فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۹-۰۱-۱۴۰۴
کد ۱۰۴۷۴۴۳
انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۹-۰۱-۱۴۰۴

نقد سریال پایتخت ۷/ نقی دیگر آن نقی نیست

نقد سریال پایتخت ۷/ نقی دیگر آن نقی نیست
دامون قنبرزاده، منتقد سینمایی، با انتشار یادداشتی در حساب کاربری خود در اینستاگرام به نقد سریال «پایتخت ۷» پرداخته است.
یک منتقد سینما در انتقاد از سریال «پایتخت ۷» نوشت: «نه، این نقی آن نقی نیست. محسن تنابنده‌ای که به نظرم در حال حاضر بهترین بازیگر سینمای ایران است، حالا در فصل هفتم "پایتخت" در برخی لحظه‌ها صدایی جز صدای نقی از گلویش بیرون می‌آید، همچنان که انگار ریزه کاری‌های شخصیتش هم تغییر کرده است و در قسمت‌هایی تبدیل به محسن تنابنده‌ "جنگ جهانی سوم هومن سیدی" می‌شود. من این نقی را نمی‌شناسم.»
 
دامون قنبرزاده، منتقد سینمایی، با انتشار یادداشتی در حساب کاربری خود در اینستاگرام به نقد سریال «پایتخت ۷» پرداخته است.
 
او در این زمینه نوشت: «نه این نقی آن نقی نیست محسن تنابنده‌ای که به نظرم در حال حاضر بهترین بازیگر سینمای ایران است حالا در فصل هفتم «پایتخت» در برخی لحظه‌ها صدایی جز صدای نقی از گلویش بیرون می‌آید همچنان که انگار ریزه کاری‌های شخصیتش هم تغییر کرده است و در قسمت‌هایی تبدیل به محسن تنابنده‌ی «جنگ جهانی سوم هومن سیدی میشود من این نقی را نمیشناسم.
 
قبول دارم که سریال «پایتخت برای ما ایرانی‌ها حکمی نوستالژیک دارد و انگار ما را به گذشته‌ای وصل میکند که همیشه دنبالش هستیم، اما نمیتوان چیز‌هایی را نادیده گرفت…
 
«پایتخت» به عنوان یکی از مهمترین و ادامه دارترین سریال‌های ایران جدا از شکل و شیوه‌ی داستان پردازی انتخاب داستان‌ها و مفاهیم همه فهم و جذاب انتخاب ساختاری روان و رها برای دنبال کردن ماجرا‌ها بازی‌های درست و چند نکته دیگر همیشه نگاهی فوق العاده ریزبینانه و درست به جزییات رفتاری و گفتاری و عادت‌های زیستی مردمان خطه سرسبز مازندران داشت.
 
به عنوان نمونه‌هایی کوچک فرش‌های فراوانی که تمام طول اتاق‌ها و حتی آشپزخانه‌ی منزل نقی را پوشانده بود تا گل‌های مصنوعی فراوانی که در تمام اتاق‌ها دیده میشد تا نوع کفش پوشیدن و شوخی کردن و حتی رقصیدن و راه رفتن شخصیت‌های داستان… جزئیاتی حیرت انگیز بودند که حال و هوای «پایتخت» را می‌ساختند و تماشایی اش می‌کردند.
 
اما قسمت اول فصل جدید «پایتخت هیچ نشانی از فصول گذشته اش و آن ریزبینی‌های جذاب ندارد. انگار دیگر شمال و فضا و آدمهایش در کار نیستند.
 
انگار سریال مثلاً در تهران میگذرد. جدا از پراکندگی داستان و خرده روایت‌های ضعیف و بیکار کرد و عدم انسجام، حتى احساس میکنم بازیگران هم دیگر نای اجرای شخصیت‌های شان را ندارند انگار هیچ کس در حد و اندازه‌های خودش نیست. لطفاً نگویید که باید به آن فرصت بدهم ۱۴ سال از فصل اول سریال گذشته است
 
صحبت درباره‌ی فصل جدید «پایتخت» با انتشار قسمت‌های جدید مفصل‌تر خواهد بود ولی خواستم بگویم میتوانیم حسی نوستالژیک به یک سریال داشته باشیم، اما نمیتوانیم نادیده بگیریم که انگار «پایتخت»، «پایش رفته و «تخت» ش مانده.»
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پایتخت ، نقد
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود