فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۲۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۵-۰۹-۱۴۰۴
کد ۱۱۲۰۹۰۹
انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۵-۰۹-۱۴۰۴

ایلان ماسک خواستار انحلال اتحادیه اروپا شد

ایلان ماسک خواستار انحلال اتحادیه اروپا شد
ایلان ماسک میلیاردر نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شبکه ایکس نوشت: اتحادیه اروپا باید منحل شود و حاکمیت به کشورهای عضو بازگردد تا دولت‌ها بتوانند نماینده بهتری برای مردم خود باشند.
 همزمان با اینکه تنش‌ها بین بروکسل و واشنگتن از موضوع اوکراین فراتر رفته، «ایلان ماسک» میلیاردر نزدیک به کاخ سفید، خواستار انحلال اتحادیه اروپا شد.
 
به گزارش ایرنا، ایلان ماسک میلیاردر نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شبکه ایکس نوشت: اتحادیه اروپا باید منحل شود و حاکمیت به کشورهای عضو بازگردد تا دولت‌ها بتوانند نماینده بهتری برای مردم خود باشند.
 
تنش ها بین آمریکا و اتحادیه اروپا به جنگ اوکراین محدود نیست و تنش ها به حوزه هایی مثل شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است.
 
پایتخت های اروپایی تاکنون بارها شبکه ایکس متعلق به ماسک را به دخالت در مسائل داخلی و انتخابات های کشورهایشان متهم کرده اند.
 
کمیسیون اروپا، شرکت ایکس را، به دلیل نقض‌های متعدد قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) جریمه کرد.
 
طبق اعلام کمیسیون اروپا، شبکه ایکس از طریق «طراحی فریبنده» ویژگی علامت آبی خود، کاربران را گمراه کرده و نتوانسته الزامات شفافیت را برای تبلیغات خود برآورده کند و دسترسی محققان به داده‌های عمومی را نیز مسدود کرده است.
 
به گزارش ایرنا، کمیسیون اروپا اعلام کرد که استفاده «ایکس» از نشان آبی به‌ عنوان علامت «تأیید حساب» کاربران، ماهیتی گمراه‌کننده دارد، زیرا هر کاربری می‌تواند صرفاً با پرداخت هزینه، نشان آبی دریافت کند بدون آنکه هویت او به‌طور واقعی و معنادار راستی‌آزمایی شود.
 
بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، این وضع تشخیص اصالت حساب‌ها را برای کاربران دشوار کرده و آن‌ها را در معرض کلاه‌برداری، جعل هویت و انواع دستکاری‌های اطلاعاتی قرار می‌دهد.
 
کمیسیون اروپا برای اصلاح این روند، به «ایکس» ۶۰ روز کاری فرصت داده است تا تدابیر مشخص برای رفع استفاده فریبکارانه از نشان آبی و پایان‌دادن به نقض ماده ۲۵ قانون خدمات دیجیتال را اعلام کند.
 
این شرکت همچنین ۹۰ روز کاری فرصت دارد برنامه اقدام خود برای رفع نقض مواد ۳۹ و ۴۰ (بند ۱۲) این قانون، در حوزه تبلیغات و دسترسی پژوهشگران به داده‌ها را ارائه کند.
 
در صورت تداوم عدم‌تمکین به این تصمیم، امکان اعمال جریمه‌های دوره‌ای جدید علیه ایکس نیز وجود دارد.
 
اقدام کمیسیون اروپا، واکنش وزیر امور خارجه آمریکا را در پی داشت و مارکو روبیو از کمیسیون اروپا به دلیل جریمه ۱۲۰ میلیون یورویی (نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلاری) شرکت رسانه اجتماعی آمریکایی ایکس انتقاد کرد و آن را «حمله» به شرکت‌ها و کاربران فناوری آمریکایی خواند.
 
وی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: جریمه ۱۴۰ میلیون دلاری کمیسیون اروپا فقط حمله به ایکس نیست، بلکه حمله‌ای به تمام شرکت های فناوری آمریکایی و مردم آمریکا توسط دولت‌های خارجی است. روزهای سانسور آمریکایی‌ها در فضای مجازی به پایان رسیده است.
ارسال به دوستان
۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) گروهی که سه صعود کننده داشت/ اکوادور دیوار برلین را شکست/ ساحل عاج تیم با ثبات و درخشان جام اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا تیراندازی در نزدیکی مسجد جامع سراوان مدافع اسپانیا: رویای من بازی مقابل مسی در فینال جام جهانی است نگاهی به طراحی موزه سرالوس اثر آلوارو سیزا (+عکس) ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم محاکمه روحانی حامی بشار اسد / شیخ حسون در لباس زندان و قفس متهم (+عکس) نمایش هلیکوپتر کبری با دندان های تیز در داکسفورد (+عکس) اعتراف دبیرکل ناتو؛ پای اروپا به جنگ علیه ایران باز شد نگین معماری مدرن کپنهاگ (+عکس)