۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۵۴۳
تعداد نظرات: ۲۰۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۱-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۵۴۳
انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۱-۱۰-۱۳۸۹

آقای اوباما ، متشکریم که مردم ایران را دوست دارید!

آیا سفر سالم و صلح آمیز و زنده ماندن بعد از سفر ، جزو حقوق بشر نیست؟ آیا هواپیمای مسافربری که مردم عادی را در میان شهرهای مختلف ایران جابجا می کند ، مصداق سلاح های ممنوعه است و صلح و امنیت جهانی را به خطر می اندازد؟
سقوط هواپیماعصرایران ؛ جعفر محمدی - 77 نفر از کسانی که آقای باراک حسین اوباما دوستشان دارد و نوروز امسال هم عید را به ایشان تبریک گفت ، در یک شب سرد برفی ، بر اثر سقوط هواپیما در شمال
غربی ایران جان خود را از دست دادند.

این اولین بار نیست که مردم عادی ایران ، قربانی سقوط هواپیماها می شوند ، هواپیماهایی که خود ، قربانی تحریم ها هستند و به همین دلیل ، به جای آن که دوران بازنشستگی خود را بگذرانند ، مجبورند حتی 37 سال پس از تولیدشان ، از این شهر به آن شهر پرواز کنند و هر از گاهی هم کم بیاورند و فاجعه بیافرینند.

مسوولان ایرانی در باره سقوط هواپیماها، به خاطر مسائل سیاسی، زیاد بر بروی اثرات تحریم تاکید نمی کنند، اما کیست که نداند تحریم های سی ساله، بیشترین تاثیرات منفی را در صنعت هواپیمایی ایران گذاشته و کشورمان را که روزگاری سرآمد این صنعت در خاورمیانه بود، وارث ناوگانی فرسوده و خطرساز کرده است.

تحریم ها ، باعث شده ، نه تنها به ایران ، هواپیمای نو نفروشند ، بلکه حتی تامین قطعات هواپیما نیز با مشکلات جدی مواجه شود ؛ هواپیماهای قدیمی ، استیجاری و در بهترین شرایط دست دوم ، شاکله ناوگان هواپیمایی ایران را تشکیل می دهد.

هر چند در سقوط هواپیماها ، عوامل مدیریتی و انسانی هم می تواند دخیل باشد ، اما ناگفته پیداست که یک ناوگان سالم و استاندارد ، تا حد زیادی می تواند در جبران برخی خطاهای انسانی موثر باشد.

ایران ، بزرگ ترین متقاضی بالقوه بوئینگ و ایرباس در جهان است و می تواند هزینه ای میلیاردی در این خصوص داشته باشد ، اما آمریکا مانع از معامله است. این در حالی است که مقامات آمریکایی برای فروش بوئینگ و اروپایی ها برای عرضه ایرباس شان ، با یکدیگر رقابت دارند و برای ربودن سهم بازار از هم ، حاضرند انواع امیتازات را به مشتری های عمده خود بدهند.

همین چند سال پیش بود که برای فروش هواپیمای مسافربری به کشور کوچک بحرین ، روسای جمهور آمریکا و فرانسه ،راساً وارد گود شدند و به بحرینی ها اعلام کردند که اگر از ما بخرید ، برای امضای قرار داد ، خودمان شخصاً به منامه خواهیم آمد.

دولت آمریکا ، ایران را تحریم کرده است زیرا مدعی است که جمهوری اسلامی در صدد دستیابی به سلاح هسته ای است ، حقوق بشر را نقض می کند و قدرتی مداخله گر در منطقه شده است.

  مقامات آمریکا ، بارها گفته اند که مردم ایران را دوست دارند ، برای شان ارزش قائل اند و به فرهنگ و تمدن دیرین شان بها می دهند ، اما با حکومت ایران مشکل دارند.
این استراتژی آنها ، مشخصاً در دور اول ریاست جمهوری بوش پسر که کاندولیزا رایس مشاور امنیت ملی آمریکا بود ، رسماً تدوین شد و از آن پس به استانداردی برای رفتار آمریکا با ایران تبدیل شده است: مخالف حکومت ایرانیم ؛ دوست مردم ایرانیم!

اما همین دوستان آمریکایی که دلشان برای حقوق بشر در ایران می تپد ، با تحریم صنعت هواپیمایی ایران حتی در بخش مسافری ، زمینه ساز مرگ مردم عادی ایران شده اند، از کودکان خردسالی که در لحظه سقوط عروسک هایشان را در آغوش می فشردند تا سالخوردگانی که برای دیدن فرزندانشان عازم سفر بودند و البته هیچ کدام از آنها، نه دستی در سیاست داشتند و نه در کار ساخت سلاح اتمی بودند!

ادامه تحریم ها در حوزه هایی که به معیشت مردم لطمه می زند و از جمله تحریم هواپیماهای مسافربری و قطعات آنها ، نقض ادعاهای آمریکا در دوست داشتن مردم ایران است.
به راستی این چه دوست داشتنی است که از یک سو ، رئیس جمهورشان ، برای سال نوی ایرانی ها پیام تبریک می فرستند و حتی به زبان فارسی "عید شما مبارک"

می گوید و برای یک زندانی در ایران ، فریاد واحقوق بشرا سر می دهد اما وقتی به او می گویند که تحریم هواپیماهای مسافربری توسط شما باعث می شود مردم عادی ایران ، گروه گروه کشته شوند ، موضوع را ناشنیده می گیرد.

 آیا سفر سالم و صلح آمیز و زنده ماندن بعد از سفر ، جزو حقوق بشر نیست؟ آیا هواپیمای مسافربری که مردم عادی را در میان شهرهای مختلف ایران جابجا می کند ، مصداق سلاح های ممنوعه است و صلح و امنیت جهانی را به خطر می اندازد؟
آیا اگر به جای هواپیمایی که در ارومیه سقوط کرد و 37 سال عمر داشت و از تجهیزات قدیمی بهره می برد ، هواپیمای نو و با امکانات مدرن در اختیار مسافران بود ، احتمال حادثه کاهش نمی یافت؟

نکته مهم دیگر آن است که اگر سقوط فیزیکی هواپیماهای فرسوده در ایران ، هر از چند گاه رخ می دهد ، همه پروازها در ایران در ذهن و اندیشه مسافران ، سقوط می کنند چه آن که همه می دانند که سوار هواپیماهای فرسوده و خطرناک می شوند و در طول سفر ، "کابوس سقوط" همراهشان است و بدین سان ، به جای لذت بردن از پرواز ، خدا خدا می کنند که فقط زنده برسند.

 این استرس و نگرانی دائمی و آن مرگ های هر از چندگاه ، محصول تحریم های کشوری است که مردم ایران را دوست دارد و خیلی هم دوست دارد!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
237
49
داداش این متن شما بوی ناتوانی میده ، بوی شکست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
ناشناس جان
این کامنت تو هم بوی بی تدبیری می دهد و بوی این که مطلب رو نگرفتی داداش.
متن داره می گه ادعای دوست داشتن مردم ایران کشکه حالا تو چطور بوی شکست استشمام می کنی الله اعلم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
از این غیر انسانی تر اینکه هلند به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی دهد و این هواپیماها مجبورند در وین یک توقف داشته باشند و این نشست و برخاست هواپیما چقدر ریسک بالایی دارد آیا اینها انسانیت است و رعایت حقوق بشر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
این حقوق بشر کجاسسسسسسسسسسسسست هیهات من الذله
ایران دوست
United Arab Emirates
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
63
139
من تا مدتی پیش واقعا فکر می کردم که امریکا بین مردم و حکومت ایران قائل به تمایز است ولی وقتی می بینم که تحریم های اعمالی اش ، بیش از آن که متوجه نهادهای حکومتی و اشخاص حکومی شود متوجه معیشت مردم ایران است و نمونه بارزش هم همین تحریم های هوایی است که ملت را به کشتن می دهد. آخه اون بچه مظلومی که کشته شد چه گناهی داشت؟نکنه کارشناس ساخت بمب اتم بود یا طراح عملیات تروریستی در عراق؟ سیاست دنیای کثیفی است و سیاست آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
23
338
آقا این حرفا چیه .... تحریم هیچ تاثیری نداره ... تازه خوبم هست .....
مگه حرفهای دکترو گوش نمیکنید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
بین این همه نظریه واقعا گل گفتی!!!!!!
ناشناس
Germany
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
19
199
میشه دلیل این تحریم ها رو هم بنویسید؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
مثل این که موضوع رو نگرفتی ناشناس جان . دلیل تحریم هر چی باشه ، آمریکا داره ادعا می کنه که با حکوت ایران طرفه و مردم ایران رو دوست داره ولی عملا داره علیه مردم ایران اقدام می کنه.
هيچ كس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
21
258
احسنت بسيار تحليل بجايي بود اما فراموش نكنيد وقتي مسوولان خودمان به فكر ما نيستند چه انتظاري از يك بيگانه بايد داشته باشيم اين درست است كه" بني آدم اعضاي يك پيكرند" اما حرمت امامزاده را هم متولي نگه مي دارد نه در حرف بلكه درعمل. آنچه كه درعمل مي بينيم اين است كه جان و مال مردم پشيزي براي آقايان ارزش ندارد. اين را تمام دنيا مي بينند!!
محمد رضا سهیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
155
41
با سلام به جعفر محمدی و مطلب اشاره شده واقعیتی است از سیاستهای کثیف استعماری یانکیها همین وبس تو خود مفصل بخوان حدیث این مجمل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
121
60
آقاي اوباما لطفاً اگر شرمتان مي شود عيد امسال را به خانواده قربانيان نيز تبريك بگوئيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
27
180
واضح است که آمریکا دوست ما نیست و فقط دنبل منافع خودش هست مانند بقیه دنیا. این ماییم که باید به فکر خودمان باشیم
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
7
151
خیلی عجیبه؟واقعاً اباما اولین کسی هست که باید ازش تشکر کرد ؟شاید کسان دیگه هم باشند که سهم بیشتری داشته باشند و نزدیکتر هم باشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
میشه من پیشنهاد کنم ضمن طلا گرفتن این نظر آقای سردبیر تشکر از بقیه رو هم شروع کنن؟ شوخ شدم ...!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
35
95
این حرف شما درست است؟؟؟؟
ولی اقدام شما در جلوگیری از ورود تریلی های حامل سوخت که از کشور عراق خریداری شده است وحق ترانزیت ان نیز داده شده است به بهانه استفاده ناتو در سرمای سرد افغانستان وافزایش 20 درصدی قیمت سوخت در افغانستان ایا بر خلاف حقوق بشر نیست؟؟؟؟؟
