فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۵-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۵۲۰۸
انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۵-۱۱-۱۳۸۹

افزایش 2 میلیون لیتری تولید بنزین از شنبه

عصر ایران
این مقام مسئول با یادآوری اینکه متنوع سازی سبد خوراک نفت خام یکی از ویژگی های این طرح نفتی است، تبیین کرد: با راه اندازی واحدهای جدید پالایشی امکان تصفیه نفت خام سنگین میادین نفتی دزفول شمالی فراهم می شود.
معاون وزیر نفت از افزایش 2 میلیون لیتری تولید بنزین ایران از فردا 16 بهمن ماه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت دو خط لوله جدید نفت و فرآورده نفتی با سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلاری آغاز می‌شود.

علیرضا ضیغمی در گفتگو بامهر با اشاره به آغاز بهره برداری رسمی از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند، گفت: با بهره برداری از این پروژه نفتی در مجموع ظرفیت تولید بنزین معمولی و سوپر ایران 12 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه فردا 16 بهمن ماه با راه اندازی طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند 2 میلیون لیتر در روز بنزین تولید خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا تابستان سال آینده ظرفیت نهایی تولید بنزین از این واحد پالایشگاهی در مجموع به 16 میلیون لیتر در روز افزایش یابد.
 
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه برای بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه نفت شازند حدود سه میلیارد و 300 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده است، اظهار داشت: تاکنون 2.6 میلیارد دلار از منابع مالی این طرح نفتی جذب شده است.
 
این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت همچنین از افزایش روزانه 80 هزار بشکه ای ظرفیت پالایش نفت با راه اندازی این طرح خبر داد و ادامه داد: با راه اندازی مرحله دوم توسعه در مجموع ظرفیت پالایش نفت از 180 به 260 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه متنوع سازی سبد خوراک نفت خام یکی از ویژگی های این طرح نفتی است، تبیین کرد: با راه اندازی واحدهای جدید پالایشی امکان تصفیه نفت خام سنگین میادین نفتی دزفول شمالی فراهم می شود.
 
وی با بیان اینکه تولید بنزین با استاندارد یورو پنج و گازوئیل کم گوگرد از دیگر ویژگی های این پروژه پالایشگاهی است، بیان کرد: همچنین برای اولین بار با راه اندازی این طرح امکان تولید محصول پتروشیمی پروپیلن فراهم می شود.
 
آغاز ساخت 1.3 میلیارد دلار خطوط لوله جدید نفتی
 
به گزارش مهر، ضیغمی در ادامه با اعلام اینکه فردا ساخت دو خط لوله جدید انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی به طور رسمی آغاز می شود، گفت: وزارت نفت به منظور تامین خوراک مورد نیاز پالایشگاههای نفت تهران و شازند اراک ساخت دو خط لوله نفتی را آغاز خواهد کرد.
 
به گفته مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بر این اساس ساخت خط لوله انتقال نفت ری- سبزآب و خط لوله انتقال فرآورده های نفتی ری- آبادان به طور رسمی آغاز خواهد شد.
 
معاون وزیر نفت طول خط لوله نفت سبزآب – ری را حدود 640 کیلومتر اعلام کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح 750 میلیارد تومانی انتقال نفت خام میادین جنوبی کشور ب پالایشگاه اراک و تهران خواهد بود.
 
وی همچنین هدف از ساخت خط لوله 840 کیلومتری ری- آبادان را انتقال فرآورده های نفتی عنوان کرد و اظهار داشت: برای ساخت این خط لوله هم به حدود 550 میلیارد تومان منابع مالی و اعتباری نیاز است.
 
این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع برای ساخت و راه اندازی این دو خط لوله جدید نفتی و فرآورده نفتی به حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار منابع مالی نیاز است.
ارسال به دوستان
هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی