فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۰۷۵
انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶-۰۷-۱۳۸۹

چگونه انرژي بدن را در سطح بالا نگه داريم؟‌

عصر ایران
اگر در روز بويژه در هواي گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشيد، مي‌توانيد آبي را كه از دست مي‌دهيد به خوبي تامين كنيد تا ايجاد احساس تشنگي صبر نكنيد چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعي كنيد طبق عادت هميشه ليوان پر از آب روي ميزتان باشد.

تقريبا هر روز با اشخاصي مواجه مي‌شويم كه از احساس خستگي شكايت مي‌كنند. اغلب اوقات اين شكايت‌ها بعد از صرف ناهار بيشتر مي‌شوند چرا كه افراد احساس افت فيزيكي و احساسي بيشتري پيدا مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، متاسفانه زندگي پرتلاطم امروزي در واقع به بخش طبيعي از عمر انسان‌ها تبديل شده و بنابراين بسياري از مردم نمي‌توانند براي خستگي خود چاره مناسبي پيدا كنند.

طبق مقاله منتشر شده در شبكه خبري تورنتو نيوز، بنابراين همواره اين چالش براي انسان وجود دارد كه در عين حال كه به حفظ سلامتي خود اهميت مي‌دهد، بتواند انرژي خود را نيز حفظ كند. هرچند با افزايش سن، اين انرژي در هر حال كاهش مي‌يابد اماه راه‌هايي وجود دارد كه بتوان روند اين كاهش را كند كند و انرژي حياتي را در بدن ذخيره كرد.

به گزارش ايسنا در اين مقاله چند راه كار براي افزايش سطح انرژي بدن توصيه شده است. نخست اين كه مصرف موز و هندوانه توصيه مي‌شود چون اين دو ميوه انرژي را به سرعت شيريني‌هاي قندي احيا مي‌كند. در واقع موز حاوي قند بالايي است اما برخلاف قند مصنوعي، ميوه‌هاي تازه مي‌توانند املاح،‌ ويتامين‌ها و فيبر طبيعي را نيز به بدن برسانند كه بسيار مفيد هستند.

گزينه بعدي، مصرف هويج و سيب زميني است. اين دو خوردني خوشمزه مثل اسنك‌هاي قندي مي‌توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عين حال برخلاف فست فودها و تنقلات مواد مغذي مهمي را براي بدن تامين مي‌كنند كه از جمله آنها ويتامين C , A و اسيد فوليك و پتاسيم هستند.

خوردني پرانرژي بعدي برشتوك و گندمك سبوس دار بوده است كه حتي بدون افزودن شكر هم حاوي انرژي بالا است و جزو مواد غذايي مهم در فهرست صبحانه محسوب مي‌شود. هم چنين براي حفظ انرژي بدن به نوشيدن آب توصيه مي‌شود. اگر در روز بويژه در هواي گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشيد، مي‌توانيد آبي را كه از دست مي‌دهيد به خوبي تامين كنيد تا ايجاد احساس تشنگي صبر نكنيد چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعي كنيد طبق عادت هميشه ليوان پر از آب روي ميزتان باشد.

نكته پاياني و در عين حال مهم بعدي اين است كه وقتي به موقع استراحت كنيد،‌ خود را آرام كنيد، مديتيشن كنيد و تغذيه مناسب داشته باشيد، فرصت آن را پيدا مي‌كنيد كه درست از انرژي خود برداشت كنيد. حفظ اين تعادل نكته‌اي مهم در بهبود كيفيت زندگي، حفظ ايمني و تعادل جسمي و رواني بدن است. توصيه مي‌شود كه روزي 20 تا 25 دقيقه مديتيشن انجام دهيد. مطمئن شويد كه در شبانه روز كمتر از هفت ساعت نخوابيد. هم چنين چرت 15 تا 20 دقيقه نيمروز را فراموش نكنيد.

بعلاوه بايد در روز دو نوبت 10 دقيقه‌اي حركات كششي انجام دهيد. اين كار جريان خود را در بدن بهبود مي‌بخشد. تمام اين اقدامات مديريت ذخيره انرژي ناميده مي‌شوند كه در حفظ انرژي بدن بسيار حائز اهميت هستند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: انرژی بدن
ارسال به دوستان
ترامپ و پایان رویای هالیوودی در ایران  وزیر اقتصاد: بانک مرکزی اقدامات لازم برای آزادسازی منابع بلوکه شده را آغاز کرده است بقائی: ایران از همه اهرم‌هایش برای اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل بهره می‌گیرد ۳۳ هزار نفر تماشاگر بازی تیم ملی در سینما ؛ انتظار برای پخش بازی ایران با مصر کمک کنیم این دو مادر سرطانی به زندگی برگردند شهباز شریف: مذاکرات پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای داشت پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم / لبنان را به خاطر ایران کوتاه آمدند / گشایش‌های خوبی ایجاد شده راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ یادداشتی که تیم ملی ایران هنگام ترک لس‌آنجلس در رختکن استادیوم از خود به جای گذاشت روزنامه جمهوری اسلامی: در مملکت حسینقلی خانی ما مداح و مجری حتی چاقو بر گلوی رئیس جمهور می‌گذارند! معجزه این غذاها برای سلامت روده؛ روزانه چقدر مجاز به مصرف هستیم؟ رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید حمله ارتش آمریکا به یک شناور در کارائیب از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر) دیدنی های امروز؛ از انقلاب تابستانی تا مذاکرات چهارجانبه در سوئیس