فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۲۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۸-۱۰-۱۴۰۴
کد ۱۱۲۸۰۰۳
انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۸-۱۰-۱۴۰۴

قالیباف: برگزاری انتخابات الکترونیکی افتخار نظام است

قالیباف: برگزاری انتخابات الکترونیکی افتخار نظام است
امیدواریم در انتخابات شوراها، که انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز است، این کار برای اولین بار با زحمات استانداران و وزارت کشور انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما چندین دهه است که به دنبال برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی چه در مرحله احراز هویت و چه در رای گیری و شمارش آرا هستیم و قطعا برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی از افتخارات نظام به شمار می رود.

به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز ( دوشنبه 8 دی) در نشست ستاد انتخابات کشور با حضور استانداران بیان کرد: بحثی که یکی از استانداران در خصوص رسیدگی به اعتراض داوطلب ها مطرح کردند، موضوع درستی است. ما این را در مجلس مد نظر قرار دادیم. اکنون در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است. ان شاءالله بتوانیم تا قبل از انتخابات این را به قانون اضافه کنیم. از نگاه بنده این نقنص قانون ما است که باید برطرف کنیم.

وی با اشاره به مباحث مطروحه از سوی وزیر کشوری و رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص ادامه برگزاری انتخابات ها به صورت الکترونیکی، اظهار کرد: هماهنگی و کارهای آن انجام شده است.  چند روز گذشته نیز در خصوص تامین منابع با دوستان در سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم. به اطلاع وزیر هم رساندم.  مکانیزم کوتاهی پیش بینی شده است تا این کار انجام شود. من فکر می کنم این از افتخارات جمهوری اسلامی است، چندین دهه است که به دنبال برگزاری انتخابات الکترونیکی چه در بحث تشخیص هویت و چه  در بحث رای گیری و شمارش آرا هستیم. امیدواریم در انتخابات شوراها، که انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز است، این کار برای اولین بار با زحمات استانداران و وزارت کشور انجام شود.

رئیس مجلس با اشاره به مباحث مطروحه در این نشست پیرامون دخالت در انتصابات تصریح کرد: بنده خودم حتما مخالف هستم؛ هم از جهت مدیریتی و هم از جهت فرمایشات مقام معظم رهبری. این کار درست نیست. بارها هم به دوستان گفتم. استانداران به این هم توجه داشته باشند، که رهبری فرمودند همه نمایندگان بهترین مشاوران استانداران و وزرا هم هستند. امروز نمایندگان محل رجوع  مردم هستند، به خصوص با مشکلاتی که مردم دارند. بارها به دوستان گفتم که در انتصابات یک وزیر حق اصرار ندارید. نباید اصرار کنید که حتما یک فرد را باید فرماندار یا استانداربگذارید. این حق قانونی ما نیست. البته در پرانتز بگویم که این یک عرفی شده است. فقط نمایندگان نیستند. مراجع دیگری در استان هستند که مراجعه می کنند. 

وی با بیان اینکه استاندار ما فقط از طرف نماینده تحت فشار نیست، افزود: استانداران ما از پنج تا شش جهت تحت فشار هستند که کاری را انجام دهند. باید این روند را اصلاح کنیم. من به نمایندگان  گفتم اگر مدیری، فرمانداری، استانداری، بخشداری، وزیری در کار خود کوتاهی می‌کند  شما مسئول پیگیری هستید. اگر از شما مشورت خواستند پیشنهاد برای جابه جایی دهید. اما اصرار کار درست نیست. این سازمان مدیریتی را زیر سوال می برد. همان نماینده بعد خودش نمی تواند از آن فرد سوال کند.

ارسال به دوستان
فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند کشته های زلزله ونزوئلا به ۹۲۰ تن افزایش یافت امضای توافق اسراییل و لبنان (+عکس) عمان به اروپا: عبور از تنگه هرمز مستلزم پرداخت هزینه خدمات است