فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۳۰-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۲۹۷۸
انتشار: ۱۷:۲۵ - ۳۰-۰۱-۱۳۹۰

پزشکان حق افزایش ویزیت را ندارند

عصر ایران
وی افزود: با بحث‌های کارشناسی صورت گرفته تصمیم گرفته شد، درآمدها را به قسمت‌های مختلف تجزیه نکنیم که اگر بخواهیم به این نکته تکیه کنیم موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد لذا تصمیم گرفتیم از یک منبع مطمئنی بودجه سلامت افزایش یابد که این منبع مازاد درآمد بودجه نفت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: پزشکان حق افزایش ویزیت قبل از تعیین و اعلام تعرفه‌های جدید را ندارند اما از طرفی دولت باید هر چه سریعتر تعرفه‌ها را اعلام کند.

به گزارش فارس سید شهاب‌الدین صدر درباره تعرفه سال 90 نیز یادآور شد: تعرفه امسال بر اساس قانون باید به تصویب هیئت وزرا برسد بر همین اساس کمیته مشترکی بین سازمان نظام پزشکی، وزارت رفاه و وزارت بهداشت برگزار شد که کار کارشناسی دقیق روی تعرفه‌ها انجام گرفت که در نهایت توافق خوبی حاصل شد.

صدر گفت: نظرات در بین این 3 سازمان مشترک است و قرار است تعرفه‌ها در اولین جلسه شورای عالی بیمه نهایی شود. مجموعاً تعرفه‌های دولتی و خصوصی بر اساس نرخ تورم بسته شده است و قابل قبول محسوب می‌شود و اختلاف نظری در این بین وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برخی پزشکان بدون اعلام تعرفه پزشکی امسال اقدام به افزایش خودسرانه ویزیت خود کرده‌اند، گفت: حتماً باید این تعرفه‌ها تصویب شود و سپس پزشکان ویزیت را افزایش دهند از طرفی دولت باید هرچه سریعتر تعرفه‌ها را اعلام کند.

صدر تصریح کرد: بودجه سلامت کشور رشد 27 درصدی دارد و همچنین در برنامه 5 ساله پنجم اختصاص 10 درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت تخصیص شده است که مقدار آن 6 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان می‌شود.

وی افزود: با بحث‌های کارشناسی صورت گرفته تصمیم گرفته شد، درآمدها را به قسمت‌های مختلف تجزیه نکنیم که اگر بخواهیم به این نکته تکیه کنیم موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد لذا تصمیم گرفتیم از یک منبع مطمئنی بودجه سلامت افزایش یابد که این منبع مازاد درآمد بودجه نفت است.

سید شهاب‌الدین صدر در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که صبح امروز در کتابخانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر 4 هزار و 800 آزمایشگاه در کشور وجود دارد و حدود 6 هزار نفر دکترای علوم آزمایشگاهی در کشور فعالیت می‌کند.

صدر در خصوص نظر یکی از مسئولان مبنی بر اینکه بهتر است آزمایش‌ها و نسخه‌های پزشکی به طور فارسی نوشته شود نه انگلیسی، گفت: پزشکان نسخه‌ها را انگلیسی نمی‌نویسند، بلکه زبان نوشتن این نسخه‌ها لاتین است و زبان لاتین هم متعلق به یک کشور نیست. اینکه بتوان زبان نوشتن نسخه‌ها را عوض کرد نیازمند یک کار کارشناسی دقیق توسط انجمن‌های تخصصی است و توقع داریم وزارت بهداشت با این موضوع عالمانه برخورد کند و عجله نکند.
ارسال به دوستان
عکس آتلیه‌ای یک خانواده تهرانی در دوران قاجار سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود