فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۴-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۴۳۵۱
انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۴-۰۶-۱۴۰۴

مدارس حق دریافت پول برای ثبت نام را ندارند

مدارس حق دریافت پول برای ثبت نام را ندارند
نایب‌رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: پول گرفتن مدارس یک داستان تکراری شده و از گذشته تا الان همین بوده و در نهایت می‌خواهند با یکی الی دو مدیر برخورد کنند.

محمد مولوی نایب‌رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره پول گرفتن مدارس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: پول گرفتن مدارس داستان تکراری هر سال است. بحث مشارکت در آموزش و پرورش به‌ویژه در مدارس، هم می‌تواند به کیفیت‌بخشی برنامه‌ها کمک کند و هم می‌تواند یک همگرایی به‌وجود آورد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار کرد: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش البته نمی‌گویم به‌تنهایی، اما واحدهای آموزشی بعضاً کل مشارکت را در مشارکت مالی دیده‌اند که آن را هم در بدموقعی دیده‌اند. 

این نماینده مجلس بیان کرد: انجمن اولیا، شورای مدرسه و شورای معلمان این واژه مشارکت را در طول سال برای خانواده‌ها تعریف کنند مثل مشارکت در برنامه‌ریزی، مشارکت در اجرا، مشارکت در تصمیم‌گیری و یکی از آن‌ها مشارکت ریالی و به قول معروف پولی است که در آن موقع دیگر به این گستردگی شاهد ناراحتی در مدارس نخواهیم بود که متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد ضمن اینکه درخصوص مدارس دولتی، وزارت آموزش و وپرورش باید پاسخگو باشد. 

مولوی گفت: سهم مدارس دولتی در کنکور زیر ۱۰ درصد است که آن هم مدارس نمونه دولتی هستند یعنی اینکه وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با مدارس دولتی در حداقل پرداخت سرانه هم تعلل می‌کند و مدیر مدرسه هم می‌خواهد مدرسه را بچرخاند که این یک تعارض است چون بازگشایی مدرسه یک دستورالعملی تحت عنوان پروژه مهر دارد و پروژه، اعتبار لازمش را می‌خواهد لذا اینکه شما از مدیر مدرسه بازگشایی را بخواهید طی آن باید کلاس‌ها تمیز و نظافت کرده باشند، امکانات فراهم شده باشد و شاداب‌سازی اتفاق افتاده باشد، اما وقتی سرانه و کمک‌سرانه را ندهید اتفاقات خوبی در مدارس نمی‌افتد به همین دلیل به نظر من بخشی از این ناراحتی‌ها بابت این است که وزارت آموزش و پرورش به وظایفش در قبال مدارس به‌خوبی عمل نمی‌کند. 

نایب‌رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: پول گرفتن مدارس یک داستان تکراری شده و از گذشته تا الان همین بوده و در نهایت می‌خواهند با یکی الی دو مدیر برخورد کنند. آموزش و پرورش سند دارد و براساس سند تحول باید کار کند. الان مدارس دولتی به‌غیر از مدارس غیردولتی، در حال له شدن هستند و این با عدالت آموزشی خیلی فاصله دارد. 

این نماینده مجلس اظهار کرد: الان در نزدیکی خانه خودم، یک دوستی که پزشک است آمده در محله خودشان ثبت‌نام کند که هزار داستان مثل آزمون و مصاحبه دارند؛ نمی‌دانم وزارت آموزش و پرورش این تشکیلات را چطوری تعریف کرده که الان خانواده‌ها باید متضرر شوند. 

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه مدارس حق ندارند برای ثبت‌نام دانش‌آموزان گرفتن پول را اجباری کنند، اظهار کرد: انتظار ما از وزارت آموزش و پرورش این است که یک برنامه‌ریزی اساسی انجام دهد وگرنه این داستان شبیه همان داستان بین تعطیلی است چون وقتی در تقویم بین تعطیلی می‌افتد، وزیر آموزش و پرورش می‌گوید که تعطیل نیست که یعنی تعطیل است و این پول نگرفتن هم حکایت بین تعطیلی است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد