فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۵-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۴۳۸۶
انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۵-۰۴-۱۳۸۹

کاهش مبادله تجاري ایران با امارات

عصر ایران
دانشمند در مورد اثر اين اقدام امارات در تجارت بين دو كشور نيز اظهار كرد: مسلما اثر مي‌گذارد و اين شركت‌ها كه حساب‌ بانكي‌شان مسدود شده است، در تجارت نقشي داشته‌اند.

رييس اتاق مشترك ايران و امارات در واكنش به مسدود شدن 41 حساب بانكي ايرانيان در امارات با ذكر نام چند شركتي كه حساب‌شان در امارت مسدود شده است، تصريح كرد كه امارات فراتر از قطع‌نامه شوراي امنيت در مورد تحريم‌هاي ايران عمل كرده است و بازرگانان ايراني اين اقدام آن‌ها را نمي‌پسندند و در ماه‌هاي آتي تجارت ايران و امارات كاهش خواهد يافت.

مسعود دانشمند در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد مسدود شدن 41 حساب بانكي ايرانيان در امارات اظهار كرد:‌ آن 41 حساب، حساب بانكي شركت‌ها يا اشخاصي بودند كه به نوعي مديران شركت‌هاي ممنوع شده در قطع‌نامه هستند. به عبارتي اين شركت‌ها، شركت‌هايي هستند كه در قطعنامه اسم آن‌ها ذكر شده است و اگر مديران آن‌ها در آنجا حسابي داشتند، آن‌ حساب‌ها را مسدود كرده‌اند.

وي در مورد خصوصي يا دولتي بودن اين شركت‌ها عنوان كرد: در اين ليست من شركتي خصوصي نديدم. در اين ليست نام قرارگاه كربلا و خاتم‌الانبياء(ص) و شركت‌هاي وابسته به اين‌ها و شركت‌هايي كه آن‌ها (من نمي‌دانم، آن‌ها) تشخيص دادند در كار انرژي اتمي فعال هستند وجود دارد كه حساب بانكي مديران اين شركت‌ها را كه نام آن‌ها را از روزنامه‌ها هم مي‌توان استخراج كرد، امارات بسته است.

دانشمند در مورد اثر اين اقدام امارات در تجارت بين دو كشور نيز اظهار كرد: مسلما اثر مي‌گذارد و اين شركت‌ها كه حساب‌ بانكي‌شان مسدود شده است، در تجارت نقشي داشته‌اند.

وي در مورد اينكه آيا ميزان تجارت ايران و امارات در ماه‌هاي آتي كاهش خواهد يافت؟ افزود: كم مي‌شود. ما رفتار اماراتي‌ها را نمي‌پسنديم. چرا كه آن‌ها يك چيزي‌هايي را كه در قطعنامه شوراي امنيت به آن‌ها تكليف نشده بود را نيز خودشان دارند عمل مي‌كنند كه بازرگانان ايراني آن را نمي‌پسندند.

رييس اتاق مشترك ايران و امارت با تاييد اينكه امارات فراتر از قطعنامه عمل كرده است، متذكر شد: اين بحث تحريم‌ها گذرا است. ما و اماراتي‌ها در دو سويه خليج‌فارس همواره هستيم و اين را هميشه به خود اماراتي‌ها هم گفته‌ام كه چه بخواهيم، چه نخواهيم، چه دوست داشته باشيم و چه دوست نداشته باشيم ما در دو سوي خليج فارس هستيم. بنابراين بر اساس اين كه همواره هستيم روابطمان را بايد بنيان بگذاريم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود داروخانه خانگی قلب؛ 6 ادویه شگفت انگیز که رگ های شما را پاکسازی می کنند بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور اظهارات وزیر دفاع اسرائیل علیه لبنان: به تخریب زیرساخت‌ها ادامه خواهیم داد پیروزی آرژانتین مقابل اتریش در نیمه نخست جام جهانی لیونل مسی برترین گلزن تاریخ جام جهانی شد درخشش خط دفاعی ایران در نبرد حساس برابر بلژیک