فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۱۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۰۴-۰۹-۱۴۰۴
کد ۱۱۱۷۴۵۳
انتشار: ۲۰:۴۳ - ۰۴-۰۹-۱۴۰۴

جیره‌بندی مصرف آب را افزایش می‌دهد

جیره‌بندی مصرف آب را افزایش می‌دهد
باغ‌ویلاهایی که در مسیر خطوط انتقال آب قرار دارند ممکن است اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز کرده باشند. این موارد به‌طور مستمر پایش و با تخلفات برخورد می شود و البته ممکن است همچنان مواردی وجود داشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی، گفت: در تلاشیم که وارد فاز جیره‌بندی نشویم؛ زیرا جیره‌بندی نه‌تنها کمکی نمی‌کند بلکه مصرف را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد در روز ۴ آذر، حسین اسماعیلیان با اشاره به افزایش مصرف آب در باغ‌ویلاهای اطراف شهر اظهار کرد: بسیاری از این واحدها خارج از بافت رسمی قرار دارند و انشعاب قانونی از آبفا دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ هزار انشعاب غیرمجاز در مشهد و روستاهای اطراف شناسایی شده که حدود هزار مورد آن مربوط به باغ‌ویلاها بوده است.

اسماعیلیان در واکنش به گزارش‌هایی درباره فعالیت حدود پنج‌هزار استخر در باغ‌ویلاهای حاشیه مشهد، بیان کرد: اکثر این باغ‌ویلاها خارج از بافت شهری و روستایی قرار دارند و شرکت آبفا به آن‌ها انشعاب رسمی نمی‌دهد. اطلاعات دقیق مصرف آب این واحدها در اختیار آب منطقه‌ای است و باید از آن‌ها استعلام شود.

وی افزود: باغ‌ویلاهایی که در مسیر خطوط انتقال آب قرار دارند ممکن است اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز کرده باشند. این موارد به‌طور مستمر پایش و با تخلفات برخورد می شود و البته ممکن است همچنان مواردی وجود داشته باشد.

مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی گفت: سال بسیار سختی از نظر بارندگی داریم؛ کاهش بارش‌ها حدود ۳ درصد بوده و ذخایر آبی در حداقل‌ترین حالت قرار دارد.

اسماعیلیان بیان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار انشعاب غیرمجاز در داخل و خارج از بافت مشهد و روستاها شناسایی کردیم که حدود ۱۰۰۰ مورد آن مربوط به باغ‌ویلاها در مسیر خطوط انتقال آب بوده و همگی قطع شدند. 

مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اینکه برخی مناطق مانند توس همچنان احتمال وجود چاه‌ها و انشعابات غیرمجاز دارند، گفت: در تابستان امسال تنها با تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز، مشکل کم‌آبی ۱۷ روستا حل شد. برخی انشعابات غیرمجاز به اندازه مصرف یک روستا آب برداشت می‌کردند.

وی بیان کرد: از مردم درخواست می‌شود در مدیریت مصرف آب مشارکت بیشتری داشته باشند. مردم نباید تصور کنند با نزدیک شدن زمستان وضعیت آب بهتر خواهد شد. همچنین از مردم درخواست می‌شود که موارد مشکوک را به سامانه تلفنی ۱۲۲ گزارش کنند. این موارد به صورت شبانه روزی پیگیری می‌شود.‌

برچسب ها: جیره بندی ، مصرف آب ، مشهد
ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید