فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۵۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۴-۰۲-۱۴۰۴
کد ۱۰۵۷۱۷۹
انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۴-۰۲-۱۴۰۴

حمل ذرت فاسد از بندر نوشهر به سایت زباله؛ ماجرا چیست؟

حمل ذرت فاسد از بندر نوشهر به سایت زباله؛ ماجرا چیست؟
دادستان‌نوشهر بیان کرد: انتظار است قبل از درج هر خبری، تحقیقات و منابع در مورد صحت آن انجام شود.
مطلب "حمل ذرت فاسد از بندر نوشهر به سایت زباله" در حالی این روزها در فضای مجازی استان مازندران بازنشر می‌شود" که دادستان این شهرستان این خبر را از اساس کذب دانسته است.
 
به گزارش ایرنا، مهدی عبدالله پور روز یکشنبه اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته زباله‌های مورد نظر، حاصل نظافت محوطه عملیات بندری است که در اجرای عملیاتی تخلیه و بارگیری کالاهایی مانند چوب و تخته، کاغذ، غلات و کالاهای صادراتی مانند بشکه‌های صادراتی مانندکاشی و سرامیک و … ایجاد می‌شود که پس از تخلیه انبارو نظافت دیواره‌ها و جمع آوری و به سایت زباله انتقال می‌کند.
 
وی ادامه داد: به علت نظارت کامل سازمان‌های مانند جهاد کشاورزی، دامپزشکی و استاندارد، اساساً امکان واردات کالاهای فاسد به بندر وجود ندارد.
 
دادستان‌نوشهر بیان کرد: انتظار است قبل از درج هر خبری، تحقیقات و منابع در مورد صحت آن انجام شود.
 
مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و فریدونکنار است.
 
منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.
 
اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.
 
بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می‌رود.
 
این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.
 
شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.
برچسب ها: نوشهر ، ذرت ، زباله
ارسال به دوستان
رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد