۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۱۹۷
تعداد نظرات: ۱۵۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۱-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۱۹۷
انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۱-۰۲-۱۳۹۰

5 بحران ویژه ، نتیجه خلاقیت دولتمردان!

ادغام نفت و نیرو یا معجون بی تدبیری؟
عصرایران - بر اساس تصمیم هیئت دولت ، وزارت نفت منحل و در وزارت نیرو ادغام می شود و وزیر فعلی نیرو نیز همزمان با وزارت نیرو، مجموعه بزرگ، حساس و مهم وزارت نفت را نیز تحت اداره خود خواهد داشت. با این تصمیم وزارت نفت سالها پس از ارتقای این مجموعه از شرکت ملی نفت ایران و تبدیل آن به وزارت صورت می گیرد و بدین ترتیب برای نخستین بار در تاریخ ایران، دچار کاهش منزلت می شود و استقلال نسبی خود را از دست می دهد.

این تصمیم در صورت نهایی شدن تبعات و بحران های زیادی را در پی خواهد داشت که به چند نمونه از آن اشاره می شود:

بحران منابع انسانی

وزارت نفت یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های ایران است. در طول تاریخ ایران همیشه دستگاه مدیریت نفت، در روند ارتقا بوده است چرا که جایگاه ، نقش، وظایف و فعالیت مجموعه صنعت نفت این نیاز را ایجاد کرده است که در چهاچوب وزارت مستقل نفت به ایفای نقش خود بپردازد ، خاصه آن که بخش عمده ای بودجه کشور از طریق نفت تأمین می شود.

 اما متاسفانه هم اکنون شاهد انحلال این وزارتخانه کلیدی و مهم و ادغام آن در وزارتخاته دیگری هستیم. از منظر مدیریت منابع انسانی ، نفس چنین اقدامی باعث تضعیف روحیه کارکنان صنعت نفت ایران می شود و همین موضوع منجر به کاهش راندمان کاری مجموعه می شود. انحلال وزارت نفت و الحاق آن به وزارت نیرو به صورتی که شاهد آن بودیم، مدیران و کارکنان وزارت نفت را با آینده ای مبهم روبه رو می کند. همین آینده مبهم که ابهامات بسیاری را به دنبال خود دارد و تاثیر آن در مجموعه فعالیت های مجموعه  وزارت نفت در بخش های مختلف تولید و صادرات نفت خام، تولید فراورده های نفتی ، گاز و پتروشیمی منفی خواهد بود.
این موضوع جالبی است که مثلاً تعاون و دادگستری در ایران وزارتخانه دارند و مجموعه بزرگ و گسترده نفت حداکثر معاونت یک وزارتخانه دیگر است!

بحران وسعت و تحرک

وزارت نفت از چهار معاونت اجرایی و تعدادی معاونت ستادی تشکیل شده است. برخی از معاونت های اجرایی، خود به اندازه یک وزارتخانه بودجه ، نیرو و وظایف دارند. شرایط کمابیش مشابهی نیز در وزارت نیرو وجود دارد به طوری که می توان گفت این دو وزارتخانه ، از عظیم ترین دستگاه های دولتی هستند ، به گونه ای که هر کدامشان واقعاً به اندازه چندین وزارتخانه دیگر وسعت دارند و لذا ادغام آنها ، تبدیل دریا به اقیانوس است و طبیعتاً اداره اصولی چنین مجموعه ای آن هم با مدیران کنونی ، امری قریب به محال است.
جالب اینجاست که پیش از این ، آقایان از مستقل کردن یا واگذاری برخی از زیر مجموعه های نفت و نیرو خبر می دادند تا بلکه این دو مجموعه عریض و طویل ، کوچک تر و چابک تر شوند ولی حالا برخلاف این مسیر ، می خواهند این دو را در هم ادغام نمایند تا از فرط سنگینی ، دیگر قادر به حرکت هم نباشد!

