۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۶۶۶۹
تعداد نظرات: ۹۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۸-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۶۶۶۹
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۸-۰۶-۱۳۸۹

10 دلیل جهت استحضار جناب رئیس جمهور

رضا غبیشاوی
عصرایران - رضا غبیشاوی - محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفت و گو با روزنامه ایران درباره عبارت" مجلس در راس اموراست" اظهار داشت که این جمله مربوط به زمانی است که در ایران ، نظام پارلمانی حاکم بود و اکنون که پست نخست وزیری حذف شده، قوه مجریه، قوه اول کشور است.

وی در این باره توضیح داده است: "بعضي‌ها يك جمله حضرت امام(ره) را متعلق به زماني كه نظام ما پارلماني بوده برجسته مي‌كنند، آن‌زمان رئيس‌جمهور مسئول اداره كشور نبوده بلكه نخست‌وزير مسئول اداره كشور بوده كه از طريق مجلس انتخاب مي‌شده است. آن موقع مجلس بالا‌ترين بود. اكنون در قانون اساسي قوه مجريه بار اصلي اداره كشور را بر دوش دارد و قواي ديگر بايد كمكش كنند... ."

در خصوص این اظهار نظر بی سابقه و البته خطرناک ، ذکر نکاتی چند ضرورت دارد:

1- احمدی نژاد طوری درباره مسوولیت کنونی دولت در اداره کشور سخن می گوید که گویا در دوره قبل از اصلاح قانون اساسی ، قوه مجریه هیچ کاره بوده و از همین رو ، مجلس در رأس امور معرفی شده است ، این در حالی است که در دوره قبل از تغییر قانون اساسی نیز بار اصلی اداره کشور بردوش قوه مجریه بوده و اصولاً تغییر ماهیتی در وظایف و کارکرد دولت پدید نیامده است.

2- "بودن مجلس در راس امور" نه از باب حاکمیت نظام پارلمانی(با حضور نخست وزیر در صدر وزرا) بلکه به دلیل جایگاه مهم پارلمان در قانون اساسی و اختیارات این نهاد است؛ اختیاراتی بی بدیل که نمی توان مانند آنها را در دو قوه دیگر یافت.

بنابراین نمی توان گفت حالا که پست نخست وزیری حذف شده ، مجلس دیگر در رأس امور نیست و اساساً سوال اینجاست که وجود یا عدم وجود نخست وزیر چه ربطی به ارتقاء یا تنزل جایگاه پارلمان دارد ؟!

تا قبل از تغییر قانون اساسی، رئیس جمهور دومین مقام عالی کشور و نخست وزیر رئیس هیئت دولت بود اما پس از تغییر قانون اساسی، پست نخست وزیری حذف و شخص رئیس جمهور همزمان رئیس هیئت دولت نیز شد و مسولیت های نخست وزیر را برعهده گرفت. این درست است که سمت نخست وزیری حذف شد اما از آن سو، جایگاه رئیس جمهور نیز به سطح نخست وزیر تنزل یافت.

به سخن دیگر بخشی از مسولیت ها و اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی، پس از تغییر، به رهبری منتقل و اختیارات نخست وزیر نیز به رئیس جمهور منتقل شد. (اصل 110)

در قانون اساسی قبل از تغییر، رئیس جمهور "مسئولیت تنظيم‏ روابط قواي‏ سه‏ گانه‏" را برعهده داشت که این مسولیت پس از تغییر قانون اساسی، به رهبری سپرده شد.

پس از تغییر قانون اساسی ، اصل 122 نیز تغییر کرد و برخلاف گذشته، رئیس جمهور علاوه بر ملت در برابر مجلس و رهبری نیز باید پاسخگو باشد لذا می توان نتیجه گرفت پس از تغییر قانون اساسی، میزان پاسخگویی دولت و رئیس جمهور به مجلس افزایش یافت.

3- در تغییر قانون اساسی مصوب 1368، هیچ تغییری در میزان اختیارات مجلس در نظارت بر قوه مجریه ایجاد نشد و از این رو  مجلس همچنان می تواند برای نظارت بر قوه مجریه، تذکر دهد ،سوال کند، وزیران یا شخص رئیس جمهور را استیضاح کند و از این راه آنها را عزل کند. (اصول 71 تا 99 قانون اساسی)

مجلس حق دارد در همه امور کشور و حتی در امور نهاد ریاست جمهوری و نهادهای زیر نظر رهبری نیز تحقیق و تفحص کند ، حقی که دولت از آن بی بهره است. (اصل76)

این که مجلس می تواند بر دولتی ها و رئیس شان نظارت کند و حتی رئیس جمهور را عزل کند ، به تنهایی دلیل بر ان است که مجلس در مرتبت بالاتری از دولت قرار دارد و الا اگر مجلس در جایگاه پایین تری قرار داشت ، مگر می توانست رئیس جمهور و وزیران را عزل کند. در هر سیستم مدیریتی ، حق عزل ، با مقام بالادست است.

فراموش نکنیم که در قانون اساسی ایران ، مجلس حق انحلال دولت را (با استیضاح کابینه) دارد ولی رئیس جمهور چنین حقی را درباره مجلس ندارد و بر خلاف برخی کشورها ، نمی تواند خواستار انحلال پارلمان شود.

4- جایگاه مجلس آنقدر رفیع است که رئیس جمهور پس از انتخاب می بایست به خدمت نمایندگان مجلس برود و در حضور آنها ،سوگند خدمتگزاری یاد کند. اگر رئس جمهور این مهم را به جای نیاورد ، نمی تواند کلید دفتر ریاست جمهوری را تحویل بگیرد. (اصل 121)

5- رئیس جمهور و هیئت دولت مجری قوانینی است که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اند. قوه مجریه خود حق قانون گذاری ندارد و تنها می تواند پیش نویس قوانین درخواستی خود را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند تا در صورت تایید مجلس، به قانون تصویب شود.

6- در میان قوانین در کشور، قطعا بودجه سالیانه از اهمیت بی نظیری برخوردار است. شاید گفت پس از قانون اساسی و آئین نامه مجلس شورای اسلامی، قانون بودجه سالیانه، مهمترین قانون قلمداد شود. بررسی، تایید و تصویب قانون بودجه سالیانه نیز برعهده مجلس شورای اسلامی است.

7- کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی قرار دارد که هر کسی شکایتی از قوای سه گانه داشته باشد می تواند به آن مراجعه کند و مجلس نیز موظف است رسیدگی کند و از دیگر قوا ، از جمله قوه مجریه توضیح بخواهد. (اصل 90)

8- همچنین بسیاری از اقدامات دولت ، منوط به تایید و تصویب مجلس شورای اسلامی دارد. در این باره می توان به استناد اصول متعدد قانون اساسی می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

*بناها و اموالي‏ دولتي‏ كه‏ از نفايس‏ ملي‏ باشد قابل‏ انتقال‏ به‏ غير نيست‏ مگر با تصويب‏ مجلس‏. (اصل 83)
* گرفتن‏ و دادن‏ وام‏ يا كمك هاي‏ بدون‏ عوض‏ داخلي‏ و خارجي‏ از طرف‏ دولت‏ بايد با تصويب‏ مجلس‏‏ باشد. (اصل 80)
* استخدام‏ كارشناسان‏ خارجي‏ از طرف‏ دولت‏ ممنوع‏ است‏ مگر در موارد ضرورت‏ با تصويب‏ مجلس‏‏. (اصل 82)
* برقراري‏ حكومت‏ نظامي محدود در شرایط اضطراری توسط دولت صرفاً با تصويب‏ مجلس‏‏ میسر است. (اصل79)
*عهدنامه‏ ها، مقاوله‏ نامه‏ ها، قراردادها و موافقت‏ نامه‏ هاي‏ بين‏ المللي‏ بايد به‏ تصويب‏ مجلس‏‏ برسد. (اصول 77 و 125)
*بودجه سالانه کل کشور را مجلس تصویب می کند ، مجلس بر نحوه هزینه کرد آن نظارت می نماید و در نهایت نیز دولت باید گزارش نحوه هزینه کرد بودجه را به مجلس تقدیم کند و جوابگوی آن باشد.

9- مجلس تا آن اندازه در رأس امور است که حتی می تواند با ‏تغيير در خطوط مرزي موافقت کند ؛ این در حالی است که دولت اساساً نمی تواند در این موضوع وارد شود. (اصل 78)
 
10- اگر رييس‏ جمهور ، معاونان‏ او و وزيران،‏ متهم شوند، رسیدگی به اتهامات آنها‏ در دادگاه با اطلاع‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ میسر است. این در حالی است که برای رسیدگی به اتهامات نمایندگان مجلس ، نیازی به اطلاع دولت نیست.(اصل 140)

همه این دلایل که مستند به قانون اساسی و اصول حقوقی هستند ، نشان می دهند در رأس امور بودن مجلس ، نه یک امر تشریفاتی یا صرفاً مستند به جمله امام(ره) ، که یک الزام حکومتی برای تمشیت امور و جلوگیری از بروز استبداد است و هیچ کس حق ندارد مجلس را از رأس امور به زیر کشد و ادعاهای عجیب و غریب کند.

البته ، باید به تلخی گفت که خود مجلسی ها در بروز و ظهور وضعیت انفعال و ارزانی پارلمان متهمان ردیف اول هستند که از دیر باز گفته اند حرمت هر امامزاده ای را باید متولی اش نگاه دارد.
 
 

 
اصل 122: رييس‏ جمهور در حدود اختيارات‏ و وظايفي‏ كه‏ به‏ موجب‏ قانون‏ اساسي‏ و يا قوانين‏ عادي‏ به‏ عهده‏ دارد در برابر ملت‏ و رهبر و مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ مسئول‏ است‏.

اصل‏ سابق: رييس‏ جمهور در حدود اختيارات‏ و وظايف‏ خويش‏ در برابر ملت‏ مسئول‏ است‏، نحوه‏ رسيدگي‏ به‏ تخلف‏ از اين‏ مسئوليت‏ را قانون‏ معين‏ مي‏ كند.
 
اصل 113 - پس‏ از مقام‏ رهبري‏ رييس‏ جمهور عاليترين‏ مقام‏ رسمي‏ كشور است‏ و مسئوليت‏ اجراي‏ قانون‏ اساسي‏ و رياست‏ قوه‏ مجريه‏ را جز در اموري‏ كه‏ مستقيما به‏ رهبري‏ مربوط مي‏ شود، بر عهده‏ دارد.

اصل‏ سابق: پس‏ از مقام‏ رهبري‏ رييس‏ جمهور عاليترين‏ مقام‏ رسمي‏ كشور است‏ و مسئوليت‏ اجراي‏ قانون‏ اساسي‏ و تنظيم‏ روابط قواي‏ سه‏ گانه‏ و رياست‏ قوه‏ مجريه‏ را جز در اموري‏ كه‏ مستقيما به‏ رهبري‏ مربوط مي‏ شود، بر عهده‏ دارد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
در تعجبم که حالا رئیس جمهور حرفی گفته چرا اینقدر می سوزيد!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
مجلسی در راس امور است، که نمایندگانی از جنس مردم و رشید و شجاع داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
در قعر امور بودن مجلس كه نيازي به اين همه آسمون ريسمون نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
درج شود :
مقاله پسندیده ای بود
درج نشود :
...
این مجلس رو هم تعطیل کنین ؛ جاش شهر بازی بزنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
موافق 100% بسته شدن در مجلس شوراي اسلامي هستم. شديد. بهتره كه ساختمان ميدان بهارستان به عنوان موزه، سالن همايش، فرهنگسرا، .... تبديل بشه.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
جمله آخر واقعیتی زیباست نمایندگان شایسته نیستند چرا در دولتهای دیگر این اتفاق نیفتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
البته با نظر رئيس جمهور مخالفم ولي واقعيت اينست كه جايگاه مجلس توسط خود نمايندگان به اينجا رسيده است. مجلسي كه راه و بيراه به مرخصي مي رود و دائم تعطيل است ، صد البته كه در راس امور نيست. مجلسي كه براي تصميم گيري در مورد يك تعطيلي كوچك يك هفته خود و مردم را به استهزا مي گيرد، صد البته كه در راس امور نيست. با اين شرايطي كه در مجلس مي بينيم ، حتما دين مجلس در راس هيچ امري نيست تا چه رسد به راس همه امور !!
مسلم ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
بدون در نظر گرفتن درستی یا نادرستی سخنان آقای احمدی نژاد، توجه نگارنده مطلب را به این نکته معطوف می دارم که آقای احمدی نژاد این مطلب را که "رئیس دولت در رأس امور است" نه فقط در حد حرف مطرح کرده، بلکه با اجرای گزینشی قوانین به تشخیص خود، نشان داده که در عمل نیز بر آن اساس رفتار می کند. اما متأسفانه مجلس و اکثریت مجلسیان فقط به صورت تئوریک ادعای "در رأس امور بودن مجلس" را داشته و در عمل "وکیل الدوله" هستند. نتیجه آنکه در این برهه حساس و تعیین کننده، اگر مجلس از ظرفیتهای قانون اساسی برای اثبات جایگاه خود بهره بگیرد (که بعید به نظر می رسد) این غائله جدید خاتمه خواهد یافت، وگرنه آقای احمدی نژاد در این چند سال نشان داده که ابتدا واکنش طرف مقابل خود را سنجیده و سپس در مورد به کرسی نشاندن "مصممات" خود تصمیم می گیرد.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
آقای دکتر احمدی نژاد با بیان این که مقام خودش از مجلس بالا تر هست تاکید بر قانون شکنی ایشان بود. ایشان به قانون های مجلس عمل نمیکنه...ایشان باید پاسخگو این سخن خود باشه و باید به مجلس محترم جواب پس بده که چزا همچین حرفهای را مطرح میکنند و دلایل این رفتارهای تند ایشان با مجلس چیست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
کو گوش شنوا ...
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
اميدوارم مجلسيان محترم جمله آخر را با حساسيت و هميت كامل بخوانند و همتي كنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
اين همه كمك به كشورهاي خارجي بانظرمجلس بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
هرچه کنی کشت همان بدروی......آقایونی که گفتن احمدی نژاد دولت امام زمان رو تشکیل داده و اخیرا هم کورش زمان معرفیش کردن بیان جواب ملت رو بدن...(راستی کی الان داره از خط قرمز رد میشه!؟)
سهيل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
صحيح و البته بسيار آموزنده بود ممنون از عصر ايراني هاي عزيز
ديده بان
-
۱۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
ok.زنده باد عصر ايران كه اينقدر صريح و با ادله محكم پاسخ هر مقامي را بيان مي كند.
حقیقت گو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
نویسنده بسیار ضعیف عمل کرده بیا من هم صد تاکا ر ردیف کنم که دولت می تواند انجام دهد ولی مجلس نمی تواند شما فراموش نکنید رییس دولت آنقدر رییس دولت هست مه رییس مجلس یک هزارم ان رییس مجلس نیست بنابر این همه قدرتهای واقعی در دست دولت است این یک مسئله انکار ناپذیر است...اگر همه فرض های شما هم در ست باشد باز دولت در راس امور است
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
سلام آقای رئیس جمهور حرفاش راست یا دروغ فقط اینش خوبه که تک نفری از همه نماینده ها خیلی جسوره وهر کاری خواسته تو این 5 سال کرده ولو اینکه همه مثلا مخالفن شما هم لطفا جمع کنید تادکتر کارشو بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
مجلس در رأس امور است ولي چه اموري خودشان بهتر مي دانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
رئیس جمهور باید اختیار تام داشته باشد در ضمن سالن مجلس جون میده واسه تالار عروسی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
رئیس جمهور خیالش از بابت مجلس راحت است زیرا اکثر نماینگان وکیل الدوله هستند هر آدم عامی هم می داند اگر مجلس اراده کند رئیس جمهور غزل می کند
فردين
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
درود بر احمدي نژاد. بنده واقعا به آينده ملت ايران در صورت پيروي از اين ابر مرد تاريخٍٍ كاملا اميدوارم.............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
بااین حرف ها می خواهند مجلس را هم دردست بگیرند
m-b
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
مجلس هم آدمهای با لیاقت مثل احمدی نژاد میخواهد که متاسفانه در این مجلس نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
در تعجبم که حالا رئیس جمهور حرفی گفته چرا اینقدر می سوزيد!!!!!!!!
کاربر نابغه مجلس در نام و تبار خود یعنی ملت حتی اگه در عمل حالا می بینیم که اینطور نیست "البته ، باید به تلخی گفت که خود مجلسی ها در بروز و ظهور وضعیت انفعال و ارزانی پارلمان متهمان ردیف اول هستند که از دیر باز گفته اند حرمت هر امامزاده ای را باید متولی اش نگاه دارد."
اما قوه مجریه یعنی اجرا کننده اون قانونی که ملت(مجلس) گذاشته.
حالا اگه مجری بخواد از ملت سرتر بایسته یعنی فاتحه برای مردم.
یک خواننده پاپ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
درود بر ریس جمهور احمدی نژاد
ای ریس جمهورم عزیزم
تو اقتدار و شایستگی را برای مقام ریاست جمهوری به ارمغان آوردی
من از صمیم قلب تو را دوست دارم
در دوره شما گشایش های بسیاری در فرهنگ و علم منجمله در موسیقی صورت گرفته
یک خواننده موسقی پاپ ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
حق مجلس همینه. من که بسیار خوشحال شدم، حالا منتظر به توپ بستن هم باشه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
حرمت هر امامزاده ای را باید متولی اش نگاه دارد.
ناشناس
-
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
در راس امور مردم هستند که شماهارا انتخاب میکنند شما خدمتگذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
قانون اساسی را نادیده گفتن و عدم نظارت مجلس بر دولت و رئیس جمهور عاقبت بدی دارد مردم ایران شم سیاسی خوبی دارند بالاخره مردم باید در آینده نماینده به مجلس بفرستند اقایانی که کوتاهی می کنند بدانند در مجلس بعدی جایگاهی نخواهند داشت و مورد غضب مردم قرار خواهند گرفت پس تا دیر نشده به وظیفه قانونی خود با دقت عمل کنید تا به مملکت اسیبی نرسد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
کم کم داره از احمدی نژاد خوشم میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
زياد نگران نباشيد. چند روزه ديگه خبر مي تويسيد كه عزل نمايندگان توسط رئيس جمهور صورت گرفت و مجلس منحل شد! هرچند الان نوشتيد كه عزل رئيس جمهور توسط مجلس از نظر قانون امكان پذير است. كدوم مجلس آقا!!!
ناشناس
-
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
هردوتاي تان در راس امورهستيد .ناراحت نشيد. چون تا حالا كه به مصالح مردم كارنكرديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
احمدی نژاد کم کم دارد دل همه مردم را بدست می آورد - بنظرم حرفاش منطقی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
خیلی مردی حاج محمود... فداییتم به مولا... بزار مجلس هر چی دلش میخواد بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
اره منم موافقم حق مجلس بي كفايتي مثل اين مجلس همينه كه تحقيرش كنن. از ماست كه بر ماست
همینو کم داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
یعنی فکر می کنی همه ی این چیز ها رو خود آقای رئیس جمهور نمی دونه!!!!!
داستان یه چیز دیگس. خودتو به خواب زدی....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
جنگ زرگري
ناشناس
-
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
حق شونه که این حرفارو از کسی که ازش حمایت کردند بشنوند. حالا کلاشونو قاضی کنند ببینن ما چی میگفتیم و اونا چی میگفتند و امروز چی شد. حالا هنوز تازه خوشون خوشونشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
وقتي رياست محترم جموري صريحا اعلام ميكنند كه قانون مترو را عمل نميكنم ونمايندگان كاري نميتوانند بكنند معناي ان چيست جهت استحضار نمايندگان
ziari
Iraq
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
با توجه به اينكه نمايندگان اين دوره به راي ولي نعمت خود يعني مردم پشت كردند پس بايد گفت : "خلايق هر چه لايق"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
همانروزيكه برخي از نمايندگان ، براي مقابله بي كله با برخي افراد منتقد و براي به كرسي نشاندن برخي افاضات حضرت رييس جمهور ، گريبان چاك ميكردند !!! بايد به تنزل جايگاه مجلس و در نهايت به ذليل شدن خودشان هم فكر ميكردند .
مزرع سبز فلك ديدم و داس مه نو
يادم از كشته خويش آمد و هنگام درو
mostafa
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
فراموش نکنیم که:
-چطور شد از هفت وزیر رد صلاحیت شده تنها دو نفرشان رد صلاحیت قطعی شدند.
- چگونه قانون یارانه ها به سرانجام رسید .
و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
این مجلس همون بهتره که بسته شه
برای من کلی ایمیل میاد که دارن تو مجلس بازی می کنن یا از هم دیگه عکس یادگاری میندازن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
درست است که مجلس در راس امور است ولی خدا وکیلی این جمله برای مجلس فعلی با آن عملکرد ضعیف و غیر قابل قبول و کوتاه آمدن های متعدد از حقوق مردم در برابر دولت مصداق ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
مگه دروغ گفته ؟؟؟ این مجلس ته امور هم نیست چه به راسش؟؟ حقشونه دم محمود خان گرم که پدرزشونو در اورده
مهدی
-
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
آره من هم در تعجبم که چرا احمدی نژاد یه چیزی گفته عصرایران چرا اینقدر می سوزه. البته شاید نماینده ها رو خیلی دوست دارید. شاید.؟!
ali
Kazakhstan
۱۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
يه دفعه مجلس و رياست جمهوري و قوه قضائيه رو يكجا بدين به جناب دكتر احمدي نژاد
ک
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
ایشون درباره مجلس خبرگان و قوه قضاییه نظری ندارن؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
چشم مجلسی ها روشن..
آسمان پولساز ترکیه؛ درآمد 694 میلیون دلاری از پروازهای عبوری در 2024 چگونه مطالب سایت‌مان در دیسکاور بیشتر دیده شود؟ تاریخ‌سازی با چاشنی کروات؛ اسکوچیچ، چهارمین قهرمان کروات لیگ برتر ایران توئیت عبدالرضا داوری درباره "فؤاد ایزدی" : حاجی گرینوف لااقل تا جبهه رفت ولی "دکتر فواد" قبل از مشمول شدن راهی آمریکا شد و تا 40 سالگی ماند! جذابیت بی‌نظیر آلفارومئو 2600 اسپرینت زاگاتو(عکس) هشدار درباره احتمال بروز اپیدمی گردن درد در کشور   این خانه خاص با معماری پیشرفته خود در قلات فارس قرار دارد (تصاویر) پایتخت یوتیوبی ایران کجاست؟ راز روستاهای میلیون دلاری (فیلم) لوتوس الیس؛ از کف خواب نازک نارنجی تا بیراهه نورد حرفه ای! (+عکس) کامبک شیرین اتحاد کلبا با گل قایدی؛ سه امتیاز خانگی در امارات سومین روز جشنواره تکنوفست در قبرس شمالی(گزارش تصویری) این ویلای هندی زیبایی خیره کننده ای دارد (+عکس) مردی که 18 سال سم مار به خون خود تزریق کرده صادرات سالانه ترکیه رکورد شکست؛ ثبت رقم بی‌سابقه ۲۶۵ میلیارد دلار خیال و واقعیت سیاسی؛ یادداشتی از سعید حجاریان