کد خبر ۱۰۴۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۴-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۲۲۰۵
انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۴-۱۲-۱۴۰۳

ذخایر سدهای هرمزگان تنها کفاف دو ماه را می دهند

ذخایر سدهای هرمزگان تنها کفاف دو ماه را می دهند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در حال حاضر، سدهای تأمین‌کننده آب مرکز استان و مناطق روستایی مانند سد سرنی، سد استقلال و سد نیان، در مرز خشکی کامل قرار دارند و مجموع ذخیره آبی پشت این سدها تنها برای یکی دو ماه آینده کفایت می‌کند.
«در حال حاضر، سد‌های تأمین‌کننده آب مرکز استان و مناطق روستایی مانند سد سرنی، سد استقلال و سد نیان، در مرز خشکی کامل قرار دارند و مجموع ذخیره آبی پشت این سد‌ها تنها برای یکی دو ماه آینده کفایت می‌کند.  در کنار پروژه‌هایی نظیر حفر چاه‌های جدید، احیای چاه‌های موجود و توسعه ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در مناطقی همچون جزیره هرمز و بندر کرگان در شهرستان میناب، یکی از راهکار‌های اساسی عبور از این بحران، همکاری مردم در مدیریت مصرف آب است.»
 
به گزارش تسنیم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در حال حاضر، سدهای تأمین‌کننده آب مرکز استان و مناطق روستایی مانند سد سرنی، سد استقلال و سد نیان، در مرز خشکی کامل قرار دارند و مجموع ذخیره آبی پشت این سدها تنها برای یکی دو ماه آینده کفایت می‌کند.
 
عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، با اشاره به شرایط بحرانی تأمین آب در استان اظهار داشت: هرمزگان به دلیل شرایط اقلیمی، همواره از استان‌های گرم و خشک کشور محسوب می‌شود و میانگین بارندگی سالانه آن حدود ۱۸۰ میلی‌متر است اما در پنج سال اخیر، با خشکسالی بی‌سابقه‌ای مواجه بوده‌ایم که در سه سال گذشته شدت بیشتری گرفته است. 
 
وی افزود: متأسفانه در سال آبی جاری (۱۴۰۳)، بارندگی‌های قابل‌توجهی در استان نداشته‌ایم و منابع آبی سطحی و زیرزمینی تقریباً بدون تغذیه مانده‌اند. 
 
حمزه‌پور گفت: در حال حاضر، سدهای تأمین‌کننده آب مرکز استان و مناطق روستایی مانند سد سرنی، سد استقلال و سد نیان، در مرز خشکی کامل قرار دارند و مجموع ذخیره آبی پشت این سدها تنها برای یکی دو ماه آینده کفایت می‌کند. 
 
مدیرعامل آبفای هرمزگان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با بحران آب گفت: در کنار پروژه‌هایی نظیر حفر چاه‌های جدید، احیای چاه‌های موجود و توسعه ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در مناطقی همچون جزیره هرمز و بندر کرگان در شهرستان میناب، یکی از راهکارهای اساسی عبور از این بحران، همکاری مردم در مدیریت مصرف آب است. 
 
حمزه‌پور با تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب به‌ویژه در آستانه نوروز و سنت خانه‌تکانی، از مردم خواست که در مصرف آب نهایت دقت را داشته باشند و افزود: آبی که با هزینه‌های گزاف برای مصارف شرب و بهداشتی تأمین می‌شود، نباید صرف مصارف غیرضروری شود، به‌جای شستشو با آب، می‌توان از روش‌های جایگزین نظافت استفاده کرد شعار ما این است که: آب، جارو نیست! 
 
وی در پایان، با اشاره به ماه مبارک رمضان و اهمیت دعا برای نزول رحمت الهی، ابراز امیدواری کرد که با نزول باران در ماه‌های آینده، بخشی از مشکلات آبی استان برطرف شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: هرمزگان ، سد
ارسال به دوستان
روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است