کد خبر ۱۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۵۱۱۰
انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰-۰۴-۱۳۸۹

روسيه ماهواره مخابراتي آمريكا را به فضا برد

عصر ایران
اين هفتمين پرتاب موشك «پروتن-ام» در سال 2010 بوده است و اين موشك تاكنون 358 پرتاب را انجام داده است.

فارس: فضاپيماي روسيه ماهواره ارتباطاتي و مخابراتي آمريكا را به مدار زمين برد.

موشك بالابرنده «پروتن-ام» به همراه ماهواره مخابراتي و ارتباطاتي آمريكا «EchoStar-15» شب گذشته در ساعت 22:40 به وقت مسكو (18:40 به وقت جهاني) از مركز فضايي بيكنور در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

اين ماهواره حدود 9 ساعت و 13 دقيقه بعد از پرتاب، از موشك بالابرنده خود جدا شد و در مدار زمين قرار گرفت.

اين هفتمين پرتاب موشك «پروتن-ام» در سال 2010 بوده است و اين موشك تاكنون 358 پرتاب را انجام داده است.

ماهواره «EchoStar-15» ماهواره آمريكايي است كه با هداف مخابراتي و ارتباطاتي مأموريت خود را انجام مي‌دهد و اين ماهواره سيستم تلويزيوني 14 ميليون بيننده را در آمريكا سرويس مي‌دهد. وزن اين ماهوراه 5 هزار و 540 كيلوگرم است و قرار است 15 سال در مدار زمين فعاليت كند.

ارسال به دوستان
چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر