فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۶-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۳۱۴۱
انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۶-۱۰-۱۳۸۹

"دامپزشكی غذای آلوده به ببر داده است"

عصر ایران
دامپزشكي درباره غذاي آلوده‌اي كه به حيوانات باغ وحش از جمله ببر سيبري داده شده، بايد پاسخگو باشد.

فارس: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه مسئوليت سلامت حيوانات باغ وحش ارم با دامپزشكي بوده است، گفت: دامپزشكي درباره غذاي آلوده‌اي كه به حيوانات باغ وحش از جمله ببر سيبري داده شده، بايد پاسخگو باشد.

محمد جواد محمدي زاده كه براي بازديد به منطقه حفاظت شده ورجين رفته بود،‌ درباره وضعيت اتفاقاتي كه در باغ وحش ارم در پي يكديگر رخ داده است، گفت: فعاليت باغ وحش ارم زير نظر محيط زيست است و ما به دليل بيماري‌هايي كه وجود دارد اجازه فعاليت را نداده و نمي‌دهيم.

وي در ادامه گفت: محيط زيست اصرار دارد تا زماني كه سلامت حيوانات و واگيردار بودن بيماري‌ها براي انسان‌ها مشخص نشود فعاليتي در باغ وحش ارم صورت نگيرد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه اظهار داشت: مسئوليت سلامت حيوانات باغ وحش ارم با سازمان دامپزشكي است.

محمدي‌زاده تصريح كرد: محيط زيست 2 ببر در باغ وحش ارم داشت كه يكي از آنها از بين رفت اما ببر ماده در وضعيت خوبي قرار دارد؛ بنابراين تلاش مي‌كنيم تا مكان مناسبي را براي ببر ماده در نظر گرفته و نسبت به انتقال آن اقدام كنيم.

هنوز تصميمي براي انتقال ببر ماده گرفته نشده است

وي در پاسخ به اين پرسش كه قصد داريد ببر ماده را به كجا منتقل كنيد؟ تصريح كرد: هنوز اين مسئله در دست بررسي است؛ اگر زيستگاه ميانكاله آماده شده بود اين انتقال صورت مي‌گرفت اما چون ميانكاله آماده نيست احتمال دارد براي مدت موقت به محلي مانند پارك پرديسان منتقل شود.

محمدي زاده با اشاره به از بين رفتن 3 شير باغ وحش ارم، افزود: سازمان دامپزشكي درباره تمام فعاليت باغ وحش ارم از جمله كوتاهي‌هايي كه صورت گرفته و غذاي آلوده‌اي كه به حيوانات داده شده بايد پاسخگو باشد.

دامپزشكي بايد درباره مرگ ببر و شيرهاي باغ وحش ارم پاسخگو باشد

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه تأكيد كرد: مراقبتي در زمينه سلامت غذاي حيوانات باغ وحش صورت نگرفته و محيط زيست اين مسئله را به صورت جدي پيگيري مي‌كند.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: سازمان دامپزشكي بايد در اين رابطه و اتفاقاتي كه رخ داده پاسخگو باشد.

وي در ادامه افزود: البته مسئولان دامپزشكي مدعي هستند كه دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران طرف قرار داد بوده است كه اين مسئله به ما ربطي ندارد و قصد دخالت در اين مسئله را نداريم.

محمدي‌زاده ادامه داد: آنچه كه براي ما مهم است اين است كه سازمان دامپزشكي با تمهيدات مناسبي از چنين حوادثي جلوگيري كند كه به دليل غذاي آلوده شير‌ها و ببرها از بين نروند.

وي در ادامه تأكيد كرد: هنوز تصميم قطعي درباره ببر ماده نگرفته‌ايم اما اولين گزينه پيشنهادي پارك پرديسان است و همچنان بررسي‌هاي همه جانبه ادامه دارد.

ارسال به دوستان
نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند