۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۳
فیلم بیشتر »»
کد ۱۴۵۴۴۸
چشم همه ایرانی ها روشن: جایزه به جاعلان نام خلیج فارس

1،410،000،000،000 تومان

عصرایران ؛ جعفر محمدی* - آن طور که سازمان تربیت بدنی اعلام کرده ، در سفر کنونی آقای علی سعید لو به چین - که به مناسبت بازی های آسیایی گوانگجو صورت گرفته - مقامات این سازمان ، قراردادی یک میلیارد یورویی (هزار و چهارصد و ده میلیارد تومان) با چینی ها منعقد کرده اند تا در ایران چند پروژه ورزشی احداث کنند. 

درباره این خبر ذکر 4 نکته ضروری به نظر می رسد و انتظار می رود مسوولان  در این باره به افکار عمومی پاسخ دهند:

1 - کل مبلغی که قانون بودجه سال 1389 در فصل "تربیت بدنی" مقرر داشته ، 1003 میلیارد تومان است. این رقم را مقایسه کنید با 1410 میلیارد تومانی که قرار است سازمان تربیت بدنی به یک شرکت چینی(ستیک) بدهد تا مشخص شود که این قرار داد چه عدد و رقم بزرگی را شامل می شود!

از این رو ، مردم حق دارند بپرسند که  قرار است با این پول کلان دقیقاً چه اتفاقی بیفتد و شرکت چینی چه خدماتی را در برابر این لقمه چرب ، به ورزش ایران خواهد داد؟
مسوولان تربیت بدنی باید متن قرارداد را عیناً منتشر نمایند تا هیچ شائبه ای در میان نباشد.

2 - باید مشخص شود که اساساً چه لزومی داشته که چنین قراردادی با چینی ها منعقد شود؟ آیا واقعاً نیروهای داخلی در بخش های مختلف خصوصی و دولتی از عهده احداث این پروژه ها برنمی آمدند که آقایان مجبور شده اند دست به دامن چینی ها شوند؟!

مگر قرار است چه فناوری های عجیب و غریبی در ساخت بناهای ورزشی مورد قرارداد مورد استفاده قرار گیرد که در داخل وجود نداشت؟
آیا کشوری که متخصصان و پیمانکارانش در حد استانداردهای بین المللی سد و نیروگاه و پالایشگاه و تاسیسات هسته ای و ... می سازند ، این قدر توان ندارد که تاسیسات ورزشی مورد نیازش را بسازد؟ این دوگانگی را چگونه می توان هضم کرد؟

از این رو مصرانه از مسوولان سازمان تربیت بدنی می خواهیم توضیح دهند که چرا به جای آن که این پول بزرگ را در داخل هزینه کنند ، ترجیح داده اند ان را به یک شرکت چینی بدهند؟

یکی از مسوولان سازمان تربیت بدنی در این باره بعد از کلی تعریف و تمجید از شرکت چینی طرف قرارداد  ابراز امیدواری کرده که با انعقاد این قرارداد بتوانیم از فناوری "فوق مدرن" شرکت چینی استفاده کنیم ؛ بسیار بجاست توضیح دهند که منظورشان از فناوری فوق مدرنی که قرار است با این یک میلیارد یورو پول نفت این مردم وارد ورزش کشور شود ، چیست؟

3 - با توجه به رقم بالای قرار داد و با یادآوری اصل 77 قانون اساسی که مقرر می دارد " عهدنامه‏ها، مقاوله‏نامه‏ها، قراردادها و موافقت‏نامه‏‏های بین‏المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد" از مجلس شورای اسلامی انتظار می رود این موضوع را به دقت هر چه تمام مورد بررسی قرار دهد تا خدای ناکرده ، چنین پول زبان بسته و هنگفتی بدون اجازه و نظارت مجلس ، از کشور خارج نشود.

4 - امضای این قرارداد که به مثابه تقدیم یک امتیاز بزرگ مالی به چینی هاست ، در حالی صورت می گیرد که چند روز پیش از آن ، در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی در گوانگجوی چین ، برگزار کنندگان مراسم ، از نام جعلی خلیج ع ر ب ی به جای نام
تاریخی خلیج فارس استفاده کردند و مسوولان ایرانی حاضر در مراسم نیز در اعتراض به این موضوع افتتاحیه را ترک نمودند که با پادرمیانی نخست وزیر چین و قول وی برای پیگیری موضوع ، به جایگاه بازگشتند.
حال سوال اینجاست که وقتی قرار بوده امتیازی به بزرگی یک میلیارد یورو به چینی ها داده شود ، چرا مسوولان ورزش کشور ، امضای قرار داد را منوط به عذرخواهی رسمی مقامات چین به خاطر جعل نام خلیج فارس و توهین به ایرانی ها و جبران این
امر نکردند؟

واقعاً به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که در مقابل جعل و توهین آشکار چینی ها، آقایان نه تنها واکنشی جدی از خود نشان نداده اند ، بلکه به آنها جایزه هم می دهند!
با این رفتارهای سیب زمینی گونه برخی مسوولان ، آیا می شود از دیگران انتظار داشت که حرمت مان را حفظ کنند؟
باور کنید "غیرت" متاعی بس ارزشمند است.

(آخرين خبر:‌چيني ها عذرخواهي كردند ، ‌البته بعد از اين كه قرارداد يك ميليارد يورويي را با ايران امضا كردند و نكته همين جاست!)


*مدیر مسوول عصرایران
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
13
132
هر دم از اين باغ بري مي رسد
تازه تر از تازه تري مي رسد . . .!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
تورو خدا این بیت رو نخونید دیگه از بس شنیدم حالت تهوع بهم دست میده
همین هر دم از این باغ ....
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
11
138
...انگار مسئولين به تنها چيزي كه فكر نمي كنند اينه كه اين پول ها از كجا مياد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
و به کجا می رود
ناشناس
Germany
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
9
150
این قرار داد نشاندهنده سپاسگذاری و همکاری در یورش به هویت و تاریخ ایرانیان میباشد فقط در این کشور است که پس از جعل نام خلیج فارس توسط چینیها میتواند چنین قرار دادی و لقمه چربی به این جعل کنندگان پرداخت و هروز شاهد یورش بیشتری به این آب و خاک شهدا هستیم و گوئی عمدی در کار است تا این مسائل عادی شود و هنگامیکه عادی شد رسما پای ادعا های بیگانگان صحه بگذارند !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
کلا ما خودمون لقمه چربیم.
ناشناس
Germany
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
11
در پاسخ سخنان نویسنده محترم باید عرض کنم که خیر ! در این کشور از دید آقایانی که این قرار دادها را میبندند نه مهندس داریم و نه پیمانکار خوب و نه .... شما چرا نمیخواهید واقعیات را قبول کنید برادر عزیز ، ما باید به تولید کننده چینی در سال 30 یا 40 ملیارد دلار یارانه پرداخت کنیم تا بازار کار چینیها و رشد افتصادیشان مبادا به زیر 9 در صد در سال برسد و در جاهائی هم که دیگر بهانه ای یا جائی برای انبار کردن بنجلهای چینی نداشتیم این پول را باید بطرق مختلف از همین قبیل که شما مرقوم داشته اید به چینیها برسانیم ! حال مهم نییست که با 1 ملیارد یورو چند هزار نفر در این پروژه در ایران میتوانستند مشغول کار شوند مهم این است که حضرت برادر بزرگ شین پانگ چون .. راضی باشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
3
4
حداقل اش اینه که شرکت های خارجی متعهد به قرارداد هاشون هستند و کم و زیاد کار رو به موقع تحویل میدند. نه اینکه از طیق مزایده و مناقصه های سوری به پیمانکار ایرانی داده بشه و مثل هزاران هزار پروژه دیگه نصفه کاره بمونه و کسی هم پاسخگو نباشه . واقعا دستشون درد نکنه D:
irani
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
2
az an behtar nemishe
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
2
13
عصر ایران تو به خدا ول کن. بابا اعصابمون داغون شد. آخه چه کار میتونیم بکنیم. فقط شاهدیم و میبینم چه طور مملکتمون به تاراج میره . بابا ما از یک مرده کمتریم. فقط مرده متحرک . داریم دق می کنیم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
1
11
بابا پول خودشون !!!! دوست دارند به هر كي و هر جا بدن به من و تو چه ربطي داره !!!!!
حميد عليپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
4
خواستم يه حساب كتابي بكنم رفتم ماشين حسابم و آوردم زدم ديدم ارور داد آخه ماشين حساب من 12 رقميه ولي اين عدد 13 تا رقم داره ...!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
6
جای آن داشت که مسئولین بزرگوار نه تنها خودشان بلکه کل هیتهای ورزشی را از این یازیها خارج میکردند تا هم نشانه ای برای اعتراض باشد و نیز از نظر جهانی فارسی بودن این خلیج را اعلام میکردند.
javid olfat
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
2
2
سلام برادران ايراني دل خود را با اين پولي كه داريد سفرش خييييييييييييييييلي .... زياد .....خوش نكنيد... اين پول به ديگركشورهاي دنيا هيچ چيزي نيست....تازه به يورو
1,000,000,000
ehsan
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
1
5
خیلی دلم برای بدبختیمون سوخت وقتی که این خبر رو خوندم. اینا همه نشوندهنده اقتدار ملی و جهانی ماست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
12
در آینده باید در کنار قراردادهایی مثل ترکمانچای،اسم بعضی از قرار دادهای دیگه رو هم نوشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
1
3
وقتی اسم خلیج ع ر ب ی رو میارن توی افتتاحیه بازی ها باید ازشون تشکر میکردیم یه جور دیگه.مگه تشکر نداره؟؟
HASAN
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
1
3
مردونه پیگیر باشین برین تا آخرش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
14
ساخت اون پل چقدر لازم داشت که انگشت مردم قطع نشه؟!!!!!!!
امير نعيمي
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
11
1
آقا جان اين مطالبي كه مطرح كرديد چه ارتباط منطقي با هم دارند؟؟؟اگه مي خواهيد توان فني يك شركت خارجي را زير سئوال ببريد ديگه چه نيازي به مطرح كردن عمل خطاي اين كشور در جعل نام است....حداقل يكي يكي انتقاد كنيد ...ما بايد قبول كنيم كه در تحريم هستيم...بايد آداب معامله سياست مدارانه را ياد بگيريم.كارشناسان ايراني در پروژه سد سازي...از يك سطل رزين هم تحريم شده اند.معامله آداب و سياست هاي خاص خود را داردكه تمامي آن در يك گفتار مطبوعاتي نمي گنجد.اجازه دهيم نمايندگان مردم در مجلس كارشناسانه تر اين مطلب را بررسي كنند.با تشكر از تيز بيني مطبوعاتي شما دلسوزان/(امير نعيمي)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
7
"غیرت" متاعی بس ارزشمند است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
3
5
اینهم مثل هدیه ای که که بعد از آتش زندن قران به آمریکا دادند(آزادی سارا شورتز) اگر قرار است هر کس به ایران و اسلام توهین کند هدیه ای این چنین دریافت کند پس چرا با جوانان ما اینچنین می کنند............................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هشت
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
7
4
پدر سوخته ها دولت را بی کفایت جلوه می دهید.بدهم اون پدر پدر سوختتون را در بیارند؟یدهم از سبیل اویزونت کنند؟
sama
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
14
وقتی با تمام دنیا قطع رابطه کردیم معلومه چین سواستفاده میکنه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
9
2
خیلی بی انصافانه قضاوت میشود ، عزیز من همه و همه وهمه میدانند که ایران با توجه به تحریم روزافزون فقط امید به همکاری چین برای مبارزه و مقابله با تبعات تحریمها دارد ، خوب با این حساب تحت عناوین مختلف بایستی به این کشور برسد ( شما اسمش را بگذارید باج ) بنابراین یکی از راه هایش تحت عنوان ورزش است ، فقط خدا کند اینها مثل آن روسها نامردی نکرده و جائی که منافعشون ایجاب کرد ما را آچمز نکنند و مجبور نشویم هم چوب را بخوریم و هم پیاز را .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
1
5
چراعزيزان ناراحت ميشيد اگه ميتونستن كه تا حالا ورزشگاه نقش جهان كه به بهره برداري رسيده بود تموم شده بود و رو به نابودي نبود . راه آهن اصفهان شيرازم كه يادتون هست
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
12
0
لازم نیست سیاست را با ورزش مخلوط کنید.به جای اینکه سازمان تربیت بدنی را به خاطر اهتمام برای اتمام پروژه های نیمه کاره تشویق کنید بحث های سیاسی بی حاصل را پیش می کشید؟حالا اینکه اسم خلیج جنوب ایران فارس باید یا چیز دیگر برای ورزشکاران ایران ورزشگاه می شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
1
6
از این وطن پرستان عزیز بیشتر انتظار نمی رود!
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
2
2
ببخشید، من دقیقاً متوجه نشدم، اگر کل بودجه ورزش 1003 میلیارد تومان است ، چطور ممکن است 1400 میلیارد تومان فقط برای اماکن ورزشی اختصاص یابد. ثانیاً اگر ممکن است توضیح دهید که امکان ابطال قرارداد وجود دارد یا نه؟ و اگر دارد از چه طریقی؟
شناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
6
عصر ایران عزیزم
از ماست که بر ماست
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
7
بله وقتی کسانی مثل امثال آقای شجونی بزرگان تاریخی ما را به زنای با محارم متهم می کنند و مسئولان ورزشی در برابر استفاده از واژه های جعلی هیچ حرکت شایسته ای انجام نمی دهند و دستخوش هم می دهند اگر از فردا به جای زاینده رود شنیدید "شط الزاید" زیاد تعجب نکنید
حرمت امامزاده را اول باید متولی آن نگه دارد!
آریا
Spain
۰۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
0
9
ما قاجار به خاطر قرار داد های ترکمنچای و گلستان سرزنش میکنیم این ها دست قاجار رو هم از پشت بستند .5 سال این ورزشگاه نقش جهان دستتون بود بااین همه پولی هم که گرفتید و معلوم نشد کجا رفت... هیچ کاری نتونستید بکنید حالا تازه نوبت چینی ها شده .
این قدر که ما از خودی ها تحقیر شدیم از خارجی ها تحقیر نشدیم
آرش
Australia
۰۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
0
5
فقط می توانم بگوبم ممنونم عصر ایران و واقعا خسنه نباشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
7
سازمان تربیت عربی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
سازمان تربیت چینی.عربی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
0
7
جالب كه همين افراد به قراردادهاي تركمن چاي و ... اعتراض دارند .
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
9
اگر این مبلغ را بین مردم پخش میکردن چی میشد میلیونها ازدواج ، میلیونها شغل ، میلیونها آزادی ، و میلیونها خرج هنگفت بیمارستان برای عمل و . . .
من که راضی نیستم !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
من هم راضی نیستم دوست عزیز .... چرا که دارم از بیکاری رنج می برم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
5
اي اقا ايران و بيت المال يعني چه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
4
شما کافی بگین که به یک تکنولوژی در سطح بالا برای تولید در یک رشته ورزشی دست پیدا کردید ببینید آقایون چکارایی که نمی کنند تا شما نتوانید این تولید را در داخل به سرانجام برسونید ............. بعد دم از مسلمونی میزنیم ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
