فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴-۰۳-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۵۶۷۹
انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴-۰۳-۱۴۰۵

ممنوعیت دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام مدارس دولتی

مدرسه
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر لزوم توسعه عدالت آموزشی، دریافت هرگونه شهریه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی را ممنوع اعلام کرد. وی تصریح کرد که ثبت‌نام دانش‌آموزان تنها باید بر اساس محدوده جغرافیایی سکونت آن‌ها انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش کاهش تنوع مدارس را اقدامی در مسیر توسعه عدالت آموزشی دانست و گفت: تمامی مدارس کشور موظف‌اند هنگام ثبت‌نام از دریافت هرگونه شهریه خودداری کنند و ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز صرفاً بر اساس محدوده جغرافیایی انجام شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در نشست کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز با اشاره به ظرفیت‌های «خیرین در مدرسه‌یاری»، اظهار کرد: مدرسه‌یاری می‌تواند محور حرکت مدرسه‌سازی در کشور باشد و این دو حوزه در ادامه باید به‌صورت تلفیقی و هم‌افزا دنبال شوند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش امروز نیازمند تحولی جدی و همه‌جانبه است، افزود: این تحول باید در چهار حوزه اساسی دنبال شود؛ تحول در ساختار سازمانی آموزش و پرورش، تحول در ساختار نظام آموزشی، تحول در حکمرانی نظام تعلیم و تربیت و همچنین تحول در برنامه درسی مدارس.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساختار فعلی این وزارتخانه، تصریح کرد: ساختار کنونی آموزش و پرورش پاسخگوی نیازهای روز نیست و باید متناسب با اقتضائات جدید بازطراحی شود.

وی همچنین برنامه درسی فعلی مدارس را حافظه‌محور و غیرفعال توصیف کرد و گفت: برنامه‌های درسی موجود از موقعیت‌های تربیتی لازم برخوردار نیستند و نیازمند بازنگری جدی هستند تا نقش تربیتی مدرسه تقویت شود.

در ادامه این نشست، وزیر آموزش و پرورش بر پیگیری آیین‌نامه مدرسه‌یاری تأکید کرد و خواستار انجام تسهیل‌گری‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر این طرح شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: این مسئله، موضوعی پیچیده، چندمؤلفه‌ای و فرادستگاهی است و حل آن نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر ضرورت شکل‌گیری الگویی منعطف برای شناسایی و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل تأکید کرد و افزود: توجه به آمار دقیق در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی کاهش تنوع مدارس را اقدامی در مسیر توسعه عدالت آموزشی دانست و گفت: تمامی مدارس کشور موظف‌اند هنگام ثبت‌نام از دریافت هرگونه شهریه خودداری کنند و ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز صرفاً بر اساس محدوده جغرافیایی انجام شود.

ارسال به دوستان
نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند