیاد نوشتم ولی درج فرمائید.
با تشکر
مشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
6
من اهل سکته پکته هم نیستم خیلی ها را هم سکته خواهم داد...سخن قصار آقای جن گیر. اینهم حرکت بعدی برای سکته دادن مردم بدبخت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
7
یادش بخیر !!!!!!! تا قبل از ظهور « احمدی نژاد » مجلس در راس امور بود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
1
1
البته تا به حال که مجلس کارگر و خدمتگذار دولت بوده . باید به دریافتی بسیاری از اقایان نماینده از دولت به بهانهای گوناگون نگاه کرد .مظلوم نظام و مردم
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
3
اکثر مصوبات مجلس غیر کارشناسی وخام است .ماده 53هم از ان نوع .
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
7
بقول جلال آل احمد:
ما ایرانی ها قانون را برای نون آخرش می خواهیم و ...............
ناشناس
CANADA
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
3
مشکل این نیست که احمدی نژاد در راس باشد یا اصولگراها یا اصلاح طلبها . مشکل اینست که هر کس در راس می آید خود را صاحب ایران , و صاحب جان و مال و ناموس مردم میداند و وظیفه شرعی میداند که گروه رقیب را به هر طریقی نابود کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
9
11
رئیس جمهور می بایست استیضاح شود. همین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
3
خیلی منطقی بود
محمد
GERMANY
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
4
به خدا خسته شدیم از این همه دعوا و درگیری و تنش و برنج کیلویی 4500 تومن! ... به چی دلمون خوش باشه ... افغانستان مهاجر نمی گیره ... بابا آدم کابل زندگی کنه آرامش بیشتری داره!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
1
8
واقعا هنوز نمی دانید که آقای احمدی نژاد به چیزهایی که اعتقاد ندارد آنرا شعار میدهد که مردم متوجه نشوند . ولی این مردم خوب فرق بین خدمتگذار و قانونگریز را میدانند .
ابهـــــــــــام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
1
7
به امید ایــــــــــــــــــرانی آزاد
بازدید رهبر کره شمالی از کارخانه تانک های پیشرفته(+عکس) آسوشیتدپرس: بازداشت یک دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا/ دانشگاه به او هشدار داده بود در صورت خروج از کشور نمی‌تواند بازگردد هفته شگفتی‌ها در لیگ جزیره؛ لیورپول مغلوب چلسی شد، منچستریونایتد باخت اقدام بی‌سابقه در لیگ دسته اول؛ آزمایش دوپینگ از تمامی ۱۸ تیم گرفته شد شیرین کاری های کاخ سفید با ترامپ؛ این بار تبریک روز جنگ ستارگان! (عکس) جودوکار ایرانی‌الاصل ژاپن، حریف ایرانی خود را در کاپ آزاد ترکیه شکست داد آمار نگران‌کننده در خط حمله رئال مادرید؛ رسانه اسپانیایی از افت ۵۰ درصدی گلزنی خبر داد بازداشت ۲ مدیر در حادثه انفجار بندر شهید رجائی شباب الاهلی قهرمان لیگ امارات شد؛ نقش پررنگ آزمون و عزت‌اللهی در فتح زودهنگام لیگ ادعای نتانیاهو: حملات حوثی‌ها از ایران سرچشمه می‌گیرد/ در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد سرماخوردگی شدید، حضور قاسم‌پور در جام تختی را در هاله‌ای از تردید برد منظره‌ای وهم‌آور از دل طبیعت؛ صحنه ای واقعی در تم سریال "آخرین بازمانده از ما" (عکس) ادعای نشریه اسپانیایی: معمای مصدومیت لائوتارو مارتینس، تاکتیک اینتر برای سردرگم کردن بارسلونا کشف بمب ساعتی پیچیده شده در پرچم اسرائیل در جنوب تل‌آویو مصدومیت شدید مهاجم بوخوم؛ دنده شکسته، ریه سوراخ شده و پایانی تلخ برای فصل هوفمان