مردم بدبخت افغانستان تا کی باید جولانگاه تصفیه حسابها بین کشورهای همسایه با یکدیگر باشند؟؟؟؟؟؟
یک رحمی هم به مردم سرمازده افغانستان نمایید ومرز را باز کنید تا سوخت به کشور برسد
ممنونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
این همه سال است مردم افغان در ایران زندگی کرده اند و از یارانه های ایرانی خورده اند و برای هموطنانشان فرستاده اند. کمی هم آمریکا و پاکستان و عربستان و روسیه و هند کمکتان کنند. ما برای افغانستان کم هزینه نداده ایم. نظرتان در مورد قدرشناسی چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
87
42
نکته مهمی را اشاره کردید که نشان می دهد آمریکا در ادعای دوستی با مردم ایران صداقت ندارد و الا اگر دوست ما بود که لااقل تحریم هواپیماها را بر می داشت تا مردم عادی این همه دچار استرس و مرگ نشوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
8
177
بله این یک واقعیت تلخ است اما تلخ تر از آن بی تدبیری مسئولان ایرانی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
66
45
بچه شدید کدام دوست داشتن اگر بتوانند اب ونان راهم قطع میکنند تاکتیک یعنی همین
از اروميه
Germany
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
18
57
وَإِذَا لَقُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَكْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ
و چون با کسانى که ایمان آورده اند برخورد کنند، مى گویند> :ایمان آوردیم< ، و چون با شیطانهاى خود خلوت کنند، مى گویند> :در حقیقت ما با شماییم ، ما فقط[ آنان را ]ریشخند مى کنیم.
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
9
112
وقتی هواپیمایی از رده خارج خریداری می گردد و کشورهای اروپایی اجازه پرواز بر روی آسمان آن کشورها را به هواپیماهای خطر ساز ایرانی نمی دهند ، آیا با اضافه کردن چهار تا قطعه درب و داغون می توان هواپیما را زنده کرد ؟؟؟
کار از جای دیگری خراب است .
می خواندم که آمریکایی ها در جنگ های هواهی به این دلیل موفق بوده اند که قبل از اهمیت دادن به هوپیمای چند میلیون دلاری ، به جان خلبان هواپیما اهمیت می دهند و کاری می کنند که خلبان از هر گونه خطرات احتمالی در امان بماند .
آیا ما نیز برای جان هموطنانمان این اصول اولیه را رعایت می کنیم !!!
آیا می بایست وضع ناوگان هوایی کشوری که دنیای نفت و گاز را دارد این چنین باید باشد ؟؟؟؟
ولی عیبی ندارد به قول یکی از آقایون اگر هوپیماها هیچکدامشان هم پرواز نکنند ، تاریخ را به عقب می بریم و با حیواناتی نظیر الاغ مسافرت خواهیم کرد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
آقا پدرام وقتی هواپیما نمی دن چی کار باید کرد؟
فریدون جهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
19
69
من مطمئنم که بخاطر کمبود قطعه نبوده بخاطر این بود که به متخصصین اهمیت نمیدهند و آدم های کم تجربه و بیسواد فنی با پارتی جای آدمهای باتجربه قرار میگیرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
151
27
فراموش نکنیم که آمریکا شیطان بزرگ است کار شیطان جز فریفتن و به سوی مرگ فرستادن نیسن.
پس همه باهم از راست و چپ: مرگ بر آمریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
17
69
مقاله دلنشيني بود اگه به انگليسي ترجمه و به ژرنالهاي بين المللي ارسال بشه بد نيست.
امیـــــد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
16
132
برادر محمدی عزیز
با مقالات شما آشنا هستیم و درکل سعی در رعایت جانب انصاف را دارید بدور از جناح بازی . اما اروپا و آمریکا چرا 30 سال باید تحریم کند ؟ چرا ایران را مگر حکومتها عربستان، یمن، صربستان، روسیه و ... خیلی دموکراتیکند !!! آیا ما را فقط بخاطر شیعه بودن تحریم کرده اند؟
خیر برادر من! ما را بخاطر بلوفهایمان، بخاطر هیاهو هایمان، بخاطر نسنجیده سخن گفتنمان، بخاطر توهین ها و بد گفتن هایمان تحریم کرده اند نه اینکه مستحق تحریم باشیم بلکه بخاطر اینکه ابزار لازم را با بهترین کیفیت در اختیار آنها قرار دادیم و محمل خوبی را برای از بین بردن خود با ادعای استقلال و قدرت جهانی بودن داشته ایم ! مگر خیلی از این کشورهای عربی با بنیانهای سست دموکراسی و بنیادگرایانه نیستند که خیلی هم مورد لطف اروپا و آمریکا هستند !!! مگر استقلال نیم بندشان خدشه ای وارد شد ؟؟؟
برادر منصف باش از ماست که بر ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
178
15
متاسفم از این متن که ذلیلانه عنوان شده. این متن بوی احساس عجز در برابر ظالم میده. ولی بدانید این ملت اهل بیتیست و با وجود تمام سختی ها به دشمنش التماس نمی کند. مگر در صدر اسلام تحریم نبود؟ کاش بجای این متن با نوشته ای روحیه خودیها را برای رسیدن به اوج قله های تکنولوژی تقویت می کردید. ما بالاخره با توکل به خدا روی پای خودمان می ایستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
لطفا از جانب ملت حرف نزنيد! " اهل بيت بودن" كه به معني نسنجيده عمل كردن نيست. در ضمن در تمام دنيا فقط ما خداپرستيم؟ اين چه طرز فكري است كه شما داري؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
حالا یک نفر هم که داره حرف درست می زنه بهش انگ بزنید. کجای این متن التماسه عزیزم؟ یه بار دیگه بخون! داره می گه آمریکا در دوستی با مردم ایران دروغ می گه و الا تحریم ها رو بر می داشت تا ملت این جوری کشته نشن. حالا شما هی شعار بده هی شعار هی شعار بده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
برادر گرامی اگر یکی از اعضای خانواده ات داخل این هواپیما بود و می میر هم همین حرف رو میزدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
چرا هر جا کم مییارین پای قران و اهل بیت علیهم السلام را وسط می کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
ای برادر اگر این عجز نیست، درماندگی نیست، واماندگی نیست، بحران نیست، حیران نیست، بدبختی نیست، مرگ نیست، پس شما بفرمایید که چیست؟
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
ناشناس محترم مسلمان بايد عاقل باشه،مگه دردنياي مذهب واهل بيت سياست وجودنداشت؟همين مختار كه ابرمردتاريخ بود وطرفداراهل بيت كه شكي دران نيست.آيابازبيريان ازدردوستي وارد نشد؟تاكي به خودمان دروغ بگوييم.بايدسياست داشت بدون اينكه به ديانت مان اسيب برسه.توانش رونداريم چراازائمه مايه ميذاري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
57
21
دمت گرم خيلي خوب بود خدا لعنتشون كنه كه با جون مردم بيگناه اينجوري بازي ميكنن مگه گناه اون بچه 4 ماهه چي بود كه بايد اينجوري پر پر مي شد. خدا به دادمون برسه
رضا مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
66
22
با سلام
آمریکا نه تنها قطعه هواپیما نمی دهد، دارویی که برضد تخم ریزی پشه مالاریا استفاده می شود را نمی دهد و مردم ایران در استانهای کرمان، هرمزګان و بوشهر به خاطر نیش پشه بیمار می شوند و حتی جان می دهند. حقوق بشر، دمکراسی و عبارت های عوام فریبانه دیګر پوششی برای به تاراج بردن موادخام و کسب بازار فروش منطقه است و این برخوردها برای زیر آب کردن سر ملتی است که توی دهن آمریکا و غارتګران دیګر است. اما در مورد این تحلیل شما باید بګویم به جای دراز کردن دست پیش آمریکا چرا به سراغ مدیران کارخانه هواپیماسازی اصفهان نمی روید تا مشکلات این کارخانه را رسانه ای و عمومی کنید تا مسولان مشکلات مالی یا فنی کارخانه را برطرف کنند تا سرعت و تعداد ساخت هواپیماهای ایران زیاد شود و علاوه بر ایجاد اشتغال در کشور، برای استقلال از این و آن ګامی برداشته شود؟! میلیارها تومان سرمایه ګذاری شده است و می تواند سالانه 12 فروند هواپیما بسازد. اما با خرد کردن قطعه سازی و سپردن کارها به بخش خصوصی، کاری که در صنعت خودرو انجام شد و جواب مثبت داد، می توانیم تیراژ کار را بالا برد. تا کی ملت مسلمان باید برای ګرفتن دارو و قطعه و تکنولوژی دستش پیش کاندولیزا رایس و این و آن دراز باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
من یک سوال از شما دارم ایا باید چرخ را از اول اختراع کرد ؟آیا کشورهای پیشرفته همه چیز رو خودشون میسازند؟! آیا همه باید همه چیز را بسازند؟ خوبه کمی فکر کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
