فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۷-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۰۲۲۵
انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۷-۱۲-۱۴۰۳

چرا هرگز نباید عنکبوت‌ها را در خانه‌ خود بکشید؟

چرا هرگز نباید عنکبوت‌ها را در خانه‌ خود بکشید؟
عنکبوت‌ها وظایف مهمی در محیط برعهده دارند و در صورتی که در محیط زندگی خود با آن‌ها مواجه شدید، بهتر است به آن‌ها کاری نداشته باشید.

آراکنوفوبیا یا ترس از عنکبوت‌ها، از شایع‌ترین فوبیاها است. حتی کسانی که دچار عنکبوت‌هراسی نیستند، با دیدن این جانوران هشت پا ممکن است احساس ناخوشایندی پیدا کنند.  اما پیش از آنکه دفعه بعد برای کشتن عنکبوتی که روی دیوار اتاقتان حرکت می‌کند، دست به دمپایی ببرید، این نکته را درنظر بگیرید که عنکبوت‌ها قصد آزار شما را ندارند و به دلایلی بهتر است کاری به آن‌ها نداشته باشید.

به گزارش زومیت، یکی از باورهای غلط رایج این است که در خواب عنکبوت‌ها را می‌بلعیم، اما این موضوع واقعیت ندارد. عنکبوت‌ها علاقه‌ای به انسان‌ها ندارند و معمولاً به دنبال مکان‌های آرام و بدون مزاحمت می‌روند.

درواقع، برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند بعضی از عنکبوت‌ها خودشان وارد حالتی شبیه خواب می‌شوند و حتی ممکن است وارد حالت‌هایی شبیه خواب REM شوند. بنابراین، شاید آن‌ها نیز خواب‌هایی مانند خواب خوردن آفات خانگی شما را می‌بینند!

عنکبوت‌ها یکی از بهترین کنترل‌کنندگان آفات در طبیعت هستند، به‌طوری‌که تخمین زده می‌شود که سالانه در سرتاسر جهان سالانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تن شکار می‌کشند که بیشتر آن‌ها را حشرات و دم‌فنری‌ها تشکیل می‌دهند. آن‌ها از آفات رایج خانگی مانند مگس‌ها، پشه‌ها، سوسک‌ها و شب‌پره‌ها تغذیه می‌کنند که بسیاری از این‌ها برای انسان‌ها بسیار مضرتر از عنکبوت‌ها هستند. با کنترل جمعیت حشرات، عنکبوت‌ها کمک می‌کنند از شیوع آفات و خسارات ناشی از آن‌ها جلوگیری شود.

عنکبوت‌ها به حفظ تنوع زیستی محلی نیز کمک می‌کنند. هر جانوری نقش خاصی در اکوسیستم دارد و عنکبوت‌ها نیز با شکار حشرات، به تنظیم جمعیت حشراتی کمک می‌کنند که در غیر این صورت ممکن است به‌طور غیرقابل کنترلی زیاد شوند. حضور آن‌ها نشان‌دهنده محیط سالم است و از بین بردن آن‌ها می‌تواند تعادل طبیعی میکرواکوسیستم خانه‌ شما را بر هم بزند.

گرچه پاهای بلند و بدن چاق عنکبوت‌ها ممکن است ترسناک به‌نظر برسد، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها برای ما بی‌ضرر هستند. با اینکه تقریباً تمام عنکبوت‌ها زهرآگین هستند، تنها بخش کوچکی از بیش از ۵۰ هزار گونه‌ی آن‌ها در سطح جهان تهدیدی برای انسان‌ها به شمار می‌آیند.

عنکبوت‌ها موجودات انفرادی هستند که ترجیح می‌دهند در گوشه‌ها، پشت مبلمان یا در زیرزمین‌ها پنهان شوند. بیشتر آن‌ها تنها زمانی گاز می‌گیرند که احساس خطر کنند، مثلاً اگر به طور تصادفی زیر پا بروند یا با دمپایی به آن‌ها حمله شود. حتی در این صورت، بسیاری از گونه‌های عنکبوت‌ها دندان‌هایی ندارند که بتوانند به پوست انسان نفوذ کنند.

پس دفعه بعد که خواستید این موجودات به ظاهر ترسناک را له کنید، به این موضوع فکر کنید که شاید از شما ترسیده باشند یا شاید در خواب و درحال دیدن رویا باشند و نگاه کنید ببینید چه پاهای کوچک و بامزه‌ای دارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: عنکبوت ، نکشید
ارسال به دوستان
شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران خسارات سنگین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در بحرین (+عکس) تصمیم درست در بن‌بست