فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۴-۰۵-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۹۷۷۳
انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۴-۰۵-۱۴۰۴

مادری که به خاطر ۳۷ میلیون تومان زندان بود

مادری که به خاطر ۳۷ میلیون تومان زندان بود
این زن جوان که مادر دو دختر ۱۶ و ۴ و یک پسر ۷ساله است، به علت گرفتاری و مشکلات اقتصادی ناگزیر به تشکیل صندوق خانوادگی کوچک شد تا بتواند سرپناهی برای خود و کودکانش فراهم آورد و چرخ زندگی را به سختی بچرخاند؛ اما به واسطه مشکلات پیش آمده به زندان افتاد. 

زن جوان که برای امرار معاش خود و سه فرزندش به ناچار یک صندوق خانوادگی راه‌اندازی کرده بود، وقتی نتوانست پول اعضای صندوق را بپردازد، به زندان افتاد اما با کمک نیکوکاران و دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان خوزستان آزاد شد. 

به گزارش میزان، این زن جوان که مادر دو دختر ۱۶ و ۴ و یک پسر ۷ساله است، به علت گرفتاری و مشکلات اقتصادی ناگزیر به تشکیل صندوق خانوادگی کوچک شد تا بتواند سرپناهی برای خود و کودکانش فراهم آورد و چرخ زندگی را به سختی بچرخاند؛ اما به واسطه مشکلات پیش آمده برای اعضای صندوق و ناتوانی در بازپرداخت اصل سرمایه و سود، در نهایت مورد پیگرد مالی قرار گرفت و به زندان افتاد. 

با اطلاع از وضعیت این مادر زندانی، پرونده وی در دستور کار ویژه دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان قرار گرفت و کارشناسان این دفتر با تحقیق و راستی‌آزمایی شرایط پرونده، ضمن ملاقات با زندانی و خانواده وی، به این نتیجه رسیدند که انگیزه تشکیل صندوق تلاش برای نجات از بحران معیشتی و تأمین حداقل‌های زندگی بوده است و این زن نه سابقه کیفری داشته و نه مرتکب رفتار مجرمانه با سوء نیت شده و اتفاق رخ داده فقط ناشی از مسائل اقتصادی و فقر ساختاری بوده است. 

بر همین اساس بلافاصله موضوع به کارگروه معاضدت حقوقی استان ارجاع داده شد و با هماهنگی کانون وکلا یکی از وکلای معاضدتی با سابقه برای دفاع از حقوق این مادر زندانی انتخاب شد. 

وی در جلسات دادرسی توانست با ارائه دفاعیات متقن و تبیین وضعیت معیشتی و خانوادگی موکل، مراتب رأفت قضایی و تسهیل در اقساط‌بندی بدهی را برای وی جلب کند. این تلاش‌ها همزمان با احصای میزان بدهی و بدهکار بودن متهم به میزان ۳۷ میلیون تومان نزد شاکیان صندوق پیگیری شد. 

در این میان، با جلب مشارکت خیرین و رایزنی برای تأمین مبلغ بدهی توسط دفتر حمایت قضایی از زنان و کودکان دادگستری استان، یکی از خیرین خوشنام و نیکوکار شهر داوطلبانه پرداخت عمده بدهی را برعهده گرفت و با پرداخت پول به شاکیان و اعلام رضایت آنان، روند قانونی رفع بازداشت انجام و حکم آزادی این مادر جوان در کوتاه‌ترین زمان صادر شد. 

همزمان با آزادی این زن گام‌های مؤثری نیز برای پیشگیری از بازگشت مجدد فرد به چرخه فقر و آسیب برداشته شد و با تشکیل جلسات مشاوره و گروه‌های همیاری، اقلام ضروری زندگی با کمک همکاران نیکوکار اداری و داوطلبان مردمی تهیه شد و در اختیار خانواده قرار گرفت. 

علیرضا باوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان در حاشیه انجام این اقدامات، ضمن تأکید بر نقش بی‌بدیل جوامع محلی، گفت: «اگر هر شهروند وظیفه انسانی و اجتماعی خود را در قبال افراد آسیب‌پذیر به خوبی انجام دهد و دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی همکاری و همدلی داشته باشند، هیچ مادری به دلیل فقر راهی زندان نمی‌شود و هیچ کودکی از مهر مادر محروم نخواهد شد.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: زندان ، خوزستان ، زن جوان ، مادر
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند