فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۳۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۴
کد ۱۱۳۱۱۰۰
انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۴

اجرای اجباری شدن پیش‌دبستانی در طی ۵ سال

اجرای اجباری شدن پیش‌دبستانی در طی ۵ سال
برخی از اعتبارات باید اختصاص داده شده و در اختیار سازمان قرار گیرد تا بتوانیم جامعه آماری تحت پوشش پیش‌دبستانی را در سطح کشور افزایش دهیم. نسبت به افراد باقی‌مانده، به‌ویژه در مناطق محروم، نگاه مثبتی داریم، به شرط آنکه اعتبارات و زیرساخت‌ها تأمین شود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت با تأکید بر ضرورت همراهی همه دستگاه‌ها در اجرای طرح اجباری شدن پیش‌دبستانی گفت: این طرح به‌صورت تدریجی و در یک فرایند پنج‌ساله اجرا خواهد شد و اجبار آنی برای خانواده‌ها ایجاد نمی‌شود.

حمیدرضا شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح اجباری شدن پیش‌دبستانی نیازمند تأمین اعتبارات و زیرساخت‌های لازم است، گفت: برای این طرح جلسات متعددی در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شده است. هر اقدامی که به توسعه کشور کمک کند، از نظر ما مثبت است، اما تحقق آن مستلزم این است که همه دستگاه‌ها پای کار باشند و ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنند تا صرفاً آموزش و پرورش متولی این مسئولیت نباشد.

وی افزود: برخی از اعتبارات باید اختصاص داده شده و در اختیار سازمان قرار گیرد تا بتوانیم جامعه آماری تحت پوشش پیش‌دبستانی را در سطح کشور افزایش دهیم. نسبت به افراد باقی‌مانده، به‌ویژه در مناطق محروم، نگاه مثبتی داریم، به شرط آنکه اعتبارات و زیرساخت‌ها تأمین شود.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت با اشاره به آمار موالید ادامه داد: امروز تعداد موالید در سال تحصیلی ۱۴۰۴–۱۴۰۵ بیش از یک میلیون نفر است و این آمار هر سال متفاوت خواهد بود. موضوعی که در کمیسیون آموزش پیگیری کردیم این است که اجرای طرح اجباری شدن پیش دبستانی در یک فرایند پنج‌ساله انجام شود. اجباری شدن به این معنا نیست که بلافاصله پس از تصویب در مجلس، الزام برای خانواده‌ها ایجاد شود، بلکه اجرای آن به‌تدریج و در این بازه زمانی انجام شود و پیش‌بینی می‌کنیم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

شیخ الاسلام در خصوص تخلفات شهریه نیز اظهار کرد: بسیاری از موسسان در این زمینه تخلفی نداشته‌اند. نگاه موسسانی که وارد این عرصه می‌شوند صرفاً اقتصادی نیست، بلکه نگاه فرهنگی، توسعه‌ای و آموزشی دارند و با تعریف ساختارهای مناسب، بسیاری از تخلفات به‌صورت طبیعی کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه اولیا هنگام مراجعه و ثبت‌نام می‌توانند شهریه مراکز را از سامانه سازمان ملی تعلیم و تربیت مشاهده کنند، افزود: این شفافیت موجب وفاق و یکدلی میان موسسان و اولیا خواهد شد.

رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت در ادامه درباره بیمه معلمان گفت: این موضوع ماهیت غیردولتی دارد و زمانی که موسس، مربی را دعوت به همکاری می‌کند، بر اساس قانون کار، بیمه شدن مربی بر عهده موسس است و ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش ندارد. همه موسسان این موضوع را رعایت می‌کنند و مربیان بر مبنای ۲۲ ساعت کار در هفته بیمه می‌شوند تا هم از بروز خسارت برای موسس جلوگیری شود و هم مشکلی برای مربیان ایجاد نشود.

ارسال به دوستان
«جنگ» تا «جام»: از زیست‌ِ دلهره آور تا زیستِ شادمانه درخت غول‌پیکر بتنی؛ برجی که نماد بروتالیسم در اسپانیا است (+عکس) زنبور کاغذساز دیده بودید؟ (+عکس) عکس متفاوت ناصرالدین شاه «پشت به دوربین و رو به آینه» معماری فشرده اما بسیار زیبای یک آپارتمان (+عکس) مدرنیسم در برلین ؛ معماری ساختمانی که با جریان آب هماهنگ است (+عکس) درآمدهای مالیاتی320 همت از مسیر بودجه عقب ماند موج جدید حمله به قالیباف/ کامران غضنفری: مذاکرات را برخلاف تمام خطوط قرمز رهبری انجام می‌دهد جمع‌آوری‌ گازهای مشعل بیش از دو برابر شد دادگستری هرمزگان: متأسفانه موشک مستقیماً به بدن شهید ماکان نصیری اصابت کرده / حتی تار مویی هم از ماکان پیدا نشد حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است