فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۴-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۴۰۷۸
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۴-۰۴-۱۳۸۹

بيمارستان هسته‌اي در قم احداث مي‌شود

عصر ایران
آل‌محمد ادامه داد: در كشورهاي‌ پيشرفته‌ صنعتي‌ از انرژي‌ هسته‌اي‌ به‌ صورت‌ گسترده‌ در پزشكي‌ استفاده‌ مي‌شود كه با توجه‌ به‌ شيوع‌ برخي‌ از بيماري‌ها از جمله‌ سرطان‌، ضرورت‌ تقويت‌ طب‌ هسته‌اي‌ در كشورهاي‌ در حال‌ توسعه هر روز بيشتر مي‌شود.

فارس: مدير بيمارستان حضرت وليعصر (عج) قم گفت: بيمارستان هسته‌اي قم با هدف درمان انواع بيماري‌هاي سرطاني در حال احداث است.

سعيد آل‌محمد گفت: اين بيمارستان كه توسط باني خير آن براي درمان انواع بيماري‌هاي سرطاني در حال احدات است تاثير زيادي بر بهبود روند درمان بيماران سرطاني در قم دارد.

وي افزود: سايت اين بيمارستان راه اندازي شده و انجمن كمك به بيماران سرطاني نيز در استان فعاليت خود را آغاز كرده است.

مدير بيمارستان حضرت وليعصر قم با اشاره به اينكه در بيمارستان هسته‌اي از راديو اكتيو‌هاي پزشكي استفاده مي‌شود، ادامه داد: بايد مجوزهاي لازم براي راه‌اندازي اين بيمارستان از سازمان انرژي هسته‌اي ايران و دانشگاه علوم پزشكي اخذ شود كه همزمان با اخذ اين مجوزها كار احداث بيمارستان دنبال مي‌شود.

آل‌محمد ادامه داد: در كشورهاي‌ پيشرفته‌ صنعتي‌ از انرژي‌ هسته‌اي‌ به‌ صورت‌ گسترده‌ در پزشكي‌ استفاده‌ مي‌شود كه با توجه‌ به‌ شيوع‌ برخي‌ از بيماري‌ها از جمله‌ سرطان‌، ضرورت‌ تقويت‌ طب‌ هسته‌اي‌ در كشورهاي‌ در حال‌ توسعه هر روز بيشتر مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه از انرژي هسته‌‌اي براي تهيه‌ و توليد كيت‌هاي‌ راديو دارويي‌ براي‌ مراكز پزشكي‌ هسته‌اي،‌ تهيه‌ و توليد راديو داروي‌ براي‌ تشخيص‌ بيماري‌ تيروئيد و درمان‌ آنها مي‌توان بهره برد، ادامه داد: تهيه‌ و توليد كيت‌هاي‌ هورموني‌، تشخيص‌ و درمان‌ سرطان‌ پروستات، تشخيص‌ سرطان‌هاي‌ كولون‌، روده‌ كوچك‌ و برخي‌ سرطان‌هاي‌ سينه، تشخيص‌ محل‌ تومورهاي‌ سرطاني‌ و بررسي‌ تومورهاي‌ مغزي‌، سينه‌ و ناراحتي‌هاي‌ وريدي‌، تصويربرداري‌ بيماري‌هاي‌ قلبي‌، تشخيص‌ عفونت‌ها و التهاب‌ مفصلي‌، آمبولي‌ و لخته‌هاي‌ وريدي، تشخيص‌ كم‌خوني‌ و كنترل‌ راديو داروهاي‌ خوراكي از ديگر كاربردهاي انرژي هسته‌اي پزشكي است.

مدير بيمارستان حضرت وليعصر قم با اشاره به مواردي از كاربرد انرژي هسته‌اي پزشكي افزود: از مواد راديواكتيو به عنوان ردياب راديواكتيو استفاده مي‌شود كه اين مواد از طريق بلعيدن و يا تزريق وارد جريان خون مي‌شود و يكي از روش‌هاي رديابي به اين شكل است كه مواد ردياب در خون حركت مي‌كنند و امكان مي‌دهند كه ساختار رگ‌هاي خوني مشاهده شود و اين روش مشاهده به پزشكان اين امكان را مي‌دهد كه لخته و ديگر ناهنجاري‌هاي رگ‌هاي خوني را به راحتي تشخيص دهند.

وي خاطرنشان كرد: در تصوير برداري، آزمايش يا درمان به وسيله پزشكي هسته‌اي مواد راديواكتيوي كه بلعيده يا تزريق مي‌شوند به بدن آسيب نمي‌رسانند و راديو ايزوتوپ‌هايي كه در پزشكي هسته‌اي استفاده مي‌شوند به سرعت در عرض چند دقيقه تا حداكثر يك ساعت واپاشيده مي‌شوند و سطح تابش‌هاي راديواكتيو آنها هم نسبت به اشعه X يا سي‌تي اسكن بسيار پايين‌تر است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
زیارت پزشکیان از حرم امام رضا در راه بازگشت از پاکستان علیرضا بیرانوند در رتبه دوم بهترین دروازه‌‌بانان دور دوم مرحله گروهی جام‌جهانی (عکس) پوستر یکصدمین بازی ملی علیرضا جهانبخش با پیراهن ایران (عکس) حسین درودیان، اقتصاد دان: خرید از آمریکا ضرری به ما نمی زند پیام تسلیت رئیس‌جمهور به دبیر شورای عالی امنیت ملی معاون وزیر ارتباطات: اختلالات بانکی ربطی به اینترنت بین‌الملل ندارد اجلاس آشتی ایران و کشورهای عربی خلیج فارس در ریاض برگزار می شود غریب آبادی خطاب به گروسی: هیاهو به کارتان نمی‌آید ۲.۳ میلیون نفر به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند روایت وال استریت از تنش در اتاق مذاکره ونس و قالیباف کلیپ جنجالی‌ صداوسیما برای تیم ملی از آرشیو حذف شد؟ رواج هم‌خانگی چگونه مرزهای «خانه» را در جامعه ایرانی تغییر داد؟ بزرگترین چالش مالکان گوشی‌های تاشو چیست؟ «عزاداری در صحرا» در دل کویر خوریان (عکس) هشدار جدید ترامپ درباره توقف فوری مذاکرات