بحران تولید

این اقدام به طور قطع بر بخش تولید نفت خام ایران تاثیر منفی خواهد داشت و روند کاهش تولید نفت خام ایران را که از سال 84 آغاز شده بود، با شیب بیشتری روبه رو خواهد کرد.
ایران توانسته بود در سال 84 به رکورد تولید حدود چهار میلیون و 200 هزار بشکه در روز دست یابد اما در سال های پس از آن میزان تولید نفت خام ایران روز به روز با کاهش روبه رو شد. به همین مقدار، میزان صادرات نفت خام ایران نیز کاهش یافت تا حتی امارات نیز مدعی پیشی گرفتن از ایران در این زمینه باشد.

در زمینه کاهش تولید نفت خام ایران سه دلیل عمده دخالت داشتند: اول: ناکارآمدی مدیران دوم: تحریم های بین المللی وسوم: کاهش سرمایه گذاری های خارجی.
 با انحلال وزارت نفت ایران، تاثیرات عامل نخست افزایش می یابد و همین موضوع باعث افزایش تاثیرگذاری دو عامل بعدی می شود.

بحران مدیریت

 
وزارت نفت خود شامل ارگان ها و سازمان های بسیار بزرگ و وسیع با نیرو، بودجه ، وظایف و ماموریت های بسیار مهمی است که انتصاب فردی برای ریاست آن، می بایست همیشه با وسواس و دقت نظر فراوانی صورت بگیرد اما آنچه در دولت های نهم و دهم شاهد آن بودیم که وزارت نفت شاهد بیشترین تعداد افراد در راس خود بود که به جز یکی از آنها بقیه از توانمندی مدیریت و کفایت و لیاقت کافی برای مدیریت وزارت نفت برخوردار نبودند.
 آخرین وزیر نفت یعنی میرکاظمی شخصی است که قبل از دولت نهم، تصدی مدیریت شرکت فروشگاه های اتکا وزارت دفاع را به عنوان  بالاترین سمت در کارنامه خود داشت.

وی پس از این به عنوان وزیر بازرگانی و بلافاصله به عنوان وزیر نفت منصوب می شود. این در حالی  است که شرکت فروشگاه های اتکا در حد و اندازه های یکی از ریزترین ادارات تحت مدیریت وزارت نفت نیست. امور وزارت بازرگانی هم ، ربط چندانی به نفت ندارد ولی از آنجا که گویا ، در کابینه 70 میلیونی (!) قحط الرجال وجود دارد ، میرکاظمی وزیر نفت شد.

حال سوال اینجاست وقتی برای اداره وزارت نفت ، مدیری مناسب ندارند ، چگونه می خواهند کسی را برای اداره همزمان نفت و نیرو بیابند که توانایی این مهم را داشته باشد؟
این یک فرمول منطقی است: اگر وزیر بعدی از نفت باشد ، از نیرو سر درنمی آورد و اگر از نیرو باشد(که دولت نامجو را در نظر دارد)، سررشته ای در نفت ندارد . دربیرون هم که جایی نبوده که تا کنون کار نفت و نیرو را انجام دهد تا بتوان از انجا مدیر آورد. لذا بحران مدیریت در وزارت احتمالی ادغامی بیداد خواهد کرد.
البته از آنجا که گماردن افراد بی سابقه و بی تخصص در صدر برخی وزارتخانه ها در کشور مرسوم شده ، این موضوع  احتمالاً برای  آقایان ادغامگر ، جدی نبوده است.


بحران تداخل مسؤولیت های ناهمگون

 حوزه وظایف و اختیارات وزارت نفت هیچ ارتباطی با وزارت نیرو ندارد . سوال این جاست که این دو وزارتخانه بر چه اساسی با یکدیگر ادغام شده اند.
به راستی چگونه می توان وزارتخانه ای را تاسیس کرد و از آن ، هم انتظار مدیریت فاضلاب شهری را داشت و هم صادرات نفت کشور در چارچوب سازمان اوپک را بدان واگذاشت؟
دغام وزارت نفت با نیرو در کشوری با شرایط ایران و در مقطع کنونی، به همان اندازه مضحک است که بگویند وزارت امور خارجه در وزارت اموزش و پرورش اداغم شده است یا از ادغام وزارت دفاع در وزارت کشاورزی سخن بگویند!

به نظر می رسد یکی از دلایل انحلال وزارت نفت، این است که تاثیرگذاران دولت ، با شخص میرکاظمی به توافقات لازم(!) نرسیدند.اگر این اتفاق بیفتد ، در تاریخ و خاطره کنارکنان وزارت نفت این موضوع باقی خواهد ماند که در دوره کنونی وزارت نفت ، این وزارتخانه شاهد بیشترین شمار وزیران و سرپرستان بود و در نهایت هم منحل شد!

برچسب ها: نفت ، ادغام
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
85
79
جائي كه هم كار نفت و نيرو انجام داده باشد داريم شركت مپنا در بلوار ميرداماد تهران
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
35
108
عصر ایران جان
فکر نکن کشف مهمی کردی! اکثریت قریب به اتفاق مردم با هر سطح سوادی متوجه ایجاد بحران با این اتفاق میشوند
فقط تعجب من از اینست که چرا دولتمردان متوجه این اشکالات نشده اند؟
دت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
9
152
همیشه دستگاه مدیریت نفت، در روند ارتقا بوده است.
اين حرف كاملا" غلط است بعد از رفتن آقاي زنگنه كاملا" روند نزولي شده است
دکتر صلاح الدینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
247
103
آره عجب بحرانی ، عصر ایران میخواد بگه مثلا وزیر نفت نمیداند که نیرو چیه و یا بالعکس پس چطور مملکتو اداره کنه؟! عصر ایران جان متصدی وزارت هر وزارت خانه باید مدیریت نیروی انسانی را بداند نه اینکه تخصص جامع همطراز با تخصص کارشناسان آن فن را بداند و الا اگر غیر از این بود پس باید رئیس جمهور هر کشوری باید دکترا در رشته سیاست ، اقتصاد ، امور اجتماعی و ورزشی و غیر و ذالک می داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
سلام دکتر جان
این چه حرفی هست که انداخته اید سر زبان ها که مدیر ارشد یک وزارتخانه لازم نیست تخصص داشته باشد و فقط باید نیروی انسانی را مدیریت کند؟ آیا مدیر یک مجموعه نباید در عین حالی که در مدیریت نیروهای انسانی متبحر است ، از کار ان مجموعه هم سر در بیاورد؟ اگر نفهمد که در زیر مجموعه اش چه می گذرد و تخصصی لااقل در سطح عمومی نداشته باشد که خیلی راحت دور می خورد و سرش کلاه می رود. به عنوان مثال ، آیا یک مهندس الکترونیک را رئیس یک مجتمع قضایی می کنند؟ یا یک غیرنظامی را فرمانده پادگان می کنند ؟ پس باید در وزارتخانه های تخصصی ، وزیر تخصص عمومی و تجربه کاری در حوزه کاری ان مجموعه را داشته باشد.
درباره رئیس جمهور هم فرمایش و قیاس شما نادرست است زیرا رئیس جمهور در امور تخصصی وزارتخانه ها ورود ندارد و وزرا را اداره می کند ولی وزرا امور تخصصی وزارتخانه های خودشان را.
موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
کلک واقعا دکتر هستی با یان تخصص گریزی ات؟
ناشناس
Iraq
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
9
163
مگر میرکاظمی که در دولت قبل کارش تامین مرغ و گوشت و میوه بود، از نفت سر رشته داشت؟ ایران سرزمین مردهای همه کاره است مثل خود احمدی نژاد
رحيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
357
27
از سال 1384 که اداره مملکت دست کاردانش افتاده، شما بجاي حمايت و قدرداني از دولت خدمتگذار، مدام بر طبل دشمني و معاندت ميکوبيد!
رشد صنعت نفت و ارتقاء سطح زندگي اقشار مختلف هم ميهنان فقط و فقط در دولتهاي نهم و دهم روي داده است.
بيش از اين همراهي استکبار نکنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
3
187
نیست اینائی که الان هستند اوج مدیریت هستند یکی مثل محرابیان یا بذرکار یا یک دانشجوی جوجه مهندس صفر کیلومتر که هرچی بهش بدن امضا کنه کافیه زیادی حرص نخورید نه پول نفت نه نیرو متعلق به مردم ایران نیست ولی هزنه هاش چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
54
350
احسنت
بسيار صحيح وبجابود
به نظر من تنها تشابه اين دو وزارتخانه اينه كه هردو با ن شروع ميشوند احتمالا براي ادغام بر اساس حروف الفبا مرتب و دوتا يكي كرده اند
پاسخ ها
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
خيلي با حال بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
هر دوی آنها وزارتخانه های پولدار و منبع درآمد کشور هستن. حالا باید ببینیم کی قرار وزارت تمام درآمد های مملکت رو به عهده بگیره!
ایرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
54
145
البته یک سوال در ذهن ایجاد می شود که آقای دولت که ادعا می کند با توجه به سند چشم انداز تعداد وزارت خانه ها باید به 17 وزارت خانه تقلیل یابد و بر همین اساس نیازی به رای اعتماد مجدد مجلس نمی باشد و ما طبق قانون این ادغام ها را انجام می دهیم، در کجای این سند گفته شده باید وزارت نفت با نیرو ادغام گردد .قطعا منظور از این سند ادغام وزارت خانه هایی بوده که از باب انجام امور در یک حیطه قرار میگیرند و هیچگونه بحرانی از ادغام آنها در کشور بحران زده ایجاد نمی گردد .لزوم نظارت و تایید مجلس در این خصوص لازم الاجرا بوده و از این عزیزان می خواهیم که این بار لااقل اجازه دهند مجلس در راس امور بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
واقعاً اگر ريگي به كفش شان نيست چرا دست گذاشتند روي دو وزارت خانه كليدي؟
بي نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
5
102
از دست عزيزان چه بگوييم گله اي نيست !!!
پاسخ ها
مختار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
گر هم گله اي هست .... دگر حوصله اي نيست
بينام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
1
28
ضمن اينكه با مطالب فوق و اينكه تصميم ادغام اين دو وزارتخانه تصميمي از اساس غلط و ناپخته است كاملا موافقم ولي چنانچه به سياق اين چند ساله دولت محترم بدنبال عملي نمودن تصميم خود فارغ از مطالعات كافي وكسب نظرات نخبگان باشد بنظر ميرسد مهندس زنگنه با تجربه وزارت در هر دو وزارتخانه وبعنوان مديري با سابقه وتوانمند گزينه مناسبي باشد.
البته چنانچه اقايان خواهان بكارگيري مديري توانمند باشند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
1
39
خیلی مهم نیست تاکنون هم بسیاری از وزرای محترم از کارشون سر در نمی آوردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
3
24
اصلا میخوای اسامی رو برات بفرستن شما یکیشو انتخاب کننی
پیشنهاد خوبیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
12
25
ادغام وزارتخانه ها بسیار کار معقولی است با تعطیلی خیلی از ارگانهای دولتی مردم راحتتر به امور خود میرسند
نسل سوخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
1
10
پس چرا از ادغام بازرگاني در صنايع و معادن چيزي نميگيد؟ معاونت معدني وزارت صنايع و معادن خودش درحد يه وزارتخونه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
3
22
البته لازم به ذكر است متخصصاني ! مانند مهندس زنگنه در هر دو وزارتخانه تجربه لازم را دارند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
4
26
مسئله اصلي در وزارت نفت مسئله مديريتي است تا وزارتي بودن قبل از انقلاب شركت ملي نفت ايران متولي امور نفت ايران بود و وزير امور اقتصادي وقت در اجلاس اپك شركت مي نمود كه پس از انقلاب جهت نظارت بيشتر به وزارت تبديل شد.پس اگر مديريت صحيح و روزآمد وجود داشته باشد بعنوان يك معاونت نيز مي توان به اهداف چشم انداز رسيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
30
10
حالا مي خواهند اقاي نامجو را در راس وزارت خانه جديد بگذارند كه همين دو ماه پيش با راي 102 نماينده در سمت وزير نيرو ابقاشد واقعا ايشان با چنين سابقه اي مسوليت جديد را به خوبي مي توانند بعهده بگيرند!!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
5
46
شما يادتان رفته كه رابطه آب با برق هم مانند رابطه نفت وبرق است واين روزها شاهد قراردادهاي آبكي وزارت نفت مي باشيم از طرفي آقاي زنگنه سلبقه وزارت را در هردو داردولي هرچي بشود يقينا بلايي سر حقوق هاي انچناني مي آيد كه نفتي دازند جز ولز مي كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
46
خدایش وزارت تعاون به چه درد میخوره ؟
mm2
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
1
30
به عزيزان آموزش و پرورشي تبريك مي گوييم كه: نفت رفت.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
21
37
دقیقا همین کار را برای وزارت جهادسازندگی و کشاورزی کردند که الان نه جهادسازندگی درستی داریم نه کشاورزی درستی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
23
گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست. اگه تونستی بقیشو بیا
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
1
24
شخصی مانند آقای بیژن نامدار زنگنه سابق وزیر بودن در هر دو وزارتخانه را دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
1
34
کاملا موافقم-کلا این دولت کارهای بدون بررسی زیاد انجام ی ده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
24
78
باسلام
بنده خوزستاني هستم و سالهاست بعلت نوع كارم با مناطق نفت خيز جنوب و سازمان آب و برق خوزستان ارتباط دارم و ادغام اين دو وزارت نشاندهنده عدم شناخت تصميم گيران در حجم وظايف و حوزه كاري آنها مي باشد و هر شهروند خوزستاني آشنا به مسائل اداري و سازماني با نيشخند به اين ادغام مي نگرد
ایرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
23
23
البته یک سوال در ذهن ایجاد می شود که آقای دولت که ادعا می کند با توجه به سند چشم انداز تعداد وزارت خانه ها باید به 17 وزارت خانه تقلیل یابد و بر همین اساس نیازی به رای اعتماد مجدد مجلس نمی باشد و ما طبق قانون این ادغام ها را انجام می دهیم، در کجای این سند گفته شده باید وزارت نفت با نیرو ادغام گردد .قطعا منظور از این سند ادغام وزارت خانه هایی بوده که از باب انجام امور در یک حیطه قرار میگیرند و هیچگونه بحرانی از ادغام آنها در کشور بحران زده ایجاد نمی گردد .لزوم نظارت و تایید مجلس در این خصوص لازم الاجرا بوده و از این عزیزان می خواهیم که این بار لااقل اجازه دهند مجلس در راس امور بماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
16
خیلی باهوشی.................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
40
از بحرانهای بحث ادغام گفتید و گفتید که مجلس باید نظر بدهد و از این قبیل اما سوزنی هم به این مجلسیان محترم بزنید که در برگزاری جلسات و نشستهای علنی و غیر علنی در جهان رکورد شکنی کرده اند. راستی این خانمها و آقایان محترم در این جلسات چه می کنند و این همه قانون و مصوبه و حرف و حرف و حرف چه دردی از این ملت دوا می کند.
آیا فعال بودن مجلس به این است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
23
58
سند چشم انداز ،دیدگاهها و نظرهای گوناگونی را با توجه به شرائط آن زمان تصویب نموده که یکی از دهها سند، مربوط به ادغام وزارتخانه ها وکاهش آن به 17 میباشد.حال سوال آنستکه چرا از آن همه اسناد در خصوص جایگاه ایران در خصوص مسائل علمی و فنآوری اطلاعات و .... به این ادغام چسبیده ایم .آن هم با بیشترین سرعت و بدون توجیه علمی.آخر در کدام کشور حوزه خلیج فارس که دارای منابع نفتی میباشند همچین مدلی پیاده کرده اند. نفت ونیرو ،نه از نظر مدیریتی و نه از دیدگاه تخصصی هیچ ارتباط آنچنانی با هم ندارند. به نظر می رسد در این زمان که دولت به خاطر لجبازی تا اندازه زیادی اعتبارش را از دست داده است به دنبال درست کردن مساله ای جدید و ... میباشد.هر چند از خرداد 84 تاکنون چنین بوده است.
م.ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
25
13
خشت اول چون نهد معمار كج
تا ثريا ميرود ديوار كج
تفسير و نقدهاي جورواجور به درد اين مردم نميخوره راهي پيدا كنيد تا نمك گنديدتون رو گند زدايي كنيد!!!!
از نفت
Germany
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
39
بد نیست بگذارید وزارت نیرو هم دچار سو مدیریت و بدبختی ما شود
a
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
40
بهترين حالت وجود يك شركت مستقل به نام شركت ملي نفت ايران است البته همت كنند اساسنامه را بنويسند و گرنه وزارت نيرويي ها خيلي خوب بلدند اساسنامه اش را بنويسند!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
38
3
واقعا بیداد خواهد کرد نمونه بارز ان همین وزیر که نفتی نیست وبقول دولت ناکارامد جلوه داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
20
41
باسلام
به نظر من كليد اين معضل زماني خورده شد كه درمجلس تصيميم گرفته شدكه تعداد وزارتخانه ها به 17 تا كاهش پيداكنه. آخه روي چه اصولي اين لايحه تصويب شد؟
كه البته با خلاقيت و ابتكار دولت اين تصميم اشتباه فاجعه خواهد ساخت
آسيب پذير
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
17
38
با اين دولت قدرتمند به زودي شاهد ادغام تمام وزارتخانه ها با وزارت اقاي م.
خواهيم بود.شما هم خيلي انرژي براي استلال منطقي مصرف نكنيد.به قول اقاي رييس جمهور: و اين شدني است!!!
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
30
در حال حاضر حيات بعضي به ايجاد نا بساماني در کشور وابسته است.
مختار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
18
72
يه چيزي دقت كردين ؟ ما به هرچي به چشم طنز نگاه ميكنيم ..چند روز بعد ميبينم به واقعيت تبديل شده .
1- يا ما همه چيز رو به طنز ميگيريم ..
2-يا دولت همه كاراش طنز شده
* البته با اين اوضاع درامد و گراني نان و .. براي ما كه حوصله طنز نمونده .. پس لاجرم گزينه 2 صحيح مي باشد.
يحيي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
24
6
البته مجلس محترم در تدوين قانون بايد دقت بيشتري كند چرا دست دولت را باز گذاشته است تا هر وزارتخانه اي را ادغام كند بايد وزارتخانه هاي مهم مستثني ميكرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
2
36
مثلا" تشکیل وزارت انرژی همانند بسیاری از کشور ها چه اشکالی داره؟
عبدالله عسكري
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
9
28
انصافا دراين قضيه حرف رييس جمهور محترم درست است مذاكرات مجلس هم اين را تاييد مي كند . خوب از اول قانون را خوب مي نوشتند. مگر امروز روز آزمون خطاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
19
4
آفرین - به نظر می رسد که عزیزان ماموریت دیگری دارند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
15
31
پیش به سوی فتح قله های مدیریت جهانی!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
24
4
آفرین - به نظر می رسد که عزیزان ماموریت دیگری دارند!
محمد مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
26
61
این کوته نظری است که بحران را فقط در شرکت نفت ببینیم
بلایی که بر سر آموزش و پرورش و آموزش عالی و بلایی که بر سر اخلاقیات و وجدان کاری و بلایی که بر سر ارزشهای دینی و باورها بوجود آمده بزرگترین بحران است. کدام کشور کوچک اروپایی نفت دارد یا معادن طلا و الماس و مس و ... دارد ؟ولی چیزی دارند که بر همه اینها که گفتید میچربد و ما نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
2
43
قابل توجه شما كه پالايشگاه‌ها و صنايع پتروشيميايي از بخشي به نام يوتيليتي تشكيل شده‌اند كه وظيفه آن توليد برق، آب، و . . . در پالايشگاه است. بنابراين مدير يك پالايشگاه قطعاً از عملكرد نيروگاه نيز كم و بيش سردر مي‌آورد. اما سؤال من از شما اين است كه مثلاً آقاي دانش‌جعفري كه وزير سابق نفت بودند و از وزارت بازرگاني تشريف آوردند، چقدر در نفت سررشته داشتند كه مجلس محترم به ايشان رأي اعتماد داد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
5
36
آیا دولتهای دیگر خیلی تخصصی بودند یادمان نرود که ما وزیر 25 ساله هم در دولتهای قبلی داشتیم!البته نظر ایتجانب به منظور تایید نظر کسی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
15
همیشه نیمه پر لیوان رو ببینید . راستی الان چقدر از لیوان پره ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
8
45
وقتي مجلس دولت را ملزم به ادغام وزارتخانه ها كرده دولت چه كند؟ نكنه توقع داريد وزارت نفت را با وزارت بهداشت يكي كند و وزارت صنايع هم با وزارت اطلاعات يكي شوند؟ گيردادن الكي هم حدي داره
حسین حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
5
62
ای کاش بجای به به و چه چه بینندگان خود نوشتاری در جهت کمک به دولت ومجلس را با دید خیر خواهانه عرضه میکردید تا کمتر متهم به مخالفت با هر تصمیم به حق ونا حق دولت شوید که هستید. عزیز عصر ایرانی بی نام ونشان از تاریخ نفت در ایران گفتی فهمیدم که در این زمینه تقریبا هیچ چیزی جز هوچیگری نمیدانی.تا قبل انقلاب ما وزارتی بنام وزارت نفت نداشتیم بلکه شرکت ملی نفت ایران بود که همانند سازمان انرژی هسته ای مستقل زیر نظر مستقیم شاه و دولت کار میکرد .
عزیز عصر ایرانی از کدام بحران سخن میگویی غیر از زمان شاه آن هم تاحدود ی اکثر مسولان در غیر تخصص خود به مدیریت مجموعه خود میپرداختند دکتر ولایتی حسین مرعشی (اگر تخصصی را برایش بتراشیم )کرباسچی کلانتری و.... بحران را شما ایجاد میکنید
البته با عجله دولت در این موضوع مخالفم
كامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
46
3
باسلام
با توجه به موضعگيري هاي بعضي ها درخصوص نزديك بودن آخر زمان واقعا بايد باصداي بلند به غول رسانه اي آمريكا لعنت فرستاد تاديگر فليمهايي مثل 2012 نسازند وعده اي رادرتوهم نيندازند كه فكر ميكنند حالا كه يك سال ديگر بيشتر زنده نسيتيم پس بگذار هر طور دلمان خواست وفكر ميكنيم جهان وكشور را مديريت كنيم و همه را بهم بريزيم واوضاع را غاراش ميش كنيم تا حالشو ببريم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
51
چه فرقي مي كند مگه وزير نفت فعلي از نفت چيزي مي دونست مگه وزير صنايع كارشناس صنايع بوده ... اصلا مگه آشنايي و تخصص براي يك وزير لازمه نه اصلا لازم نيست مهم عرض ارادته و ميزان نزديكي
ناشناس
Germany
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
29
شما میگید" اگه وزیرانرژی ازنفت باشدازنیرو سردرنمی اوردواگه ازنیرو باشدازنفت سردرنمی اورد".اما به نظرمن باتوجه به سابقه ی این دولت وزیر بعدی ازهیچکدامشان سردرنمی اورد!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
29
12
وزارت تعاون كه سالي يك بار اسمش هم به زبان نمي ايد باقي ميما ند ولي وزارت نفت با ان عظمت در نيرو حل مي شود احسنت ؟؟||
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
2
32
مگر وزیر فعلی نفت وزیر بازرگانی نبود؟برادر در وزارتخانه باید مدیریت کرد همین
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
27
6
قراربود دولت تعداد وزارتخانه ها را كم كند .چرا از وزارتخانه هايي كه ارتباط نزديكتري به هم دارند مثل وزارت آموزش و پرورش با وازرت علوم يا وزارت بهداشت درمان با وزارت رفاه ... .شروع نكرد؟ آيا هدف غير از برداشتن شخص آقاي ميركاظمي و گذاشتن شخص ديگر غير از جناح رهبري است؟
سروش(کرمانشاه)
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
9
30
عصر ایران عزیز:شما طبق کدام منش وسند اقدام به پیش بینی انچه قراراست اتفاق بیفتد می کنی..؟آیا هنوز رئیس دولت سازوکار نحوه ی مدیریت این دو وزارتخوانه را ابلاغ کرده اند که به راحتی دست به تحلیل می زنید..؟آیا ناکارامد جلوه دادن کاری که هنوزانجام نشده نشان از حب و بغض نیست..؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
34
اي بابا چقدر سخت مي گيريد !ما الان در منطقه اي هستيم كه هر شش ماه يك مسئول و هرماه تعدادي مدير عوض مي شوند، طوري كه كارمنداشون هم بعضي وقتها رئيساشونو نمي شناسند .اما كلا اتفاق خاصي نمي افتد.
خادم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
23
89
حالا کجاشو دیدی؟!
تازه میخواهیم دنیا رو مدیریت کنیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
13
من با نظر اين بيننده كه گفته:ناكارآمدي كاري كه انجام نشده از كجا معلوم .موافقم زيرا كشور ما سر زمين هزينه كردن براي تجربه هاست نه استفاده از تجربه ها
AMIR
Netherlands
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
39
51
با سلام - بنده از کارکنان وزارت نفت هستم در تایید این مقاله بیاد بگویم در طی یکی دو روزی که بحث ادغام وزارت نفت پیش آمده متاسفانه موجی از یاس و نگرانی و بی انگیزگی در مجموعه کارکنان وزارت نفت به وضوح قابل مشاهده است، امیدوارم مجلس محترم در این مورد تمهیدی بیندیشد.
پایان زودهنگام برای جودوکاران جوان ایران در ترکیه؛ دست نمایندگان کشور از مدال کوتاه ماند علیپور دروازه‌بان شد قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا قطعی شد؛ تساوی لورکوزن، سند قهرمانی باواریایی‌ها را امضا کرد وزیر دفاع: اگر به ایران حمله شود با قدرت پاسخ می‌دهیم/ کشورهای منطقه برادران ما هستند ولی پایگاه‌های آمریکا اهداف ما هستند عراقچی وارد پایتخت پاکستان شد بازدید رهبر کره شمالی از کارخانه تانک های پیشرفته(+عکس) آسوشیتدپرس: بازداشت یک دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا/ دانشگاه به او هشدار داده بود در صورت خروج از کشور نمی‌تواند بازگردد هفته شگفتی‌ها در لیگ جزیره؛ لیورپول مغلوب چلسی شد، منچستریونایتد باخت اقدام بی‌سابقه در لیگ دسته اول؛ آزمایش دوپینگ از تمامی ۱۸ تیم گرفته شد شیرین کاری های کاخ سفید با ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا در جنگ ستارگان! (عکس) جودوکار ایرانی‌الاصل ژاپن، حریف ایرانی خود را در کاپ آزاد ترکیه شکست داد آمار نگران‌کننده در خط حمله رئال مادرید؛ رسانه اسپانیایی از افت ۵۰ درصدی گلزنی خبر داد بازداشت ۲ مدیر در حادثه انفجار بندر شهید رجائی شباب الاهلی قهرمان لیگ امارات شد؛ نقش پررنگ آزمون و عزت‌اللهی در فتح زودهنگام لیگ ادعای نتانیاهو: حملات حوثی‌ها از ایران سرچشمه می‌گیرد/ در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد