فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۶-۰۳-۱۴۰۵
کد ۱۱۷۱۰۵۷
انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۶-۰۳-۱۴۰۵

توقف صدور مجوز برای خودروهای مونتاژی با ارزبری بالا

خودرو مونتاژی
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد که از امسال به خودروهای مونتاژی با ارزبری بالا و درصد ساخت داخل پایین، مجوز تولید داده نخواهد شد. این سیاست جدید در راستای کاهش وابستگی ارزی صنعت خودرو اتخاذ شده است.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از امسال به خودروهای مونتاژی با ارزبری بالا و ساخت داخل پایین، مجوز تولید داده نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: در حال حاضر حدود ۸ شرکت اصلی خودروساز مونتاژی داریم و پنج تا شش شرکت دیگر هم وجود داشته دارد که تیراژ تولیدشان پایین‌تر است.

وی افزود: میزان ساخت داخل این شرکت‌ها از حدود هفت درصد شروع می‌شود که طبیعتا درصد بالایی نیست و رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود و در مقابل، برخی از آن‌ها تا حدود ۵۰ درصد عمق ساخت داخل دارند و سیاست وزارت صمت این است که خودروهایی که امسال دارای ارزبری بالا و درصد ساخت داخل پایین هستند، مجوز تولید دریافت نخواهند کرد.

ارسال به دوستان
اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و مرگ تراژیک نویسنده ایرانی؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد