فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۶۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۹-۰۳-۱۴۰۴
کد ۱۰۶۷۳۲۷
انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۹-۰۳-۱۴۰۴

ابتلای ۲ نفر در اردبیل به «تب کریمه کنگو»

ابتلای ۲ نفر در اردبیل به «تب کریمه کنگو»
مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تصریح کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم تا دامداران در کنار مراقبت از شیوع این بیماری، نسبت به کندن کنه از روی دام‌ها خودداری کرده و در انتقال این بیماری و سرعت انتشار آن اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
با شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» در فصل گرم سال، تست ۲ نفر در اردبیل به این بیماری مثبت اعلام شد.
 
به گزارش تسنیم، جواد ابیشوند، مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عصر امروز در نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌ها در اردبیل، اظهار کرد: در روزهای اخیر و به دنبال مراجعه 2 بیمار با علایم تب کریمه کنگو، آزمایش از این بیماران انجام شد که تاکنون ابتلای آنها به بیماری کریمه کنگو تأیید شده است.
 
وی افزود: همه ساله در فصل تابستان و با تغییر شرایط آب و هوایی نوعی کنه و گزش آن را در جامعه شاهد هستیم که عمدتا ناقل بیماری بوده و از نوع بیماری‌های مشترک انسان و دام به شمار می‌‌رود.
 
مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تصریح کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم تا دامداران در کنار مراقبت از شیوع این بیماری، نسبت به کندن کنه از روی دام‌ها خودداری کرده و در انتقال این بیماری و سرعت انتشار آن اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
 
ابیشوند، گفت: این 2 نفر بر اثر ارتباط با دام و همچنین گزش کنه دچار این بیماری شدند که برای جلوگیری از انتشار آن در بیمارستان بستری هستند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع بیماری راه درمان را سرعت می‌دهد و ما انتظار داریم هموطنان در صورت مشاهده علایم بیماری نظیر سرماخوردگی و تب و لرز بالا به سرعت به بیمارستان مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گیرند.
 
مدیر پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: علایم این بیماری نظیر سرماخوردگی با تب بالا، استفراغ، درد عضلانی و قرمز شدن چشم است که با بستری شدن به موقع امکان درمان و رفع خطرات بعدی وجود دارد.
 
ابیشوند بیان کرد: به غیر از تأیید مثبت این 2 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو، ما شاهد ابتلای هم استانی‌ها به این بیماری نبودیم و سعی ما بر این است تا با اقدامات حفاظتی جلوی انتشار و گسترش بیماری گرفته شود.
 
وی از هموطنان خواست تا از تماس با دام و خوردن گوشت گرم دام جلوگیری کرده و حداقل بعد از 24 ساعت ذبح دام و ماندن گوشت در یخچال مصرف آن را انجام دهند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: تب کریمه ، کنگو ، بیماری
ارسال به دوستان
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا