فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۵-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۳۱۵۰۲
انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۵-۰۵-۱۳۸۹

واردات 8 نوع برنج آلوده ممنوع شد

عصر ایران
جلوگیری از واردات 8 نوع برنج آلوده به کشور در کمیسیون بهداشت مصوب و به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده شد. بنابراین اگر فرد یا دستگاهی تخلف کند، با آن برخورد خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام اینکه ممنوعیت واردات 8 نوع برنج آلوده به کشور در کمیسیون بهداشت مصوب و به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده شده است، تاکید کرد: اگر فرد یا دستگاهی برخلاف این تصمیم عمل کند، تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش مهر، احمد ناطق نوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مصلی تهران در جمع خبرنگاران گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی، دستگاههای دولتی مکلف شده‌اند که برای تامین نیازهای خود، برنج‌های داخلی را خریداری کنند که بر این اساس، 12 میلیارد تومان یارانه تخصیص می یابد که وزارت بازرگانی با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، این تامین مالی را انجام خواهد داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه اخیر نمایندگان سه استان شمالی کشور با وزیر بازرگانی،  برنجهای پرمحصول، قیمتگذاری و به کانال‌های خرید نیز اضافه شد.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا تدابیر به شیوه ای انجام شود تا کشاورزان در صف تحویل برنج خود، بیش از 12 ساعت معطل نباشند، ضمن اینکه مقرر شد تا اتحادیه تولیدکنندگان برنج به منظور سیاستگذاری در رابطه با این محصول تشکیل شود. بر این اساس، وزیر بازرگانی پذیرفت تا پرداخت هزینه اتحادیه تولیدکنندگان را برای یکسال تضمین کند.

به گفته ناطق نوری، فرزندان کشاورزان عموما تحصیلکرده هستند و در رشته های مختلف تخصص دارند، بنابراین به نظر می رسد ضرورتی ندارد که دولت کار خرید و توزیع برنج را صورت دهد، بلکه همان افرادی که تولید برنج را انجام می دهند، برنج را خوب می شناسند و دست اندرکار برنج هستند، می توانند اگر کمبودی هست با واردات جبران کنند.

وی همچنین در خصوص عدم ابلاغ جلوگیری از واردات 8 نوع برنج آلوده، گفت: جلوگیری از واردات 8 نوع برنج آلوده به کشور در کمیسیون بهداشت مصوب و به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده شد. بنابراین اگر فرد یا دستگاهی تخلف کند، با آن برخورد خواهد شد.  در هر حال، واردات 8 قلم برنج هندی آلوده، به کشور ممنوع است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در ایام پرتقاضا را مثبت ارزیابی کرد وافزود: یکی از کارهایی که وزارت بازرگانی می تواند در ایام پرتقاضا به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان برای کنترل بازار انجام دهد، برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا است که خوشخبتانه این وزارتخانه امسال با برگزاری این نمایشگاهها توانسته تا بخش عمده ای از نیاز مردم را با 10 تا 20 درصد زیر قیمت بازار تامین کند.

وی اظهار داشت: اگر این وزارتخانه بتواند با برنامه ریزی و سیاستگذاری، مقدمات برگزاری این نمایشگاهها را در ابتدای هر فصل انجام دهد، به طور قطع مردم برای تامین مایحتاج ارزاق عمومی خود مشکلی نخواهند داشت و می توانند کالا را با شرایط مناسب تر و قیمت ارزانتری دریافت کنند.

همچنین امیر شاکری مدیر نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نیز گفت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مصلی، در میادین میوه و تره بار نیز نسبت به برگزاری غرفه های عرضه مستقیم کالا اقدام شده است که در آن، گوشت، مرغ، خرما، روغن و برنج برای کنترل بازار اقلام پر مصرف توزیع می شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا