فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۰۵-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۲۶۰۴
انتشار: ۱۷:۲۷ - ۰۵-۰۸-۱۳۸۹

نظر رضایی درباره بزرگترین اشتباه پس از جنگ

عصر ایران
دكتر رضایی به سال های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: اگر سیاستمداران پس از جنگ می توانستند از این همه نیروی داوطلب شهادت در اداره کشور به درستی استفاده کنند، امکان نداشت که مشکلات امروز گریبان گیر ما باشد لذا بزرگ ترین اشتباه آنها این بود که این نیروهای توانمند را به حاشیه فرستاند.
محسن رضایی گفت: حضرت امام پس از عملیات طریق القدس در جمع فرماندهان فرمودند که از ازل ثبت شده بود که شما در این تاریخ به اسلام خدمت خواهید کرد و اگر شما نبودید اسلام شکست می خورد و فرمودند ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دكتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در منزل سردار جانباز شهید حسین كربلایی، ضمن تقدیر از رشادت های شهید حسین كربلایی در جنگ تحمیلی از قول آیت الله جوادی آملی گفت: علت شکست سرداران اسلام در طول تاریخ این بود که سپاه با ایمانی نداشتند و اگر سپاه پاسداران و بسیج وجود نداشت سرنوشت جنگ و انقلاب به ضرر ملت ایران تغییر می کرد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: آنقدر تعداد شهدای ما زیاد است که باعث می شود تعداد زیادی از این عزیزان ناشناخته باقی بمانند. اگر تعداد این شهدا اندک بود تقدیر و بزرگداشت از آنها برجسته می شد، لذا تعداد زیاد این شهدا وضعیتی را ساخته است که جز در محضر الهی کسی برجستگی و مقام بزرگ آنها را نخواهد دید.

دکتر رضایی ادامه داد: حتی من و شما که در کنار این رزمندگان و شهدا بودیم نمی توانیم به تمام ابعاد وجودی آنها پی ببریم و یافتن حقیقت آنها نیازمند آن است که اینان را با اطرافیان شخصیت های بزرگ و سرداران تاریخ مقایسه کنیم. آن وقت است که می فهمیم اینان انسان های بزرگی بوده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملیات طریق القدس اضافه کرد: من در آن ایام تعداد زیادی از فرماندهان را به خدمت امام بردم و ایشان فرمودند که از ازل ثبت شده بود که شما در این تاریخ به اسلام خدمت خواهید کرد و اگر شما نبودید اسلام شکست می خورد و فرمودند ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

رضایی افزود: ما باید دقت کنیم که روزی باید در محضر الهی پاسخگو اعمال خود باشیم و لذا باید در پاس داشت رشادت های این رزمندگان کوشا باشیم تا خدای ناکرده اجر زحمات و فداکاری های آنها ضایع نشود.

وی با اشاره به نعمت شهادت تاکید کرد: شهادت نعمت بزرگی است که برای بندگان خاص خود قرار داده است تا از مصیبت ها و سختی ها به صورت آسان عبور کنند.

دكتر رضایی به سال های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: اگر سیاستمداران پس از جنگ می توانستند از این همه نیروی داوطلب شهادت در اداره کشور به درستی استفاده کنند، امکان نداشت که مشکلات امروز گریبان گیر ما باشد لذا بزرگ ترین اشتباه آنها این بود که این نیروهای توانمند را به حاشیه فرستاند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در پایان گفت: وای به حال ما که این زندگی را تحمل می کنیم نه کاری می توانیم بکنیم و نه راهی داریم. این شهید رفت و به آرزویش رسید. کاش خدای متعال ما را به این انتظار برساند.

در ادامه همسر سردار جانباز شهید حسین كربلایی درباره شهید، به استقامت ایشان در بیست سال گذشته در مقابل جراحات و زخم های ناشی از شیمیایی ایشان خاطراتی را بیان کرد.

برچسب ها: رضایی ، دبیر مجمع
ارسال به دوستان
ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید