فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۱۵۴۱
انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴-۰۶-۱۴۰۴

ناو هواپیمابر آمریکایی در عمان پهلو گرفت

ناو هواپیمابر آمریکایی در عمان پهلو گرفت
این ناو هواپیمابر حین عبور از شمال به خلیج فارس، در کنار ناوشکن‌های مجهز به موشک‌انداز هدایت‌شونده از جمله «یو اس اس گریدلی» و «یو اس اس لناه ساتکلیف هیگبی»، در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز مشاهده شده بود.

تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد که ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» در یک بندر در عمان و در سواحل دریای عرب پهلو گرفته است.

به گزارش ایرنا از نیوزویک، ناو هسته‌ای «یو اس اس نیمیتز» که کشتی اصلی از کلاس خود در ناوگان دریایی آمریکا است در ماه ژوئن وارد منطقه خاورمیانه شد و از زمان حملات اسرائیل به ایران، در اطراف خلیج عمان فعالیت داشته است.

به نوشته نیوزویک، پهلو گرفتن این ناو هواپیمابر در عمان، حضور مداوم نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه و آمادگی آن برای حوادث احتمالی را برجسته می‌کند. این منطقه همچنان درگیر خشونت در سرزمین‌های اشغالی، غزه و سوریه است، در حالی که انصارالله یمن، حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ را در میان آتش‌بس شکننده بین اسرائیل و ایران از سر گرفته است.

تصاویر ماهواره‌ای که روز دوشنبه توسط ماهواره‌های سنتینل ۲ آژانس فضایی اروپا گرفته شد، نشان داد که ناو نیمیتز در بندر الدقم عمان پهلو گرفته است.

این ناو هواپیمابر حین عبور از شمال به خلیج فارس، در کنار ناوشکن‌های مجهز به موشک‌انداز هدایت‌شونده از جمله «یو اس اس گریدلی» و «یو اس اس لناه ساتکلیف هیگبی»، در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز مشاهده شده بود.

طبق گزارش‌ها، سایر کشتی‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه شامل ناوشکن «یو اس اس بورست شرمن» که در حال حاضر به طور مستقل در دریای سرخ فعالیت می‌کند، و کشتی جنگی ساحلی «یو اس اس کنبرا» که در خلیج فارس است، می‌شوند.

نیروی دریایی آمریکا در ماه اوت در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا به انجام کنترل و نشان دادن قدرت دریایی ادامه می‌دهد و به امنیت دریایی منطقه‌ای، آزادی ناوبری شرکای ما متعهد است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی بامداد جمعه ۲۳ خرداد با حمله نظامی به چند شهر ایران و تاسیسات هسته‌ای، شماری از فرماندهان، دانشمندان و شهروندان غیرنظامی را به شهادت رساند.

در پاسخ، جمهوری اسلامی همان شب عملیات «وعده صادق ۳» را با شلیک دهها موشک به سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد.

یک هفته بعد، آمریکا نیز بامداد یکم تیر با حمله به سایت‌های هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان به جنگ تحمیلی صهیونیستی علیه ایران پیوست.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرد تا پایان جنگ علیه غزه و رفع محاصره، دست از عملیات‌های خود علیه اهداف صهیونیستی نخواهد کشید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