فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۹-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۵۰۹۶۳
انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۹-۱۲-۱۴۰۴

اقدام ضد امنیتی و ضد مردمی صداوسیما در میانه جنگ

بدنام
بارها عنوان شده که این اقدامات سلبی صداوسیما و ساترا بویژه در این شرایط کشور و نبود اینترنت بین‌الملل، که مردم به محتوای متنوع، نمایشی و سرگرم‌کننده نیاز دارند، بازی در زمین ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانه است!

شرق نوشت: سریال جدید نمایش خانگی، هنوز نیامده توقیف شد! رسانه‌ها نوشته‌اند ساترا با شکایت از سریال جدید «حامد عنقا» و گرفتن دستور قضایی در آخرین روزهای سال از انتشار قسمت دوم سریال «بدنام» جلوگیری کرد تا تعداد سریال‌های در حال پخش در کل رسانه‌های کشور به کمتر از عدد ۵ برسد (صداوسیما ۲ سریال، پلتفرم‌ها ۲ سریال)!

این در حالی است که شب گذشته برخی رسانه‌های سینمایی از پرونده‌سازی یک جریان خاص علیه نمایش خانگی و تعطیلی این رسانه‌ها در همین شرایط جنگی خبر دادند. 

بارها عنوان شده که این اقدامات سلبی صداوسیما و ساترا بویژه در این شرایط کشور و نبود اینترنت بین‌الملل، که مردم به محتوای متنوع، نمایشی و سرگرم‌کننده نیاز دارند، بازی در زمین ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانه است!

این رفتارهای سلبی اگر نگوییم تلاش برای حذف رقیب است، بدون تردید با کوچ مخاطب، کمک به جریان رسانه‌ای دشمن است.

در حالی که شبکه‌های تلویزیونی برنامه خاصی برای نوروز امسال ندارند، چهار سریال جدید شامل «بی‌عاطفه»، «بدنام»، «هزارتو» و «هفت» در کنداکتور نوروزی نمایش خانگی قرار گرفته‌اند تا مردم را از ماهواره دور کنند و سرگرمی سالم در اختیارشان بگذارند.

اما در میانه همین روزهای جنگ تحمیلی و در شرایطی که مردم ایران زیر آماج حملات وحشیانه دشمنان قسم‌خورده قرار دارند، ناگهان خبر می‌رسد: «بدنام» توقیف شده است. قسمت دوم این سریال که با استقبال خوبی روبه‌رو شده بود، پخش نشد و هیچ توضیح رسمی و شفافی درباره علت آن ارائه نشد.

اقدام ضد امنیتی و ضد مردمی صداوسیما در میانه جنگ

واقعیت این است که در روزهای جنگ، مردم بیش از هر زمان دیگری به سرگرمی و محتوای آرامش‌بخش نیاز دارند. قطعی اینترنت بین‌الملل از یک سو و تمرکز صداوسیما بر اخبار از سوی دیگر، نمایش خانگی را به اصلی‌ترین گزینه برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها تبدیل کرده است. در چنین شرایطی، توقیف یک سریال تازه‌نفس و پرمخاطب، آن هم بدون هیچ اطلاع‌رسانی شفاف، عملاً یعنی سنگ‌اندازی در مسیری که خود ساترا وعده حمایت از آن را داده بود.

به عبارتی اقدام ضدامنیتی که مردم را از رسانه داخلی به سمت ماهواره و شبکه‌های معاند هل می‌دهد تا روایت جنگ نیز از آنسوی مرزها برای مردم روایت شود.

سریال «بدنام» با ترکیبی از بازیگران توانمند و روایتی جذاب توانست در همان قسمت اول نظر مخاطبان را جلب کند. انتظار طبیعی مردم این بود که در ادامه بتوانند این داستان را دنبال کنند. اما حالا سوال اصلی این است: چه اتفاقی افتاد که یک سریال موفق، ناگهان از پخش بازماند؟ آیا این تصمیم ساترا بوده یا نهادی دیگر در این موضوع دخالت داشته است؟

برچسب ها: صداوسیما ، بدنام ، توقیف
ارسال به دوستان
جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