5
بسيار براي خودم به عنوان يك ايراني متاسفم.خدايا ما اين غم را به كجا ببريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
6
واقعا اگر این ذلت نیست پس چیست؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
2
متاسفانه تا وقتی وزارت ورزش تشکیل نشود و مجلس در راس نظارت بر همه ی ارکان کشور نباشد
اوضاع همین خواهد بود
baabak
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
1
Shoma ke namayesh nmidahid, baraye cheh nazar bdahim? vali baa in haal dorood bar Jafari , spaas baraaye hoshyari , mihandoosti va haghgooeiy ishan. bebakhshid , baa in system nmitavan be khate parsi nveht
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
2
2
البته ایران خودش درساخت تاسیسات ورزشی صفر است.
و هر چه ساخته با چندین سال تاخیر و اتلاف منابع در نهایت باعث آبروریزی شده است.
ورشگاه نقش جهان نمونه بارزبی کفایتی است و صدها نمونه دیگر.
یا سایر ورزشگاهها که ساخته شده باعث آبروریزی بوده
اگر قرارداد باخارجی ها منعقدشود حالا چین یا کشور دیگر بسیارمفید است.
خودمون که بعد ازانقلاب یک ورزشگاه درست و حسابی نساختیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
3
و الله من به عنوان یک ایرانی راضی نیستم این پول ها رو اینطوری خرج کنن.
اون دنیا میبینمتون اقای مسئول....
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
3
khod karde ra tadbir nist
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
2
4
یه دفعه خیال ما رو هم راحت کنن بگن تو کتاب جغرافی مدارس هم بنویسن خلیج ع ر ب !!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
5
تاریخ چه صفحات سیاهی را ثبت خواهد کرد !
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
4
حرف عصر ايران حرف ما ملت است.... ما ملت ايران تمام سوالات عصر ايران را سوالات خود ميدانيم... و از مقامات كشورمان مصرانه ميخواهيم به اين سوالاته ملت . روشن و صريح پاسخ بگويند.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
3
عزیزم دنیا 2روزه باور نمیکنی ؟خواهی دید.دنیا نه برای پیامبران ماند نه برای فراعنه. فرعون سیاه سوخته کشف شد .مگه اون نبود ..چی شد؟مگه براش دنیا موند.تا برای من و تو و همه بمونه ؟گنج قارون هم کسیرا از خشم خداوند نگه نخواهد داشت.هر سکه هر چیزی حسابی در نزد خداوند دارد.حتی دانه ها باران.زبان ودستها هم همینطور.اون رضازاده بود اون و امثالهم.وای که خداوند بسختی انتقام گیرنده است.(((ایا او ندید که خداوند او را میبنید؟)ایه ای از قران مجید.
SS
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
3
1
اقايون بگذاريد حداقل اين چيني ها يه مكان ورزشي استاندارد برامون بسازند تو ايران دست پخت مهندسين خلاق ايراني را ديدم كه چگونه صدها برابر اين مبلغ را براي تاسيساتي زشت و بكفيت از دست دادن
پس بهتره اگه ميخواهند امكانات ورزشي بسازند كه مايه خوشحالي خواهد بودئ
ناشناس
Malaysia
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
2
2
عصر ایران عزیز چرا همه چیز رو هم قاتی می کنی؟ عزیزم بخدا ما هم ناراحتیم از اینکه چینی ها چنین گستاخی کردند! و باید با آنها برخورد دیپلماتیک شدیدی هم بشه ولی در عالم سیاست نمی شه تنها درهایی محدودی که بروی کشور باز است و نقل انتقالات مالی ما از این کشورها صورت می گیرد رو با خودمون دشمن کنیم! حداقل تا تغییر سیاست خارجی ما در قبال غرب! ولی بیا یک نگاهی به استادیوم های کشور بنداز! فرض کن بخواهیم چند سال دیگر میزبان بازی ها شویم! الان بهیچوجه چنین ظرفیتی وجود نداره! و بله معتقدم که شرکت های داخلی تجربه ساخت چنین سازه هایی رو ندارند و هرچه ورزشگاه توسط شرکت های داخلی ساخته شده عملا بی کیفیت بوده نمونه اش ورزشگاه سردار جنگل!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
عزیز حرف شما کاملا درست. ولی با چه قیمتی؟ با نادیده گرفتن تمانیت ارضی کشور و به تاراج بردن بیت المال و ...؟
میخواییم 4 تا ورزشگاه زپرتی چینی بسازیم، چی بدست میاریم و چی از دست میدیم؟
شما اون جنبه بدست آوردنش رو میبینی، ولی چشمتو باز کن و ببین چی از دست میدیم...
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
3
باید این قرارداد لغو شود. این پول هنگفت در زمانی که ما تحت تحریمها و برخی پروژه های داخلی هستیم و آنان آشکارا به همه ایرانیا ن توهین کرده اند، هم شرعا و هم عرفا حرام است.حرام. از شما سایت خوب و حرفه ای تا لغو کامل این قرارداد ملتمسانه همراهی با خود را می خواهیم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
1
3
فقط میتونم بگم خیلی متاسفم برای خودمون.
همین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
3
1
واقعا ساختن ورزشگاه از ساختن موشکهای پیشرفته در سپاه سخت تر هست ؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
2
2
بالا خره وقتي تحريم باشيم به جز چين با كي قرارداد ببنديم

هرروز داريم به چين باج ميديم
mohsen
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
2
1
اوایل این مطلب رو قبول ندارم چون یک دفعه که قرار نیست این مبلغ پرداخت بشه و خود سما هم میدونیدکه برای پرداخت اینطور مبالغ ، به چند بخش زمانی تقسیم میشود و اینها همه در صورت درست بودن قضیه این حرف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
4
1
.چه به شقیقه ، این ها چه ربطی به هم داره، چین یک کشور توانمند در تمام زمینه ها ایران هم توانایی ساخت پروژه های بزرگ ورزشی رو نداره نمونه اش ورزشگاه اصفهان .که الان 7 سال تو تعمیراته و هزار تا نمونه ی دیگه، چین خدماتش رو ارزون تر می ده و در مورد تحریم هم به ما نزدیک تره
ab
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
3
0
مطمئنا شمادرمورد اين قرارداددچاراشتباه ومغالطه گوئي شده ايد واين چنين نيست.اينقدر دراين دولت احمدي نزاد شركتهاي پيمانكارايراني صاحب كارشده اندكه درهيچ دولتي سابقه نداشته اينقدر به شركتهاي داخلي بها بدهند
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
1
لطفا به نمایندگی از مردم پیگیر این موضوع مهم تا نتیجه گیری نهایی و افشای دست خیانتکاران به حقوق مردم باشید . عصر ایران را سایت 90 سیاسی اجتماعی و فرهنگی میدانیم . موفق باشید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
2
بله غیرت دیگه وجود نداره. غیرتمنها خیلی پیشتر از این شهید شدند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
کاملا موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
1
البته که باید این قرارداد را برای همه روشن کنن. این حق ملت ابران است. زنده باد عصر ایران!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
5
2
کلا به شما نیومده خبر خوشی از ایران بزنید بابا همین دیروز ورزشکاران ایرانی موفق شدند مدال های طلا بگیرند بد نبود حداقل یه دوخطی هم در این مورد بنویسید .
خداوکیلی فقط دنبال نقاط سیاه می گردین تا اونها رو بزرگ کنید حالا اگه این قرار داد در زمان بوش که ما را محور شرارت خواند با امریکا بسته می شد هوراهائی بود که برای وسئولین ورزشی می کشیدید .
راستی مدت هاست که دیگر امیدی به درج نظرات خود در سایتتان ندارم چون شما رسانه ی آزادی هستید !!!!
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
4
0
very goog
محسن رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
3
حداقل میذاشتین که چینی ها بیان ایران قرارداد ببندند
ناشناس
Spain
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
1
شما بايد پشت پرده را ببينيد كه بخاطر چه اين همه امتياز به چينيها داده مي شود.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
2
چراغی که به خانه رواست به مسحد حرام است.
آیا این پول موجب اشتغال هزاران جوان بیکار ایرانی در صدها شرکت داخلی که با بیکاری مواجه هستند نمیشد؟
آیا با ثروت خدادادی این سرزمین باید چینی ها صاحب تجربه شوند و فناوری فوق مدرن خود را پیشرفت دهند؟ آیا با ابن سرمایه نمیتوانستیم اجازه دهیم مهندسان داخلی فناوری معمولی خود را به فوق مدرن ارتقاء دهند؟
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
این ره که تو میروی به ترکستان است!
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
1
2
انتظار قراردادن نظرم رو تو سایتتون ندارم. اگه خودشما هم به تنهایی بخونید کافیه.چون بنظرم در جنباندن رگ غیرت بی تاثیرنیست.
اولا مگر قرار است دولت محترم درخصوص کارهایش(بخصوص موضوع به این کوچکی) پاسخگوی مردم باشه؟؟ چه حرف ها. ثانیا:ازاین مجلس اخته شده چه انتظاری دارید؟؟؟ ننه مرده ها تاهمینجاش هم خودشونو کشتن(که هر از چند ماهی امضا جمع میکنن برای استیضاح یه وزیر و بعدش هم پس میگیرن) ثالثا:اگرپیمانکاران داخلی وبه تبع آن نیروی کار داخلی بیکار(و درگیر مشکلاتی چون استرس بالا- موادمخدر- دزدی - فحشا و.....)است - خوب باشد. مگرقرار است دولت محترم با اینهمه مشغله در داخل و خارج کشور- برای آنها کاری بکند؟؟؟ رابعا:بجز چند کشور درب و داغون تنها کشور چین است که فعلا سلام مارو علیک میگه. چرابااین حرفها میخواهید این رابطه رو خراب کنید؟؟ احتمالا شما هم از جمله عوامل استکبار جهانی هستید. تاشناسایی - دستگیر و اعتراف نکردین- هرچه زودتر به راه راست باز گردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
1
1
گور بابای بخش خصوصی . بزار کمونیست ها بیان پول درارن ...
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
1
دیدید که عذرخواهی رسمی کردند. بعدش این عقد قرارداد نباید کاری به نام خلیج فارس نداره ،باید از مجلس خواست تا مجدانه پیگیر این قرارداهای سنگین باشه .
درود بر عصر ایران با این اطلاع رسانی
بی نظیرش
ايران زمين
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
2
اينطور كه معلومه اسم شهرهاي ايران رو هم اگر عوض كنند.هيچ كسي ككش هم نمي گزه.نمي دونم چرا ما ايرانيها مخصوصا مسئولين انجوري شدند.
nima
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
1
7
تازه فهميديم عهدنامه هاي گلستان و تركمنچاي در مقابل اين قراردادها خيلي هم اسفناك نبود ...!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
6
خوپ بالاخره ما تجربیات خیلی خوبی از عملیات عمرانی چینی ها در کشور داریم دیگه ... نمونش همین بزرگراه تهران شمال خداوکیلی دیدید چقدر سریع ساخته شده مردم دارن حالشو می برن؟
ح٠ط
Germany
۱۳:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
0
ميدانم كه اين كامنت من را منتشر نميكنيد(مثل بقيه كامنتها كه ارسال كردم!!!!) لااقل محض اطلاع سردبير محترمتان ميگويم كه در تمام كشورهاي دنيا كه به شكوفايى و قوى شدن اقتصاد كشور خود اهميت ميدهند واحدهاي ويژه اى متشكل از گمرك٠دادستانى٠پليس مرزى وجود دارند كه وظيفه اشان جلوگيري از ورود اجناس بنجل و تقلبى چيني كه علاوه بر عدم كيفيت بعضا براي سلامتى انسان خطرناك است٠ميباشد٠٠٠اي واي بر ما كه چه به روز اقتصاد و جان انسان و حيثيت ملي كشورمان مى آورند٠٠٠عزيز وطن غريب وطن بينوا وطن٠٠٠
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
1
از اين همه زجه ديگه خسته شديم،عصر ايران جان اگر مي خواستي همينو بشنوي حالا بشنو،ولي اگر راه حلي داري يا ميتوني با مقامات محترم مكرمه گفتگويي ديداري چيزي بكني بگو ما همه هواداريم،اطمينان خاطر داشته باش.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
0
1
یاری اندر کس نمی بینیم یاران را چه شد؟
خون چکید از شاخ گل ابر بهاران را چه شد؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
2
0
آقای محمدی به شکل ناشیانه ای بعضی مسائل را بازگو کردند!!!
1-در قبال حمایت چین در شورای امنیت باید هزینه پرداخت
2- اینکه مبلغ قرارداد از بودجه بیشتر است ربطی به تیتر خبر ندارد
3-چین به عنوان برگزار کننده المپیک تجربه بالایی در ساخت مراکز ورزشی دارد،برعکس شرکتهای داخلی(حتما آن تقاطع غیر همسطح معروف یادتان هست)در ضمن هیچ نظارتی روی شرکتهای ایرانی نیست
کیمیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
0
2
یه زمانی شعارمان نه شرقی، نه غربی بود. که به معنی برخورد متوازن با هر دو طرف می باشد. جالا که سالهاست بخش اول را سانسور کرده ایم.