۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۰۰۶۹
تعداد نظرات: ۱۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۷-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۳۰۰۶۹
انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۷-۰۵-۱۳۸۹
چرا رئیس دفتر ، گوشت دم توپ اصولگرایان شده است ؟

"مد روز"ی به نام انتقاد از رحیم مشایی!

آیا این یک طنز تلخ نیست که نماینده و وکیل یک ملت در مجلس در برابر تجلیل فرهنگ و ملیت ایرانی این چنین برآشفته می شود و در همان حال خود را نماینده ملت ایران می داند؟
عصر ایران - شاید اگر بخواهیم در 5 سال گذشته یک شخصیت دولتی را که بیشترین انتقادها نسبت به او از سوی اصولگرایان صورت گرفته است را نام ببریم ، کسی نباشد جز " اسفندیار رحیم مشایی " رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رییس دفتر کنونی رییس جمهور .

به راستی  چرا " رحیم مشایی " تبدیل به گوشت دم توپ اصولگرایان شده است ؟ و انگیزه اصولگرایان حامی یا منتقد دولت از حملات شدید علیه این فرد چیست ؟

این انتقادها در حالی انجام می شود که  در چند سال گذشته اسفندیار رحیم مشایی نزدیک ترین فرد به رییس جمهور  نهم و دهم  بوده است و علی رغم همه فشارها و حملات رسانه ای و لفظی ، محمود احمدی نژاد حاضر به ترک همکاری با مشایی نشده است .

شاید عده ای بگویند که این اظهارات جنجالی رحیم مشایی است که سبب انتقادهای شدید از او شده است ، چرا که مشایی تا کنون حرف هایی بر زبان رانده که اگر در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی یکی از افراد نزدیک به دولت اصلاحات چنین حرف هایی را می زد " خون به پا می شد " .

ولی وقتی مشایی به عنوان دست راست رییس جمهوری اصولگرای نهم و دهم حرف هایی جنجالی درباره نوع رابطه انسان با خدا ، برخی مسایل مذهبی و دینی ، تجلیل از فرهنگ ایران باستان و ... می زند اصولگرایان حامی یا منتقد دولت در نهایت به جز ایراد نطق های آتشین علیه او، به دلیل حمایت تمام قد رییس جمهوری از او ، عملا  کار دیگری نمی توانند انجام دهند .

در این نوشته هدف ما بررسی دلیل رابطه محکم احمدی نژاد با مشایی نیست چرا که در این زمینه اقوال فراوانی است که به دلیل مستند نبودن از ذکر آن معذوریم ، اما در مورد اخیر که انتقادها از همه سو به سمت مشایی روانه شد ، به ذکر نکاتی چند بسنده می کنیم :

1- بسیاری از انتقاداتی که علیه مشایی مطرح می شود ، ناشی از آن است که منتقدین ، حرف های او را کامل نخوانده یا توضیحاتش را نشنیده اند. طبیعی است که اگر پیش و پس یک سخن را حذف کنیم و از میانه آن ، جمله ای را علم نمایینم ، می توان هزار تفسیر ناصواب از آن ارائه داد و سخن را چونان چماقی بر سر صاحب سخن کوبید.

به عنوان مثال، اخیراً  مشایی در همایش  ایرانیان خارج از کشور از لزوم تبلیغ مکتب ایرانی سخن گفت و پس از انتقادهای فراوانی که از همه سو ( در درون اردوگاه اصولگرایان ) به سمت او روانه شد ، در توضیح اظهارات خود گفت که از اسلام قرائت های مختلفی است ( از جمله اسلام طالبانی ، اسلام وهابی و سعودی و ...) و مراد وی معرفی مکتب ایرانی اسلام بوده است . وی در این زمینه گفت : " اين حرف من (مكتب ايراني) حرف جديدي نبود بلكه حرف امام است امروز حرف‌هاي مختلفي در دنيا به نام اسلام زده مي‌شود آيا ما قبول داريم ؟  بلكه اسلامي را قبول داريم كه در ايران مستقر است."

کجای این سخن ایراد دارد؟ آیا مکتب ایرانی ، بدون اسلام ، وجود خارجی دارد؟ مگر نه این است که اسلام ، هم اکنون یکی از مهم ترین مولفه های مکتب ایران است؟ پس چرا آقایان از این سخن می هراسند؟!

به راستی آیا آقایان منتقد اظهارات وی می توانند اسلام وهابیونی که ریختن خون مسلمانان شیعه  را مباح می دانند ، و یا اسلام طالبانی را به عنوان مکتب اسلام به رسمیت بشناسند؟!

2- به نظر می رسد انتقاد به مشایی در میان برخی  اصولگرایان  تبدیل به "مد روز" شده است و حمله به  مشایی " پزی سیاسی " شده که منتقدان پشت آن پنهان شوند و بگویند: می بینید که ما حتی دولت را هم نقد می کنیم ، نمونه اش فلان مواضع ما علیه مشایی!"
همچنین" پز انتقاد از دولت با حمله به مشایی "  تبدیل به ابزار فرار برخی اصولگرایان برای حفظ فاصله مطمئنه از دولت محمود احمدی نژاد شده است و از این جهت می توان مشایی را قربانی سازوکار موجود در روابط جناح های قدرت درون اردوگاه اصولگرایان دانست .

3- انتقادات برخی نمایندگان اصولگرای مجلس از اظهارات اخیر و اظهارات قبلی  مشایی درباره " ملیت ایرانی " به هیچ وجه قابل درک نیست ، و مشخص نیست که چرا برخی نسبت به نام ایران و ایرانی " آلرژی " دارند !

مگر اعضای محترم مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان ملت ایران نیستند ؟ اگر هستند چرا این گونه از آوردن نام مکتب ایرانی و ملیت ایرانی آشفته می شوند و اگر نیستند ، به چه مجوزی در مجلسی که متعلق به مردم ایران است و حقوق ماهانه آنها از محل بیت المال این ملت پرداخت می شود ، حضور دارند ؟

آیا این یک طنز تلخ نیست که نماینده و وکیل یک ملت در مجلس در برابر تجلیل فرهنگ و ملیت ایرانی این چنین برآشفته می شود و در همان حال خود را نماینده ملت ایران می داند ؟

4- کسانی که از تجلیل فرهنگ و آوردن نام ملیت ایرانی برآشفته می شوند ، و این احساس و باور خود را به امام (ره ) نسبت می دهند آیا سخنرانی تاریخی حضرت امام (ره ) در روز 12 بهمن 1357 در بهشت زهرا را از یاد برده اند که فرمود : من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می کنم " . اگر امام به ملت و ایران باور نداشت آیا تشکیل یک دولت اسلامی را منوط به پشتیبانی این ملت می کرد ؟

اگر امام (ره ) به ملیت ایرانی باور نداشت آیا هزاران بار واژه  "ملت " را در سخنرانی ها و خظابه های خود می آورد ؟ و آیا امام در سخنرانی بهشت زهرای خود پس از ورود به ایران نمی توانست بگوید : من به پشتوانه امت اسلامی یا مردم مسلمان ایران یا مردم مسلمان جهان دولت تعیین می کنم ؟

بنابراین کسانی که در مخالفت  خود باملیت ایرانی سخنان خود را به امام تکیه می دهند باید بدانند که یا امام (ره ) را به درستی نمی شناسند و یا اینکه با وجود شناخت امام عملا حرکت خلاف مسیر امام را با آوردن " کد هایی " اشتباه و مغلطه آمیز از امام توجیه می کنند ؟ آیا غیر از این است ؟

امام راحل (ره) در کنار تاکیدی که بر اسلام به عنوان یک مکتب آسمانی داشتند ، هرگز نگاهی منفی به مقوله ملت نداشتند و اگر ایشان منتقد "ملی گراها" بودند ، این نقدو نظر ، ناظر به عملکرد آن جریان سیاسی بود نه به این معنا که ملی بودن و حب وطن را نفی کنند.

البته حالت دیگر نیز وجود دارد که امیدواریم چنان نباشد و آن دلیل در واقع " دشمنی با ایران و ملیت ایرانی " است ، چرا که مکتب ایران در واقع هم مولفه های ملی را درون خود جای داده و هم مولفه های دینی و اسلامی را و جدا کردن این دو از یکدیگر کاری است نشدنی .

5 - در حالی که مملکت ما صدها و هزاران گره ناگشوده و مشکل حل ناشده دارد ، عده ای گویا کارشان شده است انتظار کشیدن تا این که مشایی حرفی برند و آنها هم حرف هایش را خوانده یا ناخوانده ، شروع به حمله به او کنند و برای چند روز هم که شده ، مهم ترین موضوع کشور را فلان جمله ای بدانند که بر زبان رئیس دفتر رئیس جمهور جاری شده است! در همین موضوع اخیر ، حتی یکی از نمایندگان به تهدید و تحکم گفت که مجلس ساکت نمی نشیند و در برابر این سخنان اقدام خواهد کرد.
ای کاش ، مجلس در برابر مشکلات دیگر مردم از گرانی و بی مسکنی گرفته تا بروکراسی اداری و افسردگی و بیکاری جوانان نیز این گونه از خود غیرت به خرج می داد!



  
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
اميدوارم فرد صريح الهجه اي مثل مشائي رئيس جمهور آينده ايران باشد
ناشناس
Australia
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
موافقم . موافقم . موافقم. خدایا امام زمان را برسان تا از دست جهالت نجات پیدا کنیم . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
دمش گرم مشائي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
ايول ، الحق درست گفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
کاملا موافقم
شبگرد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
دمت گرم
برای مجلس دیگر رگی نمانده که از درد مردم به جوش اید
این مجلسی ها انگار نمیدانند تا قبل از این بین مردم بودن ولی حالا یک هرم به طرز فرعونانه ای انها را از همین مردم جدا کرده
ایا ساختمان مجلس چهارمین هرم فراعنه نیست؟؟؟!!!
اگر از شنیدن رنجنامه ملت میمردیم
جای مواخذه نبود...
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
خدا خیرتون بده
از مقالتون لذت بردم
حرف دل منو زدید
خدا وکیلی انصاف نیست شب توی بی بی سی
روز توی روزنامه کیهان ببینم این بنده خدا رو
فقط به خاطر نفهمی خودشون دارن می کوبند

اقای توکلی و اقای مطهری که اونطور به اقای مشایی اونم فقط به خاطر اوردن اسم ایران توهین میکنند به نظر من لیاقت نمایندگی مردم ایران رو ندارند

خدا وکیل دل ادم خون میشه از دیدن این ماجرا ها

خدا ازتون راضی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
ای کاش ، مجلس در برابر مشکلات دیگر مردم از گرانی و بی مسکنی گرفته تا بروکراسی اداری و افسردگی و بیکاری جوانان نیز این گونه از خود غیرت به خرج می داد!

حرف از اين درست تر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
درود خدا بر نگارنده این متن
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
اگر خوشآمد ديگران خوش است خوب در مسئله هسته اي نيز به همين ميزان منفعل باشيد.
جناب مشايي رئيس جمهور در مسائل خارجه راديكال اما در مسائل داخلي ليبرال محض هستند.
و البته اين مورد دوم ارتباط تنگاتنگي با شما دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
كساني كه مورد انتقادات شديدي هستند در اكثر اوقات بحق بوده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
عصر ایران ، احسنت! احسنت!
زنده باد.فوق العاده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
سلام خدمت شما دوستان عزیز در سایت خبری عصر ایران
واقعا افرین بر این همه انصاف و شفافیت.
مهدی
Sweden
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
این مسائل همگی از اثرات خوردن نان به نرخ روز ناشی میشه!
مهدی
-
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
احسنت!
اریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
زنده باد مشایی که نفسی با سخنانش خوب وبجایش به روح ایرانیت دمید
ناشناس
Iraq
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
آفرين و احسنت بر کسی که مطالب بالا را بيان نموده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
عالی بود .
ناشناس
-
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
بسیار بسیار سنجیده نوشتین
حرف دل ملت رو بیان کردین، سپاس عصر ایران.
Fire
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
متشكرم ، بلاخره يك نفر حرف دل ما رو زد البته خيلي نرم. غيرت ايراني بودن از بين رفته ، ديگه حتي بعضي ها كراهت دارن بگن ما ايراني هستيم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
نه بابا؟! حامی هم پیدا کرده؟ پس برنامه های آقای احمدی نژاد و پیر مرادشون موفقیت آمیز بوده! پیش به سوی ریاست جمهوری آقای مشایی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
عصر ایرانی عزیز
آیا از مکتب ایران تقاسیر مختلفی وجود ندارد؟
مکتب اسلام ایرانی از دید موسوی..
مکتب اسلام ایرانی از دید احمدی نژاد...
حال بیاو درستش کن
ملاک اسلام، قرآن و عترت است همین و بس ...

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
خودتو زدی به نفهمی دیگه! آره اینجوری که تو گفتی درسته!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
من طرفدار دولت نيستم ولي از اخلاق و منش آقاي مشايي خوشم ميايد. بنظرم ايشان فردي مثبت در اين انقلاب ميباشند.
rave and brave
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
نفست هميشه گرم و شجاع باد و از بز دلها نترس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
دمت گرم حق گفتی
nasim
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
آفرین تحلیل بسیار عالی و جامع بود
سلسبیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
مسئله این هست که وقتی دشمنان گذشته قبل از اسلام را خیلی شیک و عظیم و غیر واقعی جلوه می دهند آیا درست هست که ما هم به الفاظ بپردازیم و بعد ایرانی را نسبتا بزرگتر نشان دهیم که از حالت تعادل خارج شود ؟! به این شکل فقط به سکولاریزه شدن تفکرات مردم کمک می کنیم.
ما باید بیشتر به فکر محتوا باشیم و بعد که محتوا شکل گرفت در مورد فرم هم نسبت به محتوا عمل می کنیم.
به نظر بنده این موضوع مانند این است که همه دنیا یک خدا را می پرستند مثل خدای مسیحیت، خدای یهودیت و... ما هم خدای ایرانی را بپرستیم جای خدای اسلام هر چند که با خدای اسلام هیچ فرقی نکند و فقط الفاظ متفاوت باشد...
m-b
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
دستخوش مقاله خوب و به موقعی بود اگر ایران نباشد اسلام نابی هم نخواهد بود آنهایی که اینچنین از بردن نام ایران آشفته میشوند یا غیر ایرانی اند ویا نان به نرخ روزشان از طریق وای اسلاما تامین میشود چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
تو هم ضد اسلام هستی والا حرفهای اون نا مسلمان رو تائید نمیکردی .
یاد شعر ایرج میرزا که گفت
بر سردر کاوران سرائی تصویر زنی به گچ....
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
به جرات یکی ار بهترین و منطقی ترین نقدهایی بود که تو این مدت مطالعه کردم...متشکر م از شما
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
باسلام
می دانم که این حاشیه را منتشر نمی کنید. اما عرض می کنم که دست کم باید گفت که جناب آقای مشایی نمی توانند مقصود خود را برسانند وبرای همه سوءتفاهم ایجاد می شود حتی بزرگانی مثل آیت الله یزدی هم مراد ایشان را درست درک نمی کنند!! لذا توصیه می کنم که ایشان چون توان ارائه مقصود خودرا درقالب الفاظ ندارند لطفاً پارا ازگلیم خود درازتر نکنند ودرحیطه مباحثی که نه سواد ونه صلاحیت آن را دارند وارد نشوند. خدا ما وانقلاب را ازشر ایشان محفوظ دارد وشما را نیز هدایت کنند که به دلیل منافع دنیوی از چنین یاوه گوی بیسواد ومرموزی دفاع می کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
شما واقعا نفهمید یا خودتون رو زدید به نفهمی
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
سايت شما هم ناسيوناليستي است و كارتون ايجاد اختلاف بين ايران و كشورهاي عربي منطقه است كاري كه اسرائيل و آمريكا دوست دارند شما داريد انجام ميديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
نویسنده کاملا از درک خطر انحرافات اندیشه ای که به جای اسلام محوری بر ایرانیگری تاکید دارد عاجز است و گویی یک مقاله یا کتاب هم در این زمینه نخوانده است. نویسنده اش همان نویسنده موافق تسامح درباره حجاب نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
در حديث داريم :وطن دوستي جزيي از ايمان است. مخالفت با اظهار علاقه به تمدن و ايراني بودن و آب و خاك مثل مخالفت با اظهار علاقه به پدر و مادر يا صله رحم مي باشد.
بعضي ها انقدر تند روي ميكنند كه تناقضات در رفتار وكردارشان موج ميزند.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
واقعا از عصر ایران با این تحلیل ناامید شدم . متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
دوست دارم آقا رحیم. حرف های دل ایرانیان وطن دوست از زبان شما جاری می شود. ای کاش می شد گفته های شما و انتقادات تند آقایانی مانند جناب توکلی را مورد رای مردم گذاشت. البته عصر ایران می تواند در صورت تمایل آقایان این نظر سنجی را قبول زحمت نماید. با سپاس.
ناشناس
Germany
۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
مرحبا به دوستان عصر ایران پاینده باد عصر ودوران ایران
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
فقط ایران و ایرانی اصیل .
مجید
Colombia
۱۷:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
به نام خدا
در این گاه از تاریخ که ایران به تنهای و با وجود همه دشواری ها و تنگناهائی که برایش از بیرون گذاشته اند به پیش رفته است و ایرانی که تنها کشور شیعه نیرومند و پیشرفته جهان است و همین بیشتر کشور های وهابی و ملی گرایان دیگر کشورهای خاور میانه (و پان عرب و پان ... و صهیونیست )را بر اشفته است
مگر نه اینست که این غرور ایرانی بودن که خدا در دل ما نهاده به همه ما توان استواری در برابر دشواری ها را میدهد بیاد داشته باشید "امام" خود ایرانی بود
و او بلندی و بزرگواری مردمی را میخواست که از انها بود مردمی که اسلام شیعه را سراسر پذیرفتند و در گذر تاریخ بر بیدادی شوریدند .اگر این غرور ایرانی بودن را بنکوهندو بکوشند تا از
ما بگیرند و بزدایندش پس دیگر از ما چه خواهد ماند جز تنی بی جان.
خدا را سپاس بگویئم که رهبرمان ایت الله خامنه ای و ریئس جمهورمان و نزدیکانش همگی اگاهند که خدا نعمت بزرگ ایرانی بودن را به ما ارزانی داشته تا انسانهائی نیک خو و دلیر باشیم و جز خدا از هیچ چیز نهراسیم و انهایئ که دیگر گونه می اندیشند و ستایش ایران را خوش نمیدارند با اینکه از دل همین ملتند از غرور ایرانی ناخوشند انها نعمت خدا را زیر پا میگذارند سعدی میگوید
شوربختان به ارزو خواهند
مقبلان را زوال نعمت وجاه
گر نبیند به روز شبپره چشم
چشمه افتاب را جه گناه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
بسیار عالی بود..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
تبارك ا... به اين تفسير و اين غيرت ايراني كه شما داريد!
بابا من كهبا شنيدن اين خبر از اين اشخاصي كه به عنوان نمايندگان ملت ايران در مجلس ايراني نشسته اند خجالت زده شدم.
و تبريك مي گويم به مرد غيرتمند ايران آقاي رحيم مشايي كه به مثابه آرش عمل مي كند.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
احسنت به عصر ایران (نمونه کامل یک سایت عادل و ایرانی - اسلامی)
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
نکنه ایشان میخواد رییس جمهور بشه تا بعضی ها بهش رای بدن وبعدش ...... شما خوبی
ناشناس
Canada
۱۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
khili ziba bood.. mesle hamishe
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
سفسطه نكن...
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
با تشكر مطلبتون بسيار عالي بود اين كشور هاي مسلمان داراي مكتبيت اسلامي عربي كه در راس ان عربستان قرار دارد ظلم هايي كه در حق ايراني ها كرده اند ازجمله نمونه اش كمك 30 ميلياردي عربستان به صدام براي نابودي ايران يا خود صدام و ... مگر خلفاي عباسي صاحب مكتب اسلام نبودند اما بر سر ايرانيها چه اوردند انقدر اينها بر ايرانيهاد ظلم روا داشته اند حتي امريكا و اسرائيل نتوانستد پس حقيقت اسلام فقط وفقط در مكتب ايراني است واسلام بدون مكتب ايراني بازيچه اي بيش نيست
safa
Netherlands
۱۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
Dastetoon dard nakone
jaleb bood
omidwaram ke montaghedin bishtar deghat konand
محدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
یعنی حداوند پدر و مادر این نویسنده مقاله را بیامرزد.اصلا" من فکر میکنم برخی از این بنده خدا انتقاد میکنند که دیگر خیلی عریضه خالی نباشد. مثلا" یک انتقادی از دولت کرده باشند. حال آنکه این آقا نور چشمی رییس جمهور است!
گول بزنیم خودمان را...
منصورارضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
درود بر اسفندیار رحیم مشایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
درود بر شما كه چنين با استدلال و ازادمنشي نوشته ايد
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
سلام

ای کاش میشد این مطالب رو به گوش اقای مطهری و اقای توکلی هم رسوند
خدا ازشون راضی نباشه
ش
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
درود بر همه ايرانيان آزاده، درود بر مكتب ايراني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
نمایندگان محترم مجلس می بایست بیشتر مطالعه کنند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
افرین به نظر شما...لذت بردم با اینکه با بعضی از نظرات شما مخالفم ولی در این مورد افرین بر شما
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
زنده باد بر ایران و کسانی که به ایران و ایرانی افتخار می کتتد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
عصرایران خوب نوشتی. با اینکه طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی واقعا این چند وقت حرکت بعضی اصولگراها مثل احمد توکلی دیگه تبدیل به مسخره بازی شده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
اگر عصر ایران این ها را نمی گفت از ناراحتی سکته می کردم
درود بر این سایت درود
a
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
من نمی دانم چرا حالا که کسی مثل آقای مشایی پیدا شده و بسیار منطقی برای پیشرفت ایران و ایرانی مطالبی را میگوید این قدرت طلبان مجلس و سیاسی ایران اینقدر به این مرد گیر میدهند ، امیدوارم درک کنند که امثال مشایی حرف دل همه را میزند ، شایدم حرفهای منطقی و بدون جواب آقای مشایی بعضیها را ناراحت میکنه که باید دنبال اصلاح خودشان و دلیل آن بگردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
مخصوصا با بند 2و3 کاملا موافقم. احسنت به این جرات
رضا
United Arab Emirates
۰۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
داري ميري واسه فيلترينگ!!! حواست باشه عصر ايران!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
درود بر شما
عالی بود
Omid
United States of America
۰۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
دست مشایی را از همینجا میبوسم که یک نفر در ایران که سرزمین ما میباشد حرف حق میزند. این افراد نمیفهمند که دین بدون ملت و سرزمین سرابی بیش نیست. تا زمانی که خانه و آشیانه نداری آیا میتوانی در ان عبادت کنی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
بسیار تحلیل آبکی بود!
کمال
-
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
بهتره بند5 متن فوق را نمایندگان بیکار چندباری مطالعه کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
عجب تفسیر غیر منطقی و مزخرفی بود، این نژاد پرست نامرد از دید من باید اعدام بشه!
موسوي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
آفرين بر اين شجاعت و صراحت و حريت و بلند همتي و دقت نظر نويسنده مطلب فوق.
اين گونه است كه در اين حمله ها به متاسفانه سطح درك بعضي مدعيان سياست و ... پي ميبريم و به قول معروف با حمله به اين بنده خدا به اصطلاح فتح الفتوح و پز سياسي مي دهند و همه بيخردي ها و بي همتي ها و بي عرضگي هاي خودشان را جهت اعتلاي فرهنگ اسلامي و ايراني با تمامي زيباي اين فرهنگ به خرده گيري از او صرف مي كنند و يكي از دومي در اين تخطه بازار سبقت مي گيرند .
از طرفي او را عددي نمي شمارند و از سوي تمام قد به او هجوم مي آورند!
اين پز ها براي پوشاندن بي همتي و عقده و بي لياقتي هاي انها است وگرنه چرا هيچ دفاع از فرهنگ و تمدن غني اين مرز و بوم را انها پيش قدم نمي شوند .
اقاي مشاي به نوعي در حد خودش سعي نموده از مولفه و داشته هاي فرهنگي و ملي اسلامي ايران تعريف و تمجيد كند.
مگر بكار گيري لفظ مكتب ايران كفر است ؟
در عرصه فرهنگي اگر ملاحظه نمايد مي بينيم مثلا گفته مي شود مكتب{ حكمت اصفهان و يا ...از لحاظ فلسفه} اين بگونه اي ويژگي پيراموني و شناسه آن مكتب را مي رساند.
اين چه عيب دارد كه تا از فرهنگ و دين باوري اين كشور با نام مكتب نام بورد .
عدم تعريف از فرهنگ اسلامي ايراني سبب ان مي گردد كه ديگران كه دشمن اين كشور و فرهنگش هستند با نامهاي جون مجوس و .. مردم و باروهاي والاي انها را مورد هجوم قرار داده و فرهنگ منحط ديگران را كه سراسر توحش مي باشد را الگو قرار دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
بادرود به روان پاك تمامي سربازان و سرداراني كه در راه اب و خاك و حفظ ايرانيت و ايران جان پاك خود را فدا كرد ه اند از زمان مادها تا جنگ تحميلي عربها و صدام . شما بسيار گزينشي و محا فظه كارانه كامنت ها راچاپ مكنيد اگر واقعا ميخواهيم به شعور رسيده و از شعار دور شويم بايد به جريان ازاد اطلا عات معتقد و عامل باشيم . درود بر صاحب انديشه اي كه معتقد به ايران اصيل و باستاني بوده و سلطه متجاوز و غارتگر را محكوم كند درود بر مشايي . شما هم كمي ترس را كنار گذاشته و خد متگزار واقعي فرهنگ كهن ايران زمين باشيد هر چند من و دوستانم اطمينان داريم كه اين نظر ها را منعكس نخو اهيد كرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
salam asriran,khaste nabashi,doroud bar islam irani ,yek asrirani az shahr dehloran
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
مشايي كارش درسته دمش گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
من این هفته تو نماز جمعه مشهد بودم و حرکت تند علیه اظهارات مشیی را دیدم من این حرکت را چندان نمی پسندیدم اما اظهارات مشایی را هم قبول ندارم به نظر من کارشناسان باید در یک مناظره با آقای مشایی اظهارات او را رد کنند نه اینکه هر حرفی را علیه او بزنند یا لااقل اظهارات او را به طور کامل نقد کنند
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
عجب انکه کسانی در داخل همانند خارج از نام ایران وحشت دارند !!! زنده باد ایران ..
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
مگر اعضای محترم مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان ملت ایران نیستند ؟ اگر هستند چرا این گونه از آوردن نام مکتب ایرانی و ملیت ایرانی آشفته می شوند و اگر نیستند ، به چه مجوزی در مجلسی که متعلق به مردم ایران است و حقوق ماهانه آنها از محل بیت المال این ملت پرداخت می شود ، حضور دارند ؟

آیا این یک طنز تلخ نیست که نماینده و وکیل یک ملت در مجلس در برابر تجلیل فرهنگ و ملیت ایرانی این چنین برآشفته می شود و در همان حال خود را نماینده ملت ایران می داند ؟

الحق که عالی نوشتید
ناشناس
Japan
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
خطاب به آقايان توكلي و مطهري مي‌گويم كه در بسياري از اوقات مواضع متعادلي از آنان ديده شده است، بياييد سخن حق را از زبان هركسي گفته ميشود بپذيريم و سخن ناصواب را از هر كه مي‌خواهد باشد، رد كنيم. واقعيت آنست كه پوست و گوشت ما متعلق به اين سرزمين است و لذا آنرا دوست ميداريم و هر كسي كه در طول تاريخ براي آن و مردمش جانفشاني كرده باشد يا او را ستوده باشد، مورد احترام است و هر كه به او يا مردمش خيانتي روا دارد، مذموم
ناشناس
-
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
واقعا گل گفتي هاي گل گفتي
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
نمی دونم چرا امروزه همه کسانی که خودشون را صاحب دین و اسلام می دونن از اینکه از ایران و ایرانی حرفی زده بشه تنفر دارند.مگر همین ایران و ایرانی نیست که در حدیث و روایت مشهور از حضرت محمد در موردش گفته شده که علم اگر در ستاره ثریا باشه بهش دست پیدا می کنه.مگر همین ایران نیست که سلمان فارسی را داره سلمانی که منا اهل البیت است حتما ما باید پسوند فارسی و ایرانی سلمان را هم حذف کنیم.مگر همین کسانی که انقلاب کردند و شهید شدند جز ایرانیان بودند. مگر پرچمدار مذهب شیعه و اسلام در جهان بغیر از ایرانیانند. مگر فقط در ایران بعد از اسلام انسان خوب وجود داشته.مگر کوروش بزرگ در قرآن به گفته اکثر بزرگان دین(از جمله آیت الله طباطبایی و..)به نام ذوالقرنین ازش نام برده نشده.چرا بعضی ها فکر می کنن که برای تخریب شخصیت یک فرد حق دارند ریشه و اصالت خودشون را نهی کنند.
ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خودمون هم افتخار می کنیم و اگر شهیبد دادیم اگر کشته دادیم و اگر اینهمه تلاش کردیم برای حفظ تو امان دین و آب و خاکمونه.امروزه اسلام و انقلاب ما را با نام ایران می شناسن در این شکی نیست. هر کسی هم دوست داره که بی ریشه و بی هویت باشه بهتره این کشور را ترک کنه.
عطر یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
با سلام و عرض ارادت . نظرات همه ی ایرانیهای باغیرت رو خوندم . تنها چیزی که همه مشترکا اشاره داشتند حفظ حرمت و شان و منزلت ایران و ایرانی بود که آرزوی قلبی من هم است بقیه حرفها بعضیها بازم سیاسی و سلیقه ای بود. کاش هر کسی که حتی یک مسئولیت خیلی کوچک هم که داره هر قدمی که برمیداره اول حرمت ایران و ایرانی را در نظر میگرفت و به دنبال مسایل پیش پا افتاده نبود و به درد مردم میرسید . اما افسوس !!! سالهاست فراموش شده؟؟؟؟ آیا میشه ایرانی در تمام دنیا سرافراز باشه و جایگاهش رو پیدا کنه !!!!!!!!!!
سحریار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
خیلی عالی نوشتید

من واقعا از شما تشکرمی کنم

اعتبار سایت شما پیش من از امروز صد درجه بالا رفت
خداخیرتون بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
حرف حق جواب نداره مرگ بر دشمنان ملت
سید
-
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
یک صحبتی باشمادارم آقایان عصرایران محترم لطفاخواهشمندم جوابم رودهید:
این گفته ی شما دراین متن است:
"در توضیح اظهارات خود گفت که از اسلام قرائت های مختلفی است"
سوال:آیا مشایی کلمه "قرائت "راآورده یاشما گفتید؟؟؟
درپایان ازشمابه خاطراین نوشته ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
0
0
درود بر احمدی نژاد دلاور

زنده باد مشایی
المیادین: دور جدید گفت‌وگوهای ایران و آمریکا به زودی برگزار می‌شود شوک در اسرائیل: وزیر فرهنگ بازگشت همه گروگان‌ها را بعید دانست کلید اولیه کنکور سراسری سال ۱۴۰۴ خبرهای ناامیدکننده از توان باروری یوزهای «فیروز» و «ایران» تخفیف مالیاتی و بخشودگی جرائم رانندگی محجبه ها / آقای موحدی کرمانی! چگونه این پیشنهاد به ذهن تان رسید؟ مشترکان پرمصرف برق دوبار در ماه قبض می‌پردازند سخنگوی وزارت خارجه: هر تعرضی را به شدیدترین وجه ممکن پاسخ خواهیم داد تکمیل ظرفیت اولین پیش‌فروش لاماری ایما در سال 1404 صرفه جویی ۱۷۰ مگاواتی برق با تغییر ساعت ادارات در تابستان کیهان به دولت پزشکیان توصیه کرد ؛ رییسی را الگو کنید عارف: برای حل بحران آب ‌همه نهادهای حاکمیتی باید کمک کنند گفت‌وگوی عراقچی و کالاس برای اولین بار سخنگوی دولت: لایحه جدیدی درباره عفاف و حجاب نوشته می‌شود ادامه روند مذاکرات ایران و آمریکا از زبان سخنگوی امور خارجه شان پن بازیگر مطرح هالیوود: ترامپ ممکن است پیش از مرگ دنیا را نابود کند