فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۹-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۵۷۰۹
انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۹-۰۴-۱۴۰۴

شهادت ۳ پرستار در جنگ ۱۲ روزه

شهادت ۳ پرستار در جنگ ۱۲ روزه
حوزه سلامت قبل از حملات رژیم صهیونیستی نیز تقریباً در حالت آماده‌باش بود و در جنگ 12 روزه تمام توان نظام سلامت بر ارائه خدمات مناسب متمرکز شد. ما در دوران جنگ تحمیلی و کرونا تجارب خوبی در درمان بیماران کسب کرده بودیم.
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به شهادت سه نفر از نیروهای پرستاری در جریان جنگ ۱۲ روزه، بر ضرورت رسیدگی به مطالبات این قشر تأکید کرد.
 
به گزارش تسنیم، احمد نجاتیان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به فداکاری‌های کادر درمان در ایام جنگ 12 روزه اظهار کرد: بخش عمده شهدا، غیرنظامی و زنان و کودکان بودند؛ از میان شهدا 18 نفر از اعضای کادر درمان و سه نفر نیروی پرستاری بودند.
 
وی افزود: حوزه سلامت قبل از حملات رژیم صهیونیستی نیز تقریباً در حالت آماده‌باش بود و در جنگ 12 روزه تمام توان نظام سلامت بر ارائه خدمات مناسب متمرکز شد. ما در دوران جنگ تحمیلی و کرونا تجارب خوبی در درمان بیماران کسب کرده بودیم.
 
رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به کشور، اعمال جراجی غیراورژانسی لغو شد، ادامه داد: در پی کاهش مراجعه بیماران غیرضروری و غیراورژانسی بیمارستان‌ها خلوت و برای ارائه خدمات درمانی مناسب آماده و تمام مرخصی‌های کادر سلامت لغو شد و حتی در استان‌‌هایی که کمتر درگیر جنگ بودند نیز آماده‌باش برای پذیرش بیماران ایجاد شده بود.
 
نجاتیان با بیان این که اکنون نیز نظام سلامت در حالت نیمه‌آماده‌باش به سر می‌برد، گفت: تلاش بر این است که در صورتی که نیاز به خدمات درمانی وجود داشته باشد مردم اطمینان خاطر داشته باشند که در کنار دفاع از مرزهای میهن، دفاع از سلامت مردم نیز توسط ایثارگران حوزه سلامت انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان نظام پرستاری بیان کرد: در ایام حملات، تمام 160 هزار نفر از نیروهای پرستاری کشور فعال و صد درصد نیروها در حال آماده‌باش بودند اما در برخی از استان‌ها مانند تهران و کرمانشاه که مورد حمله قرار گرفتند نیروها بیشتر درگیر ارائه خدمات بودند.
 
وی با بیان این‌که در ایام جنگ نیازی به انتقال نیرو به شهرهای دیگر به وجود نیامد، خاطرنشان کرد: در این مدت مجروحان به خوبی مدیریت شدند به عنوان مثال در حادثه میدان تجریش در کمتر از دو ساعت بیش از 50 مجروح بدحال توسط همکاران ما به بیمارستان منتقل و خدمات درمانی لازم را دریافت کردند. همچنین بیماران دو بیمارستانی که آسیب دیده بودند به سایر مراکز درمانی منتقل شدند که یک اقدام جهادی و ویژه به شمار می‌رود و نظام سلامت نمره قابل قبولی در این زمینه دریافت می‌کند.
 
نجاتیان با بیان این که بی‌حرمتی به مراکز درمانی از سوی رژیم صهیونیستی به یک عادت برای این رژیم تبدیل شده است، تصریح کرد: نهادهای بین‌المللی نیز نمی‌توانند نقش بازندارنده خود را ایفا کنند در حالی که در همه کنوانسیون‌های بین‌المللی مراکز درمانی از حملات مصون هستند. ما در این زمینه نامه‌ای به سازمان جهانی بهداشت و شورای بین‌المللی پرستاران نوشتیم و این اقدامات را محکوم کردیم، آن‌ها نیز این اقدامات را محکوم کردند اما این اقدامات صرفا در حد سخن است و محکومیت زبانی است و اقدام عملی انجام نشده است.
 
رئیس سازمان نظام پرستاری در ادامه همچنین با بیان این که در بحران‌ها متوجه می‌شویم که پرستاری یک شغل حاکمیتی است، توضیح داد:‌ پرستاری شغلی است که در مواقع ضروری به آن نیاز وجود دارد و بنابراین باید نگاه حاکمیتی به این شغل داشته باشیم. در حال حاضر تعداد نیروهای پرستاری حتی به میزان نیمی از استانداردهای ملی هم نیست و به اندازه یک سوم استاندارد جهانی پرستار داریم. براساس استانداردهای ملی باید به ازای هر تخت 1.8 پرستار داشته باشیم اما اکنون کمتر از یک پرستار داریم. باید دولت و مجلس یکبار برای همیشه با ایجاد قوانین، تدبیری برای افزایش سرانه پرستار داشته باشند زیرا ما به اندازه خروجی نیروها از سیستم سلامت، نمی‌توانیم جذب پرستار داشته باشیم.
 
رئیس سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد‌: ما مطالبات پرستاران را به طور ویژه حتی در ایام جنگ نیز پیگیری کردیم؛ دولت باید به پرستاران رسیدگی کند. در حال حاضر معوقات چندماهه‌ای در زمینه کارانه و اضافه کار پرستاران وجود دارد اما پرستاران در دوران جنگ از این معوقات چشم پوشی کردند و دوباره داوطلبانه پای کار درمان مجروحان و بیماران ایستادند.
برچسب ها: شهادت ، پرستار ، جنگ
ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید