فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۳۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۴
کد ۱۱۳۱۱۰۰
انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۴

اجرای اجباری شدن پیش‌دبستانی در طی ۵ سال

اجرای اجباری شدن پیش‌دبستانی در طی ۵ سال
برخی از اعتبارات باید اختصاص داده شده و در اختیار سازمان قرار گیرد تا بتوانیم جامعه آماری تحت پوشش پیش‌دبستانی را در سطح کشور افزایش دهیم. نسبت به افراد باقی‌مانده، به‌ویژه در مناطق محروم، نگاه مثبتی داریم، به شرط آنکه اعتبارات و زیرساخت‌ها تأمین شود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت با تأکید بر ضرورت همراهی همه دستگاه‌ها در اجرای طرح اجباری شدن پیش‌دبستانی گفت: این طرح به‌صورت تدریجی و در یک فرایند پنج‌ساله اجرا خواهد شد و اجبار آنی برای خانواده‌ها ایجاد نمی‌شود.

حمیدرضا شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح اجباری شدن پیش‌دبستانی نیازمند تأمین اعتبارات و زیرساخت‌های لازم است، گفت: برای این طرح جلسات متعددی در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شده است. هر اقدامی که به توسعه کشور کمک کند، از نظر ما مثبت است، اما تحقق آن مستلزم این است که همه دستگاه‌ها پای کار باشند و ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنند تا صرفاً آموزش و پرورش متولی این مسئولیت نباشد.

وی افزود: برخی از اعتبارات باید اختصاص داده شده و در اختیار سازمان قرار گیرد تا بتوانیم جامعه آماری تحت پوشش پیش‌دبستانی را در سطح کشور افزایش دهیم. نسبت به افراد باقی‌مانده، به‌ویژه در مناطق محروم، نگاه مثبتی داریم، به شرط آنکه اعتبارات و زیرساخت‌ها تأمین شود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت با اشاره به آمار موالید ادامه داد: امروز تعداد موالید در سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۵ بیش از یک میلیون نفر است و این آمار هر سال متفاوت خواهد بود. موضوعی که در کمیسیون آموزش پیگیری کردیم این است که اجرای طرح اجباری شدن پیش دبستانی در یک فرایند پنج‌ساله انجام شود. اجباری شدن به این معنا نیست که بلافاصله پس از تصویب در مجلس، الزام برای خانواده‌ها ایجاد شود، بلکه اجرای آن به‌تدریج و در این بازه زمانی انجام شود و پیش‌بینی می‌کنیم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

شیخ الاسلام در خصوص تخلفات شهریه نیز اظهار کرد: بسیاری از موسسان در این زمینه تخلفی نداشته‌اند. نگاه موسسانی که وارد این عرصه می‌شوند صرفاً اقتصادی نیست، بلکه نگاه فرهنگی، توسعه‌ای و آموزشی دارند و با تعریف ساختارهای مناسب، بسیاری از تخلفات به‌صورت طبیعی کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه اولیا هنگام مراجعه و ثبت‌نام می‌توانند شهریه مراکز را از سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت مشاهده کنند، افزود: این شفافیت موجب وفاق و یکدلی میان موسسان و اولیا خواهد شد.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت در ادامه درباره بیمه معلمان گفت: این موضوع ماهیت غیردولتی دارد و زمانی که موسس، مربی را دعوت به همکاری می‌کند، بر اساس قانون کار، بیمه شدن مربی بر عهده موسس است و ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش ندارد. همه موسسان این موضوع را رعایت می‌کنند و مربیان بر مبنای ۲۲ ساعت کار در هفته بیمه می‌شوند تا هم از بروز خسارت برای موسس جلوگیری شود و هم مشکلی برای مربیان ایجاد نشود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید