فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۴-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۶۲۶۳
انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۴-۰۶-۱۳۸۹

واکنش متكي به پناهندگی 3 دیپلمات ایرانی

عصر ایران
متكي همچنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي استعفاي يكي از ديپلمات‌هاي ايراني در بلژيك، گفت: ديپلمات‌ها و مامورين اداري جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور براي مدت معيني اعزام مي‌شوند و پس از آن بايد برگردند. اگر كسي در پايان ماموريت مشكلاتي داشته باشد مامورين اداري ما آن را از نظر اداري بررسي مي‌كنند و در بخش‌هاي مربوطه به مسائل آن رسيدگي مي‌شود.
وزير امور خارجه كشورمان كه در نشست مشترك با ادوارد نعلبنديان، وزير امورخارجه ارمنستان سخن مي‌گفت با بيان اينكه دهمين كنفرانس مشترك كميسيون ارمنستان در تهران برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران يكي از شفاف‌ترين پرونده‌هاي فعاليت صلح‌آميز هسته‌يي در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است و هيچ‌كدام از فعاليت‌هاي ايران خارج از نظارت آژانس نيست.

به گزارش ايسنا منوچهر متكي تاكيد كرد: ايران در مقايسه با همه كشورهاي عضو آژانس بيشترين همكاري را در سال‌هاي طولاني گذشته با آژانس داشته است و حداقل 29 گزارش در طي اين سال‌ها ارائه شده است.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي در مورد اينكه شايعه شده است شما از وزارت خارجه استعفا داده‌ايد؟ گفت: ما به شايعاتي كه عمدتا در خارج از كشور با اهداف خاص سياسي مرتبط با منافع كشورمان مطرح مي‌شود جواب مي‌دهيم. شايعات ديگر چندان در اولويت‌ها براي پاسخگويي نيست.

متكي همچنين در پاسخ به سوالي درباره‌ي استعفاي يكي از ديپلمات‌هاي ايراني در بلژيك، گفت: ديپلمات‌ها و مامورين اداري جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور براي مدت معيني اعزام مي‌شوند و پس از آن بايد برگردند. اگر كسي در پايان ماموريت مشكلاتي داشته باشد مامورين اداري ما آن را از نظر اداري بررسي مي‌كنند و در بخش‌هاي مربوطه به مسائل آن رسيدگي مي‌شود.

وزير امور خارجه‌ كشورمان همچنين افزود: هفته آينده رييس‌جمهور در راس هياتي در اجلاس سال جاري مجمع عمومي سازمان ملل شركت خواهد كرد.

وي گفت: رييس‌جمهور برنامه‌هايي دارد كه در راس آن نطق وي در نشست مجمع عمومي سازمان ملل است.

متكي گفت: اجلاس‌هايي در كنار مجمع عمومي در مورد موضوعات مختلف برگزار خواهد شد كه در برخي از آنها رييس‌جمهور شركت مي‌كند.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان، افزود: ايران رياست اجلاس وزراي خارجه‌ي آسيايي را كه به عنوان گفت‌وگوي همكاري‌هاي آسيايي است برعهده دارد. نشست در نيويورك در سطح وزراي خارجه برگزار مي‌شود.

وي از نشست وزراي خارجه‌ي كشورهاي آسيايي در اواخر پاييز در تهران خبر داد.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
کارخانه‌ای که ثروت تولید می‌کند برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد آیا فیل‌ها می‌توانند زیر آب نفس بکشند و غواصی کنند؟ چرا گوگل نامگذاری نسخه‌های اندروید بر اساس دسرها را متوقف کرد؟ ۶۸درصد ایرانی‌ها به اینستاگرام بازنگشتند؟ قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟ راه‌اندازی سامانه «بینا» برای ثبت‌نام دانش‌آموزان/ برپایی کلاس‌های تقویتی برای ابتدایی‌ها روابط زن و شوهر و تناقض‌ های پنهان: چرا هم زمان هم خوشبخت‌ ایم و هم سردرگم؟