9
59
حالا ما که اینقد ادعای پیشرو بودن تو علم رو داریم چرا خودمون نسازیم؟؟
یعنی دانشگاههای ایران که هرسال این همه مهندس هوا فضاو... میگیرن نمیتونن تکنولوژی ساخت یه هواپیمارو بعد اینهمه سال عرضه کنن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
دانشگاههای ما فقط بلدند پز بدهند. اما از حق نگذریم این دانشگاهها افراد متخصص زیادی تربیت میکنند اما نه برای ایران بلکه برای کشورهای دیگه! منظورم همون فرار مغزهاست!
ایرانی
United States of America
۱۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
13
129
خودتون رو اسیر یک لج و لجبازی کردید.
تاوانش رو هم مردم بدبخت باید پس بدن...
اگه بد میگم بیا بزن تو گوشم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
79
23
تحریم فروش هواپیما مسافربری گناه نابخشودنی غربیها ودهن کجی مستفیم به ایرانیان میباشد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
9
129
پیکان مدل 52 از رده خارج میشه ولی هواپیمای مدل 52 (1974) هنوز از رده خارج نشده اونوقت بشینیم گیر بدیم به اوباما، یا بشینیم زمین و زمان رو بهم بدوزیم و بازهم بی خیال حقیقت بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
خیلی ببخشید ها اگه از رده خارج بشن چی بذاریم جاشون؟ اگه نو بمون میدادن که مشکلی نبود
رحيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
1
28
مشكل فقط هواپيماهاي فرسوده نيست،مشكل فرودگاه اروميه نداشتن برج مراقبت پرواز مناسب مثل خيلي از فرودگاههاي ديگر كشور كه علي رغم اعلام ودرخواست فرود گاه عدم توجه مسئولين امر باعث اين فاجعه شده است .پس اول اينهامحاكمه شوند بعد اوباما ......؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!1
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
39
14
لطفا خباثت بیگانگان را دلیلی بر بی کفایتی مسولان قرار ندهید.
ایران دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
5
27
آقای جعفر محمدی با این تحلیل شما موافق نیستم . زمانی که ما در فکر خودمون نیستیم چطور انتطار داریم دیگران در فکر ما باشند . اونا در فکر مردم و مملکت خودشان هستند . کاری میکنند که در مراحل بعدی هم موفق باشند و رای بیاورند . ولی در مملکت ما اینطور نیست . هر کس بیشتر برخلاف نظر مردم کار کند امکان رای آوری بیشتری دارد . چطور میشه من به فکر بچه خودم نباشد انتظار داشته باشم که دیگران براش کاری کنند ؟ انتظار داریم که جامعه ببن الملل با ما جنگ نکند ، تحریم نکند ، محکوم نکند پس با کدوم راه در مقابل زورگوهاو حرفهای بی تدبیر بایستند ؟ حرف زیاد است برای گفتن خلاصه کنم اول مسئولان ما باید در فکر مردم باشند نه اوباما
يك هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
1
19
جناب آقاي جعفر محمدي:
مقاله (مثل هميشه منصفانه) شما را خواندم.
در اين خصوص ديشب هم من نامه اي خطاب به سايت عصر ايران و شخص شما ارسال كردم.
خواهش من اينست كه مباحث را جدا كنيم. قصور، كاستي ها و ضعف هاي مديريتي مسئولان همه بجاي خودش. سياست هاي غلط يا بيانات نسنجيده برخي سياستمداران ما كه باعث ايجاد زمينه جهت جو سازي عليه ايران در عرصه بين المللي و افزايش فشار ها و تحريم ها عليه ايران مي شود هم بجاي خودش. همه بجاست و هيچ كس هم شكي در آن ندارد.
متخصصان و كارشناسان صنعتي ما هم خوب ميدانند حداقل در بخش صنعت هوايي حالا حالاها نمي توان ادعاي خود كفايي كرد يا بتوان هواپيماهايي با كيفيت و امنيت ايرباس يا بويينگ ساخت.
شما شايد بعنوان يك ايراني وطن دوست با استفاده از امكانات و فضاي رسانه اي كه در اختيار داريد آغازگر يك حركت مردمي (بصورت جمع كردن امضاي اصحاب رسانه يا تمام ايرانياني كه به اينترنت دسترسي دارند) و خطاب به رئيس سازمان ملل يا روساي جمهور كشورهاي اروپايي و ايالات متحده باشيد و خواستار لغو تحريم هاي بين المللي حداقل در مباحثي مانند هواپيماهاي مسافربري كه مستقيماً با جان و زندگي مردم در ارتباط است، شويد.
كساني كه فرياد حقوق بشرشان به آسمان مي رسد و براي حكم اعدام تنها يك زن در ايران آنقدر سخنراني كردند و انرژي صرف كردند.

و من ا... التوفيق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
48
2
به نظر من مجموعه شما از قوم بني اسرائيل هم بدتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
چرا؟ چون نقدي نسبتاً بيطرفي مينوسد كه با مزاج خيلي ها سازگار نيست
محمدی
Australia
۱۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
53
8
تعجب از عصر ایران که قاتلان میلیونها انسان در هیروشیما و ناکازکی عراق و افغانستان و فلسطین را نصیحت می کند! و امید اصلاحشان دارد. اوبامایی که اخیرا ما را تهدید اتمی کرد. امریکایی که سگ زنجیری او اسرائیل هر روز دانشمندان کشورهای اسلامی را ترور می کند. شما خود را به خواب نزنید. انقلاب اسلامی یعنی آغاز پایان نظام سلطه در جهان شوروی را دیدیم انشاءالله شاهد سقوط صهیونیزیم و امریکا را هم خواهیم دید. ما دهها هزار شهید داده ایم و باز هم آماده ایم و ترسی هم از تحریم و لطمات ناشی از آن نیستیم. با مقالات خود ، خود را ذلیل نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
2
13
آفرين
ناشناس
Iraq
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
68
7
خاک برسرتون که انقدر عجز نشون دادید. امریکا بمیرد هم ما اینگونه با او سخن نمیگوییم. تا آخر هستیم
پاسخ ها
ايراني
| United States of America |
۱۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اگه خانواده خودت تو اون هواپيما بودن و الان کشته شده بودند بازهم اينقدر رجز خواني ميکردي؟؟
فرهاد
Netherlands
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
51
10
آمريكا هم همينو ميخواد كه شما رسانه اي اعتراف كنيد كه تحريم ها اثر بدي داشته ولي من ميگم تحريم ها گرچه خيلي سختي براي ما به وجود آورده ولي در آينده ميوه همين تحريم هارو ميخوريم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
آقا فرهاد، خیلی ببخشید . ولی فرض کن زبانم لال اقوام درجه یک تو ، (درجه یک یک) تو هواپیما باشن . کشته شن. اونوقت هم همینو میگی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
3
38
آتش که گرفت خشک و تر می سوزد
تعامل مثبت با جهان خوب است بیائید کمی بیشتر فکر کنید و این مردم زجر کشیده را بیشتر نرنجانید هشت سال جنگ بس نبود 100 سال عقب افتادن از دنیا بس نبود وجدانا دیکه بس است
اگه جرات داری این گامنت را بگذار توی سایت
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
26
8
با تشكر از متن بسيار زيبا شما
من موافقم بعضي ها فكر ميكنن اينا واقعا دوست ما هستن "آمريكا تو جيب مارو نزن نمي خاد ما رو دوست داشته باشي" همين آمريكاي دوست! هواپيماي سالم مارو روي خليج فارس زد و مسافرا رو پرپر كرد حالا به ما قطعه ميده!!! تا كي سادگي و حماقت مابايد خودمون به فكر مملكتمون باشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
9
15
این یکی از سیاست های استعمار جهانیه که اگه با کشوری مخالف باشن، اونقدر مردم اون کشور رو تحت فشار قرار می دن (مثلا با تحریم) تا از پشتیبانی حکومتشون دست بردارند.این یه سیاست کلیه و یه تبریک خشک و خالیه نوروز توسط یه رئیس جمهور نمیتونه باعث نادیده گرفتن سیاستهای کلیشون بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
0
41
عزیزان من فنی ترین مهندسهاتو ایران خودرو وسایپاشب وروز دارن زحمت میکشندوبرای هم میهنان عزیزلگن تولید میکنن ودرزمان همان مدیرعمل قبلی ایران خودرومگرچندتاماشین بعلت نقص درسوخت اتش نگرفت وچندین نفر بیگناه زنده زنده سوختندومسئولین ایران خودرو همه را انکارمیکردند الان همان مدیرعامل رفته درصنعت هواپیما تا درساخت آن دستی داشته باشه بااین باید تاآخرش بخونیدکه اگر بخواهیم هواپیمابسازیم بااین سیاست این مدیران چه بلایی سرمسافران خواهد آمد یک ضرب المثل قدیمی است که میگه آدم عاقل پایش رااززمین نمیکنه نه اینکه خدای نکرده سوء تفاهمی بشه منظورم اینه که باطناب این صنعتگران داخلی به چاه نروید
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
38
9
شما عصر ایرانی ها هنوز آمریکا را نشناخته اید؟ چقدر خنگ هستید شما بابا.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
3
46
سايت حسابي اين چه تحليليه كه داري، ماشاالله ما هرچه نداشته باسيم از پررويي چيزي كم نداريم، كافيه اوباما 2 هواپيما به ما بده اونوقت با وقاحت تمام به دنيا ميگيم كه ديديد امريكا شكست خورد و من آنم كه رستم بود پهلوان و هزار و يك پز و چرت و پرت ديگه .....
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
36
16
ممنون که به آمریکا یادآوری کردی تحریم هایش موثر بوده است.
م.ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
1
33
واقعاً مطلب جالبي بود. قلب هر انسان آزاده‌اي به خاطر از دست رفتن هموطنانمان به درد مي‌آيد. اما خدا وكيلي از كدام طرف بايد انتظار داشته‌باشيم از آمريكايي كه ماهيتش روشن است،‌يا از دولتمردان‌مان كه ادعاي مديريت جهاني‌شان گوش فلك را كر كرده است؟ خدا مي‌داند كه ملت تا كي بايد تاوان تفرعن آمريكا و هم‌پيمانانش و سوء مديريت دولتمردان را بدهد.
پاسخ ها
مجتبي - اهواز
| United Arab Emirates |
۱۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
احسنت به اين مقاله اين آمريكاييها دارن با ادعاي ساخت سلاح هسته اي قصاص قبل از جنايت ميكنند هيچ وقت بيگانه دلش براي مردم كشور ديگر كه همراه اون نشود نمي سوزد
رامتین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
13
5
آقا شما رو به خدا این مقاله رو به انگلیسی ترجمه کنید و بدید مردم دنیا بخونن.بذار همه متوجه این تناقض گویی دولت آمریکا بشن.پست ترین عمل ، تحریم هواپیمای مسافر بری هست.مکه مردم بی گناه چه گناهی کردن؟عصر ایران عزیز بیاید مثل نام خلیج فارس یک میلیون امضا جمع کنید.مطمئن ام هر ایرانی با غیرتی امضا میکنه.من نمی دونم اینایی که رای مخالف میدن استدلال شون چیه؟اون تبریک عید با این تحریم هواپیمای مسافری چه سنخیتی داره؟خیلی رذل هستن که به بهانه های مختلف موجب مرگ صدها هموطن میشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
12
3
عملا داره علیه مردم ایران اقدام می کنه.
سفری عجیب به دوران قاجار؛ نوه ناصرالدین‌شاه با هشت غلام آفریقایی (عکس) آیا دچار «گردن پیامکی» شده‌اید؟ راه‌های تشخیص و درمان آن را بشناسید پرتاب ماهواره‌ای که کارش وزن‌کردن جنگل‌ها است! دلایل پنهان خستگی مزمن و راه‌های بازیابی انرژی بدن سریع‌ترین دایناسور تاریخ هنوز زنده است! دلایل کمبود آهن در پسران نوجوان و مردان بالای ۴۵ سال چیست؟ تزریق واکسن به بازوهای راست یا چپ، پاسخ ایمنی متفاوتی ایجاد می‌کند! اما چرا؟! دستگیری پدری که دختر ۵ ساله خود را به قتل رسانده بود هشدار آنی سطح قرمز وقوع گرد و خاک در خوزستان زخمی شدن یک نفر در پی انفجار مین در آذربایجان غربی دستور فوری درباره محموله های خطرناک بندر شهید رجایی: ظرف ۲۴ ساعت این ۸۳ کانتینر را خارج کنید فرانسه: هیچ دیداری میان اروپا و ایران در روز جمعه برگزار نمی‌شود حمله مجدد آمریکا به یمن وزارت بهداشت غزه: ۹۱ درصد از ساکنان غزه در بحران غذایی قرار دارند آمریکا: دور تازه گفت‌وگوها با ایران به زودی برگزار می‌شود
نظرسنجی
به نظر شما هدف ستاد امر به معروف از ارسال پیامک های حجاب به موبایل های مردم چیست؟