فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۴-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۷۰۴۴
انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۴-۱۱-۱۴۰۳

افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان

افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در نشستی که با حضور کاظمی وزیر آموزش و پرورش داشتیم نامه‌ای به محمود امانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش ارسال و دستور داده شد تا وزارتخانه نظر قطعی خود را بر مبنای ۲۷ سالگی ورود جوانان به دانشگاه فرهنگیان اعلام کند. 
«در نشستی که با حضور کاظمی وزیر آموزش و پرورش داشتیم نامه‌ای به محمود امانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش ارسال و دستور داده شد تا وزارتخانه نظر قطعی خود را بر مبنای ۲۷ سالگی ورود جوانان به دانشگاه فرهنگیان اعلام کند، کمیسیون آموزش این افزایش سن را تا ۳۰ سالگی پیشنهاد داده بود، این افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از نتایج تلاش‌ها و پیگیری کمیسیون آموزش است که در روز‌های آینده از مجاری رسمی وزارتخانه اطلاع‌رسانی می‌شود.»
 
به گزارش ایلنا، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشستی که با وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین عدد شناسنامه‌ای ورود به دانشگاه فرهنگیان داشت، گفت: در نشستی که با حضور کاظمی وزیر آموزش و پرورش داشتیم نامه‌ای به محمود امانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش ارسال و دستور داده شد تا وزارتخانه نظر قطعی خود را بر مبنای ۲۷ سالگی ورود جوانان به دانشگاه فرهنگیان اعلام کند. 
 
احسان عظیمی‌راد در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، گفت: در گذشته وزارت آموزش و پرورش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را ۲۳ سال اعلام کرده بود، بعد از اعتراضات صورت گرفته شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مسئله ورود می‌کند و این سن را تا سقف ۲۴ سال تعیین کرد، طبق بررسی صورت گرفته ۲۴ سال ملاک و آیه وحی نبوده؛ در حال حاضر بسیاری از جوانان بالای ۲۴ سال و حتی بالاتر ظرفیت مناسبی برای ورود به شغل معلمی هستند که با شرط سنی تعیین شده فرصت حضور در دانشگاه فرهنگیان را از دست داده و تنها باید از طریق آزمون ماده ۲۸ وارد شغل معلمی شوند. 
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد قوانین در جهت تامین نیروی انسانی در رشته معلمی، اظهار داشت: طبق آزمون ماده ۲۸ داوطلبان ورود به رشته معلمی تا ۴۵ سالگی فرصت حضور در جایگاه معلمی را دارند، یعنی شخص تا ۷۰ سالگی می‌تواند به عنوان معلم به کشور خدمات ارائه کند، با این تفاسیر نباید سن، بهانه‌ای برای ممانعت از ورود متقاضیان رشته معلمی باشد. 
 
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشستی که با وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین عدد شناسنامه‌ای ورود به دانشگاه فرهنگیان داشت، یادآور شد: با توجه به نامه‌ای که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعیین سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به وزیر آموزش و پرورش ارجاع داده‌اند وزارتخانه باید این رقم سنی را تغییر دهد. 
 
عظیمی راد در پایان خاطر نشان کرد: در نشستی که با حضور کاظمی وزیر آموزش و پرورش داشتیم نامه‌ای به محمود امانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش ارسال و دستور داده شد تا وزارتخانه نظر قطعی خود را بر مبنای ۲۷ سالگی ورود جوانان به دانشگاه فرهنگیان اعلام کند، کمیسیون آموزش این افزایش سن را تا ۳۰ سالگی پیشنهاد داده بود، این افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از نتایج تلاش‌ها و پیگیری کمیسیون آموزش است که در روزهای آینده از مجاری رسمی وزارتخانه اطلاع‌رسانی می‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد