فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۱۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۶-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۱۴۱۲۹
انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۶-۰۸-۱۴۰۳

بایدن: شاید برای نجات فضانوردان به فضا بروم!

بایدن: شاید برای نجات فضانوردان به فضا بروم!
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به فضانوردان سرگردان در ایستگاه فضایی، با شوخی گفت که ممکن است خود برای نجات آنها راهی فضا شود و از این شوخی با همکارانش در ناسا خندید.

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره رفتنش به فضا و بازگرداندن فضانوردان سرگردان که از ژوئن به دلیل نقص در فضاپیمای استارلاینر در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند، شوخی کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که هفته‌های پایانی دوره کاری خود را در کاخ سفید  می‌گذراند در گفت‌وگو با دینا بولوارته زگارا، رئیس جمهور پرو در یک نشست دوجانبه در مورد اکتشافات فضایی به شوخی گفت که ممکن است برای نجات سونیتا ویلیامز و بری ویلمور به فضا سفر کند.

سونیتا ویلیامز، فضانورد هندی الاصل و بری ویلمور، همتای او در ناسا از ماه ژوئن تاکنون به دلیل نقص در فضاپیمای استارلاینر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) هستند و قرار شده در فوریه سال آینده به زمین بازگردند.

بنابر گزارش ان‌دی‌تی‌وی، بایدن با بیان اینکه «ایالات متحده و پرو در زمینه اکتشافات فضایی همکاری می‌کنند» با اشاره به بیل نلسون، مدیر ناسا به خنده گفت: حالا، آن شخص - سناتور سابق فلوریدا - یکی از دوستان بسیار صمیمی من، هر بار که همسرم فکر می‌کند که من از کنترل خارج می‌شوم، می‌گوید که قصد دارد با او تماس بگیرد و از او بخواهد من را به فضا بفرستد!

رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا در حالی که می‌خندید، گفت: و من کمی نگران هستم که او بخواهد من را به فضا بفرستد، زیرا ما باید چند نفر را به خانه بازگردانیم.

این ۲ فضانورد در ۵ ژوئن با فضاپیمای استارلاینر بوئینگ پرتاب شدند و در ۶ ژوئن در ایستگاه فضایی فرود آمدند. قرار بود این ماموریت هشت روزه باشد اما اکنون ماه‌ها طول کشیده است، زیرا آنها با تهدید زباله‌های فضایی، نشت گاز هلیوم و اشکالات فنی در فضاپیمای استارلاینر مواجه شده‌اند.

به گفته ناسا، در حال حاضر بازگرداندن این ۲ نفر به زمین از طریق یک کپسول خراب بسیار خطرناک است.

پس از انتشار تصاویری از ظاهر لاغر ویلیامز در فضا، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر وخامت وضعیت سلامتی او منتشر شد. با این حال، او هفته گذشته در یک مصاحبه ویدیویی که توسط ناسا به اشتراک گذاشته شد، به این شایعات پایان داد.

ویلیامز تاکید کرد که وزن او با زمانی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید، یکسان است.

این فضانورد توضیح داد: فکر می‌کنم بدنم تغییراتی کرده اما وزنم همان است. البته، تغییرات زیادی در اینجا رخ می‌دهد. فکر می‌کنم شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که در حال کاهش وزن هستم اما در واقع، همان وزنی هستم که در ابتدا به اینجا آمدم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: جو بایدن ، آمریکا
ارسال به دوستان
کارخانه‌ای که ثروت تولید می‌کند برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد آیا فیل‌ها می‌توانند زیر آب نفس بکشند و غواصی کنند؟ چرا گوگل نامگذاری نسخه‌های اندروید بر اساس دسرها را متوقف کرد؟ ۶۸درصد ایرانی‌ها به اینستاگرام بازنگشتند؟ قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟ راه‌اندازی سامانه «بینا» برای ثبت‌نام دانش‌آموزان/ برپایی کلاس‌های تقویتی برای ابتدایی‌ها روابط زن و شوهر و تناقض‌ های پنهان: چرا هم زمان هم خوشبخت‌ ایم و هم سردرگم؟